Explosionsartad försäljningsökning av SSD-enheter under 2012

Permalänk
Medlem

Måste säga att SSD inte riktigt lever upp till förväntningarna som kan ställas baserat på hypen och det som sägs om dem.

Enligt min erfarenhet ger SSD en viss förbättring, men långt ifrån så enorm som man kan tro.
Då är det inte heller några dåliga SSD:er jag använt, både privat och inom arbetet (i olika kapaciteter):
Intel G2/320/330, OCZ Vertex 2 och Samsung 830.

Från system fulla med skräp och/eller som körs på slöa 5400rpm-diskar är det såklart stor skillnad..
Men med ett rent och väloptimerat system som körs på någon hyfsad 7200rpm/10krpm-disk är skillnaden inte fullt så imponerande, klart märkbar men inte enorm.
Dock kan jag ändå utan tvekan rekommendera SSD som systemdisk.

Fortfarande lite fundersam till pålitligheten hos SSD-diskar, även om jag själv inte upplevt några problem.
Hur är era erfarenheter?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av D.:

Måste säga att SSD inte riktigt lever upp till förväntningarna som kan ställas baserat på hypen och det som sägs om dem.

Enligt min erfarenhet ger SSD en viss förbättring, men långt ifrån så enorm som man kan tro.
Då är det inte heller några dåliga SSD:er jag använt, både privat och inom arbetet (i olika kapaciteter):
Intel G2/320/330, OCZ Vertex 2 och Samsung 830.

Från system fulla med skräp och/eller som körs på slöa 5400rpm-diskar är det såklart stor skillnad..
Men med ett rent och väloptimerat system som körs på någon hyfsad 7200rpm/10krpm-disk är skillnaden inte fullt så imponerande, klart märkbar men inte enorm.
Dock kan jag ändå utan tvekan rekommendera SSD som systemdisk.

Fortfarande lite fundersam till pålitligheten hos SSD-diskar, även om jag själv inte upplevt några problem.
Hur är era erfarenheter?

Att ha dem endast som systemdisk är att rekomendera, som lagringsdisk är det alldeles för osäkra...oavsett fabrikat

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

MY ATTITUDE IS A RESULT OF YOUR ACTIONS! SO IF YOU DON'T LIKE MY ATTITUDE, BLAME YOURSELF!!

Permalänk

Inte förvånade att försäljningen går bra då priset gått ner mycket.

Jag är en av dom som inte har ssd, jag klarar vänta på att datorn ska boota eller ladda ett spel. Tänkte slå till på en 256gb för 1k när de går ner men vettafan om man inte ska vänta på 512gb för 1k.

Visa signatur

Intel i5 @ 2,66Ghz | Noctua NH-D14 | 4gb corsair 1600mhz | Asus P7P55D-E PRO | Antec p182 | Corsair 550w |Asus 6950 2gb upplåsta shaders, ASUS 5770 V2|Samsung SpinPoint F3 1 TB |Benq BL2400PT | LG 42PQ6500 | Steelseries Siberia v1 |Asus Xonar DX |Creative EP-630 | AKG K601 | Dynavoice F-6 EX 5.0 |Canton Reference 9.2 DC | Atacama Nexus 6| Onkyo 607

Permalänk
Medlem

Trevligt att se priserna falla snart skall alla mina datorer jag använder ha en ssd disk tror jag gav 1500kr typ för min vertex3 årsskiftet 2011-2012 och nu skall min netbook få en med samt bärbara med de gör sån skillnad och nu svider det inte i plånboken så mycket längre heller perfekt

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Chassi: Adtronics 7890A (modifierat) || Moderkort: Asus m5a99x-evo || Cpu: Amd PhenomII 1100T || Ram: 32GB ddr3 1600mhz || Gfx: Hd5850 || Hdd: Vertex3 120gb Lagring: 1x3TB 3x2TB 2x1TB mm || Nätagg: Corsair AX850

Permalänk
Quizmaster Malmö 22
Skrivet av loweb_:

Frågan är hur folk fortfarande inte kan ha en SSD, ett jävla mysterium.

Folk e väl nöjda med prestandan de har lr så tycker de inte att en SSD e så viktig.
I mitt fall så ska jag skaffa en SSD så fort min Velocity Raptor dör.

Visa signatur

[Gigabyte EP35-DS4][Intel Core 2 Duo E8400 3.0 Ghz][2x2GB Corsair XMS 2][Gainward GTX 570][Sandisk Extreme II 480GB][Corsair HX 620W][Fractal Design Define XL R4][Acer GD245HQBID]

Permalänk
Medlem

Kan fan inte förstå hur de kan förutspå att Ultrabook ska sälja i såna ofantliga mängder när priserna på dem fortfarande ligger kvar på samma höga nivåër som vid lansering. Intel vägrar ju dessutom sänka priset på sin processorplattform som används i dem, vilket tvingar andra leverantörer att tumma på sina marginaler, det märks verkligen att det inte finns någon konkurrens från AMD på kraftfulla ULV processorer.

Visa signatur

Main Rig FD Define R4 |Intel C2Q Q9650@3.6GHz|Asus P5Q-E|OCZ Reaper 4GB@800MHz|WD6400AAKS|HD6850|Corsair HX650
HTPC HDPLEX H1.S |Intel Core i3 4330|ASRock Z87E-ITX|8GB|128GB mSATA
Work Dell Vostro 3360 |Intel Core i5-3317U|8GB|Samsung 840 Pro 256GB

Permalänk
Avstängd

ssd ftw! _/

Inte aktuellt (för mig) att köpa en köpa en dator utan SSD.