Permalänk

Movex M3 (9.1.2)

Hej! Har nyligen börjat på en godsmottagning där kunskapen inom Movex är lite så där och söker därför lite kunnigt folk inom området. Och ja, jag vet att Movex är stort som universum typ men om fler som sysslar med movex kan samlas här och hjälpa varandra tror jag att alla har en vinning på det!

Så här kommer första förfrågan om information: Vart kan man finna en överblickande instruktion för att kunna börja? vet att frågan är diffus men jag måste börja någonstans då jag just nu bara klickar på det jag blivit tillsagd och sedan lägger in mottagna gods, utan att förstå programmets uppbyggnad och funktion:/

//

Visa signatur

Regler är till för folk utan förnuft och empati!

Permalänk
Medlem

Ofta så är användarkontona tämligen nerlåsta så att du inte ska kunna utföra mer än din "roll" i systemet.

Ett tips är dock att INTE leka med jobbets produktionsystem.... om du är intresserad av affärssystem så försök få tag på äldre licenser och hårdvara och labba hemma istället.

Visa signatur

//lots of Random Servers\\
\\-xxxxxxxxxxxxxxxxxxxx-//

Permalänk
Medlem
Skrivet av mnemonic:

Ofta så är användarkontona tämligen nerlåsta så att du inte ska kunna utföra mer än din "roll" i systemet.

Ett tips är dock att INTE leka med jobbets produktionsystem.... om du är intresserad av affärssystem så försök få tag på äldre licenser och hårdvara och labba hemma istället.

+1. Be att dina kollegor lär dig de funktioner du behöver kunna. Vill du förstå hur saker och ting är uppbyggt är det lättast att labba med det själv i en labbmiljö.