Asus DirectCUII TOP Problem

Permalänk
Medlem

Asus DirectCUII TOP Problem

Hej alla jag har införskafat ett ny grafikort för ett tag sen och har haft problem sen dess

I spel tillexempel BF3 och Darksider 1 så under när jag spelar så kan det hänga sig kan man sega det blir lite lag i ljudet och skärmen blir svart och så ser man nere till höger vid mitt fal att själva anslutningen för skärmen hittar mottagning i gen ::för att förklara det mer kan man säga som när man drar uta kabeln så står det no connecten vanligtvis när skämmern inte sitter i och sen när man seter i så står det connecet to HDMI eller DVI beronde på vad för anslutnign man köra den:: så

Då kan man dra en Ctrl ,alt ,del så får man upp den ruta och då kan man task manager och stänga ner spelt och köra på som vanlig i gen eller ja man får starta upp spelet i gen men det är det som händer

Någon som har ider vad det kan va. Grafikortet har varit inne hos Inet för felsökning. och där funkade det finnt då dom hade kör det hella dan och över natt
Jag har kört memtest för att kolla ram minnen.
jag har även kört 3D mark 11 några gånger detta fel har inte påkommit under någon av dom testen en så länge alla fal

jag funderar på om det kan va någon med ljud koret då jag kör ett Xonar Phoebus och jag har inativerat det vanliga ljudkoret i bios dock inte provat att setta på det i gen

tack på förhand för alla råd och ider

Visa signatur

Det är jag som är Stav felet här på forumet (Dyslexi)

Permalänk
Medlem

Min tanke är direkt det vanliga problemet med TOP, kortet är lite för högt överklockat och blir därför ostabilt. Ladda ner tex EVGA Precision X, sänk klocken marginellt och se om problemet är kvar

Visa signatur

Ridå

Permalänk
Medlem

Kanske inte spelar någon roll i felsökningen, men vilken modell är det? Finns några olika CU II TOP modeller

Visa signatur

Ryzen 7 7800X3D
64gb Corsair cl30 6000mhz
MSI MAG B650 Tomahawk WiFi
Sapphire RX 7900 XTX
Acer 32" Predator XB323QKNV 4K

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tarasus:

Kanske inte spelar någon roll i felsökningen, men vilken modell är det? Finns några olika CU II TOP modeller

vart kan jag se vilken verson det är ?

Visa signatur

Det är jag som är Stav felet här på forumet (Dyslexi)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Relel:

Min tanke är direkt det vanliga problemet med TOP, kortet är lite för högt överklockat och blir därför ostabilt. Ladda ner tex EVGA Precision X, sänk klocken marginellt och se om problemet är kvar

Jag stälde ner mhz i GPU tewk nu till det som vanliga kortet har får se hur det går

Visa signatur

Det är jag som är Stav felet här på forumet (Dyslexi)

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Tarasus:

Kanske inte spelar någon roll i felsökningen, men vilken modell är det? Finns några olika CU II TOP modeller

Ehm...nae?
Det finns bara en DC II TOP och sen så finns det en DC II som är klockad lite lägre.

Visa signatur

Den digitala högborgen: [Fractal Design Meshify C] ≈ [Corsair RM850x] ≈ [GeForce RTX 3080] ≈ [AMD Ryzen 7 7800X3D ≈ [Noctua NH-U14S] ≈ [G.Skill Flare X5 32GB@6GHz/CL30] ≈ [MSI MAG B650 TOMAHAWK] ≈ [Kingston Fury Renegade 2 TB] ≈

Permalänk
Medlem

Är det ett 670 eller ett 7950 eller vad har du för kort?

Visa signatur

Ridå

Permalänk
Medlem

680 syr att jag inte skrev det klantigt av mig

Visa signatur

Det är jag som är Stav felet här på forumet (Dyslexi)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Relel:

Är det ett 670 eller ett 7950 eller vad har du för kort?

Men när dom körde tester hos Inet borde dom inte fåt samma problem :S

Visa signatur

Det är jag som är Stav felet här på forumet (Dyslexi)

Permalänk
Medlem
Skrivet av DeXZoR:

Men när dom körde tester hos Inet borde dom inte fåt samma problem :S

Saken är väl den att tester inte alltid är samma sak som spelen.
Det finns rätt många exempel på folk med grafikkort som klarar sina grafikkortstester, men när ett riktigt krävande spel som BF3 kommer igång så kraschar det helt enkelt.
Kika som du skrev hur det går när du spelat lite med någorlunda sänkta frekvenser, så får du snart svar på om det är det som var felet eller inte
Inte första gången gtx-korten med top krånglar..

Visa signatur

Ridå

Permalänk
Medlem
Skrivet av Relel:

Saken är väl den att tester inte alltid är samma sak som spelen.
Det finns rätt många exempel på folk med grafikkort som klarar sina grafikkortstester, men när ett riktigt krävande spel som BF3 kommer igång så kraschar det helt enkelt.
Kika som du skrev hur det går när du spelat lite med någorlunda sänkta frekvenser, så får du snart svar på om det är det som var felet eller inte
Inte första gången gtx-korten med top krånglar..

fick prisis en kras efter jag sänkt körde i någon timme sen hängde det sig i bland så händer det att det hänger sig totalt med .dock så funderar jag på volt och allt ställer ner sig när jag sänker mhz ska jag sänka mhz och låta volten vara hög fortfaradne kan det va något stöm bekymer som orskar det

Visa signatur

Det är jag som är Stav felet här på forumet (Dyslexi)

Permalänk
Medlem
Skrivet av DeXZoR:

fick prisis en kras efter jag sänkt körde i någon timme sen hängde det sig i bland så händer det att det hänger sig totalt med .dock så funderar jag på volt och allt ställer ner sig när jag sänker mhz ska jag sänka mhz och låta volten vara hög fortfaradne kan det va något stöm bekymer som orskar det

Och du har gjort det vanligaste, uppdaterat drivrutinerna för grafikkortet?

Visa signatur

Ridå

Permalänk
Medlem
Skrivet av Relel:

Och du har gjort det vanligaste, uppdaterat drivrutinerna för grafikkortet?

Självklar kör jag sensta Drivers dock inte beta

Visa signatur

Det är jag som är Stav felet här på forumet (Dyslexi)

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av DeXZoR:

Självklar kör jag sensta Drivers dock inte beta

Vad har du för nätagg? Det kanske viktigaste enskilda delen i din burk för ett stabilt system.

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)

Permalänk
Medlem

Corsair AX 850 Gold

Visa signatur

Det är jag som är Stav felet här på forumet (Dyslexi)

Permalänk
Hedersmedlem

Det du skulle kunna göra är att ta bort ljudet helt eller använda det inbyggda!?

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Uzanar:

Ehm...nae?
Det finns bara en DC II TOP och sen så finns det en DC II som är klockad lite lägre.

Ja du har ju verkligen koll du....

Visa signatur

Ryzen 7 7800X3D
64gb Corsair cl30 6000mhz
MSI MAG B650 Tomahawk WiFi
Sapphire RX 7900 XTX
Acer 32" Predator XB323QKNV 4K

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Tarasus:

Ja du har ju verkligen koll du....

Jag tog för givet att TS snackade om GTX 670't, varför vet jag inte men det är väl för att jag äger kortet och GTX 670 har ganska bra prestanda/krona

Visa signatur

Den digitala högborgen: [Fractal Design Meshify C] ≈ [Corsair RM850x] ≈ [GeForce RTX 3080] ≈ [AMD Ryzen 7 7800X3D ≈ [Noctua NH-U14S] ≈ [G.Skill Flare X5 32GB@6GHz/CL30] ≈ [MSI MAG B650 TOMAHAWK] ≈ [Kingston Fury Renegade 2 TB] ≈

Permalänk
Medlem

Ingen mer fler ider :S har även provat att ta ur mit ljudkort och köra vanliga hjälpte inte det heller

Visa signatur

Det är jag som är Stav felet här på forumet (Dyslexi)

Permalänk
Medlem

Jag skulle mejla Asus.
Många skriver på forum om Asus 670 dc2Top kort som krashar i både Uniqe heaven och andra testprogram eller spel bara efter någon minut.
Kanske är samma sak med detta.
Vad som verkar vara problemen i 670 är att korten inte testats tillräckligt bra och att de därför inte klarar av den frekvens de arbetar på.
Men som sagt, kontakta Asus.

Googla på : asus problem 670 top
Kanske du ser något med problem med 680 i något forum.

Mvh
Micke

Permalänk

Ja skulle rek att du kollar på asus sida om se dinns en firmware
Uppdatering för kortet
De fanns de till 670 top modellerna
Hade samma fel själv böt firmware o vips problemet borta
Kör själv 2 gtx 670 top i sli setup funkar klockrent