Gtx550 Ti konstant 10% minnesanvändning

Permalänk

Gtx550 Ti konstant 10% minnesanvändning

Hej, mitt Gtx550 Ti använder konstant ca 10% minne (har bara skrivbordet framme).
Har ni samma problem?
Vad kan man göra för att få det att sluta använda minnet utan belastning?

Tack på förhand /Infraxtor

Permalänk
Medlem
Skrivet av Infraxtor:

Hej, mitt Gtx550 Ti använder konstant ca 10% minne (har bara skrivbordet framme).
Har ni samma problem?
Vad kan man göra för att få det att sluta använda minnet utan belastning?

Tack på förhand /Infraxtor

Alltså, grafikkortet används när datorn är på. När du säger skrivbordet, inkluderar det användandet av en webbläsare? Flash osv belastar grafikkortet. Sen även CUDA används av vissa processer. Jag vet inte om 10% är mycket eller lite. Men du kan inte fövänta dig noll.

Visa signatur

NZXT Phantom ° P8Z68-V PRO GEN3 ° i5 2500K @ 4.5 + Corsair H80 & Schyte GT ° Gigabyte 7970 Windforce OC 3GB ° G.Skill 8GB Ripjaws 1600Mhz ° Samsung SSD 830-Series 128GB ° Seagate Barracuda 1TB ° NZXT HALE90 850W ° Asus Xonar D1 ° SideWinder X4 Gaming Keyboard + Logitech G400 + AKG GHS1 Gaming Headset ° Dell 2209wa ° STEELSERIES 4HD

Permalänk
Skrivet av Blesk:

Alltså, grafikkortet används när datorn är på. När du säger skrivbordet, inkluderar det användandet av en webbläsare? Flash osv belastar grafikkortet. Sen även CUDA används av vissa processer. Jag vet inte om 10% är mycket eller lite. Men du kan inte fövänta dig noll.

Okej, men när jag säger skrivbordet menar jag bara skrivbordet, inga speciella program, bara antivirus och razer synapse. Förut använde grafik kortet 0 eller nära 0% minne och sen efter någon drivrutins uppdatering runt 10%. Och i mitt fall är 10% ca 100mb.

/Infraxtor

Permalänk
Medlem

har 80mb på kompisens dator ja sitter på nu inget igång. Det är normalt!! alltså inget problem

Visa signatur

| 9900K | Z390 Aorus Elite | NH-D15 | 16GB@3200MHz | Gigabyte 5700XT GAMING OC | RM750X V2 750W | Intel 660P M.2 1TB | LG55C9 | Fenris A5 | Samsung S23 |

Permalänk

kan tippa på att Aero om du kör vista eller win 7 kan dra lite g-ram då den använder gpu'n för det.

prova att stänga processen dwm.exe och se om de 10% försvinner.

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk
Skrivet av Tawen:

har 80mb på kompisens dator ja sitter på nu inget igång. Det är normalt!! alltså inget problem

Skrivet av Rouge of Darkness:

kan tippa på att Aero om du kör vista eller win 7 kan dra lite g-ram då den använder gpu'n för det.

prova att stänga processen dwm.exe och se om de 10% försvinner.

Tackar för svar! Vart lite orolig att det var något fel på datan Är dwm.exe Aero prosessen?

/Infraxtor

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Infraxtor:

Hej, mitt Gtx550 Ti använder konstant ca 10% minne (har bara skrivbordet framme).
Har ni samma problem?
Vad kan man göra för att få det att sluta använda minnet utan belastning?

Tack på förhand /Infraxtor

stäng av datorn, problemet löst.

Permalänk
Skrivet av JSvanberg:

stäng av datorn, problemet löst.

Kan testa det

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Infraxtor:

Kan testa det

om det inte funkar, sälj datorn om inte ditt grafikkort får användas, jag trodde folk köper ett grafikkort för att kunna spela, eller tillochmed titta på skärmen.