Permalänk
Medlem

Random sekunder freez.

Mitt själva problem är att ibland, finns ingen direkt specifik tidpunkt eller så men händer några gånger per dag. Men då fryser sig ljudet/datorn sig i ca 3-4 sekunder så man inte kan göra ett skit, sedan så är allt normalt igen.

Börjar bli lite trött på detta så har försökt söka och hitta vad felet kan vara, men inget direkt svar på vad det är.

Problemet började uppstå efter jag installerat om mitt Windows x64 Ultimate, och anledning var till att jag köpt en ny hårddisk Corsair SSD Force Series GT.

Vet dock inte om det är SSD som problemet ligger i eller att det är för jag ökade turbon på min Sandybridge till 4,4Ghz, samt RAM-Minnena till 1600Mhz istället för 1333Mhz.

Dock så fungerade allt bra med min överklockning när jag använder en normal fysisk HDD.

Någon som kanske har lösning på vad själva problemet är ?

Tacksam för all hjälp !

Visa signatur

-- CPU: Intel® Core™ i7-4770 3,4Ghz -- CPU Kylar: Corsair H60 -- Moderkort: ASUS Z97-A -- Grafikkort: ASUS GTX 660 -- RAM: Kingston DDR3 HyperX 1600MHz 16gb -- PSU: Corsair HX 650W PSU -- Chassi: fractal design define r4 -- HDD: Corsair SSD Force Series GT 120GB --