Världens Krångel: Geforce GTS 450. blue screen,blinkar osv.

Permalänk
Medlem

Världens Krångel: Geforce GTS 450. blue screen,blinkar osv.

Hej, Var iväg idag och införskaffade mig ett Geforce 450. Men det har bara inneburit problem tyvärr.
Montering var inga problem, inte heller för datorn att hitta nya kortet. Men såfort jag installerade programvaran (dagens version).
Så krävde ju sjklart datorn rebot efter. Sedan när login sidan kommer fram, så blinkar det i skärmen och det står "energispar läge".
blinkar ca 2 gånger till, sen har man möjlighet att logga in. Precis innan skrivbordet visas så får jag gång efter gång bluescreen.

Provade att gå in via felsäkert läge och ta bort Grafikkorts programmet. och problemet försvinner.
Men då uppkommer nya problemet (självklart iomed att de inte finns ngt program installerat för kortet).
Att det blir som en ram runt skrivbordet (För låg upplösning). har ALDRIG varit med om liknande problem då det oftast
ha räckt med att installera W7 så har allt rullat på : ).

måste även säga att jag har provat att installera olika versioner SAMT bara installera Grafikdrivrutinerna, (alltså bockat ur 3D alternativen.)
Men problemet kvarstår tyvärr. Har försökt att beskriva problemet så noggrant som möjligt, och hoppas (tyvärr) att ngn mer varit ute för detta och kanske vet hur jag ska gå till väga.

Processor: Instel Quad Q8200 2.33GHZ
RAM: 6gig DDR3
system: W7 x64
skärm: LG Flatron W2486L

tacksam för svar!!

Mvh Wallin JR.

Permalänk

Avinstallerade du drivrutinerna för grafikkortet du hade innan?

Permalänk
Medlem
Skrivet av silverc0re:

Avinstallerade du drivrutinerna för grafikkortet du hade innan?

Japp, självklart!

mvh

Permalänk
Medlem

Nätagg och vilket grafikkort hade du innan?

Visa signatur

CPU: AMD FX-8350 @ 4,20 GHz GPU: ASUS ROG Matrix R9 290X
RAM: 4x2GB Corsair Dominator CL8 1600Mhz SSD: Samsung 840 250GB
PCB: ASRock 990FX Extreme9 SPU: Xonar D2 PSU: Corsair AX 750 W
Jag har högre V-core än dig! http://valid.canardpc.com/show_oc.php?id=2427150

Permalänk
Medlem
Skrivet av Malawie:

Nätagg och vilket grafikkort hade du innan?

nätagget heter: RECOM PE-550PLUS

http://www.inet.se/produkt/6909485/recom-power-engine-550w-rc...

Ang Grafikkort så hade jag ett Geforce 9500 gt.

mvh.

Permalänk

Det låter som om du har OS problem, förut bytte jag GPU, funkade fint två boots, sen fick jag exakt dina problem, fick installera om W7, jäkligt painful, annars kan du pröva installera din 9500GT, och om det ej funkar är det nästan garanterat problem med OS, eller så inträffar detta eftersom du bytt Hårddisk som har haft CPU/GPU av samma sockel / tillverkare (nvidia/amd), man tycker att det borde funka mellan t.e.x 2 olika 775 kort + nvidia gpu,

Men det gör det aldrig för mig, får BSOD precis innan jag kan röra windows, samma i felsäkert.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pippihunter:

Det låter som om du har OS problem, förut bytte jag GPU, funkade fint två boots, sen fick jag exakt dina problem, fick installera om W7, jäkligt painful, annars kan du pröva installera din 9500GT, och om det ej funkar är det nästan garanterat problem med OS, eller så inträffar detta eftersom du bytt Hårddisk som har haft CPU/GPU av samma sockel / tillverkare (nvidia/amd), man tycker att det borde funka mellan t.e.x 2 olika 775 kort + nvidia gpu,

Men det gör det aldrig för mig, får BSOD precis innan jag kan röra windows, samma i felsäkert.

Okej, så om jag har tur kanske de t.om räcker att byta operativsystem? något förslag på vad man skulle kunna testa ist, (fortsätta köra på x64?)
kan isf se till att ladda hem ngn version tills imorgon. Formatera datorn och installera W7 igen har jag
absolut inga problem med, kan va skönt att få en ren burk ngn gång ibland;) ..

Men hur menar du att jag skulle ta och installera min 9500GT, hur skulle det rätta till problemet isf menar du?

mvh.

Permalänk
Medlem

Tips på nytt OS att köra på då?
Med vänlig hälsning,.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av WallinJR:

Tips på nytt OS att köra på då?
Med vänlig hälsning,.

Windows 7 64-bit går bra.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon99339:

Windows 7 64-bit går bra.

Skickades från m.sweclockers.com

Men det är ju det jag kör på. någon tidigare nämde ju att jag körde på fel OS då?

Permalänk
Medlem
Skrivet av WallinJR:

Men det är ju det jag kör på. någon tidigare nämde ju att jag körde på fel OS då?

nejdå det kommer gå bra med win7 64bit

Permalänk
Medlem

Innan du installerar om W7 så testa köra en reparation av operativsystemet. Det kan mycket väl räcka.

Visa signatur

Amiga 3000 (1990), CPU: 68060 66MHz, RAM: 2MB chip 470MB Fast, GFX: ECS+RTG zz9000 @ 1920x1080, HDD: 32GB SSD/PATA, 128GB SCSI, DVD-Brännare/SCSI, Chassi: Original Desktop. www.som99.se
Primär workstation: i9-12900KS, 128GB RAM, intel A770 16GB.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av WallinJR:

Men det är ju det jag kör på. någon tidigare nämde ju att jag körde på fel OS då?

Nej, det var inte vad som sades. Behåll samma OS, det som krävs är en omformatering av datorn samt nyinstallation av operativsystemet.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Har provat som ni sagt ut, eller ja. Formaterade istället om allt och installerade W7 Home x64, allt funkar som det ska.
Sen precis när jag har installerat drivisar för grafik kortet och datornstartar om, skärmen börjar blinka och den ställer in sig som vanligt.
sen vid sista blinkningen och själva inloggningssidan kommer fram, Så blir det ett blinkande oh sedan kommer bluesreenen igen ..
vet inte vad jag ska prova mer, något förslag?

Mvh

Permalänk
Medlem

Edit: Nu installerade jag dock allting

NVIDIA 3D Vision drivrutin för styrenhet 306.23
NVIDIA Grafikdrivrutin.
NVIDIA HD Audiodrivrutin 1.3.18.0
NVIDIA PhysX systemprogramvara 9.12.0604
NVIDIA Uppdatering 1.10.8

Men somsagt, samma problem kvarstår.