Nvidia lägger upp Geforce Drivers 306.97 WHQL – rekommenderas för Windows 8

Permalänk
Skrivet av n_sandstrom:

Så du menar att med AMD har man tvingad AA på samtliga program med standardinställningarna? Låter ju lite galet.
Men är det så hemskt att du med Nvida måste göra en inställning en gång? det tar fem sekunder av ditt liv varje gång du ominstallerat Windows.

Allstå vad är det du inte förstår, AA via kontrolpanelen är en funktion Nvidia måste aktivera för varje enskilt spel genom uppdateringar till drivrutinerna SÅ ATT DU SEDAN SJÄLV KAN AKTIVERA DET FÖR ETT ENSKILT SPEL, om de inte gör det går det inte. snälla förstå vad fan man försöker skriva, känns som att man snackar med Nvidias support som inte fattar vad man snackar om även fast man förklarar. Jag säger det igen, AMD har alltid FUNKTIONEN FÖR ATT AKTIVERA AA aktiverat i drivrutinerna för alla spel, FÖRUTOM undantag där de tar bort stödet för ett visst spel om det skapar problem. Förstår du nu? Om du inte gör det svara snälla inte på det här inlägget.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av n_sandstrom:

Så du menar att med AMD har man tvingad AA på samtliga program med standardinställningarna? Låter ju lite galet.

Nej det har man inte.

Visa signatur

| i5 2500K@4.2GHz | 8GB Gskill 1600MHz | Gigabyte Z68X-UD3H B3 | GTX 680 2GB w/ Twin Turbo II |
Corsair TX650W | BENQ GW2750HM | 5TB | 60GB Nova 2 SSD | Samsung 830 128GB OS SSD
Ze Best Moosic You'll Ever Hear

Permalänk
Inaktiv

Det hade varit trevligt med en lösning på skärmskiftningsproblemet. Jag kan i bästa fall bara växla mellan tre separata skrivbord och ibland Surround-skrivbordet. Jag skulle vilja ha möjlighet att växla till antingen ett enda skrivbord(en skärm) eller två separata skrivbord (två skärmar) också.

Då jag varken spelar Borderlands 2, WoW, använder Windows 8 eller 3D så kan jag nog skippa denna version antar jag.

Permalänk
Medlem

Heaven Benchmark v3.0 Basic, 1920x1080 4xAA fullscreen, 16x. I övrigt rörde jag inget mer.
EVGA Precision PowerTarget 123%, GPU +23 MHz, MEM CLOCK OFFSET +350 MHz, 988 mV
EVGA GTX 660 Ti 2048Mb. Win 7 Pro x64

306.23
FPS:
80.0
Scores:
2016
Min FPS:
37.0
Max FPS:
170.9

306.97 (Nya)
FPS:
77.3
Scores:
1948
Min FPS:
33.8
Max FPS:
167.8

Inga jätteskojiga resultat. Vad har ni för synpunkter?

Permalänk
Medlem

Inga problem alls för mig.

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av thiefen:

Va fan har dom skrivit?

Tja, måhända ett lite ovanligt ordval idag men det är en preposition och inte bara slang för något annat.

Skrivet av oxforddictionaries.com:

Pronunciation: /kʌm/
Definition of cum
preposition
[usually in combination]

combined with; also used as (used to describe things with a dual nature or function): a study-cum-bedroom

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Skrivet av reverator:

Allstå vad är det du inte förstår, AA via kontrolpanelen är en funktion Nvidia måste aktivera för varje enskilt spel genom uppdateringar till drivrutinerna SÅ ATT DU SEDAN SJÄLV KAN AKTIVERA DET FÖR ETT ENSKILT SPEL, om de inte gör det går det inte. snälla förstå vad fan man försöker skriva, känns som att man snackar med Nvidias support som inte fattar vad man snackar om även fast man förklarar. Jag säger det igen, AMD har alltid FUNKTIONEN FÖR ATT AKTIVERA AA aktiverat i drivrutinerna för alla spel, FÖRUTOM undantag där de tar bort stödet för ett visst spel om det skapar problem. Förstår du nu? Om du inte gör det svara snälla inte på det här inlägget.

Jaha, nu förstår jag vad du menar. Stänmer det vetkligen? Har nämnligen aldrig själv vart med om ett spel som behövt nya drivrutiner för att få stöd.
Dock inte kört det du nämnde.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Dator:
*Censurerad av jantelagen*

Permalänk
Medlem
Skrivet av reverator:

Allstå vad är det du inte förstår, AA via kontrolpanelen är en funktion Nvidia måste aktivera för varje enskilt spel genom uppdateringar till drivrutinerna SÅ ATT DU SEDAN SJÄLV KAN AKTIVERA DET FÖR ETT ENSKILT SPEL, om de inte gör det går det inte. snälla förstå vad fan man försöker skriva, känns som att man snackar med Nvidias support som inte fattar vad man snackar om även fast man förklarar. Jag säger det igen, AMD har alltid FUNKTIONEN FÖR ATT AKTIVERA AA aktiverat i drivrutinerna för alla spel, FÖRUTOM undantag där de tar bort stödet för ett visst spel om det skapar problem. Förstår du nu? Om du inte gör det svara snälla inte på det här inlägget.

Kanske för att undvika just att man aktiverar det på ett spel som inte kommer fungera med det. Tror de har flertalet AA-compability lägen också så de vill väl välja den profil som passar spelmotorn bäst och det kan de inte göra förrän de har testat spelet.

Vill man kringgå det ändå så är väl alla profiler sparade i plain text någonstans, därav finns det en del program som kan hjälpa en att modifiera spelprofiler och låsa upp vad man vill, på egen risk. Använder själv Orbmu2ks Nvidia Inspector lite då och då för att pilla på AA och SLI-regler till olika spelprofiler.

Visa signatur

i7-2700K 5GHz | 32GB DDR3-1600 | ASUS Maximus V Gene | GTX 980 2-way SLI

Permalänk
Medlem

Va härligt att äntligen se lite mjukvara som främst riktar sig till Windows 8

Visa signatur

Project: Perfection 2.0
OS: Microsoft Windows 11 Home | CPU: Intel Core i9 11900 | GPU: EVGA 3080 XC3 Ultra Hybrid
MB: ASUS ROG STRIX B560-I | RAM: Corsair Dominator Platinum 32GB | PSU: Corsair SF750
Chassi: Louqe Ghost S1 MK3 | SSD: Samsung 980 Pro | CPU-Kylare: Fractal Design Celsius+ S24
Bildskärm: Sony 65AG9 | Mus: Logitech G603 | Tangentbord: Corsair K63 Wireless

Permalänk
Medlem
Skrivet av reverator:

Allstå vad är det du inte förstår, AA via kontrolpanelen är en funktion Nvidia måste aktivera för varje enskilt spel genom uppdateringar till drivrutinerna SÅ ATT DU SEDAN SJÄLV KAN AKTIVERA DET FÖR ETT ENSKILT SPEL, om de inte gör det går det inte. snälla förstå vad fan man försöker skriva, känns som att man snackar med Nvidias support som inte fattar vad man snackar om även fast man förklarar. Jag säger det igen, AMD har alltid FUNKTIONEN FÖR ATT AKTIVERA AA aktiverat i drivrutinerna för alla spel, FÖRUTOM undantag där de tar bort stödet för ett visst spel om det skapar problem. Förstår du nu? Om du inte gör det svara snälla inte på det här inlägget.

Såja, nu lugnar vi ner oss ett snäpp el två. Det går att förklara på ett utförligt sätt från början, och ändå vara lugn och sansad. Det var faktiskt inte helt klart det du förklarade, men nu förstår jag med vad du menar.

Visa signatur

If you follow the herd you are going to have to step through a lot of manure. Have the courage to trust in yourself and follow your own path.

Permalänk
Medlem
Skrivet av reverator:

Allstå vad är det du inte förstår, AA via kontrolpanelen är en funktion Nvidia måste aktivera för varje enskilt spel genom uppdateringar till drivrutinerna SÅ ATT DU SEDAN SJÄLV KAN AKTIVERA DET FÖR ETT ENSKILT SPEL, om de inte gör det går det inte. snälla förstå vad fan man försöker skriva, känns som att man snackar med Nvidias support som inte fattar vad man snackar om även fast man förklarar. Jag säger det igen, AMD har alltid FUNKTIONEN FÖR ATT AKTIVERA AA aktiverat i drivrutinerna för alla spel, FÖRUTOM undantag där de tar bort stödet för ett visst spel om det skapar problem. Förstår du nu? Om du inte gör det svara snälla inte på det här inlägget.

Jasså? Jag trodde det bara var så att Nvidia stänger av drivrutins-tvingad AA för vissa spel, men det går ju att komma runt det med Nvidia Inspector.

Visa signatur

Intel Core i5 3570K 4,2Ghz | 24GB DDR3 1600Mhz RAM | ASUS Geforce GTX 780 3GB | Gigabyte Z77X-UD3H | Corsair TX750 V2 | Thermaltake Level 10 GT

Permalänk
Skrivet av Teddis:

Kanske för att undvika just att man aktiverar det på ett spel som inte kommer fungera med det.

Men är det inte lättare att komma fram till vilket spel som har problem med AA om man låter det vara på från början och få feedback från de som spelar? än att ha det avstängt och kanske missa några spel? Som i det här fallet med Transfomers War for cybertron som onekligen klarar av att ha AA påslaget utan minsta problem på ett AMD kort men på Nvidia kort är funktionen helt avstängt för detta spel, vilket är konstigt. Jag har hört talats om Nvidia Inspector, men det är inte poängen med min fråga, utan undrar bara varför Nvidia har på det sättet de har.

Permalänk
Skrivet av Xphome:

Jasså? Jag trodde det bara var så att Nvidia stänger av drivrutins-tvingad AA för vissa spel, men det går ju att komma runt det med Nvidia Inspector.

Jag troode också det innan jag bytte till Nvidia och såg i drivrutins uppdateringar att de för varje spel måste slå på funktionen för aktivering av AA för varje spel enskilt, medan AMD har tvärtom, att det funktionen alltid är på, för att sedan om de får klagomål eller märker själva stänga av funktionen för vissa spel, vilket imo är ett mycket bättre sätt att veta vilka som har problem eller inte.

Permalänk
Skrivet av reverator:

Men är det inte lättare att komma fram till vilket spel som har problem med AA om man låter det vara på från början och få feedback från de som spelar? än att ha det avstängt och kanske missa några spel? Som i det här fallet med Transfomers War for cybertron som onekligen klarar av att ha AA påslaget utan minsta problem på ett AMD kort men på Nvidia kort är funktionen helt avstängt för detta spel, vilket är konstigt. Jag har hört talats om Nvidia Inspector, men det är inte poängen med min fråga, utan undrar bara varför Nvidia har på det sättet de har.

Normalt sett slår man ju på AA inifrån spelet, i spel som inte har det inbyggt är man ju alltid ute på halvdjupt vatten då man tvingar fram det.
Hur ser det ut i just Transformers fall? Är AA-inställingarna gråa i kontrollpanelen?

Visa signatur

Dator:
*Censurerad av jantelagen*

Permalänk
Skrivet av n_sandstrom:

Normalt sett slår man ju på AA inifrån spelet, i spel som inte har det inbyggt är man ju alltid ute på halvdjupt vatten då man tvingar fram det.
Hur ser det ut i just Transformers fall? Är AA-inställingarna gråa i kontrollpanelen?

Menade förresten i föregående inlägg om att det inte vore bättre om man hade MÖJLIGHETEN att slå på AA för ett spel så fort det släpptes, för att kunna få feedback från PC-spelarna. Inte att AA skulle vara aktiverat hehe, utan funktionen att aktivera.

Allstå grejen är, vad jag har sett så ska alla spel som släppts de senaste åren som är gjorda i någon populär motor alltid gå att aktivera AA genom kontrollpanel utan problem. Notera att War for cybertron är ett spel som är gjort i unreal engine 3, vilket är en motor som klarar av AA.

De är inte gråa, dock finns ingen override funktion i kontrollpanelen för spelet, utan bara enhance, vilket jag finner lustigt då spelet inte ens har någon AA för att enhance funktionen ska göra någon nytta. Jag har snackat med Nvidias support om detta, de verkar ha outsourcat hela sin support till Indien eller något, och jag kan säga att det inte är någon idé att snacka med de eftersom de alltid har svårt att förstå vad man försöker säga, "billiga bra support", mm jo. Men som sagt, AA för detta spel funkade perfekt genom Catalyst control center, varför de har det avstängt i Nvidias motsvarighet är för mig en gåta.

Permalänk
Medlem

Bara jag som får problem när jag skall packa upp filen? Står något skräp om 7 -zip

Visa signatur

Gigabyte G1.sniper m5# I5 4670k # Origen s14 #Adata ssd 120 gb #Be quiet 400w straight power # 4x4 (16gb) corsair vengence lp

Permalänk
Medlem
Skrivet av k_k:

Bara jag som får problem när jag skall packa upp filen? Står något skräp om 7 -zip

Jag hade inga problem, dock har jag 7zip installerat.

Visa signatur

Intel Core i5 3570K 4,2Ghz | 24GB DDR3 1600Mhz RAM | ASUS Geforce GTX 780 3GB | Gigabyte Z77X-UD3H | Corsair TX750 V2 | Thermaltake Level 10 GT

Permalänk
Medlem

Kanske beror på mitt kort? Inte hela världen förvisso.

Visa signatur

Gigabyte G1.sniper m5# I5 4670k # Origen s14 #Adata ssd 120 gb #Be quiet 400w straight power # 4x4 (16gb) corsair vengence lp

Permalänk
Medlem
Skrivet av k_k:

Kanske beror på mitt kort? Inte hela världen förvisso.

Om det står något om 7zip så borde det inte bero på ditt kort. Du har tillräckligt med plats och minne vid installationen? Kanske har drivrutinen du laddat ner blivit korrupt av någon anledning?

Visa signatur

Intel Core i5 3570K 4,2Ghz | 24GB DDR3 1600Mhz RAM | ASUS Geforce GTX 780 3GB | Gigabyte Z77X-UD3H | Corsair TX750 V2 | Thermaltake Level 10 GT

Permalänk
Avstängd

Så fort jag startar upp ett spel och börjar spela så får det upp artifakter och står att nvidia kontrollpanel slutat fungera.