Permalänk
Medlem

Stora tråden om Netflix

Går att regga sig nu och använda tjänsten.. bara att regga sig på www.netflix.se/spotify för att få gratis hela året

Permalänk

Kan man se utbudet av film och TV på något sätt utan att regga ett konto?

Visa signatur

~ Proud member of Essingeleden Slalom Club ~

Permalänk
Medlem
Skrivet av fastforward:

Kan man se utbudet av film och TV på något sätt utan att regga ett konto?

Nej, man måste regga ett konto. Jag provar tjänsten just nu. Fungerar hur bra som helst

Permalänk
Medlem

Kollade igenom utbudet lite imorse och tyckte att det var lite svagt. Största problemet var att programmen låg ganska långt efter, typ bara 1 säsong av Mad Men. Kommer premurera på HBO sen då avsnitten kommer på en gång men när det tar så lång tid så är det inte så lockande.

Visa signatur

Speldator: i5 4670k stock | 8GB ram | Asus Z87-plus | Xonar Essence STX | SSD: Intel g2 , Samsung 830 256gb | R9 290 Tri-x | Define R4| Win 8 | Noctua nh-u12p | Qpad Mk-50
marinlik.wordpress.com/ Min blogg för nedbrytning av spel och diverse andra artiklar om NFL
500px.com/niclasbrundell

Permalänk
Medlem
Skrivet av flyawaynille:

Kollade igenom utbudet lite imorse och tyckte att det var lite svagt. Största problemet var att programmen låg ganska långt efter, typ bara 1 säsong av Mad Men. Kommer premurera på HBO sen då avsnitten kommer på en gång men när det tar så lång tid så är det inte så lockande.

Men för att vara gratis så är det helt ok

Permalänk
Lego Master

Gratis en månad för vanligt folk, fram till siste dec för Spotify-folk. Hm.
Med tanke på att jag har en rätt svajig ADSL-lina så vete tusan om jag tycker det känns värt det. Ens gratis.

Visa signatur

* Vänsterhänt högerskytt med tummen mitt i handen.
* A franchises worst enemies are its biggest fans.
* 🖥️ i5 12600K | Z690 | 32GB | RTX 3070 | Define R6 | 48" 4K OLED | Win11 | 💻 Surface Go 3
* ⌨️ G915 Tactile | ⌨️ G13 | 🖱️ G502 X | 🎧 Pro X | 🎙️ QuadCast | 📹 EOS 550D | 🕹️ X52 Pro | 🎮 Xbox Elite 2
* 📱 Galaxy Fold4 | 🎧 Galaxy Buds Pro | ⌚ Galaxy Watch5 Pro | 📺 65" LG OLED | 🎞️ Nvidia Shield

Permalänk
Medlem
Skrivet av Shudnawz:

Gratis en månad för vanligt folk, fram till siste dec för Spotify-folk. Hm.
Med tanke på att jag har en rätt svajig ADSL-lina så vete tusan om jag tycker det känns värt det. Ens gratis.

Gratis är väll alltid värt att testa

Om det är lika bra på att streama som Voddler kommer du nog inte ha så stora problem med din instabila lina. Kollade på en film med Voddler när nätet dog, och den fortsatte att spela en kvart ändå

Visa signatur

Kan starkt rekommendera Honeygain. Dela din internetuppkoppling och få betalt. Används inte för något konstigt utan saker som SEO, Ad verification och App testing.
Använd gärna min länk så får du $5 att starta med :)
https://r.honeygain.me/PONTU9D128

Permalänk

Någon som har koll på vårat utbud jämfört med USA? Tänkte ifall någon har ett amerikanskt konto och kan jämföra.

Visa signatur

Hayabusa T3 | Venum Elite Evo | UFC Venum Pro Line

Permalänk
Medlem

någon som vet om spotifys erbjudande (gratis resten av året) går att avbryta så att man inte behöver betala ett öre?

är en snål, fattig student, så har inte råd tyvärr

Visa signatur

MODERMODEM: Asus ROG Strix Z270E Gaming | i7 7700K | Corsair Hydro H110 | Kingston HyperX Savage 32GB DDR4 RAM | Asus GeForce RTX 3060 Ti TUF OC | Crucial BX100 500GB SSD | Phanteks Enthoo EVOLV | SilverStone Strider Evolution 1200W |

Permalänk
Medlem

Klarar alla "SMART-TV" brandade Samsung att köra Netflix direkt i TV'n? Har alla samma mjukvara eller har de dyrare "bättre och fler" funktioner? Försökte hitta info på Netflix.se men den sidan verkar inte riktigt färdig.

Vilken typ av uppkoppling behövs, idag har jag 10mbit från Comhem, räcker det?

Permalänk
Medlem
Skrivet av morxy49:

någon som vet om spotifys erbjudande (gratis resten av året) går att avbryta så att man inte behöver betala ett öre?

är en snål, fattig student, så har inte råd tyvärr

Avbryter man det senast den 31/12 kommer man inte bli debiterad står det.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800XASUS Prime X570-P64 GB DDR4WD Black SN850 M.2 - 1TBNvidia GeForce GTX 1060 6 GBCorsair RM750X V2DEEPCOOL GAMMAXX L240 V2Fractal Design Define R5

Permalänk
Medlem
Skrivet av meastro:

Men för att vara gratis så är det helt ok

Fast nu är det ju inte gratis direkt. Visst, man får pröva en månad utan att betala men det är ju inte direkt något + för helheten.

Visa signatur

Speldator: i5 4670k stock | 8GB ram | Asus Z87-plus | Xonar Essence STX | SSD: Intel g2 , Samsung 830 256gb | R9 290 Tri-x | Define R4| Win 8 | Noctua nh-u12p | Qpad Mk-50
marinlik.wordpress.com/ Min blogg för nedbrytning av spel och diverse andra artiklar om NFL
500px.com/niclasbrundell

Permalänk
Medlem
Skrivet av flyawaynille:

Fast nu är det ju inte gratis direkt. Visst, man får pröva en månad utan att betala men det är ju inte direkt något + för helheten.

Man får använda det i oktober, november och december. Så det är ett helt ok pris Kostar inget

Permalänk
Medlem
Skrivet av meastro:

Man får använda det i oktober, november och december. Så det är ett helt ok pris Kostar inget

1 månad brukar då vara ca 30 dagar, inte 90 dagar...

Hade längtat efter Netflix men blev besviken faktiskt. Väldigt många tv-serier som inte har uppdaterats på många år. Hade man fått nya avsnitt hade det varit värt, eller kanske den senaste säsongen. Men när många program inte har de senaste årens säsonger så lockar det ju inte så mycket.

Visa signatur

Speldator: i5 4670k stock | 8GB ram | Asus Z87-plus | Xonar Essence STX | SSD: Intel g2 , Samsung 830 256gb | R9 290 Tri-x | Define R4| Win 8 | Noctua nh-u12p | Qpad Mk-50
marinlik.wordpress.com/ Min blogg för nedbrytning av spel och diverse andra artiklar om NFL
500px.com/niclasbrundell

Permalänk
Medlem
Skrivet av flyawaynille:

1 månad brukar då vara ca 30 dagar, inte 90 dagar...

Hade längtat efter Netflix men blev besviken faktiskt. Väldigt många tv-serier som inte har uppdaterats på många år. Hade man fått nya avsnitt hade det varit värt, eller kanske den senaste säsongen. Men när många program inte har de senaste årens säsonger så lockar det ju inte så mycket.

3 månader för spotify-användare

Håller dock med, tråkigt att man inte får se de nya säsongerna eftersom det fungerade så bra, även över 3G med surfplatta/smartphone. Kommer nog inte betala efter gratistiden gått ut. Håller tummarna för att HBO fungerar lika bra och har alla de nya avsnitten.

Permalänk
Medlem
Skrivet av flyawaynille:

Kollade igenom utbudet lite imorse och tyckte att det var lite svagt. Största problemet var att programmen låg ganska långt efter, typ bara 1 säsong av Mad Men. Kommer premurera på HBO sen då avsnitten kommer på en gång men när det tar så lång tid så är det inte så lockande.

Well, Dexter och Weeds är ju två populära serier och ligger 3(!) säsonger efter.

Visa signatur

pfSense: GA-J1900N-D3V Quad-core Celeron 2GHz, Samsung 4GB, pfSense 2.2.2@USB
ESXi: i5 3470S, Gigabyte GA-B75N, Corsair XMS3 16GB, Intel PRO/1000 VT Quad GbE, Streacom F7C, ESXi@USB
Campfire Audio Lyra II, HiFiMAN HE-400, Yamaha EPH-100, Audioengine D1, FiiO E10

Permalänk

Skapade ett konto och gick igenom innehållet... 10 minuter senare gick jag in på kontoinställningarna och avslutade tjänsten.

Riktigt uselt utbud. De filmer som finns är de man kan hitta på loppis för 5 kr st och serierna är de man säkert kan hitta i fyndlådan i den lokala filmbutiken.

Permalänk
Medlem

Testkört nu på morgonen, det är trevligt. Bildkvaliten är jämförbar med den på youtube i 720p. Jag testkörde på Android, iPad, Windows och PS3. PS3 var klart överlägsen då bilden var bäst och man fick 5.1 ljud, något man inte ens fick i Windows versionen, dock var menysystemet klart jobbigast att navigera med en PS3 kontroller. Det fanns dock en lösning till det, när jag kickade igång Netflix på iPaden samtidigt som det var igång på PS3an kunde jag välja filmer/Serier på iPaden och att de skulle spelas upp på PS3an istället för på iPaden, jävligt smidigt. Ännu bättre blev det när jag upptäckte att man faktiskt kan titta på en sak på iPaden och en annan på PS3an/datorn samtidigt vilket betyder att man kan ha ett konto för hela familjen.

Android appen var så jävla dålig att jag bara tycker man skall undvika den, långsam, lågupplöst och extremt oprecis, man fick trycka bredvid element på skärmen för att något skulle ske men för det mesta fungerade inte knapparna alls. Jävla skit app helt enkelt.

Om nu utbudet bara utökas kommer jag helt klart börja använda Netflix.

Permalänk
Inaktiv

Netflix var ju en besvikelse direkt, varför är allt så gammalt och inte uppdaterat?

Dom ska ju konkurrera med piratalternativen och failar gigantiskt direkt, inte värt 79sek i månaden. Kan vara värt ett tag om man har lite serier som man inte kollat på men inte annars.

Jao det har var ett antiklimax, får hoppas på HBO som iaf säger att dom ska släppa allt sekunden efter det kommit i USA, det enda vi i Sverige får vänta på är svenska undertexter som kommer senast 24h senare, där snackar vi lite mer klass. Därtill ska allt gammalt också finnas med. Så Netflix känns ganska så efter, även om de inte har samma utbud.

Hursomhelst, ska dom få bukt med piratandet får dom ju erbjuda ett alternativ, som det är nu så kommer alla svenskar (vilket är många) som följer amerikanska serier/filmer fortsätta att ladda ner.

Permalänk
Skäggig legend

Jag gillar det skarpt!

Fråga: hur "länkar" man ihpp Spotify och Netflix?

Visa signatur

Tråden om Skägg!
My cave...
Ryzen 5 3600@4,3Ghz - 16GB CL16 - RTX 3070 - Kingston Fury M.2 2TB
🎧Schiit Hel + DT-770 PRO - NAD C316 - B&W 685 - LG 65" OLED B6
 Watch Series 5 4G - Macbook Pro 13" 2015 - iPhone 11 PRO 256GB 

Permalänk
Medlem

Synd att TV-serierna ligger så långt efter. Hade lätt blivit kund om man kunde se senaste säsongen. Dock så är det ju ganska omöjligt eftersom de säljer serierna till de utländska TV-bolagen och de skulle knappast gå med på att vi kan gå runt dem och se de direkt via streaming. Får fortsätta med TPB ett tag till då, tråkigt, jag vill gärna betala.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon4992:

Netflix var ju en besvikelse direkt, varför är allt så gammalt och inte uppdaterat?

Dom ska ju konkurrera med piratalternativen och failar gigantiskt direkt, inte värt 79sek i månaden. Kan vara värt ett tag om man har lite serier som man inte kollat på men inte annars.

Jao det har var ett antiklimax, får hoppas på HBO som iaf säger att dom ska släppa allt sekunden efter det kommit i USA, det enda vi i Sverige får vänta på är svenska undertexter som kommer senast 24h senare, där snackar vi lite mer klass. Därtill ska allt gammalt också finnas med. Så Netflix känns ganska så efter, även om de inte har samma utbud.

Hursomhelst, ska dom få bukt med piratandet får dom ju erbjuda ett alternativ, som det är nu så kommer alla svenskar (vilket är många) som följer amerikanska serier/filmer fortsätta att ladda ner.

Gnäll lite va... för 79 kr är det ett helt dugligt alternativ...

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Gammal men bra.

Permalänk
Skrivet av Ohlert90:

Gnäll lite va... för 79 kr är det ett helt dugligt alternativ...

Skickades från m.sweclockers.com

Ja, det är ett helt dugligt alternativ till att rota efter DVD:er i fyndlådan på Överskottbolaget.

Permalänk
Medlem

Jag fortsätter nog med mitt amerikanska netflix konto till svenska utbudet har förbättrats..
kan kanske bli något men tvivlar på att utbudet kommer vara lika bra som jag har nu..

Visa signatur

CPU: 5600X| Mobo: AORUS X570 itx|Minne: 32GB Corsair Vengeance PRO 4000Mhz|GPU: Asus TUF 3080 OC |Chassi: CM NR200P|SSD: Samsung 850 EVO 500GB, 2xSamsung 970 EVO 1TB|PSU: NZXT 650W
Mus: Razer Basilisk|Tangentbord: Corsair K70|Skärm: LG27GP850

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Ohlert90:

Gnäll lite va... för 79 kr är det ett helt dugligt alternativ...

Skickades från m.sweclockers.com

Varför betala 79SEK för en massa gammalt som man redan sett?

Meningen med detta, eller vad jag trodde skulle vara meningen var att få allt nytt serverat streamat direkt till TVn. Nu blev det som att gå till Leffes DVD och Burgerhak o rota bland realådan med DVDfilmer. Men var väl mina förväntningar som var alldeles för höga, att ens tro att dom skulle leverera mer än en torrentsite var för mycket, trots att man betalar för det...

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Raymond:

Jag fortsätter nog med mitt amerikanska netflix konto till svenska utbudet har förbättrats..
kan kanske bli något men tvivlar på att utbudet kommer vara lika bra som jag har nu..

Hur är det amerikanska utbudet då? Får man senaste säsongen av Dexter och Walking Dead som exempel?
Vilka är de nyaste filmerna?

Permalänk
Medlem

Någon som vet hur man får igång (svensk) AppleTv med netflix?

Permalänk
Medlem

Det är ett steg i rätt riktning, men jag avslutade min tjänst direkt också. Jag ska ha HBO istället

Permalänk
Medlem

Netflix finns nu i Sverige!

Hej Sweclockers!

Nu har streamtjänsten Netflix kommit till Sverige, har kollat på kvalitén lite, helt ok faktiskt!

Passade på att göra en screenshot på filmen Taken så ni kan se och jämföra kvalitén, bilden till vänster är från min dator och höger är från Netflix!

Något som var lite surt var ju att dem serier som finns var det lite dåligt med nya säsonger på ex. Dexter fanns det upp till 4 säsonger och det är det 8:e säsongen som går på TV nu i USA, samt att avsaknaden av engelsk text, då jag föredrar det.

Men annars väldigt bra måste jag säga!

Vad tycker ni? Kommer ni använda Netflix? Själv kommer jag iallafall ge det en chans gratismånaden ut!

Har nu kollat lite på olika HD filmer och kollat bildkvalitén, måste säga att den är väldigt bra!

Permalänk
Skäggig legend

För de som tycker det är mycket så kan jag nämna att det är som att äta lunch ute EN gång i månaden. Inget att snacka om, jag kommer betala 79:- i månaden utan tvekan. Vad trodde ni? att de skulle ha alla avsnitt two and a half men? nja... Jag förväntade mig många B filmer och någon/kanske några bra filmer. Vilket överraskning jag fick! Mååånga riktigt bra filmer finns i utbudet och trevligt med serier.

att hyra en film kostar för mycket i min mening och ha en slö helg eller en bakis söndag - slå på tvn och potatisglo på någon serie eller film. Eller varför inte se på en (gammal) men bra film med kärringen bredvid sig?

Visa signatur

Tråden om Skägg!
My cave...
Ryzen 5 3600@4,3Ghz - 16GB CL16 - RTX 3070 - Kingston Fury M.2 2TB
🎧Schiit Hel + DT-770 PRO - NAD C316 - B&W 685 - LG 65" OLED B6
 Watch Series 5 4G - Macbook Pro 13" 2015 - iPhone 11 PRO 256GB 