Sänka volten på Grafikkortet,

Permalänk
Medlem

Sänka volten på Grafikkortet,

Kan jag sänka volten till grafikkortet då det verkar dö, Får felmedelande att mina drivrutiner inte fungerar så blir skärmen svart direkt jag instalerar drivrutiner till kortet.

Varken äldre eller nya drivrutiner funkar

Kortet är ett gtx 560 Ti och Agregatet vet jag inte men 500 volt iallafall.

Permalänk

Varför skulle detta fungera?

Visa signatur

Palit RTX 3060 Ti | Ryzen 7 7800X3D | Gigabyte B650M DS3H | 32GB Vengeance 5600 MHz CL36

Permalänk
Medlem

sänka volten lär nog inte hjälpa om drivrutinerna krashar... om det nu inte krashar för att den är för varm?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av flammis:

Kan jag sänka volten till grafikkortet då det verkar dö, Får felmedelande att mina drivrutiner inte fungerar så blir skärmen svart direkt jag instalerar drivrutiner till kortet.

Varken äldre eller nya drivrutiner funkar

Kortet är ett gtx 560 Ti och Agregatet vet jag inte men 500 volt iallafall.

Har du överklockat kortet eller pillrat med volten manuellt? Det låter inte i mina öron som att det är för hög volt som är boven i dramat...

Permalänk
Medlem

har gjort en tråd om mitt problem med kortet, kan vara så att hela kortet är trasigt dock men datorn och diverse program hittar ju mitt kort i datorn så förestår inte vad felet är,

Permalänk
Medlem

Har du drivrutiner till rätt OS och så? Du kanske tankat fel fil? Tror inte att det blir bättre av att sänka spänningen på kortet.

Kolla upp vilket nätagg du har. Om det är på 500W (watt dvs) som du säger och vad den kan ge för strömmar på alla rails.

Har kortet fungerat förut eller är det nyinstallerat?

Permalänk
Medlem

Kan har råkat pillat lite när man startar datorn i F2, Kortet är fabriksöverklockat dock, men allting började med några krascher i WoW, sedan böt jag plats på ramminnerna, sedan slutade det fungera helt, köpte nya ram minnen och OS till 64 bit, men inga driv rutiner funkar till kortet endå ..

Permalänk
Medlem

kortet har fungerat i nästan 1-2 år, har alltid haft små krascher och skit, men när 306. rutinen kom ville den inte samarbeta längre

Permalänk

Om du har ett 500 volt nätaggregat så har du ett problem.

Visa signatur

Ryzen m-atx:
|| Windows 10 || MSI B350M || Ryzen 1700X OC@ 3.8GHz || Nvidia 1060 6GB || 32GB RAM || EVGA P2 750W ||
HTPC:
|| Windows 10 || Asrock Z77m-itx || I7 3770k || 8GB RAM || Corsair 620W ||
________________________________________________________________________________________________

Permalänk
Medlem

1.När slutar drivrutiner fungera? bara i spelande eller.
2. Länk till ditt kort vore bra.
3.att sänka clock eller spännig kan funka.

Börja med att fixa 1 och2 så går vi vidare sen.

Visa signatur

Old: NZXT Gurdian 921RB / 2500K 4.5MHz/ G.Skill Ripjaws 8GB 1600 MHz / 1TB Samsung SpinPoint F3 / Corsair Force 3 90GB / Asus P8Z68-V / AXP 850W / Zotac GTX580 1.5GB AMP 950 MHz / Samsung 22x DVDRW L/S / Windows 7 x64 / Artic Frezeer 13 pro.

New: NZXT 630 / MSI Z170A KRAIT GAMING 3X / 6600K 4.4 GHz/ Deepcool Captain 120 / Vengeance LPX White 16GB/ GTX1070 Dual 8GB / GQ 750W / Toshiba 1TB / WD Blue 2TB / Intenso 240GB / SteelSeries Apex 350 / Razer Abyssus / Acer Predator XB240H/ 6-pack Pripps.

Permalänk
Medlem

Det har ju fungerat i 1-2 år, känns som det fortfarande borde fungera? eller förändras det med tiden? Då diverse komponenter fungerat tillsammans en längre tid,

Permalänk

Troligtvis är det motsatsen du vill göra. Fabriksöverklockade kort kan ibland vara lite för snåla på spänningen. Då får du precis detta fel, speciellt när grafikkortet pressas till max.

Permalänk
Medlem
Skrivet av DilluTioN:

Om du har ett 500 volt nätaggregat så har du ett problem.

Näää, det duger gott ( om det inte är ett gammalt Ace då har bör springa för livet )

Visa signatur

Old: NZXT Gurdian 921RB / 2500K 4.5MHz/ G.Skill Ripjaws 8GB 1600 MHz / 1TB Samsung SpinPoint F3 / Corsair Force 3 90GB / Asus P8Z68-V / AXP 850W / Zotac GTX580 1.5GB AMP 950 MHz / Samsung 22x DVDRW L/S / Windows 7 x64 / Artic Frezeer 13 pro.

New: NZXT 630 / MSI Z170A KRAIT GAMING 3X / 6600K 4.4 GHz/ Deepcool Captain 120 / Vengeance LPX White 16GB/ GTX1070 Dual 8GB / GQ 750W / Toshiba 1TB / WD Blue 2TB / Intenso 240GB / SteelSeries Apex 350 / Razer Abyssus / Acer Predator XB240H/ 6-pack Pripps.

Permalänk
Medlem

Nya drivisar kan sänka kortet helt. som ovan sa, höja kan va en ide.

Visa signatur

Old: NZXT Gurdian 921RB / 2500K 4.5MHz/ G.Skill Ripjaws 8GB 1600 MHz / 1TB Samsung SpinPoint F3 / Corsair Force 3 90GB / Asus P8Z68-V / AXP 850W / Zotac GTX580 1.5GB AMP 950 MHz / Samsung 22x DVDRW L/S / Windows 7 x64 / Artic Frezeer 13 pro.

New: NZXT 630 / MSI Z170A KRAIT GAMING 3X / 6600K 4.4 GHz/ Deepcool Captain 120 / Vengeance LPX White 16GB/ GTX1070 Dual 8GB / GQ 750W / Toshiba 1TB / WD Blue 2TB / Intenso 240GB / SteelSeries Apex 350 / Razer Abyssus / Acer Predator XB240H/ 6-pack Pripps.

Permalänk
Skrivet av Gorham:

Näää, det duger gott ( om det inte är ett gammalt Ace då har bör springa för livet )

Han syftar på att i Sverige använder vi oss av 230V i hushåll (bortsett från 400V till spisar och liknande). TS menar uppenbarligen Watt, men det är roligt när folk skriver fel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gorham:

Näää, det duger gott ( om det inte är ett gammalt Ace då har bör springa för livet )

Näe, ett 500 VOLT!!!! Fungerar inte alls..... Läs om, läs rätt!

Visa signatur

Ryzen 7 7800X3D
64gb Corsair cl30 6000mhz
MSI MAG B650 Tomahawk WiFi
Sapphire RX 7900 XTX
Acer 32" Predator XB323QKNV 4K

Permalänk
Medlem

Ber om ursäkt, skrev lite fel hehe. Link skall fixas! http://www.amazon.co.uk/dp/B004ZWV38W/ref=asc_df_B004ZWV38W99...

Dålig länk men det är det där kortet, verkar vara en ny modell dock?

Permalänk
Medlem

http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=622733 Hitta det, Exakt det där kortet, ska försöka hitta agregatet, Moderkortet Osv,

http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=627020 Moderkortet.

http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=635831 Nät agregatet, tror det är det. inte helt säker tyvärr :/

http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=619275, Proccesorn, clokad till Turbo

Permalänk
Medlem
Skrivet av StabTheDrama:

Han syftar på att i Sverige använder vi oss av 230V i hushåll (bortsett från 400V till spisar och liknande). TS menar uppenbarligen Watt, men det är roligt när folk skriver fel.

230V & 380V är det vanliga vi använder

Visa signatur

[Nanoxia Deep Silence 1][Intel i5 2550K] [ASUS P8Z77-V [16Gb DDR3 G.Skill Ripjaws X] [OCZ Agillity 3 90GB] [WD Black 1.0TB] [XFX HD7970 DD GHZ-Edition] [LG 27" IPS] [BOSE 2.1 system] [BeQuiet Straight Power 680W 80+ Gold Modular] [Qpad QH-90 Headset]

Permalänk
Medlem

Hjälp någon snälla ..?

Permalänk
Skrivet av flammis:

Hjälp någon snälla ..?

Citat:

Have you tried turning it off and on again?

Nej men driversweeper, bort med gamla drivers->restart->uppdatera BIOS->installera drivers igen->???->PROFIT

Visa signatur

Palit RTX 3060 Ti | Ryzen 7 7800X3D | Gigabyte B650M DS3H | 32GB Vengeance 5600 MHz CL36

Permalänk
Medlem
Skrivet av flammis:

http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=622733 Hitta det, Exakt det där kortet, ska försöka hitta agregatet, Moderkortet Osv,

http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=627020 Moderkortet.

http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=635831 Nät agregatet, tror det är det. inte helt säker tyvärr :/

http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=619275, Proccesorn, clokad till Turbo

De komponenterna ska ju fungera utan problem tillsammans. Dock undrar jag över "klockad till turbo" på din CPU, varken i5-2500 eller H61 har upplåst multipel och överklockning blir då inte speciellt givande samt instabil. Om du bara låst den i turboläget är det en annan sak så klart

Nätagget klarar din maskin utan att svettas, ingen fara där. I alla fall Watt-mässigt, sen vet jag inte mer info om just det agget.

Om du misstänker drivrutinerna så avinstallera de nuvarande och kör in gamla och se. Det borde inte vara så men logik saknas ofta i PC-världen tyvärr. Jag skulle nog misstänka att grafikkortet skadats men innan eventuellt garantiärende eller bakning i ugn bör mjukvaruproblem uteslutas.

Visa signatur

Storburk: Ryzen 7 3700X, MSI B450M Mortar, FD Define Mini, CM M2 Silent 720W, 32 GB, ASUS RX 580 8GB, NVME SSD + HDD - HTPC: Ryzen 5 2400G, 16 GB, NVME SSD, BeQuiet 550W - Bärbar: ASUS F3SR, Core2Duo@2,6-3,1Ghz 4 GB, SSD

Permalänk

Tror detta handlar om ostabil fabriksöverklockning .. alla GPU/CPUer är inte identiska, på majoriteten fungerar en "standard klock" och spänning, men med vissa måste man testa sig fram tills man hittar något stabilt. Mitt 580 var ostabilt när jag först köpte det, underklockade det till vad referenskortet har och då fungerade det super, har även överklockat det till en högre frekvens än innan och fungerar också super.

Som tidigare har sagt så bör du nog höja spänningen, jag rekommenderar att börja höja med 0,010 och sen jobba dig uppåt tills du hittat en stabil spänning. Om du hinner höja med 0,1 utan att få det stabilt rekommenderar jag att testa referens klock/spänning.

Visa signatur

Case - Silverstone Raven Rv03 → Mobo - Asus P8P67 Pro rev b3
CPU - i7 2600k @ 4,5 ghz → Corsair H70
PSU - Corsair AX850+ → RAM - x4 4gb Xms3
GPU - Gtx 580 →

Permalänk

Volt - Enhet
Spänning - Storhet

Gör om, gör rätt

Visa signatur

E-penis: Raven
Tangentbord: LongPlanck

Såld: El Diablo, MakerBox 1.0, MakerBox 2.0, Nucleus, Tetris, Molly

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tarasus:

Näe, ett 500 VOLT!!!! Fungerar inte alls..... Läs om, läs rätt!

jo...men man fattar vad han menar....

OT: Har du provat alla förslag?? Att höja och sänka spänning kan vara svårt då du måste få det stabilt, har varit i samma sits.

Visa signatur

Old: NZXT Gurdian 921RB / 2500K 4.5MHz/ G.Skill Ripjaws 8GB 1600 MHz / 1TB Samsung SpinPoint F3 / Corsair Force 3 90GB / Asus P8Z68-V / AXP 850W / Zotac GTX580 1.5GB AMP 950 MHz / Samsung 22x DVDRW L/S / Windows 7 x64 / Artic Frezeer 13 pro.

New: NZXT 630 / MSI Z170A KRAIT GAMING 3X / 6600K 4.4 GHz/ Deepcool Captain 120 / Vengeance LPX White 16GB/ GTX1070 Dual 8GB / GQ 750W / Toshiba 1TB / WD Blue 2TB / Intenso 240GB / SteelSeries Apex 350 / Razer Abyssus / Acer Predator XB240H/ 6-pack Pripps.

Permalänk
Skrivet av prOZac:

230V & 380V är det vanliga vi använder

220/380 fram till 1988.
Numera är det 230/400 i Sverige.

Jag väljer att inte avsluta detta med en smiley som säger "Jag vet mer än dig, men jag levererar den informationen på ett snällt sätt".

Permalänk
Medlem

Har ingen aning om hur man höjer/sänker spänningen, Det finns inga drivrutiner som funkar då jag omformaterade datorn, Instalerade 306 rutinerna då slocknade skärmen när den kom till startmenyn.

har provat äldre rutiner ochså,

Tog dock ur kortet för rengöring men gjorde det med försiktighet så borde inte vara någon fara

Permalänk
Skrivet av flammis:

Har ingen aning om hur man höjer/sänker spänningen, Det finns inga drivrutiner som funkar då jag omformaterade datorn, Instalerade 306 rutinerna då slocknade skärmen när den kom till startmenyn.

har provat äldre rutiner ochså,

Tog dock ur kortet för rengöring men gjorde det med försiktighet så borde inte vara någon fara

Först måste du få datorn stabil. Enklast är att använda ett annat grafikkort eller installera om Windows. Prova dock att starta i felsäkert läge först.

Det vanligaste alternativet är MSI Afterburner.
När du installerat det klickar du på "Settings" och under "General" bockar du i "Unlock voltage control". Sen höjer du med typ 10mV i taget tills det fungerar som du vill. När du är nöjd klickar du i "Apply overclocking at system startup" så behöver du inte tänka på det.

Permalänk
Medlem

Det är ju när jag tankar drivrutiner till kortet som det inte funkar, måste jag starta om datorn Osv ända tills den förhoppningsvis visar bild?

Permalänk
Medlem

Kunde tydligen inte använda MSI afterburner då den inte har något att köra det på, ''can't gind any device to run on''