GTX580, 306.97, Drivers crashar.

Permalänk
Medlem

GTX580, 306.97, Drivers crashar.

Jahapp,

Hade problem innan och har enorma problem nu.
När jag spelar WoW (vilket är problemet) så kraschar drivrutinerna konstant. Ofta kraschar dem dessutom flera gånger på rad och slutar i en BSoD.
Har testat att nedgradera drivrutinerna, öka respektive sänka volten på grafikkortet. Samma skit varje gång.

Är så fruktansvärt less skiten att jag funderar på att byta ut kortet mot ett likvärdigt från det röda laget.

Har läst runt och testat diverse andra "work arounds" såsom stänga av Vsync etc, utan framgång.

Datorn i signatur i övrigt (allt är dock stock numera).

Snälla Bullen, ehrm.. SweC. hjälp mig.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R4 PSU: Corsair RM750x 750W 80+ Guld Moderkort: ASUS ROG Strix Z390-F GAMING CPU: Intel Core i9-9900K Kylare: Noctua NH-D15 Minne: Corsair Vengeance LPX DDR4 3200MHz 32GB Systemdisk: Corsair Force Series MP600 1TB M.2 SSD GPU: ASUS GeForce RTX 2080 Ti ROG Strix OC

Permalänk
Medlem

Är det de enda spel du krashar i?

Sen förmodar jag du uppdaterat BIOS på moderkortet, för det kan fixa sånt här.

EDIT: Glömde att fråga om du testat att slå på prefer maximum performance för power management mode i Manage 3D settings i Nvidias kontrollpanel och om du har också testat att köra utan DX11 för det var ett problem tydligen förut och skapade det här problemet.

Permalänk
Medlem

Har samma problem med mitt 570. Hoppas Nvidia fixar en ny uppdatering asap.

Visa signatur

Processor: Intel Core i5 2500k @ 3.3 GHz - Clocked 4.2 GHz - nVIDIA GTX 690 ASUS - Samsung 830 SSD 128 GB - 1.5 TB Western Digital Blue
Skärm: BenQ XL2410RT
Chassi: Fractal Desig Define R4

Permalänk
Medlem

Det finns ju bios/firmware på grafikkorten också (som är uppgraderingbara).
Man bör vara lite försiktig med en sådan uppgradering, men du kan ju iallafall läsa lite om hur gammal din version är, om folk har uppgraderat just ditt kort osv osv...

Visa signatur

//Ekipz

Permalänk

Samma på mitt 580, dock i Dota 2. Datorn fryser och blir responslös. Jag har formaterat om den och installerat nya drivrutiner, men utan hjälp. Jag väntar på en uppdatering i Dota, för det ser ut som det är det ända spelet som fryser efter formateringen. Innan va de bf3 också, men det verkar fungera nu.

Visa signatur

Mobo: Asus P8P67 Pro rev B3 | CPU: Intel 2600k @4,2 GHz | CPU-kylare: Thermalright MUX-120 Black PnP | GPU: KFA2 580 Anarchy | Ram: Corsair 8GB (2x4096MB) 1600Mhz VENGEANCE | PSU: Corsair AX 850W | SSD: Intel SSD 320 40GB | HDD: 1TB Western Digital Caviar Black | Chassi: Fractal Design Define R3 | Dell u2311h | Logitech G700

Permalänk

Händer precis samma sak för mig, har ett GTX 560 Ti

Permalänk
Medlem

Ang. WoW så har det hjälpt många att använda DX9 istället för DX11, stänga av OSAA helt samt köra på lägre grafikinställningar.

Utöver det så verkar dom nya drivarna vara smått instabila. Testa det ovan och nedgradera om det inte funkar.

Visa signatur

Intel i7 5930k 4.5Ghz @ 1.2V ][ SLI Gigabyte GTX 980 Ti Gaming G1 1560/8366
Phantek Enthoo Primo ][ Fractal Design Newton R3 1000W ][ Asus X99-A ][ 32GB DDR4 Crucial Ballistix 2400Mhz

Permalänk
Entusiast

Händer precis likadant för mig fast jag har GTX 670.

Dom nya drivrutinerna gillar helt enkelt inte WoW och därför stängs dom av då och då (Dock får jag aldrig en BSOD)
Jag hoppades verkligen att Nvidia skulle fixa detta i 306.97 men icke sa nicke...

Jag är väldigt besviken på Nvidia...Och alla säger att Radeon är det svarta fåret...:S

Visa signatur

Den digitala högborgen: [Fractal Design Meshify C] ≈ [Corsair RM850x] ≈ [GeForce RTX 3080] ≈ [AMD Ryzen 7 7800X3D ≈ [Noctua NH-U14S] ≈ [G.Skill Flare X5 32GB@6GHz/CL30] ≈ [MSI MAG B650 TOMAHAWK] ≈ [Kingston Fury Renegade 2 TB] ≈

Permalänk
Medlem
Skrivet av Uzanar:

Händer precis likadant för mig fast jag har GTX 670.

Dom nya drivrutinerna gillar helt enkelt inte WoW och därför stängs dom av då och då (Dock får jag aldrig en BSOD)
Jag hoppades verkligen att Nvidia skulle fixa detta i 306.97 men icke sa nicke...

Jag är väldigt besviken på Nvidia...Och alla säger att Radeon är det svarta fåret...:S

Nejnej, det röda fåret

Permalänk
Medlem

Jag har PMP aktiverat i kontrollpanelen, ingen skillnad.

Jag har testat att skruva ner alla inställningar mer eller mindre i botten (så när som på upplösning), ingen skillnad.

Inget annat spel kraschar så här, så det måste vara en kompatibilitetsfråga?

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R4 PSU: Corsair RM750x 750W 80+ Guld Moderkort: ASUS ROG Strix Z390-F GAMING CPU: Intel Core i9-9900K Kylare: Noctua NH-D15 Minne: Corsair Vengeance LPX DDR4 3200MHz 32GB Systemdisk: Corsair Force Series MP600 1TB M.2 SSD GPU: ASUS GeForce RTX 2080 Ti ROG Strix OC