Spelare från Sverige är ej tillåtna

Permalänk

En nyhet för aftonbladet - "Svenskar diskriminerade på internet"

Visa signatur

Du har redan tackat ja!

Permalänk
Skrivet av bobani:

tyvärr tycker jag det är det sämsta med BF3..

allt jävla gnäll! helt omöjligt o döda ngn utan o bli kallad för fuskare, hackare, noob eller ngt annat..
alla springer runt och tror dom är så jävla bra och odödliga..trots att dom suger... precis lika mkt som jag

enda sättet o inte lacka ur är att gömma chatten helt o hållet...tyvärr..

det jobbiga är dock att det är precis samma på battlelog forumet.. bara en jävla massa "trollande" av folk som tror dom är jäävligt balla..

Jo jag håller med dig. Om man har en riktigt bra runda och det går som det ska så dröjer det inte länge innan fuskanklagelserna kommer!

Permalänk
Medlem

Svenska onlinespelare brukar inte ha ett speciellt fint omdöme runtom i världen. Det gnälls, tjafsas, trollas, tramsas och förhållningssättet är ganska ofta väldigt allvarligt och fientligt. Vi kan inte bete oss som folk och slappna av helt enkelt.
Såklart att upp i "eliten" finns en respekt och kanske rädsla för svenska spelare, att "vi" är för duktiga men alla svenskar som tror dom är något utan någon direkt backning för det förstör så jäkla mycket.

I detta fallet är det nog mer att man vill undvika spelare med högre ping, och kanske bygga en mer lokal "community" på servern.

Permalänk
Medlem

I min erfarenhet så är svenska spelare väldigt elitistiska. Så fort någon annan spelare gör ett misstag eller behöver väntas på så blir det en megabash av personen i chaten direkt. Och då pratar jag om svenska män över 20 år. Mina erfarenheter kommer mest från WoW men jag tvivlar på att det skiljer sig mycket i andra spel (så kommentarer om att WoW skulle ha en mycket yngre spelarbas än många andra spel undanbedes). Jag har fått sitta och skämmas över svenskars beteende åtskillinga gånger. Svenskar har en föreställning om att svenskar är så mycket bättre än alla andra länder på spel, därav den elitistiska hållningen.

Är det någon som minns att när WoW släpptes för en herrans massa år sen så var det ett ramaskri på att det inte fanns en svensk server också utöver franska och tyska, med motivationen att vi var så många och duktiga.

Visa signatur

A flexible hammers allow for more kinetic energy.

Permalänk
Skrivet av dysenteri:

En nyhet för aftonbladet - "Svenskar diskriminerade på internet"

Är man svensk så kan man inte diskrimineras, möjligtvis om du är homosexuell, kvinnlig dvärg men inte annars.

OBS. STOR VARNING FÖR IRONI I OVANSTÅENDE RAD SÅ INGEN TAR ILLA UPP ELLER KÄNNER SIG DISKRIMINERAD

Permalänk
Inaktiv

Jag förstår om de vill undvika svenskar i onlinespel för svenskar är nog bland de drygaste, mest fuskande och allmänt otrevligaste. Fattar inte varför vi måste bete oss så online.

Permalänk
Medlem
Skrivet av WolfOfVengeance:

Är man svensk så kan man inte diskrimineras, möjligtvis om du är homosexuell, kvinnlig dvärg men inte annars.

OBS. STOR VARNING FÖR IRONI I OVANSTÅENDE RAD SÅ INGEN TAR ILLA UPP ELLER KÄNNER SIG DISKRIMINERAD

Nu känner jag mig väldigt KRÄNKT.

Visa signatur

A flexible hammers allow for more kinetic energy.

Permalänk
Medlem

Det ligger nog mycket i uppfattningen att många är för kaxiga i sin egen förmåga i spelet men å andra sidan, den typen av individer finns precis över allt. Ingen är en ängel i alla lägen. Har själv varit med om det och lackat men då framför allt när fienden sitter i hemma spawn och campar, då blir nog vem som helst sur, fusk eller ej och kläcker ur sig elakheter.

Och det är inget nytt, det är gammalt. Spelade klanmatcher kopiöst mycket när HL2DM var grejen 05-07 och jargongen var densamma.

Däremot angående TS bild. Det har jag dock aldrig varit med om men jag kanske inte spelar på de få servrar där de bryr sig heller. För det mesta spelar jag på tyska servrar då jag känner många i det landet och har aldrig blivit kickad p.g.a. att jag sitter i Sverige.

Visa signatur

Desktop: MSI MPG X570 GAMING PLUS, AMD Ryzen 9 5950X, Be Quiet Dark Rock Pro 4, 32GB G.Skill Trident Z RGB 3200,
ASUS ROG STRIX GeForce GTX 1080 8GB GAMING, Samsung 970 EVO Plus 500GB
Notebook: Macbook Pro 14" M1 Pro

Permalänk
Skrivet av wankeer:

Varför gör man så?

för att vi är för bra

Permalänk
Medlem

Tror det kan ha att göra med att vi är för bra. Ofta när jag är inne på Tyska eller Brittiska servrar ligger jag på MVP platserna.
Sen om jag går in på t.ex Webbhallens servrar får jag lite mer smisk och får kämpa för att hamna i topp 10.

Men det bästa med BF3 är ju helt klart dessa små wannabe-pro's som tror de är bäst och blir så butt-hurt när man köttar dem några gånger i rad att de måste komma med hackusations

Visa signatur

/dev/null

Permalänk
Medlem
Skrivet av Thorulk:

Sverige har inte dåligt rykte online... och Ryssar har det men legit-ryssar finns, dom bara pratar engelska och spelar utan fusk så man fattar inte att dom kommer från ryssland.

True story.

Jag skulle snarare säga att det där är en "feel good story" Det är ju bara att tex kolla på hur vår comunity i tex spel som Hon och CS så märken man ganska snabbt att alla beter sig som ett gäng 3 åringar.

Visa signatur

| ASUS P8Z77-V DELUXE | Intel Core i7 2700K @ 4.7Ghz | 16GB Corsair Vengeance 1600Mhz @ 8-8-8-24 |
| ATi Radeon HD 6950@6970 (900|1350Mhz @ 1.14v) | Corsair Force GT 120GB | Corsair HX 650W |
| Nvidia's GT300 yields are less than 2% | Min ArmA2 YouTube Kanal |

Permalänk
Hedersmedlem

Om det är någon som ägnar all sin tid åt att spy galla i tjatten över hur andra spelar, slänger anklagelser om fusk och nooberi till höger och vänster och trycker in ett "fuck(ing)" i varje mening, då kan man vara rätt säker på att det är en svensk manchild man har att göra med.

Visa signatur

Det kan aldrig bli fel med mekanisk destruktion

Permalänk
Medlem

Altså där är inget generellt antisverige på servrarna ... å svenskar trollar inte mer än folk från nått annat land ...... sen så spelar ni KOMPETETIVA SPEL ....KLART SOM TUSAN folk blir elitistiska det gäller inte bara svenskar... särskilt om man siktar på å ta det hela seriöst, då får man helt plötsligt välja bort ganska många av de lugna människorna å plocka de spatsika manikerna med alldeles förmycket fritid ... för annars kommer man ingenvart men det gällar oavsett nationalitet.

Folk på nätet har alltid vatt kaxiga å elitistiska i spel .. det är inget nytt sedan typ alltid.
Nätet har och kommer alltid att vara elitistiskt så länge folk tror att man måste vara bäst på det man sysslar med.

//Spastisk Maniker

Visa signatur

Carmilla: Intel 2600k, 8gb RAM 1600mhz, SSD EVO840, gtx760,. Workstation/Spelmaskin OS:Windows 8.1
Marcilla: AMD A4, 4gb RAM 1600mhz NAS/SQL/HTPC, OS: Linux MINT

Permalänk

Jag gick in på en tysk server och helt plötsligt blev jag bannad och meddelandet löd såhär: You have been banned due to high ping. Please join a server in your region. Jag hade 25 ping och det fanns tyskar som hade runt 60 xD

Visa signatur

| AMD Ryzen 7 1700X | ASUS TURBO GTX 980 | HyperX DDR4 16GB | MSI X370 Gaming Plus| Fractal Design Newton R2, 800W 80+ | Kingston SSD V300 120GB | Seagate 500GB 7200RPM 16MB | NZXT H440W |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aphex:

Om det är någon som ägnar all sin tid åt att spy galla i tjatten över hur andra spelar, slänger anklagelser om fusk och nooberi till höger och vänster och trycker in ett "fuck(ing)" i varje mening, då kan man vara rätt säker på att det är en svensk manchild man har att göra med.

Det är väl för att alla 12-16åriga chavs från england har fullt upp med att sitta och skrika fucking whores I MW2 loadingscreens när man inte kan muta dom?

Alla länder är efterblivna i spel, tror sverige ligger ganska bra till i E-världen ja, tänker leva med den stoltheten!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aphex:

Om det är någon som ägnar all sin tid åt att spy galla i tjatten över hur andra spelar, slänger anklagelser om fusk och nooberi till höger och vänster och trycker in ett "fuck(ing)" i varje mening, då kan man vara rätt säker på att det är en svensk manchild man har att göra med.

Exakt ungefär precis i trakterna på pricken så.

Skrivet av ZOiDVOiD:

Altså där är inget generellt antisverige på servrarna ... å svenskar trollar inte mer än folk från nått annat land ...... sen så spelar ni KOMPETETIVA SPEL ....KLART SOM TUSAN folk blir elitistiska det gäller inte bara svenskar... särskilt om man siktar på å ta det hela seriöst, då får man helt plötsligt välja bort ganska många av de lugna människorna å plocka de spatsika manikerna med alldeles förmycket fritid ... för annars kommer man ingenvart men det gällar oavsett nationalitet.

Folk på nätet har alltid vatt kaxiga å elitistiska i spel .. det är inget nytt sedan typ alltid.
Nätet har och kommer alltid att vara elitistiskt så länge folk tror att man måste vara bäst på det man sysslar med.

//Spastisk Maniker

Mina minnen kanske ljuger för mig nu, men jag har spelat online sedan tidigt 90-tal (ja, även kompetetivt) och enligt mig så är det verkligen enorm skillnad. Det kunde vara tjafs, grin och gnäll då också, men på ett heeeelt annat sätt. Här i Sverige var vi tidigt ute och spelade online och även då kunde man oftast gissa sig till att det var en svensk som var i farten, men som sagt, en helt annan nivå.

Generellt så brukar svenskar vara duktiga på spel men också ta det lite mer seriöst än andra. Kanske handlar det om drömmar om att tjäna pengar på sin hobby, kanske flyr undan sitt "trista" liv lite väl långt och man mår inte så jättebra så humöret går upp och ner.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Marcusk:

Joho? Det är precis därför de har de inställningnarna, för att de bara vill köra med folk från sitt eget land.

Fast det stod ju "players from SWEDEN are not allowed", alltså så hade det förmodligen gått bra om jag kom från vilket annat land som helst.

Visa signatur

GTX 670 - 3570K - 8GB CORSAIR LP

Permalänk
Medlem
Skrivet av wankeer:

Fast det stod ju "players from SWEDEN are not allowed", alltså så hade det förmodligen gått bra om jag kom från vilket annat land som helst.

Det är förmodligen en autokick som skriver just det landet man kommer ifrån. Det kollar upp om man kommer från något land som inte är tillåtet för att sedan kicka dig.

Permalänk
Avstängd

De flesta spelarna jag mött på i BF3 som betet sig svinaktigt har varit från sverige konstigt nog, och jag spelar mycket på tyska servrar.

Permalänk

Thepiratebay favorit markerad *Tummen upp*

Visa signatur

CPU: Amd FX 8120 @ 4,55Ghz, RAM: Corsair Vengeance 32GB Röd,
Grafikkort: MSI TwinfrozrIII GTX 660, Kylare: Corsair H80i,
Chassi: Cooler master 430 Elite, PSU: Fractal designTesla R2 800W,
Moderkort: ASUS Crosshair V Formula-Z 990FX,
Lagringsenheter: Samsung SSD 840 PRO-Series 128GB ,1TB Hitachi, 4st seagate barracuda

Permalänk
Medlem

Tycker det är rena dagisfasoner! Kan inte någon bara slänga bajs på admins likt dessa för att matcha den lågt satta ribban från deras sida?

Visa signatur

Fractal Design R5, i5 6600k, MSI Z170A XPOWER GAMING TITANIUM EDITION, MSI GTX 980, 8GB Minne @ 2400MHz, BeQuiet Kraft 700W

Permalänk
Medlem
Skrivet av DaBone:

Är det en rysk server så är det väl för att de vill kunna fuska ifred, utan störande glåpord och kommentarer, från svenskar som vill köra utan fusk.
Tror aldrig jag stött på en ryss, som inte använt någon typ av fusk i spel..

Stör mig på alla dessa ryska och tyska fuskare! I BO Zombies så är nästan varje ryss en fuskare som hackar och förstör ett kul spel.
Sen i BO Multiplayer så märker jag att just tyskar på TYSKA servers är hundra gånger bättre än icke tyskar och det är obvious att många där har fusk.
Det är väldigt jobbigt, det är ju många servrar som är tyska med. Känner en Nederländsk kille som är värsta hardcore gamern, han säger att nederländska, tyska och många ryska spelare gärna fuskar. Var med i en klan en gång i ett spel, en nederländsk klan och där så hörde jag att flera admins snackade om fusk osv, så tydligen använde även dom det, är dock inte med där längre. Dom var väl trevliga men nämner man något om att dom fuskar eller så blir man bannad på fläcken.

Skrivet av Thorulk:

Sverige har inte dåligt rykte online... och Ryssar har det men legit-ryssar finns, dom bara pratar engelska och spelar utan fusk så man fattar inte att dom kommer från ryssland.

True story.

Verkligen inte, det är väl bara ryssar som inte gillar oss eftersom vi äger dom i spel
Nej men av erfarenhet så är MÅNGA ryssar fuskare, vet inte varför men det är så.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aphex:

Om det är någon som ägnar all sin tid åt att spy galla i tjatten över hur andra spelar, slänger anklagelser om fusk och nooberi till höger och vänster och trycker in ett "fuck(ing)" i varje mening, då kan man vara rätt säker på att det är en svensk manchild man har att göra med.

Gjorde faktiskt så för ganska länge sedan, men jag var inte seriös utan tyckte det var as kul att se de olika reaktionerna från andra spelare, men det var då det. xD

Permalänk
Medlem
Skrivet av wankeer:

Skulle logga in på en server och får upp detta felmeddelande, blev rätt så förvånad. Någon mer som fått liknande meddelanden?

http://www.ladda-upp.se/image.php?id=27038&size=full

Nej, men däremot åkte en polare på denna för ett tag sen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pimpim666:

Brukar spela på tyska servrar för att samla poäng för att låsa upp vapen. Så dåliga spelare där oftast.

Ja faktiskt. I BO så om jag går in i en server som är tysk där folk inte hackar (aimbot osv) så är det väldigt lätt.
Kommer ihåg när jag spelade i ett fps spel där en bra online vän till mig var tysk, han var väl sådär, "okej" kanske men inte svår att spöa xD.
Dock så gick han med i en klan och då blev han "bättre" än mig och jag fattade direkt vad som hänt, klanen hade gett honom fusk (typ varenda en klan i det spelet är fuskare) och jag visste vilket eftersom jag själv moddat filer (fusket är samma filer jag moddat och jag vet precis hur dom fungerar).
Väldigt tråkigt

Permalänk
Medlem

För att det inte finns en ordentlig ping kicker...

Visst pingar man inte mycket till Tyskland och Ryssland (lol, vem vill lira där ändå?) men vissa server ägare vill bara ha spelare från sitt land pga just ping eller för att dåren aldrig lärt sig engelska, som är rätt typiskt för just Tyskar och Ryssar i min erfarenhet.

Fattar inte riktigt varför vissa säger att svenskar är hatade på internet. Vi har ju flera välkända eSport/gaming idoler härifrån. Kanske de bara är avis över våra Gbit hemlinor, blondiner och isbjörnar.

Visa signatur

W10 Pro N | i7 6700K @ 4.7 GHz | NH-D15 | GTX 980 Ti HOF | ASUS Z170 Pro Gaming | 16GB 3000Mhz CL15 | Samsung 850 EVO 500GB | 3x HDD ~8TB | Define S | EVGA 750W G2 | Logitech g502 | Corsair K70 Red | Beyerdynamic DT 770 Pro 250Ω | Sound Blaster Z | BenQ XL2430T 144Hz + GW2250HM 60Hz
» Youtube: https://www.youtube.com/c/Phreec

Permalänk
Medlem
Skrivet av phreec:

För att det inte finns en ordentlig ping kicker...

Visst pingar man inte mycket till Tyskland och Ryssland (lol, vem vill lira där ändå?) men vissa server ägare vill bara ha spelare från sitt land pga just ping eller för att dåren aldrig lärt sig engelska, som är rätt typiskt för just Tyskar och Ryssar i min erfarenhet.

Fattar inte riktigt varför vissa säger att svenskar är hatade på internet. Vi har ju flera välkända eSport/gaming idoler härifrån. Kanske de bara är avis över våra Gbit hemlinor, blondiner och isbjörnar.

allt i det här inlägget innehöll en viss logik. Men vart fick du isbjörnar ifrån? du har aldrig varit norrut va?

Visa signatur

Den dagen, den sorgen

Permalänk
Medlem

Det är som många säger, vi är rätt uppkäftiga.

Visa signatur

LULE HOCKEY
PC: Gigabyte G1.Sniper 2, Intel i7 2600K@4.5, Noctua NH-D14, ASUS GTX580 DirectCUII@925/1850/2100, OCZ Agility SSD + 1Tb HDD, G.Skill Sniper 8Gb 1866Mhz. Allt sitter i ett HAF X Chassi. Sennheiser PC360, Qpad 5k samt 6Gv2
Piguah @battlelog (CliQue.bf3 8v8, 5v5: Mix)

Permalänk
Medlem

måste ju vara att vi är så 1337 dom inte klarar av oss

Visa signatur

gtx 3070ti + intel i7 12700 kf

Permalänk

Haha ja det är nog sant. De servrar som brukar ha bäst uppförande är de utan svenskar på..
Och det tråkiga är att det smittar av sig. Man blir på dåligt humör när alla jävlas och tjafsar.
Är det bättre stämning på servern är det lättare att bara skratta när det går åt pipan.