Podcast 3: "I rymden kan ingen höra dig skrika"

Permalänk
Entusiast

+1 på Jonas vatten/ubåts fobi. Ush och fy.

Visa signatur

PC: AMD Ryzen 9 3900X - Asus STRIX B550-F - G.Skill 3200MHz 4x8GB - AMD RX 5700 XT 8GB - Intel 730 240GB - Intel 530 480GB - AX760 Platinum
Kringutrustning: Dell S2721DGFA - Dell U2515H - Logitech G603 - Ducky Shine3 MX Brown - Sennheiser HD558/Game One

- Feedback - Kontakt - Regler -

Permalänk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo
Skrivet av Tunnelsork:

Tror Emil syftar på datamängden de måste leverera, summan av alla enskilda nedladdningar.

Skickades från m.sweclockers.com

VI kör en ASDF Movie 5 på den.
OOh......

Skrivet av pa1983:

Sa inte att det fans rektorer för det nu heller även om det forskas på det och har gjort länge.
Men en bränslekälla behövs ju med om fusiontraktorer blir en verklighet någon gång.

Men faktum kvarstår ju att helium 3 är eftertraktat och dyrt så fins en marknad så kan det löna sig i framtiden. Men för att komma till den framtiden så måste ju tekniken utvecklas precis som Saturn 5 raketerna fick utvecklas för att sätta människan på månen.

Min poäng var att det finns visst intressen att ta sig dit igen både vetenskapliga och ekonomiska.

Nu hade du tur att jag hittade tillbaka Använd citat funktionen om du vill svara mig är du bussig

Ja men det stämmer nog men för fusion så tvivlar jag på att det kommer bli en marknad. Enda anledningen till att Fusion skulle bli attraktivt är om allt fissionsbränsle skulle ta slut och solen dör, more or less. Vi pratar verkligen om att även mängden energi som alstras i en kubikmeter av Solen (om man räknar genomsnitt) motsvarar en för liten mängd för att kunna göra det direkt hållbart med dagens ekonomi. Det är helt enkelt billigare med alla andra alternativ.

Tror det är av mer ekonomiskt intresse att ha Turistbaser i rymden eller använda Månen som stagingpost för framtida expeditioner.

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk
Medlem

Detta har kanske redan nämnts i tråden, men för oss Androidanvändare så kan jag varmt rekommendera gratisappen "Podkicker" https://play.google.com/store/apps/details?id=ait.podka&hl=sv

Fungerar utmärkt att lyssna på Podcasts i, bara att lägga till RSS-feeds och köra. Appen har också en inbyggd sökfunktion där bland annat just Sweclockers podcast direkt dyker upp.

Visa signatur

Vill du att jag besvarar något så kom ihåg att citera mitt inlägg! :)

Permalänk
Medlem

Trevligt som vanligt grabbar!

Permalänk
Medlem

Haha, inte lite random denna gången, kul att lyssna på!

Så... När får vi se första Fredagspanelen från Månen?

Visa signatur

Nybörjare på Linux? Se hit! #15665841

Permalänk
Medlem
Skrivet av emilakered:

Podcasten kommer inte strikt hålla sig till specifika ämnen eller hårdvara, utan tillåts sväva ut i halvrelaterade diskussioner.

Underbart! Hoppas att ni kommer att fortsätta blanda mellan helt olika ämnen så som ni känner för!

Permalänk

Förstår att USA är lite nervösa över Huawei med tanke på att Kinesiska staten är rätt stor ägare av företaget. Tror inte att Kina skulle köpa in iPhones/Motorola-telefoner till sina anställda heller.

Sen var väl inte ens Nexus Q:n riktigt tillverkad i USA heller, bara ihopsatt.
http://www.fastcompany.com/1842099/googles-nexus-q-and-new-ma...

Permalänk
Medlem
Skrivet av emilakered:

Nästa gång ska jag ha mina howitzers, annars är jag inte med.

Skrivet av Lan:

Nix, det är en mod på company of heroes. Det finns säkert andra spel med det namnet men det som pratas om i casten finns på http://www.moddb.com/mods/blitzkrieg

Den är väl värd att pröva på, gärna på mumble.

/Lan, aka taskmörten-som-tvingar-Emil-att-spela-airborn

Spelar ni CoH blitzkrieg mod? Då måste ni spela med oss!

Vanliga CoH är roligast, men de olika moddarna funkar med. Sjukt bra spel tycker jag.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

APLUS Case CS-Twin # XFX 750W 80+ Bronze # ASUS P6X58D Premium # i7-920 # Corsair XMS3 DDR3 1600MHz 6GB # Corsair SSD Performance 64GB # WD caviar black 640GB # WD caviar black 500GB # 2st XFX HD5870 1GB Crossfire # Samsung 22X DL # win7 Home

Permalänk

Fö. skulle Jonas älska introt på Last Resort

Permalänk
Medlem

Ger mig fan på att Ryssarna har gammla sovjet u-båtar kvar i Östersjön som spanar på folk som badar Jonas

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av bazookan:

Spelar ni CoH blitzkrieg mod? Då måste ni spela med oss!

Vanliga CoH är roligast, men de olika moddarna funkar med. Sjukt bra spel tycker jag.

Skickades från m.sweclockers.com

Välkommen in på mumble, se signaturen. Vi har tio-tolv pers som lirar coh bk varje kväll just nu.

Visa signatur

Forumregler | Synpunkter på moderering i forumet? Kontakta via PM, Email eller kontaktformuläret.
Huvudadmin för Geeks Discord - Mötesplatsen för gamers

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lan:

Välkommen in på mumble, se signaturen. Vi har tio-tolv pers som lirar coh bk varje kväll just nu.

Låter skoj. Vi har mest kört med Team Speak 3, men jag får försöka veva igång Mumble

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

APLUS Case CS-Twin # XFX 750W 80+ Bronze # ASUS P6X58D Premium # i7-920 # Corsair XMS3 DDR3 1600MHz 6GB # Corsair SSD Performance 64GB # WD caviar black 640GB # WD caviar black 500GB # 2st XFX HD5870 1GB Crossfire # Samsung 22X DL # win7 Home

Permalänk
Medlem
Skrivet av goodnoah.com:

Det fungerade alldeles utmärkt i Fierfox! Men håll er till hårdvara inte månlandning som ni inte vet någonting om.!! Men WTF GEOPOLITIK Håll er till Hårdvara!

Föreslår att du lugnar din attityd. Bara för att det fungerade bra för dig betyder det inte att det var ett hållbart koncept.

Sedan är det ju inte din Podcast. Emil och Jonas får väl bestämma själva vad som får och inte får pratas om. Om du vill ha mer regelrätta nyheter finns fredagspanelen, frågelådan och det allmänna flödet på hemsidan.

Förstår inte hur något så bagatellartat kan göra någon så arg. Om du inte uppskattar allt arbete SweClockers lägger ned för att ge oss gratis godis varje hoppas jag att du förstår att medverkan och deltagande är, och har alltid varit högst frivilligt.

Visa signatur

He who fights with monsters should look to it that he himself does not become a monster. And if you gaze long into an abyss, the abyss also gazes into you.

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av bazookan:

Låter skoj. Vi har mest kört med Team Speak 3, men jag får försöka veva igång Mumble

Skickades från m.sweclockers.com

Gör det, vi lirar mycket mycket mer också. Vi är mellan 25-50 pers dagligen i olika kanaler. Igår var vi:

BF3, ca 10-15
Dayz, ca 10
CoH BK, ca 4-8
Minecraft, ca 6
CoD, TF2, BO2, etc.... Ca 4-10

Vi växlar vilt mellan vad vi känner för att lira och det går alltid att hitta någon som vill lira något under en kväll.

Visa signatur

Forumregler | Synpunkter på moderering i forumet? Kontakta via PM, Email eller kontaktformuläret.
Huvudadmin för Geeks Discord - Mötesplatsen för gamers

Permalänk
Medlem

Chrome är ju så fint att det kan spela upp mp3-filer direkt utan probs

Visa signatur

i7-10700K + Corsair H90 | Z490 | 64GB | RTX3080 | SSD 3*512GB + 500GB + 128GB | HDD 3TB | Phanteks P400S | TUF 750W | 31.5"+27"+24" | Corsair K95 RGB | Logitech G902 | Sennheiser RS 175

Permalänk
Medlem

Mycket trevligt som vanligt

Permalänk
Medlem

Jonas, jag har precis samma "stora saker i vatten"-fobi. Att vara ute och simma med en ubåt eller blåval under sig gör mig helt orimligt skräckslagen. Antagligen var det därför jag tyckte att monster-fisken i Half-Life var så jävla läskig. Tur att det inte är något man kommer råka ut för...

Kul att ni nämnde Die By The Sword förresten, det var grymt. Speciellt i multiplayer! En kobold mot en jätte (eller vad det nu var), det var Good Times!

Permalänk
Medlem

Mycket bra avsnitt! Keep it up!

Permalänk
Medlem

jätte bra! blir bättre för varje avsnitt, fortsätt så

Visa signatur

| Ryzen 5800x | Asus prime x470 pro | Asus rtx 3080 tuf oc | Gskill 32gb 3,6ghz | Dell S2721DGFA | Asus MG279Q |

Permalänk
Medlem

Keep it up!

Tycker era podcasts är hur awesome som helst! klockrent att lyssna på när man är på jobbet^^

Skulle tycka att det skulle vara väldigt trevligt med en Swec-träff på dh för övrigt.

Visa signatur

EVGA 1080 Ti | AMD Ryzen 7 7700X | Asus ROG Strix B650E-F | Corsair Vengeance 32GB 60000MHz | Corsair MP500 240GB | Seagate Firecuda Beskar 1TB | Corsair RM850x | Phanteks NV7 | Custom loop

Permalänk
Medlem
Skrivet av Grahl:

Tycker era podcasts är hur awesome som helst! klockrent att lyssna på när man är på jobbet^^

Skulle tycka att det skulle vara väldigt trevligt med en Swec-träff på dh för övrigt.

En swec träff hade varit bra fast får se så jag inte är upptagen då jag gömmer mig bland crew

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Gammal men bra.

Permalänk
Medlem

Vill också lira coh med er men vart hittar jag info om mumble servern?

Visa signatur

"Du vet väl att fildelning är förbjudet! Köp en till frugan också"

Permalänk
SpelClockers
Skrivet av Tomhas:

Vill också lira coh med er men vart hittar jag info om mumble servern?

Posten om mumble ligger under övriga datorspel
http://www.sweclockers.com/forum/8-ovriga-datorspel/1143597-m...

Visa signatur
Permalänk
Entusiast
Skrivet av pa1983:

Sa inte att det fans rektorer för det nu heller även om det forskas på det och har gjort länge.
Men en bränslekälla behövs ju med om fusiontraktorer blir en verklighet någon gång.

Men faktum kvarstår ju att helium 3 är eftertraktat och dyrt så fins en marknad så kan det löna sig i framtiden. Men för att komma till den framtiden så måste ju tekniken utvecklas precis som Saturn 5 raketerna fick utvecklas för att sätta människan på månen.

Min poäng var att det finns visst intressen att ta sig dit igen både vetenskapliga och ekonomiska.

Helium-3 är extremt eftertraktat även idag och det har inget alls att göra med fusion. Dess låga kokpunkt gör det till det smidigaste sättet att kyla saker till under 1 K. Det används flitigt av fysiker för massa saker. Så även om det inte blir någon fusion av det så kan det vara ekonomiskt försvarbart att åka till månen för att hämta Helium-3 och Helium-4.

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24

Permalänk
Skrivet av Jonssown:

+1 på Jonas vatten/ubåts fobi. Ush och fy.

Trodde att jag var ensam om det ;o

Visa signatur

To See That Which Is Not There,
Gaze Upon What Is

Permalänk
Medlem

Hörde att ni tröttna på day z moden! Testa den här istället! Finns lite mer långsiktiga mål

http://www.sweclockers.com/forum/138-arma-och-dayz/1147165-ar...

Visa signatur

Gigabyte GA-Z77N-WIFI :: Intel Core i5 2500K @ 3.3 Ghz :: Corsair Vengeance 2x4GB :: MSI GTX 570 Twin Frozr II :: SSD 128+128 GB :: HDD 500 GB :: Fractal Design NODE 304
Amneboeg :: ARMA 3!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Base:

Gillar podcasten starkt! Väldigt kul att det blir mer utsvävande ämnen blandat med mycket humor!

Exakt! Håller med till fullo! När jag först hörde att det kommit en sweclockers-podcast, var jag nog lite rädd att det kanske skulle vara för high tech.. Men det är perfekt nivå på allt. Hårdvara, lite snack om spel och... Fullständiga utsvävningar!