Arma 2:Operation Arrowhead, Wasteland! Spela, njut. Framtiden?

Permalänk
Medlem
Skrivet av aron65:

Blir nog att testa, när man köper dator imorn!

Grattis

Visa signatur

Fractal Meshify C | Phantek AMP 1000W PSU | AMD 5800X3D | Noctua NH-U14S | 32GB RAM | AMD Radeon 7900 XTX | Pro-Ject Pre Box Digital S2 | Beyerdynamics DT 900 Pro X | LG 27GP850 / Zowie XL2546k | Sony A90J
[/color]

Permalänk
Skrivet av whimS:

Jasså! Var det en massa friendly pansarfordon cirkulerandes runt chinooken?

Skickades från m.sweclockers.com

Njae, inte direkt

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Hittar man servers genom vanliga server listan? Ska jag skriva wasteland då eller vad gör jag för att få ut dem i listan. Är helt newbie på ArmA.

Visa signatur

Citera för svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Eric:

Hittar man servers genom vanliga server listan? Ska jag skriva wasteland då eller vad gör jag för att få ut dem i listan. Är helt newbie på ArmA.

skriv det bara i filter i vanliga server listan så ska du hitta några

Visa signatur

_______________________________________________________________________________
Motherbord: Gigabyte P55A-ud3 | CPU: I5-760 @ 3,8 GHz | GPU: Evega gtx670 FTW |
____________________________________________________________
RAM: Corsair Vengeance 8GB | PSU: Corsair TX750W | Chassi: CM HAF 922 |

Permalänk
Medlem

pröva just wasteland och det var ganska kul fick inte så mkt action, men det känns som att detta kan bli något bra

Visa signatur

_______________________________________________________________________________
Motherbord: Gigabyte P55A-ud3 | CPU: I5-760 @ 3,8 GHz | GPU: Evega gtx670 FTW |
____________________________________________________________
RAM: Corsair Vengeance 8GB | PSU: Corsair TX750W | Chassi: CM HAF 922 |

Permalänk
Medlem

Testade idag, relativt skoj.
Bra med action om man jämnför med dayz, även schönt att slippa zombies som buggar genom väggar och dylikt.

Visa signatur

5800X3D - RTX 3080 - LANCOOL 2 MESH

Permalänk
Medlem
Skrivet av siiteer:

pröva just wasteland och det var ganska kul fick inte så mkt action, men det känns som att detta kan bli något bra

Det gäller att teama upp med dem på ditt lag så får du ofta lite action. På Sa-matras server är ganska många villiga att hjälpa dig

Visa signatur

Gigabyte GA-Z77N-WIFI :: Intel Core i5 2500K @ 3.3 Ghz :: Corsair Vengeance 2x4GB :: MSI GTX 570 Twin Frozr II :: SSD 128+128 GB :: HDD 500 GB :: Fractal Design NODE 304
Amneboeg :: ARMA 3!

Permalänk
Skrivet av whimS:

Det gäller att teama upp med dem på ditt lag så får du ofta lite action. På Sa-matras server är ganska många villiga att hjälpa dig

Jaså. Tycker att kommunikationen är väldigt dålig då man inte förstår ryska så bra

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Haha så jävla random. Jag trodde jag joinat en wasteland server och spelade på. Gick så där. Så hjälpte en snubbe mig, vi körde heli tillsammans och han lärde mig hur saker fungerade. Sen när jag fråga hur man bytte lag så ba "Vi kör AI's". Så jag hade suttit och spelat något som heter TWA i typ 3 timmar mot AI's :/

Visa signatur

Citera för svar

Permalänk
Medlem

Lirade på Sa-matras server och det är ganska roligt faktiskt. Åkte runt med ett gäng från USA och vi samlade på oss en massa objekt och byggde ut en AI bas som vi hade tagit över. Så hade vi det som base camp och ryckte ut på olika missions medan några stannade kvar och vaktade. Tyvärr kom det ryssar som börja plocka bort väggarna lite hur som helst för att komma åt alla vapen vi samlat på oss och köra iväg med allt. Blev "beordrad" till att skjuta dom vilket resulterade i att jag blev bannad i ett par timmar

Provade att lira igår men av nån anledning har jag fått mycket datorlagg när jag spelar Arma2 eller någon utav moddarna som finns. Förstår inte riktigt vad som är fel då det flöt hyfsat till väldigt bra, beroende på mod, men nu är det hackigt så fort jag går i en liten by och att vara i en större stad är omöjligt.
Åååh vet inte vad som är fel Flöt ju förvånansvärt mycket bättre innan och då kunde jag även lira på Sa-matras server medan den var full utan att det hackade/laggade speciellt mycket.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kebabhyvlarn:

Jaså. Tycker att kommunikationen är väldigt dålig då man inte förstår ryska så bra

Jag brukar muta alla ryssar i princip, sen bara snacka eller SKRIVA med dem som inte snackar ryska =).

Visa signatur

Gigabyte GA-Z77N-WIFI :: Intel Core i5 2500K @ 3.3 Ghz :: Corsair Vengeance 2x4GB :: MSI GTX 570 Twin Frozr II :: SSD 128+128 GB :: HDD 500 GB :: Fractal Design NODE 304
Amneboeg :: ARMA 3!

Permalänk

Jag kör lite då och då på uk001 servern också känd som customised för annars får iaf jag vänta en evighet på att komma in på en rysktalande server

Visa signatur

01010100 01101000 01100101 00100000 01100111 01100001 01101101 01100101

Permalänk
Medlem

Fan så jävla drygt alltså. Jag får error att jag inte kan spela för att jag deletat filer som heter

"chernarus,cawaster2_fregata" etc etc. Jag har inte rört några filer

Visa signatur

Citera för svar

Permalänk

Något lir ikväll? Har en TS3 server uppe.

31.192.198.145

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Kebabhyvlarn:

Något lir ikväll? Har en TS3 server uppe.

31.192.198.145

Hmm, jag och mitt "gäng" spelar oftast hela söndagar, sen spelar väll några av dem sporadiskt då och då

Visa signatur

Gigabyte GA-Z77N-WIFI :: Intel Core i5 2500K @ 3.3 Ghz :: Corsair Vengeance 2x4GB :: MSI GTX 570 Twin Frozr II :: SSD 128+128 GB :: HDD 500 GB :: Fractal Design NODE 304
Amneboeg :: ARMA 3!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kebabhyvlarn:

Något lir ikväll? Har en TS3 server uppe.

31.192.198.145

Lyckats fixa det!

Ska ladda ner ts3, är de fler som ska köra eller?

Visa signatur

Citera för svar

Permalänk

Detta låter skitkul! Just nu är jag bf3 spelare men jag kommer absolut att börja spela Arma..Watch out for the noob

Permalänk
Medlem

jag har spelat detta i ungefär en halvtimma och jag tycker redan att det är skitkul ska spelas mer i morgon.

Visa signatur

Fractal Design Define S || ASUS PRIME Z390-A || Intel Core i7-9700K || ASUS GeForce RTX 2060 DUAL EVO || Corsair Vengeance RGB PRO DDR4 16GB || Corsair Hydro H100i RGB Platinum || Windows 10 Pro

Permalänk
Medlem

Väldigt kul men lite jobbigt att det man byggt upp snabbt raderas av resets Skulle gillat ifall det var nån dag i mellan så man kunde ha riktiga krig

Andra saker jag stör mig lite på: Riktigt svårt att reparera fordon om man inte har repair truck eller ett sällsynt toolkit (som är single use). Kan vara svårt att hitta enkla fordon och vapen när servern gått ett tag (allt är hoggat). Lite lite AIs som utgör en risk när man reser och att det är ont om paraboler (spawnpoints) Helt klart roligare än DayZ även om det ofta kan bli så att man sitter i sin bas o vaktar medan ett annan del av laget är ute och röjer xD

Tycker vi på SweC borde samordna oss lite och spela ! Kört på en av Tonics servrar som förvisso ligger i USA (~140ping) men där alla kan Engelska flytande typ o damn det är roligt

Visa signatur

Snälla citera när ni svarar :D

Wololo

Permalänk
Medlem

Verkar intressant, har tröttnat på DayZ för längesedan så detta kanske kan vara något Tack för tipset.

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Medlem

Vet ni om man kan spela trots att man har Dayz installerat ?

Jag kommer inte in på någon server, det står att jag har modified files vilket borde Dayz filerna.

För övrigt verkar det hur roligt som helst, hoppas att jag får igång det innan helgen!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Woods:

Väldigt kul men lite jobbigt att det man byggt upp snabbt raderas av resets Skulle gillat ifall det var nån dag i mellan så man kunde ha riktiga krig

Andra saker jag stör mig lite på: Riktigt svårt att reparera fordon om man inte har repair truck eller ett sällsynt toolkit (som är single use). Kan vara svårt att hitta enkla fordon och vapen när servern gått ett tag (allt är hoggat). Lite lite AIs som utgör en risk när man reser och att det är ont om paraboler (spawnpoints) Helt klart roligare än DayZ även om det ofta kan bli så att man sitter i sin bas o vaktar medan ett annan del av laget är ute och röjer xD

Tycker vi på SweC borde samordna oss lite och spela ! Kört på en av Tonics servrar som förvisso ligger i USA (~140ping) men där alla kan Engelska flytande typ o damn det är roligt

En av de största problemen, jag håller med dig, är just restart på server. Någon form av sparmetod hade vart kul i många fall, men inte alla!

Reparera fordon kan du göra om du väljer "Demolition Expert" eller "Engineer"

Kan förövrigt bumpa tråden imorgon och försöka få in folk på en server. Jag ser att det har kommit upp fler wasteland banor nu! Innan fanns det iprincip bara två stycken.

Visa signatur

Gigabyte GA-Z77N-WIFI :: Intel Core i5 2500K @ 3.3 Ghz :: Corsair Vengeance 2x4GB :: MSI GTX 570 Twin Frozr II :: SSD 128+128 GB :: HDD 500 GB :: Fractal Design NODE 304
Amneboeg :: ARMA 3!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cubebenq:

Vet ni om man kan spela trots att man har Dayz installerat ?

Jag kommer inte in på någon server, det står att jag har modified files vilket borde Dayz filerna.

För övrigt verkar det hur roligt som helst, hoppas att jag får igång det innan helgen!

Kolla att du har installerat både ARMA 2 och ARMA 2 OA installerat.
Starta via STEAM och välj AMRA 2 OA
Väl i spelet ta expansions och klicka BORT Day Z.
Testa sedan att joina.

Visa signatur

Gigabyte GA-Z77N-WIFI :: Intel Core i5 2500K @ 3.3 Ghz :: Corsair Vengeance 2x4GB :: MSI GTX 570 Twin Frozr II :: SSD 128+128 GB :: HDD 500 GB :: Fractal Design NODE 304
Amneboeg :: ARMA 3!

Permalänk
Medlem

Försökte komma in på s-matra serven men den var full hela tiden. Skulle definitivt vara intresserad, dock när man kan sava. Tycker det är tjatigt med zombies, och framförallt fördelningen av speltid, travel 90%, möte med andra spelare 10%.

Permalänk
Medlem

Att spara på wasteland känns så fel, Hela poängen med det är ju att det är fresh spawns hela tiden. Om det skulle sparats så skulle man ju knappt kunna åka på vägarna pga roadblocks, bilar och annat skräp.
Nu har även Sa-matra 2 st servers så det är ju betydligt lättare att komma in nu rekomenderas starkt att köra på hans servers jäntemot tonic's då jag har haft stora problem med hans kan inte dricka vatten osv osv. Ingen ide att vänta på spar funktion för den kommer aldrig komma, kör nu istället

Permalänk
Medlem

Tråkigt att Sa-Matra inte släppt sin version av Wasteland så att fler servrar dyker upp med den. Som det är nu så är det alldeles för mycket ryssar för att man skall kunna få igång ett bra samarbete. Visst finns det några ryssar som är ok på engelska och kan samarbeta, men för det mesta blir det att ryssarna kör för sig själva och snackar ryska.

Permalänk
Medlem

Nyligen börjat lira och finner för tillfället detta mer intressant än dayz, upp med en swecserver som kör sa-matras! Blir ofta riktigt bra strider vid missions eller baser/storstäder.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

extremt roligt, nuff said

Permalänk

Något lir ikväll?

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Kebabhyvlarn:

Något lir ikväll?

Jadå! Vad heter du ingame?

Visa signatur

Gigabyte GA-Z77N-WIFI :: Intel Core i5 2500K @ 3.3 Ghz :: Corsair Vengeance 2x4GB :: MSI GTX 570 Twin Frozr II :: SSD 128+128 GB :: HDD 500 GB :: Fractal Design NODE 304
Amneboeg :: ARMA 3!