Google Street View får den "största uppdateringen någonsin"

Permalänk
Medlem

Hoppas gör en bättre uppdatering i framtiden så att man kan se allting live, alla små bilar och människor som går på gatorna...

Visa signatur

Chassi: en låda | CPU: i femma | Ram: 16 gib | Moderkort: jag vet inte | Hårddisk: några tusen gig och en SSD | Grafikkort: GTX 670 | Strömgrej: PSU

Permalänk
Avstängd
Skrivet av emigrating12:

Den fina kartan du postade är förresten felaktig. England, även fast de har (håller på att) flytta över till det metriska systemet använder fortfarande miles i detta sammanhanget (det gäller även vissa grönsakshandlare och slaktare som faktiskt tagit fängelsestraff iställetför att börja sälja kg iställetför lb), det samma gäller USA, Jersey, Isle of Man och endel andra länder. Om Kanada nu har gått över så kudos till dem, hursomhelst är det fler än 3 länder som använder sig av miles vilket var det enda jag påpekade i min initiella post.

Tydligen inte.
USA, Liberia, och Burma.

UK är de enda som har båda.

Visa signatur

| i5 2500K@4.2GHz | 8GB Gskill 1600MHz | Gigabyte Z68X-UD3H B3 | GTX 680 2GB w/ Twin Turbo II |
Corsair TX650W | BENQ GW2750HM | 5TB | 60GB Nova 2 SSD | Samsung 830 128GB OS SSD
Ze Best Moosic You'll Ever Hear

Permalänk
Avstängd
Skrivet av nitroid:

Hoppas gör en bättre uppdatering i framtiden så att man kan se allting live, alla små bilar och människor som går på gatorna...

Där börjar de inskränka på lite andra saker som blir olagliga för dem i så fall, så det kommer inte att ske, tycker det de redan gör bör upp på diskution hurvida det är lagligt eller ej ifall någon blir fotad mot sin vilja och upplagd på nätet...eller deras hem

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

MY ATTITUDE IS A RESULT OF YOUR ACTIONS! SO IF YOU DON'T LIKE MY ATTITUDE, BLAME YOURSELF!!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chibariku:

Och även Storbritannien har kommit långt då det är ett krav från EU.

De har hållt på sedan 60-talet.....
Farsan har en löpsedel liggandes någonstans: "Great Britain is going metric inch by inch"
Tycker dne är underbar

Permalänk
Skrivet av Dwightschrute:

Tydligen inte.
USA, Liberia, och Burma.

UK är de enda som har båda.

PS hur fan kan man vara född i sverige men inte vara svensk?
Om jag är född i ryssland är jag då inte ryss utan kan välja att istället vara kines?

UK har INTE båda då de endast delvis har gått över till det metriska systemet. Som sagt, i detta sammanhanget använder de sig av miles. Ireland däremot använder både miles och kilometer. Du kan vrida och vända så mycket du vill men det är i slutändan fler än tre länder oavsett.

ot diskussion
Visa signatur

[Geek, Dad, Programmer, RC enthusiast, Technology evangelist]

Permalänk
Avstängd
Skrivet av emigrating12:

UK har INTE båda då de endast delvis har gått över till det metriska systemet. Som sagt, i detta sammanhanget använder de sig av miles. Ireland däremot använder både miles och kilometer. Du kan vrida och vända så mycket du vill men det är i slutändan fler än tre länder oavsett.

Ang. att vara född i Sverige men inte vara svensk så är det regler runt detta. Jag är som sagt varken född här eller Svensk i någon laglig bemärkelse, min son, som ÄR född här är heller inte Svensk idag, han kan dock, om vi bor kvar så länge, ansöka om (och automatiskt få) medborgarskap när han fyller 18. Han har för närvarande utländskt pass som vi ordnade med på ambassaden. Tidigare blev man automatiskt Svensk om man föddes i Sverige, detta har dock ändrats på senare tid.

Känner folk som bor i Birmingham och de använder båda så jo.

Det andra var riktat till alla.

Visa signatur

| i5 2500K@4.2GHz | 8GB Gskill 1600MHz | Gigabyte Z68X-UD3H B3 | GTX 680 2GB w/ Twin Turbo II |
Corsair TX650W | BENQ GW2750HM | 5TB | 60GB Nova 2 SSD | Samsung 830 128GB OS SSD
Ze Best Moosic You'll Ever Hear

Permalänk

Riktigt bra täckning i södra Sverige nu(har inte direkt kollat nån annanstans. Mycket småvägar osv som går att titta på. KANON.

Visa signatur

Acer Aspire E1-572-6497 | i5-4200U | Intel HD 4400 | W10 | Steelseries Rival

Permalänk
Skrivet av Dwightschrute:

Känner folk som bor i Birmingham och de använder båda så jo.

Det andra var riktat till alla.

Enligt Engelsk lag, The Traffic Signs Regulations act of 1994 (SI 1994 No 1519 Part I) MÅSTE alla skyltar som visar längd endast visa imperial units, skyltar som ej visar yards och/eller miles är ogiltiga. Irland använder som sagt båda.

Visa signatur

[Geek, Dad, Programmer, RC enthusiast, Technology evangelist]

Permalänk
Avstängd
Skrivet av emigrating12:

Enligt Engelsk lag, The Traffic Signs Regulations act of 1994 (SI 1994 No 1519 Part I) MÅSTE alla skyltar som visar längd endast visa imperial units, skyltar som ej visar yards och/eller miles är ogiltiga. Irland använder som sagt båda.

Oh snap, glömde jag berätta att min son har ett Brittiskt pass?

Har jag sagt att skyltarna är metric? De använder båda dvs del av metric och del av imperial.
Kan inte vara så svårt att förstå.

Använder jag hälften lätta och hälften bregott så använder jag väl båda?

Visa signatur

| i5 2500K@4.2GHz | 8GB Gskill 1600MHz | Gigabyte Z68X-UD3H B3 | GTX 680 2GB w/ Twin Turbo II |
Corsair TX650W | BENQ GW2750HM | 5TB | 60GB Nova 2 SSD | Samsung 830 128GB OS SSD
Ze Best Moosic You'll Ever Hear

Permalänk
Skrivet av Dwightschrute:

Har jag sagt att skyltarna är metric? De använder båda dvs del av metric och del av imperial.
Kan inte vara så svårt att förstå.

Använder jag hälften lätta och hälften bregott så använder jag väl båda?

Att de använder delar av det metriska systemet skrev jag tidigare, nu är det dock specifikt miles vi diskuterar, som i "250,000 miles of roads".

Visa signatur

[Geek, Dad, Programmer, RC enthusiast, Technology evangelist]

Permalänk
Medlem

Allt vi behöver göra nu är att lägga in botar och få möjlighet att styra gubben (plus lite vapen och fordon) sen, SEN har ni årets spel!

Permalänk
Medlem
Skrivet av nitroid:

Hoppas gör en bättre uppdatering i framtiden så att man kan se allting live, alla små bilar och människor som går på gatorna...

Den tanken att se allting live, har väl dom flesta haft, men det kommer aldrig att hända.

citat
Visa signatur

Pc 1--> [AsRock DualSata2][AMD4600+X2][7800GT] [Intel SSD X-25 80GB G2][1TB F3][750GB IDE][4GB XMSCorsiar]Pc 2--> [Asus Crosshair] [AMD 4800+X2] [2st 8800GT i SLI] [RAID 0 2x250GB] [6GB XMSCorsair] [Corsair HX750]Pc 3-->[HP Microserver 12TB]Pc 4--> AsRock P67 Extreme 4,i7 2600K @ 4.0 GHz,830 256GB,16GB 1600MHz, R9 290X Foto [Nikon D7000][70-300/35 1,8/18-55 [Skärmar=24",24",24" Eyefinity]

Permalänk
Medlem

Sådär då var man internetkändis!

http://imgur.com/muOaN

stod i slänten och drog ihop ris när jag reagera på att det kom en bil som körde alldeles för fort

Permalänk
Medlem
Skrivet av Azodan:

Sådär då var man internetkändis!

http://imgur.com/muOaN

stod i slänten och drog ihop ris när jag reagera på att det kom en bil som körde alldeles för fort

Trodde att du stod och pissade i diket..

Permalänk
Medlem
Skrivet av blekfet:

Trodde att du stod och pissade i diket..

haha, ja nu när du säger det så!

Permalänk
Medlem
Skrivet av emigrating12:

UK har INTE båda då de endast delvis har gått över till det metriska systemet. Som sagt, i detta sammanhanget använder de sig av miles. Ireland däremot använder både miles och kilometer. Du kan vrida och vända så mycket du vill men det är i slutändan fler än tre länder oavsett.

Kanske använder de båda men du har fel i sammanhanget, uk motsvarighet till lantmäteriet använder meter, och det vet jag för jag jobbar med det varje dag, os mastermap

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

undrar vad resföretagen säger om google maps?
jag menar,nu behöver man inte betala tusentals kronor för att åka till new york,bara sätta sig på balkongen,korka upp en läsk/öl och söka på wall street så är man där

Visa signatur

Intel 2600k överklockad 4.5gzh | 8 gb corsair vengeance | asus sabertooth | Cruiser ssd 120 gb | Ati Radeon 7970 |Antec twelvehundred

Permalänk
Skrivet av jonaktiv:

Kanske använder de båda men du har fel i sammanhanget, uk motsvarighet till lantmäteriet använder meter, och det vet jag för jag jobbar med det varje dag, os mastermap

Interresant nog är miles/meter(!) en vanligare kombination än varesig miles/yards eller kilometer/meter om man pratar med ordinance surveyors i England. Dock vet jag att mastermaps ger km/m default.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

[Geek, Dad, Programmer, RC enthusiast, Technology evangelist]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Herr Andersson:

Det blir fyra då det ser ut som en ö väster om mexico är röd eller ser jag fel?

Jag ser även en röd blaff väster om Canada men orkar då inte kolla google maps för att ta reda på vad det är för något ställe.

Visa signatur

Moderkort: Asus P8P67 PRO REV B3 | CPU: Intel Core i5 2500K | GPU: GTX 980 DirectCU II 4GB |
PSU: 850W Gold

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kärlekstrollet:

Uppdatering från Apple: Hey we've finally fixed the Gothenburg issue! No need to use Google Maps now!

Skrivet av Justbecause:

Det fanns en tid när Google Maps oxå befann sig där, ge Apple lika många år som Google att utveckla sina kartor (även om jag tror det kommer gå fortare än så) så kommer de vara en riktigt stark konkurrent

Skickades från m.sweclockers.com

Nej. Göteborg har funnits med sedan start (hos Google alltså).

Visa signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1/16/256GB], MacBook Pro 16" [M2/32/512GB], iOS: iPad Mini [128GB/LTE], iPad Pro 12,9" [M1/512GB/LTE], iPhone SE3 [128GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], LG 77" OLED C2 [OLED77C25LB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dwightschrute:

Tydligen inte.
USA, Liberia, och Burma.

UK är de enda som har båda.

PS hur fan kan man vara född i sverige men inte vara svensk?
Om jag är född i ryssland är jag då inte ryss utan kan välja att istället vara kines?

Wikipedia om mph
Miles per hour is an imperial unit of speed expressing the number of statute miles covered in one hour. It is currently the standard unit used for speed limits, and to express speeds generally, on roads in the United Kingdom and the United States, as well as Burma and various Caribbean countries.

Klickar man vidare till iperial units står följande
"Petrol is still sold by the imperial gallon in Anguilla, Antigua and Barbuda, Burma, the Cayman Islands, Dominica, Grenada, Montserrat, St Kitts and Nevis and St Vincent and the Grenadines."

Byte till metriskt system är inte något som görs över en natt. Det tar många år där båda systemen körs parallellt.

Låt oss tänka att dina föräldrar reste till Kina innan du föddes, studie, arbete eller forskning. Orsaken är oväsentlig, men de tillbringade ett antal månader där, och medan de är där så föddes du. Skulle du du vara en kines?

Visa signatur

Vägra fx 3of4 Pi 1M 1.84 s Memory remapping
Minnen har ingen egen hastighet. Märkningen anger bara vilken hastighet minnena uppges klara

Permalänk
Medlem

Hej,
Är det nån som sett ett datum för när uppdateringen kommer?

Permalänk
Medlem
Skrivet av skog1s:

Om du/ni inte har sett Googles Container data center så kolla på det Rätt kul och imponerande att se hur dom har fixat till det.

Googles Container hårdvara

Hade man varit riktigt rik, så hade en sådan Container inte varit helt fel att ha på tomten Kolla min hårddisk

Vad mycket grejer de har. Varför kan de inte bara sätta i kontakten i väggen som vi andra gör.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av martinot:

Nej. Göteborg har funnits med sedan start (hos Google alltså).

Nu syftade inte jag på just avsaknaden av Göteborg, utan på att Google inte var felfritt över lag när det kom och är fortfarande inte till viss del på sina håll

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

MY ATTITUDE IS A RESULT OF YOUR ACTIONS! SO IF YOU DON'T LIKE MY ATTITUDE, BLAME YOURSELF!!

Permalänk
Hedersmedlem

*Tråd rensad*

Massor av OT och annat trams raderat. Kommentera folks stavning? Jösses, lägg bara av med det.

Visa signatur

CPU: Intel i5 2550K (NH D-14) GPU: Nvidia GTX 570 Mobo: Gigabyte GA-P67-UD7(B2) PSU: Cooler Master Silent Pro 700W

Visste du att om Du inte håller dig till reglerna varje dag, så kommer Arla-haren och skjuter dig i huvudet eller ibland i magen.

Permalänk

StreetView? Habo kanske finns nu då...

Visa signatur

CPU i9-9900K GPU ASUS RTX 2080 TI Strix OC MB ASUS STRIX Z390-E RAM Corsair VENGEANCE RGB 32GB DDR4 3200MHz Case Fractal Design Define C PSU EVGA G3 850W Cooling Noctua D15
Monitor MSI Optix MAG342CQR SSD Samsung 970 EVO 500GB 860 EVO 500GB 860 QVO 2TB + QVO 4TB PLEX Server 2x HC560 20TB+WD RED 2x10TB+12TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Azodan:

Sådär då var man internetkändis!

http://imgur.com/muOaN

stod i slänten och drog ihop ris när jag reagera på att det kom en bil som körde alldeles för fort

Grattis!

Kul att de jobbar på med detta och försöker att hålla det så uppdaterat som möjligt! Jag tycker att både maps och street view fungerar perfekt! Street View är bra om man är till fots och ska hitta någonstans där man inte varit förut. Har hjälpt mig några gånger

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers
PC: Ryzen 9 5900X | RTX 3080 12GB | G.Skill Trident Z Neo 64GB 3600MHz CL16 | 12TB NVMe SSD - 5TB SATA SSD = total 17TB SSD | Synology DS920+ w/20GB RAM SHR 48TB | Seagate IronWolf 10TB HDD intern HDD
Skärmar: Acer Predator XB323UGX 32" 270Hz 1440p, Asus PG349Q 34" 120Hz 1440p UW, Asus PG279Q 27"
Foto
: Canon 80D & 60D + Canon 17-55/2.8 IS, Canon 10-22, Canon 70-200/2.8L IS II, Canon 100/2.8L IS Macro

Permalänk
Medlem

Dröjer väl inte länge till, innan man kan krypa runt i New Yorks kloaker, via Google Maps ;D

Visa signatur

CPU: Ryzen 7 3700X MB: X570 Aorus Ultra Mem: Corsair Vengeance RGB Pro 2x16GB DDR4 @ 3200 MHz CL16 GPU: Radeon RX Vega 56 SSD: Corsair Force MP510 960GB Case: FD Meshify C PSU: Corsair RM 750W Display: Acer 35" Predator XZ350CU OS: Win10 Pro

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Hardware guy:

Wikipedia om mph
Miles per hour is an imperial unit of speed expressing the number of statute miles covered in one hour. It is currently the standard unit used for speed limits, and to express speeds generally, on roads in the United Kingdom and the United States, as well as Burma and various Caribbean countries.

Klickar man vidare till iperial units står följande
"Petrol is still sold by the imperial gallon in Anguilla, Antigua and Barbuda, Burma, the Cayman Islands, Dominica, Grenada, Montserrat, St Kitts and Nevis and St Vincent and the Grenadines."

Byte till metriskt system är inte något som görs över en natt. Det tar många år där båda systemen körs parallellt.

Låt oss tänka att dina föräldrar reste till Kina innan du föddes, studie, arbete eller forskning. Orsaken är oväsentlig, men de tillbringade ett antal månader där, och medan de är där så föddes du. Skulle du du vara en kines?

Han har svenska föräldrar därav svensk. För övrigt tycker jag Google street view är värdelöst, än så länge. Blir bara yr när jag tittar med det.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av flashen:

Modermodems-expert här, jag kan bekräfta att det är hjärnan i hårddisken

Då kan jag bekräfta att "Modermodems-expert":en har fel!

Det är Modermodemet själva hjärtat i hårddisken, fungerar inte!

http://modermodemet.com/

Visa signatur

r_wateralpha 0.3