Gtx 560 ? inspelning av spel ? Fps ?

Permalänk
Avstängd

Gtx 560 ? inspelning av spel ? Fps ?

Hej jag har försökt spela in när jag spelar spel men jag tycker jag får dålig fps, jag har ändå ett gtx 560 ?

när jag spelar in så får typ max 40 fps !

Måste man ha en snabb hårddisk med ?

är mitt grafikkort för klent för spela in ?

vad skulle man behöva för grafikkort om mitt är för dåligt ?

Permalänk

om du spelar in med videokamera så bör du inte få fps drops så det måste vara nått fel på din dator

Permalänk
Medlem

Videokamera? Menar du då verkligen att man står med en videokamera och filmar skärmen? För jag tror inte de är så som TS menade.
Men en sak som kan bero på fps drops är också om du kanske har för höga/fel inställningar på programmet som spelar in/spelet ligger på samma hårddisk.

Visa signatur

Gaemer Addicted!

Permalänk
Medlem

40 fps ser bra up på film, så om du inte bryr dig om hur det ser ut i spelet, utan på filmen så borde det funka.

Permalänk
Skrivet av we_man1:

Videokamera? Menar du då verkligen att man står med en videokamera och filmar skärmen? För jag tror inte de är så som TS menade.
Men en sak som kan bero på fps drops är också om du kanske har för höga/fel inställningar på programmet som spelar in/spelet ligger på samma hårddisk.

Du vet vilken typ av inspelningsmetod eller program eller separat inspelningskort via PCI han pratar om? Är du telepatisk?

Permalänk

Jag har spelat in helt dugliga filmer med ett GeForce 8800GTS, så med ett 560 bör det inte vara några problem.

Vore kanske bra att veta vad du använder för mjukvara osv.

Visa signatur

Du har redan tackat ja!

Permalänk
Avstängd

videokamara NEJ TACK ! det är lagg fritt om jag inte spelar in

jag använder fraps

Permalänk

Grejen med FRAPS är att det sänker din fps i spelet till den som du spelar in med.

Spela in 40 FPS, gå ner på 40 FPS in-game.

Visa signatur

Du har redan tackat ja!

Permalänk
Avstängd

aha men vad finns det för andra program då som är bättre?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sound Shower:

Du vet vilken typ av inspelningsmetod eller program eller separat inspelningskort via PCI han pratar om? Är du telepatisk?

Om du inte har nåt vettigt att säga så var tyst. Jag undrade därav "?" brukar oftast tyda på att det är en fråga. Och tydligen är jag det, då han använder fraps.

Visa signatur

Gaemer Addicted!

Permalänk
Medlem
Skrivet av ultracpu:

aha men vad finns det för andra program då som är bättre?

Xfire gör jobbet bra, men se till att spela in i 25 FPS då, annars buggar ljudet under Windows 7.
Annars finns även MSi Afterburner som kan göra jobbet.

Visa signatur

Nybörjare på Linux? Se hit! #15665841

Permalänk
Avstängd

msi afterburner ? vad menar du med de ? det är ett överclockings program ? eller kan man spela in med det ?

Permalänk
Entusiast

Herregud, att ingen har frågat VILKET spel han spelar in än? -.-

Då ställer jag frågan: Vilket spel försöker du att spela in och vilka grafikinställningar har du?
GTX 560 är inget monster utan förra generationens mellanklass-kort, jag förstår inte varför du förväntar dig något stort.

Visa signatur

Den digitala högborgen: [Fractal Design Meshify C] ≈ [Corsair RM850x] ≈ [GeForce RTX 3080] ≈ [AMD Ryzen 7 7800X3D ≈ [Noctua NH-U14S] ≈ [G.Skill Flare X5 32GB@6GHz/CL30] ≈ [MSI MAG B650 TOMAHAWK] ≈ [Kingston Fury Renegade 2 TB] ≈

Permalänk
Avstängd

okej, vad skulle du säga för kort för att spela in i typ 60-70 fps med ultra inställingar ?

Gtx 680 ? 660 ti SLI ?

eller 560 gtx sli ?

skulle det räcka med om jag skaffade ett till gtx 560 ?

Permalänk
Avstängd

asså jag vill spela in vilket spel som helst

Permalänk
Avstängd

men om jag ska byta till något av dom korteten måste jag byta cpu ? jag har en AMD quad core 3 ghz

Permalänk
Medlem

Det beror ju lite på för olika spel är ju olika krävande så säg istället vilket spel eller vilka du tänkt å spela in så är det lättare att utgå därifrån.

Visa signatur

Mobo: Msi M-Power Lightning CPU: i7-3770K som kyls av en Antec KÜHLER H2O 920 RAM: Ballistic Elite 1866 16 GB GPU: Msi Gtx 780 Lightning SLI PSU: Be quiet dark power pro 850W Chassi: NZXT Switch 810 - Gunmetal SSD: Samsung 840 Pro Series SSD 128GB HDD 1: WD Caviar Black 1TB HDD 2:WD Caviar Black 2TB HDD 3:WD Green 4TB Skärm: BenQ XL2410T 120Hz Optiska enheter:Samsung DVD±RW brännare, SH-S223C Ljud: Asus Xonar Xense

Permalänk
Entusiast
Skrivet av ultracpu:

okej, vad skulle du säga för kort för att spela in i typ 60-70 fps med ultra inställingar ?

Gtx 680 ? 660 ti SLI ?

eller 560 gtx sli ?

skulle det räcka med om jag skaffade ett till gtx 560 ?

Det vanligaste spelet som har "Ultra"-inställningar är ju Battlefield 3 så jag utgår från att du menar det spelet.

Ska du spela in det spelet med 60FPS så måste du ha ett GTX 690...;) (Eller GTX 680 SLI)

Visa signatur

Den digitala högborgen: [Fractal Design Meshify C] ≈ [Corsair RM850x] ≈ [GeForce RTX 3080] ≈ [AMD Ryzen 7 7800X3D ≈ [Noctua NH-U14S] ≈ [G.Skill Flare X5 32GB@6GHz/CL30] ≈ [MSI MAG B650 TOMAHAWK] ≈ [Kingston Fury Renegade 2 TB] ≈

Permalänk
Avstängd

men om jag skulle köpa ett gtx 690 ? vad ska man ha för cpu ?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sound Shower:

om du spelar in med videokamera så bör du inte få fps drops så det måste vara nått fel på din dator

Hahaha, Gjorde min dag Nu undrar dom nog här på jobbet varför jag sitter och garvar för mig själv

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Raijintek Metis Silver - Intel Core i5 6600K - ASUS Z170I PRO GAMING 1 - EVGA GeForce GTX 1060 6GB SC Gaming - Corsair 32gb DDR4 3000MHz - PNY XLR8 1TB NVME SSD - be quiet! Dark Rock Pro 3 - be quiet! Power Zone 750w

Permalänk
Avstängd

varför skrattar du ?

Permalänk
Medlem

Ja om du kollar vad det är han har citerat vilket du borde göra med för att underlätta för folk att hitta tillbaka som försöker hjälpa dig

Visa signatur

Mobo: Msi M-Power Lightning CPU: i7-3770K som kyls av en Antec KÜHLER H2O 920 RAM: Ballistic Elite 1866 16 GB GPU: Msi Gtx 780 Lightning SLI PSU: Be quiet dark power pro 850W Chassi: NZXT Switch 810 - Gunmetal SSD: Samsung 840 Pro Series SSD 128GB HDD 1: WD Caviar Black 1TB HDD 2:WD Caviar Black 2TB HDD 3:WD Green 4TB Skärm: BenQ XL2410T 120Hz Optiska enheter:Samsung DVD±RW brännare, SH-S223C Ljud: Asus Xonar Xense

Permalänk

Om du ska 'frapsa' så är inte ett starkt grafikkort eller en löjligt snabb CPU prio nummer 1. Det handlar om skriv och överföringshastigheter mellan diskarna. Du bör inte 'frapsa' till samma disk som Windows ligger, du bör även inte 'frapsa' till disken där spelet är installerat.

När du 'frapsar' så skriver du data till disken, och bör välja en hårddisk/flera hårddiskar/ssd som klarar av att skriva och överföra den mängd data som krävs för att minimera lagg. Det som avgör hur mycket data som skrivs är upplösningen. Ju högre upplösning du 'frapsar' i desto mer data kommer det skrivas. Vill du 'frapsa' i fullsize i 1080+ så är det rekommenderat att du använder dig av raidade 7200 RPM Sata3 6gb/s diskar, alternativt en SSD.

Visa signatur

Main-PC: Bitfenix Phenom Mini | Asus Z170I Pro | Intel I5 6600K | Kingston HyperX 16GB 2133Mhz DDR4 | EVGA GeForce GTX 1070 | Corsair SF450 |

Permalänk
Skrivet av jwlz:

Om du ska 'frapsa' så är inte ett starkt grafikkort eller en löjligt snabb CPU prio nummer 1. Det handlar om skriv och överföringshastigheter mellan diskarna. Du bör inte 'frapsa' till samma disk som Windows ligger, du bör även inte 'frapsa' till disken där spelet är installerat.

När du 'frapsar' så skriver du data till disken, och bör välja en hårddisk/flera hårddiskar/ssd som klarar av att skriva och överföra den mängd data som krävs för att minimera lagg. Det som avgör hur mycket data som skrivs är upplösningen. Ju högre upplösning du 'frapsar' i desto mer data kommer det skrivas. Vill du 'frapsa' i fullsize i 1080+ så är det rekommenderat att du använder dig av raidade 7200 RPM Sata3 6gb/s diskar, alternativt en SSD.

What he said.

Att spela in till en vanlig HDD är inget att rekommendera.

Visa signatur

Du har redan tackat ja!

Permalänk
Avstängd

aha okej

Permalänk
Entusiast
Skrivet av ultracpu:

Sen så är det jag sagt fortfarande sant.
Även om snabba diskar minskar effekten som Fraps har på FPS:en så kan ju inte ett GTX 560 driva Battlefield 3 i Ultra i 1920x1080, då behöver du GTX 680/GTX 680 SLI beroende på vilken FPS du är nöjd med.

Visa signatur

Den digitala högborgen: [Fractal Design Meshify C] ≈ [Corsair RM850x] ≈ [GeForce RTX 3080] ≈ [AMD Ryzen 7 7800X3D ≈ [Noctua NH-U14S] ≈ [G.Skill Flare X5 32GB@6GHz/CL30] ≈ [MSI MAG B650 TOMAHAWK] ≈ [Kingston Fury Renegade 2 TB] ≈

Permalänk
Avstängd

okej men om jag skulle köpa en ssd hårddisk och så allt jag spelar in lägger sig på den. skulle de funka med mitt grafik kort ? inställingar ? vill helst ha 50 fps minst men då kanske man måste ha medium inställingar ? men de kanske inte går ?

Permalänk
Medlem
Skrivet av ultracpu:

okej men om jag skulle köpa en ssd hårddisk och så allt jag spelar in lägger sig på den. skulle de funka med mitt grafik kort ? inställingar ? vill helst ha 50 fps minst men då kanske man måste ha medium inställingar ? men de kanske inte går ?

Jag klarar med nöd och näppe av BF3 i High 60 fps med mitt överklockade 560 Ti så där har du något att jämföra med.

Edit: Upplösning är 1080p

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sound Shower:

Du vet vilken typ av inspelningsmetod eller program eller separat inspelningskort via PCI han pratar om? Är du telepatisk?

Nej men han nämner att han spelar in och då kan man anta att han använder fraps eller en extern enhet. Fraps är det vanligaste bland fattiga nördar.

När han sedan nämner att hans FPS går ner till 40 så har vi fastställt att det INTE är en extern enhet han använder utan det är mest troligt FRAPS eller liknande inspelningsprogram.

http://sv.wiktionary.7val.com/wiki/slutledningsförmåga

Visa signatur

Sex kärnigt på modermodemet och ett gäng 680s i hårddisken

Permalänk
Avstängd

ok men jag kör med 1680 x 1050 på bf3 kör jag high inget lagg men vet inte hur det blir om jag spelar in ?