Permalänk
Medlem

Hur ofta ser du på TV?

Hur ofta ser du på TV och när du ser på TV vad ser du oftast på?

Själv ser jag bara på TV några dagar i månaden... När jag väl ser på TV så är det oftast National Geographic, Discovery Channel, History Channel eller liknande.

Visa signatur

AMD 5800X ▪ MSI B550M Mortar ▪ G.Skill 32GB 3600MHz CL16 ▪ Palit 4070 Ti ▪ 1TB SSD 970 Evo+ ▪ Dark Power 13 1000W ▪ FD Define Mini C ▪ Aorus AD27QD + LG 27GL850

Permalänk

Ser ibland nyheterna på kvällen, eller om det är någon intressant film på 4:an, 6:an eller 11:an.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Äger ingen TV... Typ till jul när jag besöker föräldrarna

Permalänk
Medlem

När jag orkar gå av från dator...

Visa signatur

AMD Athlon xp 2100+ | Asus A7M266 | 512 DDR | GeForce3 | 40 GB Hdd | DVD Plextor 16X

Permalänk
Medlem

Varje dag, men mitt tv-tittande motsvarar slösurfande egentligen. Sällan jag verkligen tittar på tv och bryr mig om det som är där.

Visa signatur

(\__/)
(O.o )
(> < ) This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination!

Permalänk
Medlem

Brukar titta innan jag lägger mig, men finns det inget intressant så blir det att sova istället

Visa signatur

Desktop: AMD Ryzen 7 3700X / 48GB RAM / RX 6600 XT / 2TB SSD / Arch Linux
Server: Intel(R) i5-7400T / 32GB RAM / 21TB HDD / Proxmox

Permalänk
Musikälskare

Inte sett på tv på över 3år

Finner ingen mening med det

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Medlem

varje dag blir det, vi har tv:n igång på jobbet när vi har rast så vi ser nyheterna och på fredagar går vi igång på Frihtjofsson när han testar sprit

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Amiga 500 + Amiga CD32 + Game & Watch 😊

Permalänk
Medlem

Några gånger om månaden. Dels för den oftast är upptagen, dels för det går VÄLDIGT mycket skräp! Kollar bara om det är sport jag är intresserad av, så som speedway etc. Så ikväll blir det allt lite tv! Heja Holder!

Visa signatur

Ryzen 7800x3d, Noctua nh-d15, ASUS B650Plus, 32GB DDR5 6000MHz, KFA2 RTX 4080, AW2723DF, Corsair RM850x, Zalman Z9 Iceberg Vit, Logitech G502 Lightspeed, Galaxy S23, Xbox Series X, Triangle Esprit Comete EZ, Triangle Esprit Titus EZ, Triangle Esprit Voce EZ + SVS SB2000 pro drivs av Yamaha RX-V6A, Beyerdynamic - DT 770 PRO 250 Ohm + Røde AI-1, Moza R5, Meta Quest 3.

Permalänk
Medlem

Har slutat helt med det. Äger en 60" plasma som frugan gillar, dock.

Permalänk
Medlem

Jag äger en TV, som mer eller mindre är en enorm data-skärm. Som många andra antar jag.
Det jag vill se, det körs ifrån datorn. Och när frun vill spana in melodifestivalen, eller någon intressant hockeymatch sänds. Så finns dom alltid att se online satt.

Meningslöst att äga ett tv-abbonemang

Visa signatur

CPU: i5 4690K+H80i @4.2Ghz | GPU: EVGA 970 FTW | MB: MSI Z97-G43 | RAM: 8gb 1600Mhz Corsair | SSD/SSD:Samsung EVO 840 120Gb/Kingston SV300 120Gb | PSU: CM 650M | Chassie: Air 240 | Skärm: Fujitsu P23T-6 | T-bord: Corsair K70 RGB | Mus: Logitech G502 | Ljud: Z906/Qpad QH-90

Permalänk
Entusiast

När jag hade en TV stod den typ alltid på. Sen insåg jag att jag egentligen inte tittade på den, den var bara i vägen och lät lite i bakgrunden. Så jag slängde ut den och har inte saknat den en sekund sen dess. Lär dröja innan jag får för mig att köpa mig en TV. En projektor kan det däremot bli i framtiden.

För övrigt väldigt trevligt att kunna säga till Radiotjänst att jag inte har någon TV. Inga digitalboxar, DVD-spelare eller TV-mottagare heller för den delen. Han lät inte helt övertygad i telefon men jag var nog en av få som faktiskt inte ljög.

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24

Permalänk
Medlem

Hade en stor TV med massa kanaler inbakat i hyran för längesedan, men jag kopplade aldrig in den. En gång i månaden så drog jag en våt trasa över den då den blev så dammig, det var den enda mänskliga kontakten den TVn fick under det året. Tror jag städade bort fjärrkontrollen också.
TV känns så låst och omständligt. Programmen är för långa, upprepande, långsamma och man hinner aldrig googla. Man behöver en fåtölj eller soffa och då känns bord som ett krav. Massa plats tar allt och dyrt och sen blir det dyrare med TV/radio-avgiften och när man ska flytta så tar allt massa plats och brandrisken och så ska TVn gå sönder efter 10 år och då är tekniken förlegad och då ska man skaffa ny för 2 lax och då går lite semesterpengar åt och nej jag håller mig till högupplöst och kompakt istället..

Två säsonger om året, från och till, om sommaren och julen. Blir kanske dussinet tillfällen om året. Oftast är det nästan nödgat.

Visa signatur

It's not that you don't comprehend what's laid out before you, or that you're unable to process. It's all about what you're to live up to, your position, an identity created by the expectations of your affiliation.

Permalänk
Medlem

Bror på vad man tittar på TV, jag använder min till min PS3'a för film och annat men har inte ett tv abonnemang, eller tittar på tv genom antennen.

Visa signatur

R4 Titan, 5800x, 16 Gig , Dell U2410, G502 ,Philips HP 800 hörlurar, Ducky shine 3 cherry black, Nvidia 3070, Samsung 840 basic 250 GB, WD blue 1TB m2 SSD
"Where knowledge ends, religion begins." -- Benjamin Disraeli"

Permalänk
Medlem

Jag går i tankar på att köpa mig en TV men dock att ha den som datorskärm.

Visa signatur

AMD 5800X ▪ MSI B550M Mortar ▪ G.Skill 32GB 3600MHz CL16 ▪ Palit 4070 Ti ▪ 1TB SSD 970 Evo+ ▪ Dark Power 13 1000W ▪ FD Define Mini C ▪ Aorus AD27QD + LG 27GL850

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lappa:

Varje dag, men mitt tv-tittande motsvarar slösurfande egentligen. Sällan jag verkligen tittar på tv och bryr mig om det som är där.

Ungefärlig sammanfattning av mitt tittande också. Försöker se en dålig nyhetssändning om dagen för att (om möjligt) få reda på lite nyheter. Har en sattelitmottagare med en del intressanta kanaler men något engagerat tittande brukar det inte bli. Apparaten står mest där och går för att den ska göra det. Svensk tv undviker jag så långt det är möjligt eftersom det aldrig brukar vara något intressant där. På helgerna blir det mycket dator istället och hade min Vista burk med mitt spel fungerat hade det blivit ännu mer.

Visa signatur

I'd tell you a chemistry joke... But all the good ones Argone