Asus gtx680 Direct CU2 top fps problem??

Permalänk

Asus gtx680 Direct CU2 top fps problem??

Har ett grafikkort som titeln det jag har bekymmer med är att jag får låga fps i t.ex bf3 och borderlands 2 när kortet var nytt så flöt allting på som bara den med allting på högsta men nu så ligger jag på 30-50 fps (och den kan gå upp till 80fps men det går med väldans fart ner så fort det händer något, det har jag aldrig varit med om när jag satte in den för första gången)på bf3 där jag innan låg på 60+ så vad kan ha hänt, nånting med kortet eller nånting med moderkortet eller att processorn inte hänger med, kör med de senaste drivrutiner från nvidia och har allt annat uppdaterat till det senaste

mina spec är
Intel core i7 2600k
16gig ram från corsair
Asus p8z68 Deluxe/GEN 3
Corsair AX850w
intel 520 serie 240 gb

så hoppas ni kan ge mig tips på vad ni tror enligt min beskrivning

Permalänk

Kör du Armored Kill nu och körde vanliga/CQ innan? Vad har du för upplösning och grafikinställningar i BF3?

Visa signatur

i7 2600K | 4x4 GB Corsair XMS3 Vengeance@1866 MHz | Corsair AX1200i | Corsair Carbide Air 540 | 2xAsus GTX 780 DCII | OCZ Vector 512GB | Asus VG278H | Kylning: EK 240 XT-RAD | EK 360 XT-RAD | 2x VPP645 | EK Supremacy | EK-FC780 GTX DCII | 6xAkasa Viper

Permalänk
Skrivet av fredrikstorm:

Kör du Armored Kill nu och körde vanliga/CQ innan? Vad har du för upplösning och grafikinställningar i BF3?

Testade alla möjliga servrar och modes och banor det jag kör är ultra som man kan välja och 1920*1080 på 120hz

Permalänk

Har du V-sync på? Om det är så att du inte kan prestera mer än 59 FPS (viklet ett 680 iofs ska klara av) så kommer den ju att halvera till 30 FPS.

Visa signatur

i7 2600K | 4x4 GB Corsair XMS3 Vengeance@1866 MHz | Corsair AX1200i | Corsair Carbide Air 540 | 2xAsus GTX 780 DCII | OCZ Vector 512GB | Asus VG278H | Kylning: EK 240 XT-RAD | EK 360 XT-RAD | 2x VPP645 | EK Supremacy | EK-FC780 GTX DCII | 6xAkasa Viper

Permalänk
Skrivet av fredrikstorm:

Har du V-sync på? Om det är så att du inte kan prestera mer än 59 FPS (viklet ett 680 iofs ska klara av) så kommer den ju att halvera till 30 FPS.

har det ej på. testar back to karkand nu och ligger mellan 25-80fps

Permalänk

Testade även att överclocka cpu:n och det hjälpte men bara i 10 minuter så jag undrar om det är något fel på moderkortet som gör så att det stryper ner sig ?

Permalänk

Har du provat en ominstallation av drivrutiner och om inte det hjälper formaterat hela datorn, större risk att det är mjukvarufel än hårdvarufel

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

i7 2600K | 4x4 GB Corsair XMS3 Vengeance@1866 MHz | Corsair AX1200i | Corsair Carbide Air 540 | 2xAsus GTX 780 DCII | OCZ Vector 512GB | Asus VG278H | Kylning: EK 240 XT-RAD | EK 360 XT-RAD | 2x VPP645 | EK Supremacy | EK-FC780 GTX DCII | 6xAkasa Viper

Permalänk
Skrivet av fredrikstorm:

Har du provat en ominstallation av drivrutiner och om inte det hjälper formaterat hela datorn, större risk att det är mjukvarufel än hårdvarufel

Skickades från m.sweclockers.com

Ska pröva en ominstallation utav windows 7 se om det hjälper återkommer med besked men tack ändå för eran hjälp

Permalänk

Har gjort en ominstallation av windows men det hjälpte ej med de senaste drivrutinerna från nvidia och nu så testade jag att installera dom som jag hade innan och nu känner jag igen datorn som den var förut (Bra flyt i bf3 på ultra ligger mellan 55+ i den största banan som finns) så tack för eran hjälp och hoppas att nvidia gör en bättre drivrutin framöver för dom här korten

Permalänk
Entusiast
Skrivet av fredrikstorm:

Har du V-sync på? Om det är så att du inte kan prestera mer än 59 FPS (viklet ett 680 iofs ska klara av) så kommer den ju att halvera till 30 FPS.

Nej. Geforce nya 6-serie har adaptiv v-sync vilket gör att v-sync deaktiveras när kortet/korten inte kan hantera 60 fps och det kommer inte halveras.

http://hardocp.com/article/2012/04/16/nvidia_adaptive_vsync_t...

Permalänk

Har du kollat vad du har för temperaturer på grafikkort och CPU när du spelar? Har du dammat av dina kylare på sistone?
Det kan ju vara damm som har satt igen kylarna, vilket ger höga temperaturer, vilket gör att CPU/GPU klockar ned sig.

Visa signatur

~Pelle~