Heta diskussioner om färgjustering för Battlefield 3

Permalänk
Melding Plague

Heta diskussioner om färgjustering för Battlefield 3

Den blåa färgtonen på vissa slagfält i Battlefield 3 tilltalar inte alla. Ett nytt verktyg ger möjlighet till justeringar, men användare varnas samtidigt för permanent avstängning.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Ge folket en inställning som låter en välja själv.

Alla glada.

Visa signatur

Alla mina leksaker får inte plats här, så här jag listar istället mina favoritinlägg:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12

Utelåst hobbymoderator

Permalänk
Medlem

Då gör väl Dice bäst i att lyssna på sina kunder än att låta någon utomstående ändra i koden.

Visa signatur

|| Citera för svar! ||

Chassi: Xigmatek Elysium | PSU: EVGA Supernova G2 750W | MB: ASUS Strix Z390-F GAMING | CPU: INTEL i9-9900K & Corsair H60 | GPU: Asus Strix RTX 2080 OC | SSD: Samsung 970 EVO 500 GB | RAM: HyperX Fury 4x8 GB CL16 2666 Mhz | Ljudkort: Asus Xonar D2X | Nätverkskort: TP-Link Archer TX3000E

Tangentbord: Keychron K8 Pro | Switchar: Boba U4 | stabilizers: AEboards Staebis V2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bakgrund:

Ge folket en inställning som låter en välja själv.

Alla glada.

håller med till 100%, bara låt folk ändra själva !

Visa signatur

Citera för svar :)

Intel 3770k / Msi Mpower / 980 TI / 16gb 1600mhz Corsair Vengeance / H100i / Silverstone Strider 1000w Gold / Samsung 830 128gb / Fractal Design Arc

Permalänk
Medlem

Jag är kluven på vissa ställen såg det mycket bättre ut men på andra såg det ut som COD (färgmässigt)

Visa signatur

| ASUS P8Z77-V DELUXE | Intel Core i7 2700K @ 4.7Ghz | 16GB Corsair Vengeance 1600Mhz @ 8-8-8-24 |
| ATi Radeon HD 6950@6970 (900|1350Mhz @ 1.14v) | Corsair Force GT 120GB | Corsair HX 650W |
| Nvidia's GT300 yields are less than 2% | Min ArmA2 YouTube Kanal |

Permalänk

Mods håller spel vid liv.

Visa signatur

Köpe utav ljudkort? ODAC+O2 COMBO ELLER ASUS XONAR STX
Köpe utav headset? Headsets är skräp, köp hörlur och mic separat.

Permalänk
Skrivet av Bakgrund:

Ge folket en inställning som låter en välja själv.

Alla glada.

Absolut! (Tycker dock båda var fina i videon)

Visa signatur

Intel i7 8700k @ 5.0GHz | Asus Rog Strix Z370-H | FD R5 | Strix Gtx 1080 ti | 16Gb Corsair Vengeance LPX 3600Mhz | Samsung 850-Series EVO 500GB | WD Caviar Black 500Gb | WD RE4 1TB x2 i Raid 1 | MK-85 <3 Cpu-Z Gamla

Citera, annars kommer jag inte tillbaka!

Permalänk
Hedersmedlem

Utan att låta spelarna välja själva, med mod-tools och annat, så blir spelarna tvungna att hitta på egna lösningar.

Sen om den egna lösningen är farlig då man kan ändra skada och så är inte hans fel, utan DICE's som vägrar låta spelarna ha en röst.

Visa signatur

Meow

Permalänk
Medlem

Vissa gånger är orginalet bra men I dom flesta hemskt. jag gillar färger

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk

Ser ju otroligt mycket bättre ut med lite färg. Mina ögon mår bättre av det dessutom.

Visa signatur

And another thing... Y/N?

Permalänk
Inaktiv

Personligen tycker jag det blir för färgglatt utan filtret. Påminner mer om Team Fortress 2 och annat och tar bort den lite mer realistiska känslan som filtret ger.

Dock hade det varit fint om detta kunde göras valbart från Dice om det går att balansera ändringen vettigt.

Permalänk

Hade det bara varit färgerna hade det varit lite löjligt av DICE, men nu verkar ju verktyget vara klart mer kompetent än så?

Permalänk
Medlem

Problemet är att EA/DICE inte lyssnar på betalande kunder.

Det hemska "blåfiltret" har varit omdiskuterat sedan dag 1 och problemet finns fortfarande kvar. T.ex. Wake Island är direkt jobbig för ögonen med sin grådassiga ljusstämning. Ögonen försöker fokusera/hitta mer ljus men det finns inget att fokusera bättre på då färgerna är vad de är... idiotiskt genomfört.

FXAA-injector för färgerna fungerar (och kan ställas in så att det inte blir överdrivet färgsatt heller). Istället för att fixa problemet så tar DICE upp det som ett potentiellt fusk.

En simpel, av/på inställning i menyn vore givetvis det lättaste för samtliga inblandade.. förutom DICE som istället ignorerar problemet.

Vi som konsumenter får helt enkelt agera med plånboken, precis som jag redan gjort då jag inte köpt varken premium eller de nya kartpaketen ( - the biggest maps in any Battlefield & -We will never charge för a dlc ...) . Nåt BF4 blir det inte tal om att köpa i framtiden.

Permalänk
Medlem

jäklar vilka fina färger fick lite känsla av farcry 1 med palmerna , gillar när det är färger man blir inte lika less då !

Visa signatur

(PC): i7 4790k 8gb ram Asus380x 256gb ssd
(Laptop): Dell xps 13 i7-8550u 8Gb

Permalänk
Medlem

edit*

såg anledning till bann.

Visa signatur

MSI X99A GODLIKE GAMING | i7-6950X 4.3GHz | 64GB RAM 3200MHz | RTX 2080

Nintendo Switch | PlayStation 5 | Xbox Series X

Min FZ Profil

Permalänk
Medlem

bara jag som gillar det blåa?
det blir mera krigskänsla i spelet då, lite dystert, vilket det borde vara.

Visa signatur

MODERMODEM: Asus ROG Strix Z270E Gaming | i7 7700K | Corsair Hydro H110 | Kingston HyperX Savage 32GB DDR4 RAM | Asus GeForce RTX 3060 Ti TUF OC | Crucial BX100 500GB SSD | Phanteks Enthoo EVOLV | SilverStone Strider Evolution 1200W |

Permalänk

Dice kommer tappa hela sin gamla fanbase om de fortsätter hålla på så här, BF2s mods är det som får mig att spela det än idag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av morxy49:

bara jag som gillar det blåa?
det blir mera krigskänsla i spelet då, lite dystert, vilket det borde vara.

Förmodligen bara du ja, tycker det blåa filtret är sjukt jobbigt för ögonen. Märks tydligt i videon också.

Visa signatur

Chassi: Fractal Meshify, Skärm: LG C2 oled, GPU: AMD 6950XT, CPU: Ryzen 5800X3D, M2: 1TB , SSD: 480GB, M2 1TB, PSU: Dark Power Pro 1500W, Mobo: ASUS TUF GAMING X570-PLUS, RAM: 32GB Ripjaws @ 3600MT, Mus: Logitech G502X Matta: Steelseries QcK Heavy, Tbord: Logitech MX Mech Mini, Hörlurar: BD DT1990 Pro, DT770 PRO, Superlux HD-668B, Sennheiser HD599 OS: Win11. AI: Tascam US-20x20, Monitorer: Yamaha HS7 x2.
Citera när ni svarar! :)

Permalänk
Skrivet av The Mupp:

Jag är kluven på vissa ställen såg det mycket bättre ut men på andra såg det ut som COD (färgmässigt)

Håller med dig där, med hacket så ser spelet ut som CoD som i min mening är orealistiskt färgsatt. Den gråa tonen i BF3 är de som ger stämningen av en krigszon i min mening.

Visa signatur

Stationär: Chassi: InWin 805 Black PSU: EVGA Supernova 850W MoBo: ASUS Sabertooth Z170 S CPU: Intel i7-6700k Skylake GPU: ASUS GTX 1070 Strix SSD: Samsung 840 EVO 500gb Skärm: Dell UltraSharp U3415W
Server: HP DataVault X311 3TB
Mobil: Google Nexus 6p Laptop: Asus Zenbook UX301

Permalänk
Medlem

Ja tacka vet jag Battlefield 2 Lika kul ännu (förrutom alla buggar som inte fixades eller tillkom efter uppdateringar)

Permalänk
Medlem

Behövs en protestlista på battlenet.

Permalänk
Medlem

Men istället för att de ska stampa på folks klara ovilja till det gråtråkiga och daskiga filtret som för mig är fult kan de väl ge folket vad de vill ha istället. Ett "Krigsfilms" filter och ett "My little pony" filter.

Så fram med pensel och färghink nu DICE och ge oss fler möjligheter!

Permalänk
Medlem

Jämförelsebilderna ser ju ut som en Samsung LCD i butiksläge = övermättade färger i kvadrat.

Däremot kan jag hålla med om att det är lite väl kall ton på vissa banor men jag tycker inte att det OK att modda eftersom vissa moddar skulle kunna göra det enklare att uppfatta fiender.

Visa signatur

i7-8700k | ASUS ROG Strix Z370-F Gaming | 2x8+2x16GB Corsair Vengeance LPX 3200 | ASUS TUF RTX 3080 OC | Samsung 860 EVO 1TB | WD Black SN850 1TB | Intel 660p 2TB | Crucial MX500 4TB | Noctua NH-U14S | Fractal Design North | Seasonic Focus Plus Gold 650FX | ASUS Xonar Essence STX

Permalänk
Medlem

DICE lyssnar ändå inte på spelarna så de kommer inte att ändra något. De har blivit riktigt giriga och de följer Call of Dutys fotspår och skapar konsollanpassade "hollywood"-spel med mindre funktioner än spel från 90-talet (Spectate, record, LAN etc) och jobbig grafik som ser förjävlig ut och gör ont i mina ögon efter en halvtimmes spelande.

Nä FPSens tid är förbi.

Visa signatur

Citera så att jag hittar tillbaka! AMD Ryzen 7 5800X3D | MSI B450 Tomahawk Max | 32GB Ballistix @ 3733/16 | EVGA 2070 | Crucial MX500 2TB | EVGA G2 750W | Windows 10

Permalänk
Medlem

Bf3 behöver ju knappast mer fuskande..

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Define R3 | Asrock P67 PRO3 Rev B3 | I5 2500K@4,5GHz | Xigmatek Gaia | Corsair Vengeance LP 8GB 1866MHz | EVGA GTX 970 SSC | XFX core edt. 550W| Intel 320 120GB, Crucial MX100 256GB, WD caviar black 750GB

Permalänk
Skrivet av lanbonden:

Hade det bara varit färgerna hade det varit lite löjligt av DICE, men nu verkar ju verktyget vara klart mer kompetent än så?

När det gäller det här programmet är det endast färgerna (ljus, kontrast, mättnad) samt solljusets färger som kan ändras.

Saken är den att de filer som modifieras skulle kunna användas för fusk om man hade ett annat program som var kapabelt till att göra det. Punkbuster kan upptäcka modifierade filer och sätta dit dig för fusk, jag tror inte att de kollar särskilt mycket på om du bara ändrat några färger eller t.ex. gjort väggar osynliga.

Permalänk

Som personer sa innan mig, låt oss själva välja i options menyn, så slipper folk använda detta "hack"

Permalänk
Medlem

Har alltid varit emot "småtweakandet" i bf2 och nu även bf3.
Installera spelet och kör som det är...

Sen kan man väl tycka vad man vill om färger och annat men spelet är som det är och personligen stör jag mig inte på färgerna...eller avsaknaden av färger.

Visa signatur

NZXT H2 Vit| i7 2600 + Hyper 212 | Fractal Design Newton R2 650W | Gigabyte GA-Z68X-UD3H-B3 | G.Skill Ripjaws X 2x4GB | SSD A-Data 511 120 GB | 1TB WD Caviar Blue | Gigabyte GTX670 Windforce 3X OC | 2 x DVD | Corsair Vengeance K60 & Razer Imperator & Steelseries Siberia V2 USB

Permalänk
Avstängd

Använd gamma correction för att bli av med det blåa istället.

Permalänk
Medlem

Använder Flux i Windowsmiljö då det sticker i mina ögon ibland, fungerar bra att byta till varmare ton via det lite snabbt än att flippa med skärminställningarna eller modifikationer.

Visa signatur

Quake, världens bästa e-sport!
5800x @ 4.85Ghz 1.4v // 2070 super @ 1935Mhz 0.875v // 4x8Gb 3733 cl16-16-16-32 @1.42v