Firefox 16 stoppas efter säkerhetshål

Permalänk
Medlem
Skrivet av db_sweet:

Använder folk fortfarande denna browser?
Inget som förvånar mig dock, var lääääänge sedan jag tyckte ff började bli skräp

Åsikter som grundar sig i erfarenheter gjorda för läääääänge sedan tycker jag fortfarande är skräp.

Visa signatur

🖥️:Phanteks Evolv X | Ryzen 7 5800X3D | Noctua nh-d15 chromax.black | 8x Noctua NF-P14s Redux 1500 | Gigabyte x470 Aorus Gaming 7 Wifi | Kingston Renegade 32Gb 3600Mhz | Samsung 990 Pro | ASUS TUF 3080 12Gb | Cougar CM 700W | Acer XB27HU | Mionix Naos QG | CM Storm QuickFire TK MX Blue |

"Bättre bli motbevisad - än förklarad skyldig"

Permalänk
Medlem

chrome har den här funktionen inbyggd, de håller historiken för dem själva dock.

Visa signatur

mvh

Permalänk
Medlem
Skrivet av orginallinus:

Åsikter som grundar sig i erfarenheter gjorda för läääääänge sedan tycker jag fortfarande är skräp.

Du behöver inte utala dina åsikter precis, åsikter är personliga. Ett argument ska grundas på fakta och inte åsikter.
firefox och chrome är de 2 mest använda webbläsarna med stort försprång till de andra.

Visa signatur

mvh

Permalänk
Avstängd

Om det nu är så stora problem med denna så borde den automatiskt nergradera sig ju..

Visa signatur

7800x3d, 64GB 6000cl30, Gigabyte X670 Gaming X AX (F9d) 12TB m.2/nvme, 8TB SSD, WD 2x12TB 5400rpm, XFX 7900xt, SoundBlasterX AE-5+, HP X34", Fractal Design Define 7, Corsair HX750, Topping MX3s, Ino Audio piMx, Dan Clark Audio Aeon 2 closed..
LG B1 65", Topping e70, Topping pa5 II plus, Guru Audio Junior+ (primärt) / Canton GLE 90, Nintendo Switch OLED, Pico 4 VR

Permalänk
Medlem

Mozila upptäckte problemet efter att versionen hade lyfts upp. Mozilla rättar till det hela på direkten och släpper idag en update. Hade det varit till exempel IE hade man sagt vi har hittat en sårbarhet tyvärr kommer den inte förrän om några dagar framöver.

Mozilla Firefox har också inbyggd historik/update i sig. Skillnaden skiljer i hur själva funktionen är uppbyggd.

Permalänk
Medlem
Skrivet av skogsvilden:

Bara att gå tillbaks till IE6 då om ni är missnöjda!

Ja, eller IE9, Chrome v.40 eller Opera? Eller Firefox version 10 som kom förra veckan.

Jäkligt less på alla updates som kommer till FF hela tiden.

Visa signatur

Error 412: Precondition Failed - You need to use a real browser in order to view this signature!

Permalänk
Medlem
Skrivet av JayDee:

Det är visst bara när jag försöker "Stäng alla andra flikar". Funkar det för dig?

Jaha, jag missförstod dej. Jag trodde att du stängde ner Firefox och att den varnade för att du hade fler flikar uppe. Väljer jag "Stäng alla andra flikar" så blir det precis som du beskrev det. Jag har aldrig använt den funktionen, men man borde inte som du säger behöva få upp en sån ruta varje gång.

Visa signatur

Chassi: Corsair 650D | Processor: Intel Core i5 3570K | Moderkort: Gigabyte GA-Z68XP-UD3P | Minne: Corsair 16 GB | SSD: Corsair Force GT 128 GB | Lagring: 3,5 TB | Grafikkort: HIS HD7870 | Nätaggregat: Corsair AX750W | Tangentbord: Microsoft Sidewinder X4 | Mus: Mionix Naos 5000

Permalänk
Medlem
Skrivet av x86:

Ja, eller IE9, Chrome v.40 eller Opera? Eller Firefox version 10 som kom förra veckan.

Jäkligt less på alla updates som kommer till FF hela tiden.

Är det inte så också att om man går in under "Hjälp" ( i Firefox) och tittar på ev- nya uppdateringar, så börjar en automatisk nedladdning direkt. Går det att få bort automatisk nedladdning som startar direkt utan att fråga?

Börjar tröttna på FF och Flash krångel

Visa signatur

Asus P7H57D-V EVO...... 80GB 2.5" SSD Intel X25-M G2 SATA.....OCZ 4GB (2x2048MB) Obsidian XTC 1600MHz.....Intel Core i3 530, 2.93GHz.....Windows 7 Home Premium Svensk Retail...

Permalänk
Medlem
Skrivet av buddaz:

En update är redan på väg. Mozilla var redan förberedd

"16.0 shipped on Tuesday, we're chempspilling a 16.0.1 (both Desktop and Mobile) right now for bug 799952 with ride-alongs: bug 798045, bug 790139, bug 793829" https://wiki.mozilla.org/Firefox/Planning/2012-10-10

Firefox för Android version 18 - Phisning/malware protection
http://www.morbo.org/2012/10/phishing-protection-on-mobile.ht...

Det är lugnt om man använder aurora då?

Visa signatur

2500k @ 3.3ghz, MSI P67A-C45 REV B3, 12GB Corsair XMS3 1333Mhz, GeForce GTX 460 1024MB OC, Antec Three Hundred, Corsair TX 550W M 80+ Bronze.

Permalänk
Medlem
Skrivet av grabben!:

Börjar tröttna på FF och Flash krångel

Jag tröttnade på Chromes idiotiska hantering av Flash-inställningar, den låter en inte köra den Flash man vill. Chrome har en "embedded Flash" som kallas Pepper Flash, och den uppdateras med browsern. Men om Adobe kommer med en ny Flashversion används den inte i Chrome. Krävs att man ändrar en inställning för det (dvs kör med globala Flashversionen som Firefox gör). Problemet är bara att Chrome resetar denna inställning varje gång browsern uppdateras (vilket är hyfsat ofta). Blir trött på avsaknad av vettinga inställningsmöjligheter och på-tvingande av saker jag inte vill ha i Chrome.

Permalänk
Medlem

Yes, Aurora är ok.

Aurora har ännu inte gått ut till nästa version. Står att det skall påbörjas imorgon.

Aurora versionerna har på sista tiden gått ut sist även fast alla kanalerna har samma merge datum.

Permalänk

Av Opera, Chrome och Firefox så är Chrome nog *bäst*, men av foliehattprincipen (samt att inte ha alla äpplen i samma korg) så vill jag inte använda Google, så det blir Opera för mig.

Visa signatur

Mitt kärnkraftverk
|Asus PRIME-B350-PLUS|PH-TC14PE_OR|Ryzen 5 1400@3890MHz|Vega 56@Vega64bios |Corsair 2x4GB 3200MHz|Corsair TX 650w Bronze|CM Storm Enforcer|AOC G2460PF / 24"144Hz FreeSync|

Permalänk
Medlem
Skrivet av mackeee:

Du behöver inte utala dina åsikter precis, åsikter är personliga. Ett argument ska grundas på fakta och inte åsikter.
firefox och chrome är de 2 mest använda webbläsarna med stort försprång till de andra.

Så du menar att man inte får uttala sin personliga åsikt här? Tror det hade blivit ett rätt tomt forum här då, och kanske en aning tråkigt med för den delen!

Om du tittar riktigt ordentligt på det du skriver, så ser du att det inte går ihop.

Visa signatur

Pc 1--> [AsRock DualSata2][AMD4600+X2][7800GT] [Intel SSD X-25 80GB G2][1TB F3][750GB IDE][4GB XMSCorsiar]Pc 2--> [Asus Crosshair] [AMD 4800+X2] [2st 8800GT i SLI] [RAID 0 2x250GB] [6GB XMSCorsair] [Corsair HX750]Pc 3-->[HP Microserver 12TB]Pc 4--> AsRock P67 Extreme 4,i7 2600K @ 4.0 GHz,830 256GB,16GB 1600MHz, R9 290X Foto [Nikon D7000][70-300/35 1,8/18-55 [Skärmar=24",24",24" Eyefinity]

Permalänk

Uppdatering 16.0.1 är nu släppt och det ska vara grönt.

Visa signatur

][- perfect -][

Permalänk

pinsamt av firefox!
jag kan tänka mig hur dom först släpper versionen och blir sådär glada som dom blir i amerikanska filmer när ett rymdskepp har lyft och applåderar åt sig själva och tar varann i hand...

5 timmar senare ringer klockan mitt i natten hos chefsutvecklaren och "uh chief.. we have a problem"

Visa signatur

Intel 2600k överklockad 4.5gzh | 8 gb corsair vengeance | asus sabertooth | Cruiser ssd 120 gb | Ati Radeon 7970 |Antec twelvehundred

Permalänk
Medlem

Jag har kört firefox waterfox och nightly flitigt, men jag måste säga att chromium/chrome är vassare för tillfället. Qupzilla är grym också!

Visa signatur

No man is free who is not master of himself

Permalänk
Medlem
Skrivet av Luminous:

Jag har kört firefox waterfox och nightly flitigt, men jag måste säga att chromium/chrome är vassare för tillfället. Qupzilla är grym också!

Jo är väldigt nöjd med Waterfox. Iallafall sedan version 15!

Permalänk
Skrivet av Cocosoft:

Jo är väldigt nöjd med Waterfox. Iallafall sedan version 15!

Håller med. Jag kör Waterfox i portable format och lägger in flashkomponenterna direkt i \Data\plugins mappen istället. Funkar mycket bättre än att installera i systemet med tveksamma autoupdates som jag inte har bestämt. Packa upp flashinstallationen och kopiera över FlashPlayerPlugin_11_4_402_278.exe, NPSWF64_11_4_402_278.dll, flashplayer.xpt och mms.cfg i mappen. Inget hack på youtube, inget strul, inget behov av optimeringar...

Köra portabelt är gött, bara lägga upp filerna på en andra partition så kan du formatera, installera om och dona hur mycket du vill...allt finns kvar som du lämnade det sist.

Permalänk
Medlem

Snabb tillbakadragning, erkännande och snabb fix. Detta gillas!

Permalänk
Medlem
Skrivet av JayDee:

Det var ju synd. För mig kommer också rutan: "Du håller på att stänga X flikar, är du säker du vill fortsätta?", oavsett var jag väljer för inställning. Kanske inte lika kritiskt, men desto mer irriterande!

skumt? finns ju i options-tabs bocka/avbocka
sen kan du ju dubbelkolla about:config >> browser.tabs.warnOnClose funkar inget av det så är väl installen korrupt.

Visa signatur

Alienware Aurora

Permalänk
Medlem
Skrivet av fAkkFejz:

skumt? finns ju i options-tabs bocka/avbocka
sen kan du ju dubbelkolla about:config >> browser.tabs.warnOnClose funkar inget av det så är väl installen korrupt.

Jo, precis. Och det stod samma i config. Men, jag använder det inte så ofta att jag inte klarar att trycka på "ok", så länge de fixar det med nästa patch

Visa signatur

Phenom II x4 955, Radeon 4870 1 GB, 4GB DDR3 1333MHz, Corsair VX 550W

Permalänk
Medlem
Skrivet av mackeee:

Ett argument ska grundas på fakta och inte åsikter.

En åsikt så god som någon förvisso. Men faktum är att det som är fakta idag inte nödvändigtvis behöver vara det i morgon.

Visa signatur

🖥️:Phanteks Evolv X | Ryzen 7 5800X3D | Noctua nh-d15 chromax.black | 8x Noctua NF-P14s Redux 1500 | Gigabyte x470 Aorus Gaming 7 Wifi | Kingston Renegade 32Gb 3600Mhz | Samsung 990 Pro | ASUS TUF 3080 12Gb | Cougar CM 700W | Acer XB27HU | Mionix Naos QG | CM Storm QuickFire TK MX Blue |

"Bättre bli motbevisad - än förklarad skyldig"