Arctosa, Lycosa, Arvo och Sidewinder X4

Permalänk
Medlem
Skrivet av iRbenny:

Har ett X4 tangentbord och enligt programvaran så ska man kunna programmera makroknapparna för att öppna program och dylikt. Går ej att programmera så att det ska öppna ett visst spel för mig. Minuspoäng där helt klart. Och vore bättre om knappupplysningen skulle vara avsläckt vid start. Så att man kan tända det vid behov, istället för att släcka den.

Detta går definitivt att göra, när du använder mjukvaran som följde med tangentbordet kan du bestämma vad makroknapparna gör, välj makroknappen, tryck configure och välj "Start a program, Webpage or file". Bläddra dig fram till spelet/programmet och det är klart. Hur lätt som helst!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zedann:

Detta går definitivt att göra, när du använder mjukvaran som följde med tangentbordet kan du bestämma vad makroknapparna gör, välj makroknappen, tryck configure och välj "Start a program, Webpage or file". Bläddra dig fram till spelet/programmet och det är klart. Hur lätt som helst!

Ja precis. Har använt mjukvaran men just i detta spel vill det sig inte funka som det borde. Andra spel och funktioner har dock gått.

Visa signatur

NZXT H2 | i5 2500K | Corsair H50 Kylare | GTX 570 | Asus Sabertooth P67 | Corsair HX 850W | Corsair 8GB Vengeance

Permalänk

Köpte ett X4 precis och fyfan vad missnöjd jag är... Alt-gr knappen är längre åt höger än den brukar och det irriterar mig något sjukt då jag ofta måste göra { och } då jag programmerar. Någon som kommit på en lösning på detta?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rattleboe:

Köpte ett X4 precis och fyfan vad missnöjd jag är... Alt-gr knappen är längre åt höger än den brukar och det irriterar mig något sjukt då jag ofta måste göra { och } då jag programmerar. Någon som kommit på en lösning på detta?

Läsa trådar som denna innan man köper tangentbordet?

... nå, ett mer konstruktivt förslag: sätt klamrarna på makroknapparna till vänster. Kräver säkert en del tillvänjning, men när du väl vant dig kan det ju till och med gå snabbare än alt+siffrorna!
(med nackdelen att du kanske blir lite stel i lillfingret )

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Inaktiv

X4n är ett mycket prisvärt tangentbord, den lever upp till allt som utlovats av Microsoft på paketet!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rattleboe:

Köpte ett X4 precis och fyfan vad missnöjd jag är... Alt-gr knappen är längre åt höger än den brukar och det irriterar mig något sjukt då jag ofta måste göra { och } då jag programmerar. Någon som kommit på en lösning på detta?

Då Alt Gr i princip är ett kortkommando för CTRL+ALT, så kan du ju alltid använda CTRL+ALT+7 eller CTRL+ALT+0. Inte lika smidigt som Alt Gr givetvis, men ändå.

Har bytt ner mig från Lycosa till Arctosa då mitt Lycosa började ge upp i WASD tangenterna, kanske behåller mitt Lycosa för reservdelar. Lysdioden för Num Lock är sjukt störande på Arctosa dock, får nog täcka över den med någon mörk färg eller klisterlapp...

Permalänk
Medlem

Roccat Arvo och R.A.T 7, oslagbar combo! Inköpte båda förra året vid samma tillfälle och det har aldrig varit så här roligt att spela/porrsurfa, jag blev som en pånyttfödd gamer!

Visa signatur

Mammas, don't let your babies grow up to be cowboys.
10700k|RTX 3070|Z490|16GB|

Permalänk
Medlem

Sidewinder x4 och KVM

Om du tänker koppla detta till en kvm så är det bara att glömma. Tgnbordet känns låångt och tgn placeringen känns konstig tex om du ska göra ett \ så sitter mellanslag tgnt väldigt till höger och ivägen. Tgnbordet känns fyrkantigt och smalt får inget grepp på helheten. Det som är positivt är tgntknapparna som är är underbara att skriva med känns hårda men ändå följsamma. Men som helhet så rekomenderar jag inte detta till dig som ska sätta det i en kvm och använder Win7 eller Win8.