Permalänk

Orimligt dåliga värden.

Goddag. Har precis byggt ihop en ny datorn innehållandes gtx 670, 3570, 8 gig ram. Får bra värden på resterande komponenter i windows prestandatest men blotta 4,4 respektive 4,7 på grafikkortet. Vad är det som inte stämmer?

*edit, står att det är Microsoft Basic Render Driver som är grafikkortstypen, samt 256 mb grafikminne. På Enhetshanteraren och när jag startar datorn så står det dock gtx 670

Mvh

Visa signatur

Vår ande då den djupnar är livets breda älv.
Den väg du går allena för bort ifrån dig själv.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hobbydiktatorn:

Goddag. Har precis byggt ihop en ny datorn innehållandes gtx 670, 3570, 8 gig ram. Får bra värden på resterande komponenter i windows prestandatest men blotta 4,4 respektive 4,7 på grafikkortet. Vad är det som inte stämmer?

*edit, står att det är Microsoft Basic Render Driver som är grafikkortstypen, samt 256 mb grafikminne. På Enhetshanteraren och när jag startar datorn så står det dock gtx 670

Mvh

Har du installerat den nyaste drivrutinen från Nvidias hemsida? Eller kör du på Windows egna?

Visa signatur

He who fights with monsters should look to it that he himself does not become a monster. And if you gaze long into an abyss, the abyss also gazes into you.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hobbydiktatorn:

Goddag. Har precis byggt ihop en ny datorn innehållandes gtx 670, 3570, 8 gig ram. Får bra värden på resterande komponenter i windows prestandatest men blotta 4,4 respektive 4,7 på grafikkortet. Vad är det som inte stämmer?

*edit, står att det är Microsoft Basic Render Driver som är grafikkortstypen, samt 256 mb grafikminne. På Enhetshanteraren och när jag startar datorn så står det dock gtx 670

Mvh

Har du installerat drivrutiner?

Visa signatur

Corsair 16GB (4x4096MB) CL9 1600Mhz | Asus P8Z77-V PRO |
Samsung SSD Basic 830-Series 256GB | Intel Core i7 3770K 3,5Ghz |
Asus Xonar Essence STX | Noctua NH-U9B SE2 | Antec Performance One P280 | Corsair HX 850W 80+ Gold Modulär | MSI GTX 770

Permalänk

Windows prestandatest är mest bluff & båg...kör ett riktigt test, typ 3Dmark istället så du kan jämnföra med liknande system innan du börjar fundera på om nått är fel.

Visa signatur

| Fractal Define R3 | Fractal Newton R2 1000 Watt | MSI Z97-GD65 Gaming|Intel 4690K |
| Phanteks PH-TC14PE med 3*GT 1850 | 2*4DDR3 Dominator GT | Asus GTX570DCII SLI | Verbatim 240GB |
| Corsair Force 60GB | 6* Zalman ZM-F3RL |

Permalänk
Skrivet av Deathdancer:

Har du installerat den nyaste drivrutinen från Nvidias hemsida? Eller kör du på Windows egna?

Skrivet av NoPaiN^:

Har du installerat drivrutiner?

Svar ja

Visa signatur

Vår ande då den djupnar är livets breda älv.
Den väg du går allena för bort ifrån dig själv.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hobbydiktatorn:

Goddag. Har precis byggt ihop en ny datorn innehållandes gtx 670, 3570, 8 gig ram. Får bra värden på resterande komponenter i windows prestandatest men blotta 4,4 respektive 4,7 på grafikkortet. Vad är det som inte stämmer?

*edit, står att det är Microsoft Basic Render Driver som är grafikkortstypen, samt 256 mb grafikminne. På Enhetshanteraren och när jag startar datorn så står det dock gtx 670

Mvh

Om jag säger såhär, fungerar allt annat bra? SKIT i det isf, vem bryr sig om Windows prestandatest?

Återkom om du upplever problem i spel och program.

Visa signatur

Ryzen 7 7800X3D
64gb Corsair cl30 6000mhz
MSI MAG B650 Tomahawk WiFi
Sapphire RX 7900 XTX
Acer 32" Predator XB323QKNV 4K

Permalänk
Skrivet av Tarasus:

Om jag säger såhär, fungerar allt annat bra? SKIT i det isf, vem bryr sig om Windows prestandatest?

Återkom om du upplever problem i spel och program.

Då jag inte lyckats installera min externa dvdläsare än så har jag inte haft möjlighet att testa på riktigt. Ska pröva att spela lite dota2 strax för att se.

Visa signatur

Vår ande då den djupnar är livets breda älv.
Den väg du går allena för bort ifrån dig själv.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hobbydiktatorn:

Goddag. Har precis byggt ihop en ny datorn innehållandes gtx 670, 3570, 8 gig ram. Får bra värden på resterande komponenter i windows prestandatest men blotta 4,4 respektive 4,7 på grafikkortet. Vad är det som inte stämmer?

*edit, står att det är Microsoft Basic Render Driver som är grafikkortstypen, samt 256 mb grafikminne. På Enhetshanteraren och när jag startar datorn så står det dock gtx 670

Mvh

Förmodligen är det den inbyggda i CPUn som är aktiverat i BIOS.

Visa signatur

i5 2500K|Vengeance 8Gb|Sabertooth P67|GTX 980Ti|Corsair AX1200|Force GT 120Gb|5TB lagring|Asus Xonar STX II

Permalänk
Medlem

Du har nog ett inbyggt i moderkortet som inte är avaktiverat i bios. Inte säkert men en idé att kolla upp det

Visa signatur

.::. Be Quiet Silent Base 800 :: Corsair RM1000i :: Asus ROG Strix B550-F Gaming :: AMD Ryzen 7 5800X :: Be Quiet Dark Rock 4 PRO :: Corsair Vengeance RGB PRO SL 32GB 3600MHZ :: Crucial MX500 1TB :: Seagate ST8000DM004 :: RTX 2080 Super :: Sound BlasterX AE-5 :: Samsung G3 32" 165Hz .::.

Permalänk
Medlem

Nu kanske jag är korkad men kanske gå mot integrerad grafik?
Testa med 3DMark eller dylikt.

Visa signatur

Corsair 16GB (4x4096MB) CL9 1600Mhz | Asus P8Z77-V PRO |
Samsung SSD Basic 830-Series 256GB | Intel Core i7 3770K 3,5Ghz |
Asus Xonar Essence STX | Noctua NH-U9B SE2 | Antec Performance One P280 | Corsair HX 850W 80+ Gold Modulär | MSI GTX 770

Permalänk
Skrivet av Brainsplitter:

Förmodligen är det den inbyggda i CPUn som är aktiverat i BIOS.

Hur skulle jag i sådant fall avaktivera den?

Har ASrock z77e-itx. Det enda valbara alternativet som jag ser har med saken att göra är North bridge -> primary grafic (eller något i den stilen) och har då redan valt PCI-e.

Visa signatur

Vår ande då den djupnar är livets breda älv.
Den väg du går allena för bort ifrån dig själv.

Permalänk
Medlem

Har du kopplat skärmen till grafikkortet eller till moderkortet?

Visa signatur

Intel i7-3770K@4,5GHz 1,275V - ASRock P67 Pro3 REV B3 - Corsair Vengeance Pro DDR3 2133MHz 2x8GB - MSI GTX 1080 Gaming X - Samsung 840 EVO 120GB - WD Caviar Black 6TB - Seagate SV35 2TB - Noctua NH-C12P SE14 - LG DVD+-RW - Seasonic Focus+ Gold 750FX - Antec One Hundred - Dell 25" UltraSharp U2515H 1440p

Permalänk
Skrivet av fantomsmurfen:

Har du kopplat skärmen till grafikkortet eller till moderkortet?

Grafikkortet

Visa signatur

Vår ande då den djupnar är livets breda älv.
Den väg du går allena för bort ifrån dig själv.

Permalänk
Medlem

Förstår inte varför folk bryr sig om Windows dåliga betygsättningssystem. Testa något spel eller benchmark istället.

Permalänk
Skrivet av hejkk:

Förstår inte varför folk bryr sig om Windows dåliga betygsättningssystem. Testa något spel eller benchmark istället.

Är väl inte betygsättningssytem jag bryr mig om, utan faktumet att programmet antagligen inte går efter PCI-e utan den inbyggda grafiken.

Visa signatur

Vår ande då den djupnar är livets breda älv.
Den väg du går allena för bort ifrån dig själv.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hobbydiktatorn:

Är väl inte betygsättningssytem jag bryr mig om, utan faktumet att programmet antagligen inte går efter PCI-e utan den inbyggda grafiken.

Ja, men Windows dåliga betygsättningssystem tror att du använder IGPn fast att du använder 670t.

Permalänk
Skrivet av hejkk:

Ja, men Windows dåliga betygsättningssystem tror att du använder IGPn fast att du använder 670t.

Kollade 3dmark nu och allt verkar stämma bra, drygt 27000.

Visa signatur

Vår ande då den djupnar är livets breda älv.
Den väg du går allena för bort ifrån dig själv.