Kan inte få 2 skärmar att fungera (GTX 560Ti)

Permalänk
Medlem

Kan inte få 2 skärmar att fungera (GTX 560Ti)

Jag har ett problem med att få 2 skärmar att fungera ihop med min Asus GTX 560 Ti Direct CUII.

Jag har 2 hdmi kablar och 2 dvi>hdmi adapter och 1 hdmi>mini hdmi adapter. Vad jag än gör så hittar inte nvidia kontrollpanelen den sekundera skärmen dvs min bärbar som jag vill använda skärmen på. Den primära skärmen Samsungen 23 tum funkar alltid. Får bild direkt när jag kollar in kabeln. Men när jag kopplar in bärbarn, spelar ingen roll vilken uttag på grafikkort jag kör så hittar inte jag bärbarn . Båda skärmarna har samma upplösning dvs 1920*1080.

Kablarna är helt nya. Testade kablarna genom att koppla bärbarn till TV'n då funkar det direkt. Så varken kablarna eller bärbarn är det fel på.

Jag har nyaste nvidia drivrutiner 306.97

Jag är ganska kunnig inom datorer och sånt, men det här kan jag inte få till hur jag än gör. Vet ej vad som är felet.
Kan säga att uttaget på grafikkortet inte är fel på heller eftersom jag testade alla 3 uttag till primära skärmen och får direkt bild utan problem.

Jag vill ha 2 skärmar som kommer att utvidgas så kan köra spel på samsung skärmen och chat,skype,spotify,chrome på bärbarns skärm.

Fråga på om ni inte förstår vad jag menar.

Visa signatur

9900k @ 5.0ghz | MSI 3090 Suprim X | G-Skill 32GB @ 4133mhz C16 | Gigabyte Z390 Aorus Master | Seasonic 1000W 80+ Titanium | Samsung 970 Evo 500GB | Phanteks Evolv X | Asus Swift PG279Q

Permalänk
Medlem

Du vill alltså använda den bärbara datorns skärm till din stationära dator? Isåfall går det inte genom att använda HDMI so du beskriver att du försöker göra

Permalänk
Medlem
Skrivet av Canson:

Jag har ett problem med att få 2 skärmar att fungera ihop med min Asus GTX 560 Ti Direct CUII...

...Fråga på om ni inte förstår vad jag menar.

Umm, det fungerar inte så vitt jag vet.

För du vill använda din bärbara dator som extraskärm till din stationära?

Permalänk
Medlem
Skrivet av pritect:

Du vill alltså använda den bärbara datorns skärm till din stationära dator? Isåfall går det inte genom att använda HDMI so du beskriver att du försöker göra

Ja typ. Jag vill fortsätta använda min Samsung skärm till datorn och bärbarns skärm. Jag vill använda 2 skärmar till min dator.
Samsung skärmen fungerar som sagt utan problem. Använder den just nu. Men när jag kopplar bärbarn till stationära så händer i princip ingenting.

Hur menar du att jag inte kan använda HDMI ?? Menar du HDMI från bärbarns uttag eller från datorburken?

Visa signatur

9900k @ 5.0ghz | MSI 3090 Suprim X | G-Skill 32GB @ 4133mhz C16 | Gigabyte Z390 Aorus Master | Seasonic 1000W 80+ Titanium | Samsung 970 Evo 500GB | Phanteks Evolv X | Asus Swift PG279Q

Permalänk
Medlem
Skrivet av Racka:

Umm, det fungerar inte så vitt jag vet.

För du vill använda din bärbara dator som extraskärm till din stationära?

Ja precis. Exakt så vill jag köra. Varför skulle det inte gå?

Klarar inte min GTX 560 Ti 2 skärmar samtidigt?

Visa signatur

9900k @ 5.0ghz | MSI 3090 Suprim X | G-Skill 32GB @ 4133mhz C16 | Gigabyte Z390 Aorus Master | Seasonic 1000W 80+ Titanium | Samsung 970 Evo 500GB | Phanteks Evolv X | Asus Swift PG279Q

Permalänk
Medlem
Skrivet av Canson:

Ja typ. Jag vill fortsätta använda min Samsung skärm till datorn och bärbarns skärm. Jag vill använda 2 skärmar till min dator.
Samsung skärmen fungerar som sagt utan problem. Använder den just nu. Men när jag kopplar bärbarn till stationära så händer i princip ingenting.

Hur menar du att jag inte kan använda HDMI ?? Menar du HDMI från bärbarns uttag eller från datorburken?

HDMI Uttaget på den bärbara datorn är just en UTGÅNG för att koppla in en till skräm till den bärbara. Den kan inte ta IN hdmi signal från en annan källa

Permalänk
Medlem
Skrivet av pritect:

HDMI Uttaget på den bärbara datorn är just en UTGÅNG för att koppla in en till skräm till den bärbara. Den kan inte ta IN hdmi signal från en annan källa

Jaha. Då hänger jag med nu.

Jag har en Asus G75VW, gäller detsamma för displayporten och vga porten också?

Visa signatur

9900k @ 5.0ghz | MSI 3090 Suprim X | G-Skill 32GB @ 4133mhz C16 | Gigabyte Z390 Aorus Master | Seasonic 1000W 80+ Titanium | Samsung 970 Evo 500GB | Phanteks Evolv X | Asus Swift PG279Q

Permalänk
Medlem
Skrivet av Canson:

Jaha. Då hänger jag med nu.

Jag har en Asus G75VW, gäller detsamma för displayporten och vga porten också?

JA, det gäller för alla grafikutgångar på alla bärbara datorer.

Permalänk
Medlem
Skrivet av pritect:

JA, det gäller för alla grafikutgångar på alla bärbara datorer.

Tack för din hjälp pritect.

Det här var ju tråkigt att man inte kunde köra bärbara skärmen som extra skärm till stationära. Visste ingenting om det.

Visa signatur

9900k @ 5.0ghz | MSI 3090 Suprim X | G-Skill 32GB @ 4133mhz C16 | Gigabyte Z390 Aorus Master | Seasonic 1000W 80+ Titanium | Samsung 970 Evo 500GB | Phanteks Evolv X | Asus Swift PG279Q

Permalänk
Medlem
Skrivet av Canson:

Tack för din hjälp pritect.

Det här var ju tråkigt att man inte kunde köra bärbara skärmen som extra skärm till stationära. Visste ingenting om det.

Alternativet som finns är att köra Synergy, http://synergy-foss.org/sv/ . Du kan med hjälp av det programmet styra båda datorerna med samma mus och tgb