Permalänk

Haha, shit. Lever denna tråden fortfarande? Nice!

Jag håller med. Knashatt är en pärla.

Visa signatur

Min musik
@albinloan
Allt vi kan tänka, kan vi skapa.

Permalänk
Medlem

flugor har bättre ögon än vi, de kan se 340FPS. det är därför de kan reagera mycket snabbare än vi, för att i relation till våra ögon så skulle det se ut som att allt går i slow motion. nackdelen är att de får inte plats med en stor grafikkort i deras hjärna, så de har en monokrom bild med låg upplösning. kanske vi om några decennier kan uppdatera våra ögon så att vi kan se mer FPS med artificiella ögon.

Visa signatur

Chassi: en låda | CPU: i femma | Ram: 16 gib | Moderkort: jag vet inte | Hårddisk: några tusen gig och en SSD | Grafikkort: GTX 670 | Strömgrej: PSU

Permalänk
Medlem

Jag tror just reaktionshastighet har mer med längden på nervbanor att göra.

Permalänk
Medlem
Skrivet av -=Mr_B=-:

Som den gravedigger jag är ville jag bara än en gång tacka för Knashatts insats, och fråga om det är ok att jag länkar till filmklippet han har liggande, där man demonstrerar olika FPS.

Det här måste vara en av de mest informativa, och icke tidsbundna trådarna någonsin.
B!

Oj, har missat detta.
Ja, du får länka all information, länkar etc. Helt okey för mig.

Visa signatur

Dator 1: Core i7 10700K | Asus Prime Z490-P | 16 Gbyte DDR4 3600 MHz | Asus GeForce RTX2060 6 GB OC EVO |
Dator 2: Core i7 4770K | MSI Z87-S02 | 16 Gbyte DDR3 1600 MHz | GeForce GTX 650 TI |
Dator 3: Lenovo IdeaPad 5 Pro | Ryzen 7 5800H | 16 Gbyte DDR4 3200 MHz |
Kamera: Canon EOS 6d | EF 17-40mm f/4L USM | EF 35mm f/2 IS USM | EF 100-200mm f/4.5 | Speedlite 430EX II |

Permalänk
Medlem
Skrivet av nitroid:

flugor har bättre ögon än vi, de kan se 340FPS. det är därför de kan reagera mycket snabbare än vi, för att i relation till våra ögon så skulle det se ut som att allt går i slow motion. nackdelen är att de får inte plats med en stor grafikkort i deras hjärna, så de har en monokrom bild med låg upplösning. kanske vi om några decennier kan uppdatera våra ögon så att vi kan se mer FPS med artificiella ögon.

Åter går det inte prata om Bilder Per Sekund när vi pratar om biologiska banor.

Nej, en fluga ser inte 340 FPS. Den ser inte några FPS överhuvudtaget.
Den fungerar exakt likadant som en människa när det gäller att tolka världen.

Det du ser är en skapad bild av din hjärna från den information som ditt öga ger.
En del av din hjärna skapar ansikten, en del av hjärnan sköter olika typer av former, en del av hjärnan tolkar andra intryck.
Detta sätts sedan "ihop" av ditt medvetande för att sonika ge dig en uppfattning av vad du ser.

Det finns tex defekter/sjukdom som gör att den delen av hjärnan som skapar ansikten inte fungerar.
Dessa människor som har detta ser allt 100% perfekt förutom att alla ansikten ser ut som runda klumpar...
Ändå så "ser" ju deras ögon ansiktet...

Så, att prata om FPS är alltså helt fel.
Ögat och hjärnan hos en människa kan se en filmsekvens med tex 800 bilder per sekund där varje bild är helt vit.
Vart 3:e sekund kommer det en enda svart bild. Detta kommer du som människa utan problem se.
Tar du däremot och visar tex 100 bilder per sekund där varannan ruta är svart och varanan ruta är vit kommer du se detta som en gråaktig färg, inte som ett flimmer.

Åter, det är sonika så att det ej går att prata om FPS i en biologisk varelse där allt varelsen ser är en "påhittad" verklighet skapad utav deras hjärna.

Flugan ser inte fler FPS än en människa. Däremot har den så extrem kort bana från deras ögon till deras hjärna PLUS att deras hjärna är så extremt fokuserad just på synen att dom sonika kan tolka världen snabbare än människan.

Sedan är det en klassisk myt att om vi kunde se fler "FPS" så skulle världen kännas som slowmotion...
Det skulle det så klart inte. Det skulle kännas exakt som det gör nu.
Däremot skulle du reagera snabbare.

Visa signatur

Dator 1: Core i7 10700K | Asus Prime Z490-P | 16 Gbyte DDR4 3600 MHz | Asus GeForce RTX2060 6 GB OC EVO |
Dator 2: Core i7 4770K | MSI Z87-S02 | 16 Gbyte DDR3 1600 MHz | GeForce GTX 650 TI |
Dator 3: Lenovo IdeaPad 5 Pro | Ryzen 7 5800H | 16 Gbyte DDR4 3200 MHz |
Kamera: Canon EOS 6d | EF 17-40mm f/4L USM | EF 35mm f/2 IS USM | EF 100-200mm f/4.5 | Speedlite 430EX II |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Knashatt:

Åter går det inte prata om Bilder Per Sekund när vi pratar om biologiska banor.

Nej, en fluga ser inte 340 FPS. Den ser inte några FPS överhuvudtaget.
Den fungerar exakt likadant som en människa när det gäller att tolka världen.

Men om flugan blinkar med ögonlocken 340 ggr i sekunden då, kan man inte säga att den ser i 340 FPS då?

Visa signatur

Kom-pa-TI-bilitet

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Knashatt:

Åter går det inte prata om Bilder Per Sekund när vi pratar om biologiska banor.

Nej, en fluga ser inte 340 FPS. Den ser inte några FPS överhuvudtaget.
Den fungerar exakt likadant som en människa när det gäller att tolka världen.

Det du ser är en skapad bild av din hjärna från den information som ditt öga ger.
En del av din hjärna skapar ansikten, en del av hjärnan sköter olika typer av former, en del av hjärnan tolkar andra intryck.
Detta sätts sedan "ihop" av ditt medvetande för att sonika ge dig en uppfattning av vad du ser.

Det finns tex defekter/sjukdom som gör att den delen av hjärnan som skapar ansikten inte fungerar.
Dessa människor som har detta ser allt 100% perfekt förutom att alla ansikten ser ut som runda klumpar...
Ändå så "ser" ju deras ögon ansiktet...

Så, att prata om FPS är alltså helt fel.
Ögat och hjärnan hos en människa kan se en filmsekvens med tex 800 bilder per sekund där varje bild är helt vit.
Vart 3:e sekund kommer det en enda svart bild. Detta kommer du som människa utan problem se.
Tar du däremot och visar tex 100 bilder per sekund där varannan ruta är svart och varanan ruta är vit kommer du se detta som en gråaktig färg, inte som ett flimmer.

Åter, det är sonika så att det ej går att prata om FPS i en biologisk varelse där allt varelsen ser är en "påhittad" verklighet skapad utav deras hjärna.

Flugan ser inte fler FPS än en människa. Däremot har den så extrem kort bana från deras ögon till deras hjärna PLUS att deras hjärna är så extremt fokuserad just på synen att dom sonika kan tolka världen snabbare än människan.

Sedan är det en klassisk myt att om vi kunde se fler "FPS" så skulle världen kännas som slowmotion...
Det skulle det så klart inte. Det skulle kännas exakt som det gör nu.
Däremot skulle du reagera snabbare.

Har du någon intressant medicinsk artikel om detta som du kan länka till. Skulle vara intressant att läsa, men fru jobbar med nevro, men hon har aldrig berättat om just denna sjuktdom. Vad heter den?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Teknocide:

Men om flugan blinkar med ögonlocken 340 ggr i sekunden då, kan man inte säga att den ser i 340 FPS då?

Vilka ögonlock?
B!

Visa signatur

Allting jag skriver är om inget annat uttrycks, min åsikt! Ingenting måste vara dagens sanning enligt din åsikt, och gör du antaganden baserade på mina åsikter hoppas jag att du övervägt mer än bara just min åsikt.

Permalänk
Medlem

det beror lite på vad man är van med, hade en riktig dålig dator förrut, en med gt 230 som jag spelade med. Jag hade ca 25-35 fps i gta iv som jag spelade mycket och det såg väldigt bra ut, flöt på (vad jag tyckte iaf) men nu har jag en 670 nu och nu kör jag minst 60 fps i nästan varje spel, men när det väl sjunker till 25-35 fps så ser jag hack/lagg, vilket stör mig, så det beror lite på vad man är van vid, sitter man vid 25-35 fps så vänjer sig man vid det, som om ögat justerar sig för det

Visa signatur

Intel Core i5 3570K @ 4.0GHz / Noctua NH-D14 | Gigabyte Geforce GTX 670 WindForce 3X| ASRock Z77 Pro4 | Cooler Master Silent Pro M 600W | Corsair Vengeance CL9 2x4GB LP | Seagate Barracuda 1TB 7200rpm| Fractal Design R4 | Acer 24'' G245HQbid |||| *Tillbehör* | Razer Megalodon 7.1 Headset | Razer Mamba | Citera gärna! Annars glömmer jag!! | Fri frakt för Swec!

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon200213:

Har du någon intressant medicinsk artikel om detta som du kan länka till. Skulle vara intressant att läsa, men fru jobbar med nevro, men hon har aldrig berättat om just denna sjuktdom. Vad heter den?

Ska fråga min syster som är legitimerad optiker.
Det är bl.a hon och hennes böcker som jag lärt mig en del när hon gick högskola för många år sedan.

Visa signatur

Dator 1: Core i7 10700K | Asus Prime Z490-P | 16 Gbyte DDR4 3600 MHz | Asus GeForce RTX2060 6 GB OC EVO |
Dator 2: Core i7 4770K | MSI Z87-S02 | 16 Gbyte DDR3 1600 MHz | GeForce GTX 650 TI |
Dator 3: Lenovo IdeaPad 5 Pro | Ryzen 7 5800H | 16 Gbyte DDR4 3200 MHz |
Kamera: Canon EOS 6d | EF 17-40mm f/4L USM | EF 35mm f/2 IS USM | EF 100-200mm f/4.5 | Speedlite 430EX II |

Permalänk
Medlem

Vad är det som diskuteras här fortfarande? Fyllts av troll?
Man kan se mycket mer än 30fps end of story.

Visa signatur

Asus Prime Z390-A - Intel I7 9700KF - Corsair Vengeance 2x8GB 3200Mhz CL16 - MSI GeForce RTX 2080 SUPER 8GB Ventus XS OC - Creative Sound Blaster Z (skäms) - Corsair AX 1200i Digital 1200W 80+ Platinum - Fractal Design R6 - Sennheiser GSP 600 - Acer Predator XB271HUA

Permalänk
Medlem

Eftersom den här sidan dök upp överst var man ju tvungen att läsa lite i den. Tyvärr funkar ju inte de flesta av länkarna i första posten längre och vem orkar läsa igenom 16 sider?

Läste iaf genom den länk som fungerar och hade svårt att hitta ett hållbart bevis i resonemanget. Att säga att ögat kan se skillnad på ökad framerate på en CRT håller ju inte eftersom det är mer känsligt för flimmret som en CRT genererar än att detektera rörelser. Klart att man märker om man ökar refresh raten på en CRT! För att göra något slagt trovärdigt experiment så är man tvungen att ha en icke flimrande skärm där refresh raten kan styras inte bara frame rate.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ZippZopp:

För att göra något slagt trovärdigt experiment så är man tvungen att ha en icke flimrande skärm där refresh raten kan styras inte bara frame rate.

Man gör experiment med löjligt höga framerates där man visar en bild i en ensam bildruta, och låter testpersonen berätta vad det var för bild.Sådana test visar att ögat är kapabelt att urskilja förändringar med en hastighet som överstiger flera tusen FPS. Hade du orkat läsa de där sidorna du inte orkade bry dig om hade du vetat det, och även resonemanget runt varför det är ett bra test.

B!

Visa signatur

Allting jag skriver är om inget annat uttrycks, min åsikt! Ingenting måste vara dagens sanning enligt din åsikt, och gör du antaganden baserade på mina åsikter hoppas jag att du övervägt mer än bara just min åsikt.

Permalänk
Medlem

Tack för att du gav ett exempel. Dock hade det ju varit bra om du länkade till experimentet du skriver om så hade jag ju kunnat läsa om det också istället att behöva tro på dina ord. De flesta verkar ju tro att allt som skrivs på internet är sant, spec på ett forum.

Sen att detektera en helt ny bild som plötsligt dyker upp har väl inget med att detektera skillnad i frame rate.

Permalänk
Medlem

Det finns en skitbra samling information här men det är enligt din uppgift för mycket att läsa, och jag tänker faktiskt inte sked-mata dig. Om inte du orkar, varför ska jag?
B!

Visa signatur

Allting jag skriver är om inget annat uttrycks, min åsikt! Ingenting måste vara dagens sanning enligt din åsikt, och gör du antaganden baserade på mina åsikter hoppas jag att du övervägt mer än bara just min åsikt.

Permalänk
Skrivet av anon200213:

Har du någon intressant medicinsk artikel om detta som du kan länka till. Skulle vara intressant att läsa, men fru jobbar med nevro, men hon har aldrig berättat om just denna sjuktdom. Vad heter den?

Råkade se det här nu när tråden dök upp i nyhetsflödet.
Självklart är tidsuppfattningen något som uppstår i hjärnan och inte ögonen.
David Eagleman har påvisat att bla adrenalin påverkar tidsuppfattningen, googla på honom.
Ferdinand Binkofsky har dokumenterat fall där tidsuppfattningen ändrats av neurologiska skäl, oftast då åt fel håll så att verkligheten upplevs skena. I Stefan Kleins bok 'Tid' beskrivs ett av Binkofskys fall med en snubbe som plötsligt upplever att allt går fem gånger fortare än vanligt vilket blir stressigt eftersom det händer medan han är ute och kör bil. Det visar sig bero på en tumör i pannloben. Han håller sen på att köra in kaffekoppen i tänderna för att den kommer farande så fort när han lyfter handen etc.

Permalänk
Medlem

Jag skiter i fakta eller vad folk säger. Orkar inte med diskussionen om detta (inget illa ment TS
har man allt under 60fps, 50fps räcker och sitter på en 60hz skärm då laggar det. det flyter inte på lika mycket. Har man 60 så flyter det direkt. gärna 70 så man inte märker droppsen under 60 fps. Om man inte ser det så borde man säka ögonläkare

Visa signatur

Dator: i7 9700k @ 5.0 Ghz - Asus Rog Strix OC 2080 Super
3600mhz 32gb - Gigabyte UD Z390 - Dark Rock Pro 4 - M.2 SSD MP510

Kringutrustning: Xiaomi 34" 3440x1440 - Xtrfy K4 - Glorious 0 Mus
Ljud: DT770 80ohm Headset - E10K DAC/AMP

Permalänk
Medlem
Skrivet av -=Mr_B=-:

Det finns en skitbra samling information här men det är enligt din uppgift för mycket att läsa, och jag tänker faktiskt inte sked-mata dig. Om inte du orkar, varför ska jag?
B!

Nä, varför ska du det när du uppenbarligen inte orkar läsa att jag försökte läsa dem men att bara en fungerar? Den som fungerade läste jag.

Skrivet av ZippZopp:

Tyvärr funkar ju inte de flesta av länkarna i första posten längre... Läste iaf genom den länk som fungerar...

Permalänk
Medlem
Skrivet av KlyfftPotatis:

Jag skiter i fakta eller vad folk säger. Orkar inte med diskussionen om detta (inget illa ment TS
har man allt under 60fps, 50fps räcker och sitter på en 60hz skärm då laggar det. det flyter inte på lika mycket. Har man 60 så flyter det direkt. gärna 70 så man inte märker droppsen under 60 fps. Om man inte ser det så borde man säka ögonläkare

Lagga i spel och detektera visuell skillnad i frame rate är väl ändå två väldigt skillda saker?

Permalänk
Medlem
Skrivet av ZippZopp:

Nä, varför ska du det när du uppenbarligen inte orkar läsa att jag försökte läsa dem men att bara en fungerar? Den som fungerade läste jag.

Du läste en länk, i första inlägget. Tråden är 16 sidor lång, men du är inte intresserad av att tillgodogöra dig informationen.
B!

Visa signatur

Allting jag skriver är om inget annat uttrycks, min åsikt! Ingenting måste vara dagens sanning enligt din åsikt, och gör du antaganden baserade på mina åsikter hoppas jag att du övervägt mer än bara just min åsikt.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av KlyfftPotatis:

Jag skiter i fakta eller vad folk säger. Orkar inte med diskussionen om detta (inget illa ment TS
har man allt under 60fps, 50fps räcker och sitter på en 60hz skärm då laggar det. det flyter inte på lika mycket. Har man 60 så flyter det direkt. gärna 70 så man inte märker droppsen under 60 fps. Om man inte ser det så borde man säka ögonläkare

Som någon annan redan sa, lagg är en sak, men att se skillnad mellan 60 & 70 Hz är helt omöjligt, det spelar ingen roll vad du säger.

Permalänk
Medlem
Skrivet av -=Mr_B=-:

Du läste en länk, i första inlägget. Tråden är 16 sidor lång, men du är inte intresserad av att tillgodogöra dig informationen.
B!

Jo, det är ju därför jag sa att du fick gärna länka till experimentet. Vad jag inte är intresserad av är att läsa 16 sidor med diskussion där folk tror.

Permalänk

Jag kan ju lägga mig i lite

Märkte tex en ENORM skillnad på en 60Hz TV och 100Hz TV när jag va med min kompis, när han köpte en. Tänkte inte på det när man titta på TVn, men när man hade dom bredvid varandra och jämförde så var det en extrem skillnad

Så att se skillnad på 60fps och 100fps är möjligt, men då ska skärmen stödja det också. Som gamla cs-spelar påstod att spelen flyter bättre med 100fps fast skärmen bara kan visa 60 är ju skitsnack (om inte spelet är dåligt programmerat, så att man får springer snabbar eller hoppar högre med mer fps, som vissa spel är)

Visa signatur

PC: AMD FX-8320 @ 4.6GHz, Asus Sabertooth 990FX, 2x 8GB Corsair Dominator Platinum
Sapphire HD7970 Vapor-X GHz Edition, Samsung SSD 840 PROSeries 256GB, 5TB Storage
Ex-PC: AMD Phenom II X3 720 @ 2.8GHz, Gigabyte 790X, 2x 2GB Corsiar XMS2
Sapphire HD4870 512MB, OCZ Vertex 3 128GB, 320GB Storage
TV: LG 42", Raspberry Pi, Xbox360 Slim 250GB, Nintendo Wii /w softmod

Permalänk
Medlem
Skrivet av Christoffer1989:

Jag kan ju lägga mig i lite

Märkte tex en ENORM skillnad på en 60Hz TV och 100Hz TV när jag va med min kompis, när han köpte en. Tänkte inte på det när man titta på TVn, men när man hade dom bredvid varandra och jämförde så var det en extrem skillnad

Så att se skillnad på 60fps och 100fps är möjligt, men då ska skärmen stödja det också. Som gamla cs-spelar påstod att spelen flyter bättre med 100fps fast skärmen bara kan visa 60 är ju skitsnack (om inte spelet är dåligt programmerat, så att man får springer snabbar eller hoppar högre med mer fps, som vissa spel är)

Vad såg ni på som visades i 100Hz?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Christoffer1989:

Märkte tex en ENORM skillnad på en 60Hz TV och 100Hz TV när jag va med min kompis, när han köpte en. Tänkte inte på det när man titta på TVn, men när man hade dom bredvid varandra och jämförde så var det en extrem skillnad

Om det är TV sändning du pratar om så matas ju bägge med samma bild så den skillnad du upplever är ju bara beroende på flimmer.

Skrivet av Christoffer1989:

Så att se skillnad på 60fps och 100fps är möjligt, men då ska skärmen stödja det också. Som gamla cs-spelar påstod att spelen flyter bättre med 100fps fast skärmen bara kan visa 60 är ju skitsnack (om inte spelet är dåligt programmerat, så att man får springer snabbar eller hoppar högre med mer fps, som vissa spel är)

I spel så är det klart det är skillnad mellan 60 och 100 fps men det beror ju mestadelen (enbart?) på skillnat i lagg.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon200213:

Har du någon intressant medicinsk artikel om detta som du kan länka till. Skulle vara intressant att läsa, men fru jobbar med nevro, men hon har aldrig berättat om just denna sjuktdom. Vad heter den?

http://en.wikipedia.org/wiki/Prosopagnosia

Permalänk
Medlem
Skrivet av Christoffer1989:

Så att se skillnad på 60fps och 100fps är möjligt, men då ska skärmen stödja det också. Som gamla cs-spelar påstod att spelen flyter bättre med 100fps fast skärmen bara kan visa 60 är ju skitsnack (om inte spelet är dåligt programmerat, så att man får springer snabbar eller hoppar högre med mer fps, som vissa spel är)

Ledsen, men du har fel. Eller ja, jag kan inte tolka ditt inlägg. Du pratar om att se skillnader, sedan avslutar du med att man kan känna skillnader. Hur ska du ha det?

Anledningen till att det ofta är diskussion om, och att paralleller dras till cs1.6 och Quake, är för att de är de två största FPS-spelen i E-Sport-sammanhang. Eftersom du slänger ur dig fakta som "inte stämmer" så drar jag slutsatsen att du aldrig har spelat något av de nämnda titlarna. Alternativt att du inte spelat tillräckligt för se samt uppleva skillnaderna.

Föreslår att du provar själv istället. Ställ in din skärm på 60Hz och hoppa in och spela med FPS'en låst till 60fps. Sedan låser du den på 100fps, återkom gärna med resultat

Skrivet av ZippZopp:

I spel så är det klart det är skillnad mellan 60 och 100 fps men det beror ju mestadelen (enbart?) på skillnat i lagg.

Lagg har ingenting med FPS att göra. Du får gärna utveckla ditt inlägg, vad menar du med att det finns skillnader i "lagg" mellan 60 och 100fps?

Visa signatur

pfSense: GA-J1900N-D3V Quad-core Celeron 2GHz, Samsung 4GB, pfSense 2.2.2@USB
ESXi: i5 3470S, Gigabyte GA-B75N, Corsair XMS3 16GB, Intel PRO/1000 VT Quad GbE, Streacom F7C, ESXi@USB
Campfire Audio Lyra II, HiFiMAN HE-400, Yamaha EPH-100, Audioengine D1, FiiO E10

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon200213:

Som någon annan redan sa, lagg är en sak, men att se skillnad mellan 60 & 70 Hz är helt omöjligt, det spelar ingen roll vad du säger.

jag sa aldrig att man märker skillnad på 60 och 70. det jag menade var att jag har hellre 70fps än att den ligger på 61 och droppar till 58 ibland

Visa signatur

Dator: i7 9700k @ 5.0 Ghz - Asus Rog Strix OC 2080 Super
3600mhz 32gb - Gigabyte UD Z390 - Dark Rock Pro 4 - M.2 SSD MP510

Kringutrustning: Xiaomi 34" 3440x1440 - Xtrfy K4 - Glorious 0 Mus
Ljud: DT770 80ohm Headset - E10K DAC/AMP

Permalänk
Medlem

Jag tror att det mest beror på vad man är van vid. Jag spelade GTA IV med en GT 230 och hade runt 25 fps hela tiden, men så fort det gick upp till 30 såg det ut som ett paradis. Men senare uppgradera jag (kolla sign) och nu kör jag nästan allt med 60 fps + och om det av nån anledning droppar till 30 eller 40, så ser jag det, man ser att det hackar. Jag tror att ögat vänjer eller men andra ord, det blir en "tränad" öga. Hade jag blivit van vid 120 fps +, så skulle det vara en mardröm att sedan spela i runt 80 fps. Jag utgår nu från mina erfarenheter ^^

Visa signatur

Intel Core i5 3570K @ 4.0GHz / Noctua NH-D14 | Gigabyte Geforce GTX 670 WindForce 3X| ASRock Z77 Pro4 | Cooler Master Silent Pro M 600W | Corsair Vengeance CL9 2x4GB LP | Seagate Barracuda 1TB 7200rpm| Fractal Design R4 | Acer 24'' G245HQbid |||| *Tillbehör* | Razer Megalodon 7.1 Headset | Razer Mamba | Citera gärna! Annars glömmer jag!! | Fri frakt för Swec!

Permalänk
Medlem

Förstår helt ärligt inte att folk fortfarande inte accepterar att man ser skillnad på hur många fps som visas.
Har dom aldrig provat själva i ett spel liksom?
Är ju gannnnnska lätt att låsa fpsen i spel eller via program. Och då MÄRKER man stor skillnad mellan låg (säg 30fps) och bara lite högre (60fps) eller hög (100fps)
Speciellt i FPS spel.

Prova själva istället för att komma med egna påståenden samt säga att "det är så" utan att kunna länka till några tester eller studier.

Ett exempel som varit på tapeten mycket nu är ju när The hobbit kom och dom hade höjt fpsen till 48fps i filmen. Vilket man märker enorm skillnad på. Många gillar det men många hatar det för dom är inte vana vid ett sådant flyt i filmer.

Visa signatur

Citera för svar!
ASUS X570-E, AMD 5950X, RTX4080 Super, 32gb B-die