Video: Acer Aspire S7 i fokus på pressvisning i Stockholm

Permalänk
Melding Plague

Video: Acer Aspire S7 i fokus på pressvisning i Stockholm

Vad som sägs vara världens tunnaste Ultrabook drog mest uppmärksamhet när Acer presenterade höstens nyheter vid en pressvisning i Stockholm. SweClockers passade på att klämma på rykande färska Aspire S7.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Såg riktigt fräsch ut. Gillade verkligen mönstret på den första.

Visa signatur

Alla mina leksaker får inte plats här, så här jag listar istället mina favoritinlägg:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12

Utelåst hobbymoderator

Permalänk
Medlem

peta är kul!

Visa signatur

i7 8700K | MSI 3080 SUPRIM X | Corsair 32GB DDR4 | STRIX Z370-H | Seasonic FOCUS GX 750W | Phanteks 300A | OS: Windows 10

Permalänk
Hedersmedlem

ser ganska trevliga ut, kommer nog inte köpa en dator just nu men kan bli en surfplatta

Visa signatur

Kom in och häng med oss på Discord!

Permalänk
Medlem

Lite tråkigt att det inte är Alu lock på den större. Men såg riktig bra ut för att vara Acer!

Permalänk

11,6an såg riktigt trevlig ut!

Visa signatur

12900K, 48GB DDR5, GTX Titan Xp 12GB

Sugen på att köra e-GPU?

Permalänk
Medlem

Vet inte hur snabbt den blir "smutsig" men att göra rent skärmen någon gång i veckan tycker jag ändå inte verkar vara så omständligt.
Tar max 30 sec

Permalänk

Haha Dom befinner ju sig vid Audi Center vid Kungsträdgården här i Stockholm. Trevligt med fler tunna datorer dock! Älskar tunna och passiva byggen.

Visa signatur

Apple Mac Mini

Permalänk
Medlem

... bara jag som tittar först pa undersidan av en laptop sa att man kan se hur mycket luftintag det sitter där och om man kan ställa den i sängen utan att den överhettas?

verkar vara "same old" bärbara dock. tråkigt. Och vem skulle villja ha raid 0 med ssd i en bärbar???

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av exodeus:

... bara jag som tittar först pa undersidan av en laptop sa att man kan se hur mycket luftintag det sitter där och om man kan ställa den i sängen utan att den överhettas?

verkar vara "same old" bärbara dock. tråkigt. Och vem skulle villja ha raid 0 med ssd i en bärbar???

ser ut som högtalare?
http://www.engadget.com/photos/acer-13-3-inch-aspire-s7-ultra...

Visa signatur

Gammal är gubbe

Permalänk
Medlem

Problemet här är väl att för det priset skulle jag ta en Macbook Air eller något i stället för Acer för det känns som ett "säkrare" köp även om jag aldrig ägt en Apple dator.

Permalänk
Medlem

Fan vad snygg 11,6-tummaren var!
Jag gillar det lite kantigare utseendet skarpt. Nog för att en kilformad design gör att datorn ser tunnare ut... Men jag tycker att det nästan alltid är både snyggare och skönare med platta kanter... Jmfr iPad gen 1 mot gen 2 och 3.

Visa signatur

En potatis

Permalänk

Riktigt Nice reportage faktiskt. Ser smidigt och proffsigt ut när han står framför bilarna och folket i bakgrunden och snackar, börjar bli riktig klass på sweclockers. ^^

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

"Vem är hårddisk, och vad gör han i min dator?"

Permalänk
Medlem

Tack för länken, det jag menade var att det inte fanns bilder i bildspelet i artikeln som visade undersidan. Jag gillar inte att titta pa film och jag sitter i tyst läs-sal i skolan.

hmm.. det ser rent ut pa undersidan! me like! men det ser tyvärr ut som luftintag i bakkanten pa undersidan och högtalare i fronten?

annars ser det ut som hyggliga bärbara men dom verkar inte ha nagot riktigt nytt och tufft som skulle motivera prislappen: för mig iaf.

Permalänk
Medlem

Läcker, men så kostar det där efter.

Visa signatur

Dator 1: Intel 6700k @ 4.5ghz |Asus Z170-A |Corsair 16GB Vengence LP |Palit 1080 Jetstream |Samsung 850 EVO 512GB + Crucial m4 128GB
Dator 2: Intel 2500k @ 4,4ghz |Asrock Z68 Extreme4 |Corsair 8GB Vengence |Gigabyte 970 G1 Gaming |Crucial m4 128GB

Permalänk
Avstängd
Skrivet av LeVvE:

Problemet här är väl att för det priset skulle jag ta en Macbook Air eller något i stället för Acer för det känns som ett "säkrare" köp även om jag aldrig ägt en Apple dator.

Tänkte samma sak, tills jag kom på att Apple inte har 1920x1080 på sina Airs.

Visa signatur

Asus Maximus IV Gene-Z - Intel Core i7 2600K - Corsair Vengeance 1866 MHz 4x4 GB - Asus GTX 670 DirectCU II
BenQ XL2410T - Zowie AM - Zowie Swift - Qpad MK-85

iPhone 5S - iPad Air

Permalänk
Medlem

Verkar vara ganska smutt kvalitet, men behövs ändringar innan en sån här skulle vara intressant, bort med den blanka skärmen, bort med touch panelen och bort med windows 8,
och sen 12000:- för massa saker man inte vill ha, skulle inte tro det..

Visa signatur

Acer Predator Helios 300

Permalänk
Medlem

Får jag fråga hur dom har tänkt att man ska använda domhär datorerna med pekskärm?

Jag menar, det är inte ergonomiskt för fem öre..

Testa sitta och leka med skärmen framför dig, du måste hela tiden ha en armbåge i bordet för att det ska kännas "OK", men i längre stunder får man kramp i armen..

Detta tycker jag är till och med ett problem med iPad, att man får ont av och använda i längre perioder..

Eller är det meningen att man bara ska trycka på skärmen lite då och då? varför inte bara använda muspekaren (som är mer ergonomiskt formad osv)?

Njaa, pekskärm på min PC är något jag aldrig kommer vilja använda i längre stunder, men visst, finns dom som fortfarande tycker pekskärmar är coola, själv tröttna jag på det när min morfar visade sin bärbara dator som hade "pekskärm" med stylus.. och detta var tidigt Windows XP tiden om jag minns rätt? så typ 2001-2002?..
Min morfar har alltid haft något för netbooks och han har i flera år (i över 10års tid) haft den minsta bärbara som finns (av någon anledning gillar han det)

Extremt onödigt, känns lite som 3D i dagens läge, helt värdelöst och går inte och kolla på, eller så är det mina ögon som är extremt känsliga mot 3D (det flimrar, och ja, jag har passiv 3D tycker även att bion flimrar)

Visa signatur

I reject your reality and substitute my own.

Permalänk
Medlem

Ser smutt ut, men jag begriper mig inte riktigt på nyttan av pekskärm. Jag kan inte föreställa mig många tillfällen då jag hellre skulle peta på skärmen och därmed kladda ner den, istället för att använda mus.

Permalänk
Medlem

Let the handsvett på skärmen begin!

Visa signatur

Nybörjare på Linux? Se hit! #15665841

Permalänk
Medlem

trist att acer inte har gjort sin läxa.
Dom lanserar grejer, presskonf och så vet dom inte info om det dom ska lansera.

ta reda , läs läxan sen gå ut med grejer.

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk
Medlem

Verkar vara en trevlig dator, gillar att de inte har inloppet till fläkten på undersidan samt att den har IPS panel. Fläktinlopp på insidan och TN panel är två saker jag hatar med de flesta bärbara datorer på marknaden. Smidigt format och vikt också.

Frågan är dock vad idéen är med touch på skärmen om den inte är vändbar, framförallt iom att skärmar på bärbara brukar flexa en hel del. Sen känns det konstigt att använda fysiskt tangentbord och touch, har dockat surfplattan och det är osmidigt att flytta på händerna från tangentbord så fort man ska trycka på något. Antingen kör man 100% touch och håller enheten därefter eller så kör man fysiskt tangentbord och mus/pekplatta. Allt därimellan känns bara konstigt...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rawet:

Får jag fråga hur dom har tänkt att man ska använda domhär datorerna med pekskärm?

Jag menar, det är inte ergonomiskt för fem öre..

http://www.comm3.net/sites/default/files/touch_screen.jpg

Testa sitta och leka med skärmen framför dig, du måste hela tiden ha en armbåge i bordet för att det ska kännas "OK", men i längre stunder får man kramp i armen..

Detta tycker jag är till och med ett problem med iPad, att man får ont av och använda i längre perioder..

Eller är det meningen att man bara ska trycka på skärmen lite då och då? varför inte bara använda muspekaren (som är mer ergonomiskt formad osv)?

Njaa, pekskärm på min PC är något jag aldrig kommer vilja använda i längre stunder, men visst, finns dom som fortfarande tycker pekskärmar är coola, själv tröttna jag på det när min morfar visade sin bärbara dator som hade "pekskärm" med stylus.. och detta var tidigt Windows XP tiden om jag minns rätt? så typ 2001-2002?..
Min morfar har alltid haft något för netbooks och han har i flera år (i över 10års tid) haft den minsta bärbara som finns (av någon anledning gillar han det)

Extremt onödigt, känns lite som 3D i dagens läge, helt värdelöst och går inte och kolla på, eller så är det mina ögon som är extremt känsliga mot 3D (det flimrar, och ja, jag har passiv 3D tycker även att bion flimrar)

Varför gnälla på något som man inte är tvungen att använda även om man köper produkten?

Liksom varför tror du det finns en pekplatta och tangenter på dator också?

Jag ser mig framför mig om typ 5 år kommer Apple lansera otroligt nog "första" bärbara datorn med pekskärm.

Permalänk
Medlem

Skulle aldrig skaffa pek skärm på en stationär dator! skulle bli alldeles för jobbigt för armarna

Då kan jag lika gärna surfa med mobilen eller en bärbar lika väl

Permalänk
Medlem
Skrivet av leafbranch:

Varför gnälla på något som man inte är tvungen att använda även om man köper produkten?

Liksom varför tror du det finns en pekplatta och tangenter på dator också?

exakt, egentligen gillar jag hårdvara, bra prestanda och bra skärm, håller batteri länge och den lätta vikten gör till perfekt bärbar, förmodligen ska inte använda pekfunktion men dotter (5år) kommer nog göra det!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Triton242:

Vet inte hur snabbt den blir "smutsig" men att göra rent skärmen någon gång i veckan tycker jag ändå inte verkar vara så omständligt.
Tar max 30 sec

Med en högblank skärm tar det max 30 sekunder för att den ska bli flottig..

Visa signatur

Sandy-bridge + gtx770 /dator
http://dreamhack.se/dhw15/

Permalänk
Medlem

Tveksam tyvärr.
Den skulle vara massa gånger attraktivare, antingen utan pekskärm (billigare) eller, med möjlighet att vända skärmen 360 grader för att använda den som tablet!

Visa signatur

i5 760 @ 3.9GHz | SLI GTX 560 TI | Xonar STX | Intel 320 120GB | Corsair HX850 | NZXT Phantom | MSI Trinergy | H50 | 8GB Corsair 1.6GHz

Permalänk
Medlem

Tänk alla frustrerade föräldrar som försöker få småbarn att sluta kladda på alla saker som fönster, rostfri kyl och frys, tv.. som kommer acer och sabbar allt

Permalänk
Medlem

Varför har de presskonferens i ett garage?

Visa signatur

5 är högre än 3, sug på den Samsung!

Permalänk
Medlem

Om bl.a. acer släppt sådana här produkter tidigare hade inte microsoft blivit tvugna att skapa surface i kunkurrens med sina egna kunder för att ha kvalitetsprodukter till sin egen plattform.