Varför kraschar INTE grafikkortet

Permalänk

Varför kraschar INTE grafikkortet

Sitter och överklockar mitt Asus 660 ti lite.
Kör med Asus gpu tweak och FurMark och har hamnat på en klock på 1170 och klockar nu minnet.

Nu till problemet gpun ligger på ca 1000hz och jag klockar minnena vidare och de tar aldrig slut var uppe på 7400 utan att något krascha. men när man kollar på andra så stannar deras minnen runt 7200.

Permalänk
Medlem

ett bra exemplar? grattis

Permalänk
Moderator
Brons i quiz

kanske att den klarar av att bli överklockad. det är nog ett överklockningsvänligt kort.

Visa signatur

Citera om du vill ha svar!
Tycker du om sidospår? :D Besök The Wiki Game
Har du fråga angående modereringen? PM till Moderatorerna eller Kontaktformulär

Permalänk
Medlem

kör benchmark varje gång, minnen har tendens att tappa prestanda och inte krasha.

Permalänk
Medlem
Skrivet av skogstomtarna:

Sitter och överklockar mitt Asus 660 ti lite.
Kör med Asus gpu tweak och FurMark och har hamnat på en klock på 1170 och klockar nu minnet.

Nu till problemet gpun ligger på ca 1000hz och jag klockar minnena vidare och de tar aldrig slut var uppe på 7400 utan att något krascha. men när man kollar på andra så stannar deras minnen runt 7200.

Och du ser detta som ett "problem" ?
Du har väll kanske haft tur och fått tag i ett kort som klockar lite bättre.

Sen behöver det inte tvunget krascha. det kan visa sig i diverse artifakter som du kanske inte lagt märke till osv

Visa signatur

Ledare & Webbansvarig inom www.balderdash-gaming.com

Permalänk

starta om datorn och vips ville den inte över 7200 utan lagg på skärmen... någon form av drömboot..

men hursomhelst vet någon ett program där Gpu klockfrekvensen kommer flaska för i FurMark gick den inte ens upp i full hastighet.