Permalänk

Värt att köpa?

http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=757621

Det är super billigt och undrar om det är värt?

är inte af fans mycket bättre?

och har h70 några problem eller något liknade?

Permalänk

Frågan är ju vad dui sitter med i dag. Det är ju egentligen det som avgör om det är värt det eller inte!

Visa signatur

Mobo: ASUS X58 SABERTOOTH, CPU: Core-i7 960, RAM: 3x2GB HyperX 1600MHz + 3x2GB XMS3 1600MHz, GPU: 2x ASUS RADEON HD6870 1GB Direct CU: SSD A-DATA SP900 256GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av SleepyCat:

http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=757621

Det är super billigt och undrar om det är värt?

är inte af fans mycket bättre?

och har h70 några problem eller något liknade?

köpte en direkt haha

Permalänk
Medlem

Verkar bra i mina ögon,,har inte hört något alls om H-70 är mkt nöjd med min H-80 ,och grabbens H-100 är tillika helt ok, så varför inte ett H-70? kan ju inte vara nåt sämre det.

Visa signatur

OPERATIV: Win 10 pro
DATOR:En vattenkyld Intel i7 950 i ett CM HAF932+ ganska potent inre
Tangentbord/mus/musmatta Q-pad Ljud Edifier S530D
LUR: Lumia930

Permalänk
Skrivet av InZ-Audio:

Frågan är ju vad dui sitter med i dag. Det är ju egentligen det som avgör om det är värt det eller inte!

Just nu sitter jag med

Amd PH 2x 555 BE

Men ska byta till i5 3570k senare.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SleepyCat:

Just nu sitter jag med

Amd PH 2x 555 BE

Men ska byta till i5 3570k senare.

tror mer det var menat vilken kylare du sitter med idag som avgör om det är värt det eller inte. 500kr för en ny kylare är inte värt det om du redan har en bra kylare. har du bara originalkylaren som följer med processorn är det ett väldigt prisvärt paket

Visa signatur

Ryzen 7600X - Geforce RTX 4080 - Custom Loop - Samsung 34" Ultra Wide
Intel i7 9700K - Radeon VII

Permalänk
Medlem
Skrivet av SleepyCat:

Just nu sitter jag med

Amd PH 2x 555 BE

Men ska byta till i5 3570k senare.

köp en för fan, fläktarna går ju på 129kr stycket och dom är riktigt bra, sen får du en vattenkylare som i klass med h80 bara att den har lite smalare slangar har jag för mig?

Permalänk
Medlem

Kör själv med H70 (köpt vid release) och 2st Noctua NF-P12 fläktar. Funkar klockrent ihop med min 1090T som puttrar på i 4GHz.

Visa signatur

https://einridi.bandcamp.com | https://soundcloud.com/einridiofficial
[ASUS 27"][5900X@5GHz w H115i Platinum][MSi X570S MAG Tomahawk][32GB 3600MHz Vengeance LPX][Powercolor RX 7800XT][Corsair RM750x V2][Corsair MP600 500GB][256GB 840 pro][850 EVO 500GB][NI Komplete Audio 6][ADAM T7V][BD DT-1770Pro 250ohm][Bitwig Studio 5.1][Reason 11][Maschine 2.17.5][NI Komplete A49][Arturia MiniLab mk2][NI Maschine JAM & Mikro mk3][Corsair AIR 540][Windows 11 Pro]
"If they're going to pirate somebody, we want it to be us rather than somebody else." -- Microsoft Business Group President Jeff Raikes

Permalänk
Skrivet av InZ-Audio:

Frågan är ju vad dui sitter med i dag. Det är ju egentligen det som avgör om det är värt det eller inte!

Har stock kylare ***

Till alla :

Kyler den bra ?
Uppträder den bra vid överklockning?
Några problem som jag borde veta?

Permalänk
Medlem
Skrivet av SleepyCat:

Har stock kylare ***

Till alla :

Kyler den bra ?
Uppträder den bra vid överklockning?
Några problem som jag borde veta?

kyler jättebra, även vid överklockning. finns en pytteliten risk för vattenläckage dock, men inget som jag tycker ska få avskräcka någon från köp

Visa signatur

Ryzen 7600X - Geforce RTX 4080 - Custom Loop - Samsung 34" Ultra Wide
Intel i7 9700K - Radeon VII

Permalänk

Okay men då blir det en h70

Permalänk
Medlem
Skrivet av SleepyCat:

Har stock kylare ***

Till alla :

Kyler den bra ?
Uppträder den bra vid överklockning?
Några problem som jag borde veta?

Den kyler väldigt bra med Noctua fläktarna jag använder (kör dom i ULN läge). Kör som jag skrev tidigare min 1090T i 4GHz@1.4V med Max load temp på 47C (normal användning, inte några burntester).

Visa signatur

https://einridi.bandcamp.com | https://soundcloud.com/einridiofficial
[ASUS 27"][5900X@5GHz w H115i Platinum][MSi X570S MAG Tomahawk][32GB 3600MHz Vengeance LPX][Powercolor RX 7800XT][Corsair RM750x V2][Corsair MP600 500GB][256GB 840 pro][850 EVO 500GB][NI Komplete Audio 6][ADAM T7V][BD DT-1770Pro 250ohm][Bitwig Studio 5.1][Reason 11][Maschine 2.17.5][NI Komplete A49][Arturia MiniLab mk2][NI Maschine JAM & Mikro mk3][Corsair AIR 540][Windows 11 Pro]
"If they're going to pirate somebody, we want it to be us rather than somebody else." -- Microsoft Business Group President Jeff Raikes

Permalänk
Skrivet av ninnuam:

Den kyler väldigt bra med Noctua fläktarna jag använder (kör dom i ULN läge). Kör som jag skrev tidigare min 1090T i 4GHz@1.4V med Max load temp på 47C (normal användning, inte några burntester).

Det är ju bra

Permalänk
Medlem
Skrivet av SleepyCat:

Det är ju bra

Jag är väldigt nöjd med tanke på att min maskin knappt låter någonting

Det skall tilläggas att min/max temp sjönk en del när jag bytte från mitt gamla DDR2 baserade Asus M4N82-Deluxe till Asus Sabertooth 990FX. Har antagligen lite att göra med minneskontrollern i Ph2 som fick jobba lite hårt med ddr2 minnena på 1.8V.

Visa signatur

https://einridi.bandcamp.com | https://soundcloud.com/einridiofficial
[ASUS 27"][5900X@5GHz w H115i Platinum][MSi X570S MAG Tomahawk][32GB 3600MHz Vengeance LPX][Powercolor RX 7800XT][Corsair RM750x V2][Corsair MP600 500GB][256GB 840 pro][850 EVO 500GB][NI Komplete Audio 6][ADAM T7V][BD DT-1770Pro 250ohm][Bitwig Studio 5.1][Reason 11][Maschine 2.17.5][NI Komplete A49][Arturia MiniLab mk2][NI Maschine JAM & Mikro mk3][Corsair AIR 540][Windows 11 Pro]
"If they're going to pirate somebody, we want it to be us rather than somebody else." -- Microsoft Business Group President Jeff Raikes

Permalänk
Skrivet av Tuxsux:

Verkar bra i mina ögon,,har inte hört något alls om H-70 är mkt nöjd med min H-80 ,och grabbens H-100 är tillika helt ok, så varför inte ett H-70? kan ju inte vara nåt sämre det.

Har själv H70, SUPERNÖJD ! Bara köp om ni har råd, skitbra att ha på "lager" om inte annat !

Visa signatur

Case - Silverstone Raven Rv03 → Mobo - Asus P8P67 Pro rev b3
CPU - i7 2600k @ 4,5 ghz → Corsair H70
PSU - Corsair AX850+ → RAM - x4 4gb Xms3
GPU - Gtx 580 →

Permalänk
Medlem

Har haft en H50 tills nyligen, och ärligt talat så tyckte jag kvalitets känslan var mycket bättre än H100.

Visa signatur

Alltid lättare om du citera.

Permalänk

bra att höra all positiva saker om kylaren men finns det någon annan kylare som slår den ?
som kanske någon noctuna eller något liknande?

Permalänk
Medlem
Skrivet av SleepyCat:

bra att höra all positiva saker om kylaren men finns det någon annan kylare som slår den ?
som kanske någon noctuna eller något liknande?

Visst finns det luftkylning med liknande eller till och med bättre kylning, också tystare. Noctua NH-D14, Phanteks PH-TC14PE och Thermalright Silver Arrow, finns mer som är jämförbart med H50 men orkar som inte kolla upp det eller skriva det.

Visa signatur

Alltid lättare om du citera.

Permalänk
Medlem

Om du bara söker så finns en miljard recensioner och jämförelser. All info du söker finns att hitta på två röda.

http://www.sweclockers.com/recension/12510-corsair-h70-mot-h5...
http://www.sweclockers.com/recension/14330-corsair-hydro-h80-...
http://www.sweclockers.com/recension/14710-processorkylare-vi...

Visa signatur

NZXT Phantom ° P8Z68-V PRO GEN3 ° i5 2500K @ 4.5 + Corsair H80 & Schyte GT ° Gigabyte 7970 Windforce OC 3GB ° G.Skill 8GB Ripjaws 1600Mhz ° Samsung SSD 830-Series 128GB ° Seagate Barracuda 1TB ° NZXT HALE90 850W ° Asus Xonar D1 ° SideWinder X4 Gaming Keyboard + Logitech G400 + AKG GHS1 Gaming Headset ° Dell 2209wa ° STEELSERIES 4HD

Permalänk
Medlem

du får dock tänka på att de där diagrammen du länkade är lite skeva. om du enbart tittar på siffror så ser du att en noctua u12p som är "sämst" i testet med vattenkylarna, fortfarande har lägre loadtemps än storebror noctua d14 i testet med luftkylarna. du behöver en gemensam måttstock för att kunna jämföra mellan olika diagram, men nu ser jag ingen kylare som finns med i båda diagrammen som jag kan jämföra med

med det sagt så håller jag fortfarande med dig, det finns massor med recensioner och jämförelser att titta på om de rekommendationer och tips som getts i tråden inte är tillräckliga. Jag personligen gillar silentpcreview.com när det gäller recensioner då de även mäter ljudnivåerna på ett väldigt bra sätt och inte bara temperaturerna, även om sweclockers också blivit bättre på det, men de har vad jag vet bara testat corsair h50 och antec 620 och 920, inte h70 som det handlar om nu

Visa signatur

Ryzen 7600X - Geforce RTX 4080 - Custom Loop - Samsung 34" Ultra Wide
Intel i7 9700K - Radeon VII

Permalänk
Medlem
Skrivet av Starric:

du får dock tänka på att de där diagrammen du länkade är lite skeva. om du enbart tittar på siffror så ser du att en noctua u12p som är "sämst" i testet med vattenkylarna, fortfarande har lägre loadtemps än storebror noctua d14 i testet med luftkylarna. du behöver en gemensam måttstock för att kunna jämföra mellan olika diagram, men nu ser jag ingen kylare som finns med i båda diagrammen som jag kan jämföra med

med det sagt så håller jag fortfarande med dig, det finns massor med recensioner och jämförelser att titta på om de rekommendationer och tips som getts i tråden inte är tillräckliga. Jag personligen gillar silentpcreview.com när det gäller recensioner då de även mäter ljudnivåerna på ett väldigt bra sätt och inte bara temperaturerna, även om sweclockers också blivit bättre på det, men de har vad jag vet bara testat corsair h50 och antec 620 och 920, inte h70 som det handlar om nu

Absolut, men man får också dra sina egna slutsatser och göra en mindre analys. Diagramen jag lade in var mestadels för att ge exempel på en del underlag man hittar väldigt lätt. Oftast är det så att man undrar över skillnaden mellan ett antal produkter, men att det inte finns ett test där alla är med. Eller ens test där de olika produkterna testas under samma förhållanden. Men utav all info så kan man lätt sammanställa för och nackdelar och därefter ta ett beslut.

Visa signatur

NZXT Phantom ° P8Z68-V PRO GEN3 ° i5 2500K @ 4.5 + Corsair H80 & Schyte GT ° Gigabyte 7970 Windforce OC 3GB ° G.Skill 8GB Ripjaws 1600Mhz ° Samsung SSD 830-Series 128GB ° Seagate Barracuda 1TB ° NZXT HALE90 850W ° Asus Xonar D1 ° SideWinder X4 Gaming Keyboard + Logitech G400 + AKG GHS1 Gaming Headset ° Dell 2209wa ° STEELSERIES 4HD

Permalänk

Har en Noctua NH-U9B SE2 nu och haft lite funderingar på denna. Dock har man ju läst om ett flertal som haft läckande system och missljud i pumparna på dessa slutna vattenkylare. Någon som kan svara på hur corsair ställer sig till om det skulle läcka och dra med fler komponenter, tex. ljudkort, grafikkort osv?

Permalänk
Skrivet av WolfOfVengeance:

Har en Noctua NH-U9B SE2 nu och haft lite funderingar på denna. Dock har man ju läst om ett flertal som haft läckande system och missljud i pumparna på dessa slutna vattenkylare. Någon som kan svara på hur corsair ställer sig till om det skulle läcka och dra med fler komponenter, tex. ljudkort, grafikkort osv?

Tror inte att det kommer läcka ur corsairs vattenkylning men det är en stor risk att den låter mycket ifrån sig.

Permalänk
Medlem

Nu blev man ju bra sugen på detta! någon som vet ifall den är bra? sitter på en i5 2500k med stock kylare.

Visa signatur

PC: | Ryzen 7 7800x3d + Noctua NH-D15 | Asus ROG Strix B650E-F | Gigabyte Aorus RTX 3080 Xtreme | G.Skill Flare X5 32 GB 6000 Mhz | Samsung 830 128 GB | Cooler Master Silent Pro M2 850 W | Fractal Design Define R6 |
Kringutrustning: | LG 27GL83A | Epos H6PRO Open | Ducky Shine 2 | Lamzu Atlantis Pro v2 |

Permalänk
Skrivet av Konqer:

Nu blev man ju bra sugen på detta! någon som vet ifall den är bra? sitter på en i5 2500k med stock kylare.

Antagligen om du inte har läst andras komentarer så verkar den gudomligt gemfört med stockkylare.

Permalänk

Sitter nu på en 212 evo och har beställt en H70 men kommer det bli otrolig skillnad? ligger på ca 60 grader i bf3 i ett R3 chassi. kommer det bli mycket lägre temps?

Visa signatur

GPU: Nvidia GeForce 2x GTX 670 CPU: Intel 3570K 4.2 GHz PSU: Corsair TX750W Moderkort: MSI Z77A-S01 CPU kylare: H70 Chassi: Corsair Obsidian 650D SSD: Samsung SSD Desktop 830- Series 128GB HDD: Western Digital 2TB + 1TB Skärm: XL2420T 120Hz LED www.ohfoto.se www.onroaders.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Derbi_QuiZ:

Sitter nu på en 212 evo och har beställt en H70 men kommer det bli otrolig skillnad? ligger på ca 60 grader i bf3 i ett R3 chassi. kommer det bli mycket lägre temps?

nej, inte mycket lägre temps. 212 evo är redan en rätt bra kylare, men h70 är lite bättre så några grader kommer du kanske vinna. jag skulle tro att det främst är för den extrema kylningen, typ om du har en överklockad 8-kärnig bulldozer eller 6-kärnig i7a som ska kylas som en h70 verkligen visar framfötterna mot en lite enklare kylare som 212 evo

Visa signatur

Ryzen 7600X - Geforce RTX 4080 - Custom Loop - Samsung 34" Ultra Wide
Intel i7 9700K - Radeon VII

Permalänk
Skrivet av Starric:

nej, inte mycket lägre temps. 212 evo är redan en rätt bra kylare, men h70 är lite bättre så några grader kommer du kanske vinna. jag skulle tro att det främst är för den extrema kylningen, typ om du har en överklockad 8-kärnig bulldozer eller 6-kärnig i7a som ska kylas som en h70 verkligen visar framfötterna mot en lite enklare kylare som 212 evo

kör just nu på en 3570K på 4,2 GHz och ligger på runt 60 grader, kommer jag ligga runt 30 eller 58 grader med h70?

Visa signatur

GPU: Nvidia GeForce 2x GTX 670 CPU: Intel 3570K 4.2 GHz PSU: Corsair TX750W Moderkort: MSI Z77A-S01 CPU kylare: H70 Chassi: Corsair Obsidian 650D SSD: Samsung SSD Desktop 830- Series 128GB HDD: Western Digital 2TB + 1TB Skärm: XL2420T 120Hz LED www.ohfoto.se www.onroaders.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Derbi_QuiZ:

kör just nu på en 3570K på 4,2 GHz och ligger på runt 60 grader, kommer jag ligga runt 30 eller 58 grader med h70?

om du ligger på 60 nu så kanske 55? som sagts tidigare, kika på recensioner och se vilka temps som mäts upp, det finns massor av dem. och säkerligen också som jämför med din 212 evo då det är en rätt vanlig kylare

Visa signatur

Ryzen 7600X - Geforce RTX 4080 - Custom Loop - Samsung 34" Ultra Wide
Intel i7 9700K - Radeon VII

Permalänk

jag har kört på vattensystem tidigare och de höll på kosta mig hela min dator pga läkage. så jag rekomenderar aldrig folk att köpa vatten om du inte har specefika ytbehov lr likande

Visa signatur

Moderkort:asus prime x570 pro cpu: Amd ryzen 5600x cpucooler: corsair h70 Ramminne: 64 gb corsair vengance Gpu: AMD: rx 6800 16 gb psu: corsair RM1000i