Gigabyte 670 wf överklockad fps i spel ?

Permalänk

Gigabyte 670 wf överklockad fps i spel ?

Hej jag undrar vad ni som har ett gigabyte 670 wf oc får för fps i spel te.x battelfield 3 eller andra krävande spel när ni har överklockat det ?

Permalänk
Medlem

kan inte svara för BF3, men i GW2 så har jag inga exakta siffror. dock känner jag en enorm skillnad med min svaga överclockning.. har +100core och +520 mem.. resulterar i 1260mhz core, 7040mhz mem om jag inte minns helt galet

Visa signatur

Acer Predator G6-710-70013 - tower - Core i7 6700K 4 GHz - 16 GB - SSD 256 GB, HDD 2 TB

Permalänk
Skrivet av Hjulstad:

kan inte svara för BF3, men i GW2 så har jag inga exakta siffror. dock känner jag en enorm skillnad med min svaga överclockning.. har +100core och +520 mem.. resulterar i 1260mhz core, 7040mhz mem om jag inte minns helt galet

är det en liten överklockning haha jag sitter med mitt sapphier 6950 och kan knappt överklocka det för att den är låst

Permalänk
Medlem
Skrivet av cippen1337:

är det en liten överklockning haha jag sitter med mitt sapphier 6950 och kan knappt överklocka det för att den är låst

tror nog dom flest skulle kalla den liten i alla fall.. kan köra Heaven med allt max utan problem med lite högre men i GW2 krashar det bara..

Edit: OM det är BF3 du tänkt ha kortet till så kan du ju kolla här: http://www.sweclockers.com/recension/15417-gigabyte-geforce-g...

Visa signatur

Acer Predator G6-710-70013 - tower - Core i7 6700K 4 GHz - 16 GB - SSD 256 GB, HDD 2 TB

Permalänk
Skrivet av Hjulstad:

tror nog dom flest skulle kalla den liten i alla fall.. kan köra Heaven med allt max utan problem med lite högre men i GW2 krashar det bara..

Edit: OM det är BF3 du tänkt ha kortet till så kan du ju kolla här: http://www.sweclockers.com/recension/15417-gigabyte-geforce-g...

Men jag ville få veta lite info om hur kortet presterar från mer en en och det är inte bara battelfield 3 jag tänker på det är dem flesta spela överlag om man kan maxa alla spel.

Permalänk
Medlem

Jag har inget Gigabyte utan sitter med Asus 670 istället men dom är så väldigt lika ändå så prestandan är nog minimal skillnad.

I BF3 med allt ställt på Ultra så presterar kortet som lägst 58 fps i 1920x1080 med vsync avstängt.
Som högst krämar jag ur strax över 80 fps (83) med kortet på base clock (Kör då på en 32 player TDM bana)
Klockar jag upp det med Gpu Tweak så leverar kortet nästan 90 (88fps) som absolut högst.

Ett 670 som inte är gjort efter Nvidias referenskort kommer att maxa allt du kastar på det utom möjligen the witcher 2 och Metro 2033.

Visa signatur

Razer Book 13 - i7/16gb | Xiaomi Pad 5 | PS5 | Xbox Series X | Steam Deck 256gb | Nintendo Switch

Permalänk
Skrivet av cogiskart:

Jag har inget Gigabyte utan sitter med Asus 670 istället men dom är så väldigt lika ändå så prestandan är nog minimal skillnad.

I BF3 med allt ställt på Ultra så presterar kortet som lägst 58 fps i 1920x1080 med vsync avstängt.
Som högst krämar jag ur strax över 80 fps (83) med kortet på base clock (Kör då på en 32 player TDM bana)
Klockar jag upp det med Gpu Tweak så leverar kortet nästan 90 (88fps) som absolut högst.

Ett 670 som inte är gjort efter Nvidias referenskort kommer att maxa allt du kastar på det utom möjligen the witcher 2 och Metro 2033.

Metro 2033 visste jag och witcher 2 med bara man stänger av dx11 på metro 2033 och ubersampling på witcher 2 så flyter det på med 50 - 60 fps typ

Permalänk
Medlem
Skrivet av cippen1337:

Hej jag undrar vad ni som har ett gigabyte 670 wf oc får för fps i spel te.x battelfield 3 eller andra krävande spel när ni har överklockat det ?

Du inser att det är fler delar än grafikkortet som har en inverkan på din FPS va?

Men grafikkortet gör störst skillnad i spel, förutsatt att de andra delarna inte flaskar.

Permalänk
Skrivet av Racka:

Du inser att det är fler delar än grafikkortet som har en inverkan på din FPS va?

Men grafikkortet gör störst skillnad i spel, förutsatt att de andra delarna inte flaskar.

ja det vet jag men jag antog att om man köper ett 670 eller 680 så har man en skapliga delar i datorn

Men nu säger vi att vi har en 3770k och en gigabyte 670 och corsair vengeans minnen

Permalänk
Skrivet av cippen1337:

ja det vet jag men jag antog att om man köper ett 670 eller 680 så har man en skapliga delar i datorn

Men nu säger vi att vi har en 3770k och en gigabyte 670 och corsair vengeans minnen

Asså... trollar du?

Permalänk
Skrivet av skibbetyskott:

Asså... trollar du?

ne inte det minsta vf skulle jag trolla jag fråga bara om vad olika människor får för fps när dem har överklockat sitt gigabyte 670 wf oc sen fick jag en annan fråga vad skulle jag sagt om du tycker att ajg skrev någon dåligt så kan du säga va det är istället för att fråga om jag trollar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av cippen1337:

Metro 2033 visste jag och witcher 2 med bara man stänger av dx11 på metro 2033 och ubersampling på witcher 2 så flyter det på med 50 - 60 fps typ

Witcher har du rätt i med übersamplingen men jag körde metro 2033 med dx11 och det flöt bra. Ställde dock spelet i sig på Very high istället för Ultra (såg ingen skillnad ändå) och det flöt schysst. Men som sagt maxar 670 inte det.

Visa signatur

Razer Book 13 - i7/16gb | Xiaomi Pad 5 | PS5 | Xbox Series X | Steam Deck 256gb | Nintendo Switch

Permalänk
Skrivet av cogiskart:

Witcher har du rätt i med übersamplingen men jag körde metro 2033 med dx11 och det flöt bra. Ställde dock spelet i sig på Very high istället för Ultra (såg ingen skillnad ändå) och det flöt schysst. Men som sagt maxar 670 inte det.

okej men jag spelade det på mitt 6950 och bara jag stängde av dx11 så flöt det på utan problem sen låg på 35 -50 fps hela tiden och då hade jag inte högsta settings glömde säga det

Permalänk
Hedersmedlem

*Tråd rensad*

Lite skrot och svar på det raderat.

Visa signatur

CPU: Intel i5 2550K (NH D-14) GPU: Nvidia GTX 570 Mobo: Gigabyte GA-P67-UD7(B2) PSU: Cooler Master Silent Pro 700W

Visste du att om Du inte håller dig till reglerna varje dag, så kommer Arla-haren och skjuter dig i huvudet eller ibland i magen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av cippen1337:

Men jag ville få veta lite info om hur kortet presterar från mer en en och det är inte bara battelfield 3 jag tänker på det är dem flesta spela överlag om man kan maxa alla spel.

om du ska maxa alla spel så är det inte bara grafikkortet som behöver vara bra.. jag kan inte maxa allt med min rigg i alla fall.

edit: såg att du redan fått den frågan-.. Vore ju bäst om du skrev din fulla specc för datorn eller vad du tänkt köpa.. och man behöver inte sitta på en värsting dator för att köpa ett 670, kolla min sigg bara

Visa signatur

Acer Predator G6-710-70013 - tower - Core i7 6700K 4 GHz - 16 GB - SSD 256 GB, HDD 2 TB

Permalänk
Skrivet av Hjulstad:

om du ska maxa alla spel så är det inte bara grafikkortet som behöver vara bra.. jag kan inte maxa allt med min rigg i alla fall.

edit: såg att du redan fått den frågan-.. Vore ju bäst om du skrev din fulla specc för datorn eller vad du tänkt köpa.. och man behöver inte sitta på en värsting dator för att köpa ett 670, kolla min sigg bara

ja jag skrev ju det med det skulle va en 3770k och 16 gb corair vengeans minnen och ett 670 men det va ju bara en fråga vad folk får för fps med sinna 670 wf när dem överklocka det och om dem vill säga vad dem har överklockat det till så man får ett hum hur mycket det höjs med och hur mycket det pallar i genomsnitt. För jag vart väldigt trött på min rigg nu jag har en amd bulldozer 6100 och 8 gb mine och ett sapphier 6950.

och jag vet att alla kort inte klarar att överklocka lika mycket men bara i genomsnitt det var därför jag skapade dena tråden

Permalänk
Medlem

testa att söka på google istället.. finns +100 trådar om det .. specifikt för det kort du är intresserad av.. om du vill så kan du ju alltid slå ihop alla testares resultat och se hur genomsnittet överclockar men det kommer inte att hjälpa dig.. det är fortfarande från kort till kort.. och om du vill veta hur det håller sig i spel kan du lika gärna se in sweclockers tester. Du kan antingen få bättre eller sämre kort.. eller googla benchmark gtx670 gigabyte ..

Visa signatur

Acer Predator G6-710-70013 - tower - Core i7 6700K 4 GHz - 16 GB - SSD 256 GB, HDD 2 TB

Permalänk
Skrivet av Hjulstad:

testa att söka på google istället.. finns +100 trådar om det .. specifikt för det kort du är intresserad av.. om du vill så kan du ju alltid slå ihop alla testares resultat och se hur genomsnittet överclockar men det kommer inte att hjälpa dig.. det är fortfarande från kort till kort.. och om du vill veta hur det håller sig i spel kan du lika gärna se in sweclockers tester. Du kan antingen få bättre eller sämre kort.. eller googla benchmark gtx670 gigabyte ..

okej

Permalänk
Medlem

Jag har kortet och jag kan köra alla spel(änsålänge) på absolut max. Ska DOCK tillägas att jag kör på 1680 x 1050.

Har kört BF3, BL2, Planetside 2 osv

Permalänk
Medlem

Har iof inte klockat mitt kort men tycket det presterar riktigt bra i bf3. Kör på "autoultra" men inte så hög upplösning och fps är det inget fel på. Dom få gånger jag har tittat ligger det inte under 80 iaf. och kan pendla till det dubbla beroende på bana och hur mycket action...

Visa signatur

NZXT H2 Vit| i7 2600 + Hyper 212 | Fractal Design Newton R2 650W | Gigabyte GA-Z68X-UD3H-B3 | G.Skill Ripjaws X 2x4GB | SSD A-Data 511 120 GB | 1TB WD Caviar Blue | Gigabyte GTX670 Windforce 3X OC | 2 x DVD | Corsair Vengeance K60 & Razer Imperator & Steelseries Siberia V2 USB

Permalänk
Skrivet av TheGiant:

Har iof inte klockat mitt kort men tycket det presterar riktigt bra i bf3. Kör på "autoultra" men inte så hög upplösning och fps är det inget fel på. Dom få gånger jag har tittat ligger det inte under 80 iaf. och kan pendla till det dubbla beroende på bana och hur mycket action...

okej jag har kollat lite på youtube och annat och hört med min kompis han ligger på 60-80 fps allt på ultra utan att klocka det någon det var därför jag ville höra med andra och se vad dem får för fps när dem klocka det och just det han spelar alla spel på 1920.

Permalänk
Medlem
Skrivet av cippen1337:

Hej jag undrar vad ni som har ett gigabyte 670 wf oc får för fps i spel te.x battelfield 3 eller andra krävande spel när ni har överklockat det ?

Hej jag har en liten OC på mitt +100 / +300 vilket blir: GPU core 1227,7MHz och Memory 1652,4MHz.
BF3 3240x1920 (caspian border 60/64pers) får jag fäljande: ( är endast snabbtest )

LOW: Min 70, Avg 87.043

MEDIUM: Min 52, Avg 64.399

HIGH: Min 37, Avg 51.691

ULTRA: Min 28, Avg 36.105

Swec test med samma upplösning -> http://www.sweclockers.com/recension/15394-geforce-gtx-670/21...

EDIT: Så presterar lite bättre än GTX 680 referens. förutom på ULTRA där det prestera ganska likvärdigt

Visa signatur

Ledare & Webbansvarig inom www.balderdash-gaming.com