League of Legends Favorit Champ?

Permalänk

League of Legends Favorit Champ?

Godkväll Sweclockers!

Är på jakt efter en eller två nya champs på LoL som jag kommer köpa för RP. Vill att ni ska nämna eran favorit champ, pros/cons, sustain, mobility och varför du bara älskar den! Skulle vara rätt så soft med en ny gubbe då jag har tröttnat på mina haha.

COPY:

Champion:
Lane:
Klass(t:ex AD, AP):
Pros:
Cons:
Varför jag gillar denna champ:
Extra kommentar:

Jag bestämmer mig imorgon och hoppas på något nice iaf. Ha det gött!

// SK

EDIT: Funderar på Vayne!

Permalänk
Skrivet av Svanslös:

Godkväll Sweclockers!

Är på jakt efter en eller två nya champs på LoL som jag kommer köpa för RP. Vill att ni ska nämna eran favorit champ, pros/cons, sustain, mobility och varför du bara älskar den! Skulle vara rätt så soft med en ny gubbe då jag har tröttnat på mina haha.

Jag bestämmer mig imorgon och hoppas på något nice iaf. Ha det gött!

// SK

EDIT: Funderar på Vayne!

Champion: Akali
Lane: alla, fast helst solo top eller mid imo
Klass(t:ex AD, AP): Ap/Ad med fokus på Ap
Pros: Dt är väldigt lätt att komma fram till de champs som står längst bak och fegar + så har man väldigt bra burst dmg. även skapligt lätt att komma undan om du får dåligt med hp, bara att dra "w" och lura dom lite
Cons: ganska squishy.
Varför jag gillar denna champ:det är väl det jag skrivit på "pros:" sen är det även lätt att komma ikapp de som springer iväg efter en team-fight
Extra kommentar:

Champion: Vlad
Lane: solo top eller mid
Klass(t:ex AD, AP): Ap/tankish dvs du tål rätt mycket och hans passiva gör så att ju mer hp du har desto mer ap får du och ju mer ap du har desto mer hp får du.
Pros: väldigt bra solo då du healar dig med "q" väldigt lätt att komma undan ganks genom att dra "w"
Cons: ultin är inte så bra 1v1 utan ska nästan enbart användas i team-fights
Varför jag gillar denna champ: skön snubbe helt enkelt, snyggt skinn också, pratar givetvis om "blood lord" skinnet
Extra kommentar:

Permalänk
Medlem

Champion: Sona
Lane: bot
Klass(t:ex AD, AP): Support
Pros: Imba poke of doom, Aoe stun, speed buff
Cons: Rätt dålig heal (i rena healing siffror)
Varför jag gillar denna champ: Läs pros
Extra kommentar: ERMGERD SUPPORT MER

Permalänk

Tack för svaren! Ska ta en lite djupare titt på gubbarna.

Forsätt posta förresten!

Permalänk

Orianna
Mid
Ap carry
Pro, Galen aoe skada, och smooth aa, cc som kan kombineras med annan aoe effektivt
Cons, SJUK skillcap

Lee Sin
Jungle / top
Ad bruiser
Pros, galet earlygame
Cons, också väldigt svår att spela ordentligt men du kan få bra stats även om du inte köra han perfekt.

Permalänk

Master Yi är ju OP earlygame + han är carry så han är väl min favorit pubstomper, sen spelar jag inte LoL längre meneeeeeeeeeeeeee

Permalänk
Medlem
Skrivet av hjalmarrr:

Orianna
Mid
Ap carry
Pro, Galen aoe skada, och smooth aa, cc som kan kombineras med annan aoe effektivt
Cons, SJUK skillcap

Lee Sin
Jungle / top
Ad bruiser
Pros, galet earlygame
Cons, också väldigt svår att spela ordentligt men du kan få bra stats även om du inte köra han perfekt.

Precis vad jag tänkte skriva! Älskar Orianna!

Visa signatur

| CPU: Intel 11900K | GPU: ASUS RTX 3080 OC | Moderkort: Asus Prime Z590-A | RAM: Corsair LPX 32GB@3600MHz | CPU-Kylare: Noctua NH-U12A | Primär SSD: Samsung 970 Evo Plus 2TB | Sekundär SSD: Samsung 860 EVO 1TB | Ljudkort: Asus Xonar Essence STX | Nätaggregat: Corsair RM850x v2 Chassi: Fractal Design Define 7 Compact | Kringutrustning: LG UltraGear 27GL850, Dell U2412M, Ducky One 2 Mini, Filco Majestouch 2 TKL, Filco Majestouch 2, Logitech G Pro X Superlight, Sennheiser HD650

Permalänk
Medlem

Champion: Swain
Lane: Mid
Klass(t:ex AD, AP): AP förstås
Pros: (1) Bra harass (2) väldigt bra sustain, särskilt med blå-buff (3) Aoe CC
Cons: (1) Svag mot ignite (2) Låg base damage = svår att farma med i början (3) Mana törstig, rekommenderar att du kommunicerar med jungler över blå-buff. Välj alltså inte Swain ifall din jungler behöver blå (ex Amumu).
Varför jag gillar denna champ: "Five steps ahead of you" - Swain
Riktigt ball champion, han utspelar en vital roll i teamfights när han behöver lägga välplacerade CC, och ta sig fram igenom hopen för att lägga DOT:s på de svagare fienderna. Tål mycket för att vara caster pga sin ultimate.
Extra kommentar: Han har extra "emotes" i sin ulti form <3

Permalänk
Skrivet av Jeddan:

Precis vad jag tänkte skriva! Älskar Orianna!

Skrivet av hjalmarrr:

Orianna
Mid
Ap carry
Pro, Galen aoe skada, och smooth aa, cc som kan kombineras med annan aoe effektivt
Cons, SJUK skillcap

Lee Sin
Jungle / top
Ad bruiser
Pros, galet earlygame
Cons, också väldigt svår att spela ordentligt men du kan få bra stats även om du inte köra han perfekt.

Orianna verkar vara sjukt nice, men som sagt... Skillcapen är extremt hög :/
Hon verkar iaf rolig haha

Permalänk
Medlem

Champion: Ashe
Lane: Middle
Klass: AD carry
Pros: Snabb, bra skills och en "no brainer"
Cons: Lite HP och def
Varför jag gillar denna champ: Lätt att spela då jag spelar sporadiskt i perioder så jag måste komma snabbt in i spelet igen. En svår champion hade gett mig ännu fler rapporter
Extra kommentar: Jag gillar dominion bättre och då är det Riven som gäller.

Visa signatur

System: Aerocool DS Cube|| i5 4690K @ Stock || Phanteks PH-TC12DX || MSI Z97M-G43 || G.Skill Ripjaws 8-9-9-24 1866 MHz 8 GB || Gigabyte GTX460 1GB OC || PNY Optima SSD 480GB || Crucial C300 128 GB || Samsung Spinpoint F3 1TB || Fractal Design Edison M 750W 80+ Gold

Permalänk
Medlem

Champion: Blitzcrank
Lane: bot
Klass(t:ex AD, AP): support
Pros: rocket grab är sjukt bra cc i kombination med iron fist eller vad den nu heter, dra någon squishy mot dig, slå upp den i luften och låt carryn döda! Snabb med sin overdrive, kuta runt och ganka.
Cons: vettifan, kanske att han i princip bara har en kombo och sen kan han inte göra så mycket skada.
Varför jag gillar denna champ: Kul abillities, sjuk cc, snabb, folk blir glada när de får en support...
Extra kommentar: nope

Visa signatur

Dator: i7 4770K, MSI RTX 2060, 16 GB RAM, blandade SSD:s, en gul kabel från HDD till modermodemet

Permalänk

Dr. Mundo
Top(Ibland jungle)
KöttmurAoE Boots-Randuin-Sunfire-Forceofnature-warmogs-spirit visage(som byts ut till en till warmogs eller spellvamp)
Pros, Effektiv laner som klarar av press, otroligt attraktiv i teamfights, princip odödlig lategame.
Cons, Man blir alltid barnvaktad av fiendens jungler, tar lite tid innan man blir ostoppbar.
Det jag älskar med Mundo är att alla vill fokusera honom oavsett hur tankig han än blir.

Janna
Support/AP-support
Pros Supp, hög movementspeed som kan enkelt warda samt överleva jakter, alla spells kan användas offensivt och defensivt.
Cons supp, Man måste prioritera rätt varje sekund vilket kan skapa problem
Pros APSupp, som ovan fast skölden och healen blir mycket mer effektiv samt kraftfull harass.
Cons APSupp, när man slowen är förbrukad blir man väldigt svag för övrigt.
Det jag älskar med Janna är i hennes frihet att använda hennes spells för allt kan användas till att rädda folk samt till att få motståndarlaget ur balans.

Visa signatur

Spelburk: R7 5700X | 5700 XT | 32GB RAM | MSI B350M PRO-VDH

Permalänk
Medlem
Skrivet av Svanslös:

Orianna verkar vara sjukt nice, men som sagt... Skillcapen är extremt hög :/
Hon verkar iaf rolig haha

Gäller att tänka med bollen

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

| CPU: Intel 11900K | GPU: ASUS RTX 3080 OC | Moderkort: Asus Prime Z590-A | RAM: Corsair LPX 32GB@3600MHz | CPU-Kylare: Noctua NH-U12A | Primär SSD: Samsung 970 Evo Plus 2TB | Sekundär SSD: Samsung 860 EVO 1TB | Ljudkort: Asus Xonar Essence STX | Nätaggregat: Corsair RM850x v2 Chassi: Fractal Design Define 7 Compact | Kringutrustning: LG UltraGear 27GL850, Dell U2412M, Ducky One 2 Mini, Filco Majestouch 2 TKL, Filco Majestouch 2, Logitech G Pro X Superlight, Sennheiser HD650

Permalänk
Medlem

Teemo
Lane: Top
Klass: AD
Pros: counter till många ad champs och sjukt underskattad ulti
Cons: squishy
Varför jag gillar denna champ: Rolig att spela, skadar som satan och även grymt söt.

Permalänk
Skrivet av JoeBlack:

Champion: Blitzcrank
Lane: bot
Klass(t:ex AD, AP): support
Pros: rocket grab är sjukt bra cc i kombination med iron fist eller vad den nu heter, dra någon squishy mot dig, slå upp den i luften och låt carryn döda! Snabb med sin overdrive, kuta runt och ganka.
Cons: vettifan, kanske att han i princip bara har en kombo och sen kan han inte göra så mycket skada.
Varför jag gillar denna champ: Kul abillities, sjuk cc, snabb, folk blir glada när de får en support...
Extra kommentar: nope

Funderar lite också på Blitz. Han är en bra champ och hjälper laget jävligt mycket, men det känns som att man inte kommer köra honom så ofta? Eller kanske tröttna på honom. Är det ett bra val och kom ihåg att jag ska köpa honom för RP också.

Permalänk
Medlem

Champion: Rengar
Lane: Bot (Eller jungel/top, skriver varför senare)
Klass(t:ex AD, AP): AD + tank
Pros: Helt sjuk skada när man har 5 stacks. Om man kör med full Armor Penatration runor (+35 armor pen +10 extra efter man fått 3 kills/assist på sitt item) så slår man ihjäl bot hur enkelt som helst, anledningen till att jag kör bot med rengar och inte top är just av denna anledning. Detta kan ge en ett antal kills från start och förstöra för motståndarna rejält Hans ulti gör att han enkelt kan pusha lanes för att sedan fly därifrån, eller smyga sig fram till någon svag för att sedan banka ihjäl med en Q attack
Cons: Lätt att kontra.
Varför jag gillar denna champ: Snabb, stark och kan bli osynlig. Det är även lite roligt med ett item som ger bonusar alltefter hur många stacks man har + hans lilla "side mission" när man möter Kha'Zix.
Extra kommentar: Med rätt items och runor så är Rengar otroligt stark.

Permalänk
Skrivet av SayZk:

Champion: Swain
Lane: Mid
Klass(t:ex AD, AP): AP förstås
Pros: (1) Bra harass (2) väldigt bra sustain, särskilt med blå-buff (3) Aoe CC
Cons: (1) Svag mot ignite (2) Låg base damage = svår att farma med i början (3) Mana törstig, rekommenderar att du kommunicerar med jungler över blå-buff. Välj alltså inte Swain ifall din jungler behöver blå (ex Amumu).
Varför jag gillar denna champ: "Five steps ahead of you" - Swain
Riktigt ball champion, han utspelar en vital roll i teamfights när han behöver lägga välplacerade CC, och ta sig fram igenom hopen för att lägga DOT:s på de svagare fienderna. Tål mycket för att vara caster pga sin ultimate.
Extra kommentar: Han har extra "emotes" i sin ulti form <3

Är inte Swain lite underpowered? Han verkar inte vara så spelad heller, eller har jag fel? Är lite rädd också att han inte gör någon damage. :/

Permalänk
Medlem
Skrivet av Svanslös:

Funderar lite också på Blitz. Han är en bra champ och hjälper laget jävligt mycket, men det känns som att man inte kommer köra honom så ofta? Eller kanske tröttna på honom. Är det ett bra val och kom ihåg att jag ska köpa honom för RP också.

Köp honom för IP istället, mer värt enligt mig.
Blitz är bra, rekommenderar att du kör med Smart Cast på hans Q så att du snabbt kan dra in fienderna.

En bra blitz kan göra fruktansvärt mycket för laget, det gäller bara att lyckas dra in dom

Permalänk
Medlem
Skrivet av Svanslös:

Är inte Swain lite underpowered? Han verkar inte vara så spelad heller, eller har jag fel? Är lite rädd också att han inte gör någon damage. :/

Han fick en lite buff till sin ulti cooldown nyligen, han är inte ansedd "top-tier" just nu, men det är väl egentligen bara Ahri och Morgana... Jag har inga problem att spela honom i ~1200 elo iallafall- Iofs så har jag ett konto med gold ranking så det är vl inte en rättvis bedömning (Har bara Swain på mitt "lägre" konto).

Du ska väl ändå spela för att det är roligt?

Permalänk
Medlem
Skrivet av m1n1h0p:

Master Yi är ju OP earlygame + han är carry så han är väl min favorit pubstomper, sen spelar jag inte LoL längre meneeeeeeeeeeeeee

Är inte OP och är inte carry. Är en noobstomper.

Skulle du spela han som carry skulle motståndarlaget zona ut dig från creep kills helt.

Visa signatur

Sex kärnigt på modermodemet och ett gäng 680s i hårddisken

Permalänk
Skrivet av Pimpim666:

Är inte OP och är inte carry. Är en noobstomper.

Skulle du spela han som carry skulle motståndarlaget zona ut dig från creep kills helt.

Inte på low level, där är det andra bullar h3h3

Permalänk
Skrivet av SayZk:

Han fick en lite buff till sin ulti cooldown nyligen, han är inte ansedd "top-tier" just nu, men det är väl egentligen bara Ahri och Morgana... Jag har inga problem att spela honom i ~1200 elo iallafall- Iofs så har jag ett konto med gold ranking så det är vl inte en rättvis bedömning (Har bara Swain på mitt "lägre" konto).

Du ska väl ändå spela för att det är roligt?

Det är ju självklart, spela för att det är kul. Men vill vara SÄKER på att han är kul. Känns lite jobbigt att spendera pengar på något som man kanske inte kommer tycka är kul eller dålig. T:ex personligen hatar jag Vladimir och Malzahar. Skit tråkiga champs.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Svanslös:

Det är ju självklart, spela för att det är kul. Men vill vara SÄKER på att han är kul. Känns lite jobbigt att spendera pengar på något som man kanske inte kommer tycka är kul eller dålig. T:ex personligen hatar jag Vladimir och Malzahar. Skit tråkiga champs.

Testa champs på free-week då, vad man gillar är ju subjektivt och du kommer nog inte att kunna få så mycket mer information utav oss än vad du får in-game

Permalänk

Champion: Graves
Lane: Bot
Klass(t:ex AD, AP): AD
Pros: Sjuk skada early, får man en rolig support är det en kill lane direkt.
Cons: Har för mig dom sänkte hans attack speed, inte spelat mycket nu på sistonde så minns inte så bra.
Varför jag gillar denna champ: Kill lane är skoj
Extra kommentar: Inte spelar på några månader, hoppas han inte är värdelös nu.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Svanslös:

Funderar lite också på Blitz. Han är en bra champ och hjälper laget jävligt mycket, men det känns som att man inte kommer köra honom så ofta? Eller kanske tröttna på honom. Är det ett bra val och kom ihåg att jag ska köpa honom för RP också.

Du kan ju köra honom både som AP och Support. Vissa hävdar att man kan köra AD med, men jag har inte riktigt fastnat för det.
Sen om du har rätt runes är han säkert en bra jungler med med sin höga movement speed och bra gank-möjligheter med all hans cc.

Visa signatur

Dator: i7 4770K, MSI RTX 2060, 16 GB RAM, blandade SSD:s, en gul kabel från HDD till modermodemet

Permalänk
Skrivet av Rillepille:

Champion: Graves
Lane: Bot
Klass(t:ex AD, AP): AD
Pros: Sjuk skada early, får man en rolig support är det en kill lane direkt.
Cons: Har för mig dom sänkte hans attack speed, inte spelat mycket nu på sistonde så minns inte så bra.
Varför jag gillar denna champ: Kill lane är skoj
Extra kommentar: Inte spelar på några månader, hoppas han inte är värdelös nu.

Båda låter riktigt skoj och jag faller lite för Graves, han verkar som en otroligt nice champ!

Skrivet av JoeBlack:

Du kan ju köra honom både som AP och Support. Vissa hävdar att man kan köra AD med, men jag har inte riktigt fastnat för det.
Sen om du har rätt runes är han säkert en bra jungler med med sin höga movement speed och bra gank-möjligheter med all hans cc.

Kanske också blir Blitz, har köpt RP nu, ca 2,2K atm

Permalänk
Medlem

Champion: Garen
Lane: Top(alt bot support)
Klass(t:ex AD, AP): bruiser
Pros: Till att börja med har han gratis abilities med ganska kort CD så att kombinera lite cd-reduction är aldrig fel. Ingen mana så om man bara har ok health reg så klarar man av att lana länge. Hans passiva regenererar health vilket är grymt, ännu bättre med ett item som hjälper till. Hans Decisive Strike ger movement speed vilket gör att man snabbt tar sig runt på banan även utan teleport. Han Courage ger både passiv armor och magic resistance plus att den har en aktiv sköld som är ännu effektivare. Hans ulti äger om man använder den rätt.
Cons: Som alla melee champs så blir han ganska enkelt harassad av carries. Spelar man honom smart så kan man tyvärr inte använda hans ulti förens fienden har lågt med liv, annars är den ren slöseri - detta gör att han har endast 2 skadegörande abilities i strid vilket kan vara en nackdel.
Varför jag gillar denna champ: Jag gillar många off-tanks men Garen har jag fastnat för. Han är ganska enkel att spela samtidigt som det är lite utmanande och han kan ta rätt mkt stryk samtidigt som han ger mkt skada.
Extra kommentar: Han är riktigt billig oxå, en bra startkaraktär för nybörjare. Kostar nu bara 450 ip. Tycker dock att hans classic skin är så fult och den borde få en renovering men tills dess gillar jag hans Rugged Garen. Hittade denna bilden och tycker att Garens classic skin borde se ut nått i denna stilen http://www.jinx.com/content/prod/3252p_99c_1m.jpg

Visa signatur

Fractal Design R5, i5 6600k, MSI Z170A XPOWER GAMING TITANIUM EDITION, MSI GTX 980, 8GB Minne @ 2400MHz, BeQuiet Kraft 700W

Permalänk
Skrivet av hersses:

Champion: Garen
Lane: Top(alt bot support)
Klass(t:ex AD, AP): bruiser
Pros: Till att börja med har han gratis abilities med ganska kort CD så att kombinera lite cd-reduction är aldrig fel. Ingen mana så om man bara har ok health reg så klarar man av att lana länge. Hans passiva regenererar health vilket är grymt, ännu bättre med ett item som hjälper till. Hans Decisive Strike ger movement speed vilket gör att man snabbt tar sig runt på banan även utan teleport. Han Courage ger både passiv armor och magic resistance plus att den har en aktiv sköld som är ännu effektivare. Hans ulti äger om man använder den rätt.
Cons: Som alla melee champs så blir han ganska enkelt harassad av carries. Spelar man honom smart så kan man tyvärr inte använda hans ulti förens fienden har lågt med liv, annars är den ren slöseri - detta gör att han har endast 2 skadegörande abilities i strid vilket kan vara en nackdel.
Varför jag gillar denna champ: Jag gillar många off-tanks men Garen har jag fastnat för. Han är ganska enkel att spela samtidigt som det är lite utmanande och han kan ta rätt mkt stryk samtidigt som han ger mkt skada.
Extra kommentar: Han är riktigt billig oxå, en bra startkaraktär för nybörjare. Kostar nu bara 450 ip. Tycker dock att hans classic skin är så fult och den borde få en renovering men tills dess gillar jag hans Rugged Garen. Hittade denna bilden och tycker att Garens classic skin borde se ut nått i denna stilen http://www.jinx.com/content/prod/3252p_99c_1m.jpg

Garen verkar också vara ganska nice. Med tanke på att han har ganska schyssta abilities osv. Han kostar ju också 450IP så jag tror jag tar och köper honom haha :), tack för tipset!

Permalänk

Vill bara ta och säga att jag refundade kog'maw och köpte Vayne istället. Gillar henne ganska mycket, men tycker det är synd att alla AD carry's är så otroligt squishy. :/
Har dock 2,3K RP kvar, tror det blir gangplank eller blitz för de iaf. Vad tycker ni?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Svanslös:

Vill bara ta och säga att jag refundade kog'maw och köpte Vayne istället. Gillar henne ganska mycket, men tycker det är synd att alla AD carry's är så otroligt squishy. :/
Har dock 2,3K RP kvar, tror det blir gangplank eller blitz för de iaf. Vad tycker ni?

Hört talas om balans? Lite op om en karaktär skulle ha mkt liv och kunna ge mkt skada...

Visa signatur

Fractal Design R5, i5 6600k, MSI Z170A XPOWER GAMING TITANIUM EDITION, MSI GTX 980, 8GB Minne @ 2400MHz, BeQuiet Kraft 700W