Powercolor gör "normalt" Radeon HD 7990

Permalänk
Medlem

Rättning:
Som OC3D påpekade i sitt test av Devil är mittfläkten inte 92mm utan snarare runt 80mm. Den är lite mindre. Det är de två yttre som är 92mm.

Skulle vilja se MicroStuttering-siffror på denna som Sweclockers gjorde. Skall alltid finnas med när man testar Crossfire och SLI i min mening. Grymt bra jobb det där som ni gjorde då!

Visa signatur

Silverstone FT-02 Silver | Seasonic Platinum 1200W | Ryzen 9 5900X | MSI X570 Tomahawk | G.Skill Trident Z Neo RGB 32GB @ 3600/16/16/16/36 | ASUS TUF 3080 OC V2 | 1TB SSD WD SN850 | Noctua NH-D14 | Win 11 Professional | QPad MK-95 Pro | Logitech G903 | Acer X34P | Asus Xonar Essence STX | Beyerdynamic A1 | QPad QH-1339 | Beyerdynamic T1 | Fanatec CSWv2 + CSP | Thrustmaster Warthog | MFG Crosswind v3 | Xbox 360 | Xbox One | PS3 | PS4 | PS VITA | Nintendo Switch

Permalänk
Medlem
Skrivet av SoVeryIndie:

Det här med stöd har jag efterlyst länge. Är konstant orolig för att mina DCU-II kylare ska orsaka kostsamt slitage. Finns det något bra och enkelt sätt att "skydda sig" i dagsläget utan att köpa någon form av extra stöd?

Ser förövrigt fram mot en recension av det här kortet.

Vet inte om någon gett dig förslag, men när jag hade mitt 6950 DCII så var jag orolig för precis samma sak. Det lättaste var att ta ett par buntband och spänna upp kylaren mot toppen av lådan. Kanske inte den snyggaste lösningen, men det fungerade perfekt, och i slutändan gav det mig mycket sinnesro när burken åkte med på lan

Visa signatur

He who fights with monsters should look to it that he himself does not become a monster. And if you gaze long into an abyss, the abyss also gazes into you.

Permalänk
Skrivet av fredrikstorm:

Lägg datorn på sidan

Skickades från m.sweclockers.com

Jag kanske är ute och cyklar nu, men det känns inte helt optimalt för varmluften.

Visa signatur

Intel i5-4670K, 4,4 GHz || DeepCool Maelstrom 120 || ASUS Z87I-PRO || MSI GTX 980 Ti Gaming 6G || Kingston DDR3 HyperX 1600MHz 2x4GB || Samsung SSD 850 EVO 240 GB || EVGA Supernova G2 850 W || Fractal Design Define R5 White

Permalänk
Medlem
Skrivet av sgtspiff:

Är lite trött på grafikkortens form. Känns som om de är gjorda för att datorn ska bli större än vad den behöver vara och låta mer än vad som behövs (bara plats för typ max 80mm fläktar).

Näe dags att göra om grafikkort till grafikprocessorer och sätta dem i modekortet brevid cpun.
Dubbla towerkylare (CPU+GPU) FTW.

Förutom att i detta fallet så hade det blivit trippla torn..

Permalänk
Skrivet av SoVeryIndie:

Jag kanske är ute och cyklar nu, men det känns inte helt optimalt för varmluften.

Du får väl se till att ha eventuella inblås med raditorer i chassits topp (numera ena sida) och luft ut från det i mitten på sidoplåten och luft in nere bredvid nätagget

Visa signatur

i7 2600K | 4x4 GB Corsair XMS3 Vengeance@1866 MHz | Corsair AX1200i | Corsair Carbide Air 540 | 2xAsus GTX 780 DCII | OCZ Vector 512GB | Asus VG278H | Kylning: EK 240 XT-RAD | EK 360 XT-RAD | 2x VPP645 | EK Supremacy | EK-FC780 GTX DCII | 6xAkasa Viper

Permalänk
Skrivet av fredrikstorm:

Du får väl se till att ha eventuella inblås med raditorer i chassits topp (numera ena sida) och luft ut från det i mitten på sidoplåten och luft in nere bredvid nätagget

Jo, fast det blir ju inköp i form av antingen en dremel eller ett nytt chassi! Men tack för tipset.

Visa signatur

Intel i5-4670K, 4,4 GHz || DeepCool Maelstrom 120 || ASUS Z87I-PRO || MSI GTX 980 Ti Gaming 6G || Kingston DDR3 HyperX 1600MHz 2x4GB || Samsung SSD 850 EVO 240 GB || EVGA Supernova G2 850 W || Fractal Design Define R5 White

Permalänk

Ända skillnaden är ju att man inte får med skruvmejsel?

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av SoVeryIndie:

Jo, fast det blir ju inköp i form av antingen en dremel eller ett nytt chassi! Men tack för tipset.

Man kan ju använda något dylikt för upphängning: http://www.inet.se/produkt/7001062/scythe-ninja-wire-cpu-gk-k...
Snikvarianten blir att hemma-ful-fixa med ståltråd/fiskelina.

Permalänk
Skrivet av SoVeryIndie:

Jo, faet blir ju inköp i form av antingen en dremel eller ett nytt chassi! Men tack för tipset.

Vet att farsan hade en hem pc från IBM för en herrans massa år sedan som hade ett stöd för grafikkortet, som var fastskruvat i samma skruvhål som man skruvar fast grafikkort och andra expansionskort i. Då satt själva kretskortet i där bara då det inte var någon märkbart fet kylare på. Kanske finns något liknande fortfarande.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

i7 2600K | 4x4 GB Corsair XMS3 Vengeance@1866 MHz | Corsair AX1200i | Corsair Carbide Air 540 | 2xAsus GTX 780 DCII | OCZ Vector 512GB | Asus VG278H | Kylning: EK 240 XT-RAD | EK 360 XT-RAD | 2x VPP645 | EK Supremacy | EK-FC780 GTX DCII | 6xAkasa Viper

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av SoVeryIndie:

Jo, fast det blir ju inköp i form av antingen en dremel eller ett nytt chassi! Men tack för tipset.

Köp ett Fortress / Raven 2 så är problemet löst.

Visa signatur

|| SWECLOCKERS.COM ||
|| Självutnämnd Silverstone FT02-riddare ||
|| Silverstone FT02B-WRI "Limited Edition" No. 0743 & 0640 ||
|| Sweclockers officiella FT02-tråd ||

Permalänk
Skrivet av henkiii:

Man kan ju använda något dylikt för upphängning: http://www.inet.se/produkt/7001062/scythe-ninja-wire-cpu-gk-k...
Snikvarianten blir att hemma-ful-fixa med ståltråd/fiskelina.

Skrivet av fredrikstorm:

Vet att farsan hade en hem pc från IBM för en herrans massa år sedan som hade ett stöd för grafikkortet, som var fastskruvat i samma skruvhål som man skruvar fast grafikkort och andra expansionskort i. Då satt själva kretskortet i där bara då det inte var någon märkbart fet kylare på. Kanske finns något liknande fortfarande.

Skickades från m.sweclockers.com

Tack för era svar! Det är kanske ändå dags att inhandla ett nytt chassi snart, men jag ska fundera över era tips innan dess.

Skrivet av Überklass:

Köp ett Fortress / Raven 2 så är problemet löst.

Raven 2 var riktigt fint. Särskilt med tanke på flera grafikkort.

Visa signatur

Intel i5-4670K, 4,4 GHz || DeepCool Maelstrom 120 || ASUS Z87I-PRO || MSI GTX 980 Ti Gaming 6G || Kingston DDR3 HyperX 1600MHz 2x4GB || Samsung SSD 850 EVO 240 GB || EVGA Supernova G2 850 W || Fractal Design Define R5 White

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av SoVeryIndie:

Tack för era svar! Det är kanske ändå dags att inhandla ett nytt chassi snart, men jag ska fundera över era tips innan dess.

Raven 2 var riktigt fint. Särskilt med tanke på flera grafikkort.

Och med tanke på att moderkortet blir vänt 90-grader så slipper du oroa dig för att tunga grafikkort böjer sönder PCIe-platserna. Köp ett Fortress 2 och sålla dig till dom (in)officiella Fortress 2-riddarna som gillar kvalitet och aluminium!

Eller så köper du detta på marknaden: http://www.sweclockers.com/annons/71183-silverstone-raven-rv0...

Visa signatur

|| SWECLOCKERS.COM ||
|| Självutnämnd Silverstone FT02-riddare ||
|| Silverstone FT02B-WRI "Limited Edition" No. 0743 & 0640 ||
|| Sweclockers officiella FT02-tråd ||

Permalänk
Medlem
Skrivet av grottsten:

Ända skillnaden är ju att man inte får med skruvmejsel?

Jag tror inte du får med en ända heller.

Visa signatur

Sex kärnigt på modermodemet och ett gäng 680s i hårddisken