Viewsonic släpper skärmen VSD220 med Google Android 4.0 ICS

Permalänk
Medlem

Känns lite intressant, men som andra säger kan man köpa donglar för mindre. Dessutom kan man koppla en sådan till en touchskärm och vips så har man allt det där.

Visa signatur

Tommie Hansen
---
byme

Permalänk
Medlem

Om det är en bra skärm kan det vara intressant!

Permalänk
Medlem
Skrivet av lang666:

Lite dyrt då du kan köpa en android pc i usbformat på ebay.
Med dualcore 1.5 ghz för 600kr sen behöver du bara ANY mointor som kan ta emot hdmi eller med adapter.
Bra idee men för dyr och dålig.

Och touch-kontroller fixar du genom att vifta med ditt magiska trollspö eller? Tycker det är en klockren produkt för t.ex. köket eller garaget.

Visa signatur

AMD Ryzen 9 5900X @5GHz, 32 GB DDR4 @3600MHz, RTX 3070 8GB RAM

Permalänk

Det kanns riktigt onödigt, men känner ändå att jag vill ha en.

Permalänk
Medlem

Nån som hört begreppet "tunna klienter" förut? Var rätt populärt för nåra år sen när det gällde Citrix.... History repeating itself!

Visa signatur

The burk: FD Define Nano S, 1 FD 140 & 1 Corsair 120 i fronten, 1st FD 120 bak || FD Ion SFX-L 500W || AMD Ryzen 3 3300x m. Wraith || Asrock Fatal1ty B450 gaming-ITX/ac || PowerColor Red Devil 5600XT || Toshiba OCZ RC500 500GB NVMe M.2 || 2*8GB Corsair Vengeance LPX Black DDR4 3200MHz || Asus VE247H LED TN || Ducky Shine II MX-red green LED || Steelseries Sensei mus

Permalänk

Perfekta köksdatorn ju!

Visa signatur

En sån där data har jag.

Permalänk
Medlem

Rätt smart grej. Om man tex bara vill kolla nått snabbt på nätet så slipper man starta upp hela datorn.

Hade bara varit trevligt med snyggare skärmar.

Visa signatur

Kan starkt rekommendera Honeygain. Dela din internetuppkoppling och få betalt. Används inte för något konstigt utan saker som SEO, Ad verification och App testing.
Använd gärna min länk så får du $5 att starta med :)
https://r.honeygain.me/PONTU9D128

Permalänk
Medlem

Jag har själv en acer-skärm med IR-sensor och ångrar mitt köp totalt. Hade kunnat få en IPS-panel för det priset.

Jag förstår inte varför någon någonsin skulle få för sig att använda detta framför t.ex en hybrid-surfplatta. Särskilt eftersom att hårdvaran är rent sagt gammal. 2x Cortex A9 på 1Ghz? Kom igen...

Visa signatur

Nummer ett: CPU: Ryzen 3800X. GPU: Asus Strix RTX 2080 ti MB: Asus ROG Strix X570 Gaming.RAM: 16GB G.Skill Flare X DDR4 3200Mhz CL14. Kylare: NZXT Kraken X62. PSU: Seasonic Prime Ultra 850W Titanium. Chassi: Phanteks Enthoo Evolv XSkärm: Asus PB287Q (4K),

Bärbara: Acer Aspire V Nitro VN7-591. CPU i7 4710HQ. RAM: 8GB 1600Mhz DDR3. GPU GTX 860M.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ase:

varför vill man ha en stor pekplatta som pekskärm, som blir helt nedsmetad med fett & smuts.
Är tillräckligt jobbigt att hålla en skärm ren utan massa fingrar på den sen till vilken nytta gissar att man kommer skratta åt detta om några år.

Man kan koppla in tangentbord och mus, om man inte vill använda touchen. Som du säger, äger du ingen smartphone med touch i nuläget, eftersom du är så rädd om smuts och fett på skärmen? Skillnaden där är bara en liten skärm mot en stor skärm med touch.

Visa signatur

AMD 5900X|ASUS X570-E|Corsair 32GB 3200Mhz|Samsung 990 PRO 4TB + 980 Pro 1TB|ASUS TUF 3080 OC |LG 38GN950-B|Fractal Design Define R6 USB-C|Corsair RM1000X v3|Noctua NH-D15 SE-AM4|Corsair K70 RGB LUX|

Permalänk
Medlem

Nej.. Jag ser inte riktigt poängen med denna skärm. Jag skulle hällre ha en surfplatta än denna.
Och för riktigt skrivbords arbete/lek så vill jag ha ett mer anpassat system. Android passar inte superbra till det.
Jag ÄLSKAR Android 4.1 till telefoner, men inte till detta..