fick ett bättre grafikkort av misstag

Permalänk
Medlem

fick ett bättre grafikkort av misstag

Hej hämtade ut mitt graffikort för ett par dagar sen och skulle få ett gtx660 men fick ett gtx 680 oc av att hon tog fel i kassan borde jag klaga på detta eller fortsätta betala för en 6
60 som bara kostar hälften så mycket.
Kan jag bli återbetalnings skyldig om dom kommer på sitt misstag?
Tycker själv att det är hennes misstag och att det står på kvittot att jag fick utt ett 660 så dom borde inte kunna säga nåt eller hur funkar det?

Permalänk
Medlem

Blir problem för dig om det går sönder. Och det där med samvetet

Permalänk
Medlem

Tror ej att dem kommer "spåra upp dig" för att kassörskan gav fel. Bara motera det snabbt så ingen ser!

Permalänk

Sälj det på svarta marknaden!

Visa signatur

Chassi: Fractal Design R4. CPU:Intel Core i5 3570K @ 3,6 Ghz Moderkort: Z77 Asrock Extreme 4 GPU: XFX 6870. PSU: OCZ 600w 80+ Bronze HDD: Seagate 1TB RAM: Corsair 8GB CL9 1600Mhz VENGEANCE LP
CPU Kylare: Cooler Master Hyper 212 EVO

Permalänk
Medlem
Skrivet av flexpex:

Hej hämtade ut mitt graffikort för ett par dagar sen och skulle få ett gtx660 men fick ett gtx 680 oc av att hon tog fel i kassan borde jag klaga på detta eller fortsätta betala för en 560 som bara kostar hälften så mycket.
Kan jag bli återbetalnings skyldig om dom kommer på sitt misstag?
Tycker själv att det är hennes misstag och att det står på kvittot att jag fick utt ett 660 så dom borde inte kunna säga nåt eller hur funkar det?

nog lika bra att lämna tillbaka och gör dig rentvådd i med att du får problem om det kraschar .... min åsikt

Visa signatur

Born to raise hell

Permalänk
Skrivet av flexpex:

Hej hämtade ut mitt graffikort för ett par dagar sen och skulle få ett gtx660 men fick ett gtx 680 oc av att hon tog fel i kassan borde jag klaga på detta eller fortsätta betala för en 560 som bara kostar hälften så mycket.
Kan jag bli återbetalnings skyldig om dom kommer på sitt misstag?
Tycker själv att det är hennes misstag och att det står på kvittot att jag fick utt ett 660 så dom borde inte kunna säga nåt eller hur funkar det?

Jag har varit med om detta förut, länge sedan, dock var det köpt från webhallen, och fick ett 6800 GT istället för 5900 som jag beställde (roliga var att 6800 GT var i lådan för en 5900 )

Vad jag vet så kommer du inte bli ersättningsskyldig då det var butiken som gjorde fel.
Hade du öppnat i butiken och bytt kortet mellan 660 i kartongen och sedan lagt i 680 så hade du blivit återbetalningsskyldig, och säkerligen polisanmäld

Men som du sa, det var dem som gjorde fel.
Men jag har aldrig läst juridik så jag kan inte säga med säkerhet..

Vore det mig skulle jag hålla tyst och vara glad

Visa signatur

R I P
PSU:XFX PRO750W (tog sitt egna liv tillsammans med moderkortet)
Chassi:Obsidian 550D Moderkort:Asus P8Z68 PRO/GEN3 Processor:Intel i5 2500K 4,3Ghz (kyld av Noctua U12P) Ramminne:16Gb Kingston Hyperx 1600Mhz Grafikkort:MSI Twin Frozr V GTX 970

Permalänk
Medlem

Riktigt najs! Men själv skulle jag inte kunna leva med något sådant. Betalar du för ett 560 men får ett 660 så är det ju fortfarande bra och 660 är inget dåligt kort, sen så kan det ju bli problem som sagt tidigare i tråden om du behöver lämna in den...

Permalänk
Medlem

Ps. Hämtade alltså ut grafikkortet på en webbutiks utlämnings ställe/butik.
Då jag beställde det via internet.

Permalänk
Medlem

Som sagt tidigare, kommer bli lite strul med garantin.

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk

Säg att du inte visste, du trodde att det var ett 660 hela tiden. Va fan ska de säga?

Visa signatur

Chassi: Fractal Design R4. CPU:Intel Core i5 3570K @ 3,6 Ghz Moderkort: Z77 Asrock Extreme 4 GPU: XFX 6870. PSU: OCZ 600w 80+ Bronze HDD: Seagate 1TB RAM: Corsair 8GB CL9 1600Mhz VENGEANCE LP
CPU Kylare: Cooler Master Hyper 212 EVO

Permalänk
Medlem

Mitt steelseries 6gv2 gick sönder så jag gick och skulle byta, av misstag så fick jag ett med röda switchar istället och det var inget jag sa till utan körde på. På grund av detta har jag legat sömnlös det senaste halvåret.

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Medlem

Jag hade varit tyst och tagit emot.

Permalänk
Medlem

Bara le och vara glad!

Permalänk
Medlem

Jag råkade ut för ungefär samma sak. beställde ett radeon 6950 2gb, första paketet jag fick var det ett radeon 6950 1gb.... vilket jag absolut inte ville ha. skickade tillbaka det och fick vänta några dagar. nytt paket kommer och denna gång är det ett 7950 kort, (mellanskillnad på pris vid den tidpunkten var 1900kr)

Tar kontakt med butiken och dom säger att det är deras misstag. att det dessutom hände 2ggr. så jag fick behålla 7950 kortet + ha den vanliga garantin. mitt motto är att ärlighet varar längst. sen är det upp till var och en.

Visa signatur

Dator: Chassie: Phanteks Enthoo Evolv X Moderkort: Asus Rog Dark Hero Cpu: AMD Ryzen 5900x Gpu: Rtx 4090 Minne: 32gb Gskill Tridentz NeoKylning:Custom loop, Ekwb med 2x 360 radiator Lagring:För mycket ssd´s PSU: Corsair hx 1200

Permalänk
Medlem

Du får inte, men de kan säkert inte upptäcka det.

Visa signatur

Citera om du vill ha svar.

Permalänk

Äsch det är lugnt, släng in det i burken och öppna den inte för någon, särskilt inte för farbror blå.

Visa signatur

i73820 | P9X79 PRO| Intel 330 120gb | 16gb Corsair 1600 | GTX680OC | Antec P280 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av biorrith:

Jag hade varit tyst och tagit emot.

That's my girl!

OT: Jag vet inte riktigt vad jag ska säga, som någon annan nämnde så kan du säga att du inte märkte något för du inte är så insatt. Skulle ta bort tråden också, så dem inte spårar dig.

Visa signatur

i7700K | GTX 1080 | 16GB

Permalänk
Medlem

du har ju betalat för den så det är bara att ta emot xD

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av flexpex:

Ps. Hämtade alltså ut grafikkortet på en webbutiks utlämnings ställe/butik.
Då jag beställde det via internet.

När de gör sin inventering lär de ju märka att de har ett 660 för mycket och ett 680 för lite. Om de sen spårar upp det till dig bör du ju bli skyldig att betala.

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk

Jag beställde en gång ett grafikkort kommer dock inte ihåg vad det var.. men edt kostade runt 3500kr,, och till min förvåning fick jag ett trepack )
perfekt innan jul ! Jag hade behållt det..

EDIT: 7800GT har jag för mig ... el var det 7900gt? nåt sånt

Visa signatur

[Dator: Amd Phenom II x4 955 |Corsair 4bg XMS3 | Sapphire 6950 @ 6970 RIP | Gigabyte 790XTA-UD4 | Corsair 850AX | Coolmaster Stacker]

Permalänk
Medlem

gällande garanti så kan du ju alltid få garanti direkt av nvidia eller vem det nu är du köpt det av.

Visa signatur

MODERMODEM: Asus ROG Strix Z270E Gaming | i7 7700K | Corsair Hydro H110 | Kingston HyperX Savage 32GB DDR4 RAM | Asus GeForce RTX 3060 Ti TUF OC | Crucial BX100 500GB SSD | Phanteks Enthoo EVOLV | SilverStone Strider Evolution 1200W |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Newklear:

När de gör sin inventering lär de ju märka att de har ett 660 för mycket och ett 680 för lite. Om de sen spårar upp det till dig bör du ju bli skyldig att betala.

Jag skulle dock vilja påpeka att de ej kan tvinga en att betala. Skulle kunna vara ren okunskap eller att man inte noterade att de hade gett en ett bättre kort.

Låt oss leka med tanken att herr Svensson beställer en datorn som ens IT-kompis har tipsat som, paketet dumpar ner i lådan herr Svensson plockar upp syn nya dator. Vad han dock ovetande har fått är en dator vars utvändiga sida ser identisk ut med det han har beställt men med komponenter för 10 000 mer inuti, låt oss leka med tanken, SSD istället för HDD, mer ram, bättre CPU och bättre grafikkort. Detta är självfallet overkill för webbsurfande herr Svensson.
Kan butiken efter ett år kräva herr Svensson på 10 000? Jag tycker inte det är rimligt.

Permalänk

varenda gång jag har köpt ett grafikkort så har jag alltid stått framme vid kassan och tänkt " SNÄLLA FÖR GUDS SKULL TA FEL! SNÄLLA!

fast det skulle va hemskt att ha "stulit" något, eller ah, betalat för lite.

Permalänk
Medlem

Om du vill behålla kortet så ska du inte göra en tråd om det. Webhallen finns på forumet. Sök på namnet bara.

Permalänk

Liknande hände mig för ett par månader sedan med webbhallen, jag ringde helt sonika webhallen och sa som det var, de lät mig behålla det bättre kortet med fulla garantier Ärlighet varar längst!

Permalänk
Medlem

Surt bara om kortet går sönder

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av Tino:

Jag skulle dock vilja påpeka att de ej kan tvinga en att betala. Skulle kunna vara ren okunskap eller att man inte noterade att de hade gett en ett bättre kort.

Låt oss leka med tanken att herr Svensson beställer en datorn som ens IT-kompis har tipsat som, paketet dumpar ner i lådan herr Svensson plockar upp syn nya dator. Vad han dock ovetande har fått är en dator vars utvändiga sida ser identisk ut med det han har beställt men med komponenter för 10 000 mer inuti, låt oss leka med tanken, SSD istället för HDD, mer ram, bättre CPU och bättre grafikkort. Detta är självfallet overkill för webbsurfande herr Svensson.
Kan butiken efter ett år kräva herr Svensson på 10 000? Jag tycker inte det är rimligt.

Jag kan inte reglerna, men det låter väldigt konstigt att de inte skulle kunna kräva betalning. I detta fallet är det ju väldigt tydligt att man fått fel kort, då det antagligen inte låg i en 660-kartong.

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem
Skrivet av willehawk:

Va fan ska de säga?

antagligen att han inte är läskunnig då det säkert står 680 med världens kaxigaste font på kylaren.

men men, de har säkert varit med om värre fall av autentisk dumhet

Skrivet av kevve1:

Mitt steelseries 6gv2 gick sönder så jag gick och skulle byta, av misstag så fick jag ett med röda switchar istället och det var inget jag sa till utan körde på. På grund av detta har jag legat sömnlös det senaste halvåret.

är det prisskillnad på 6gv2 beroende på vilka brytare man har i dem?

knappast dubbelt så dyrt som i det här fallet.

Visa signatur

| HAF932 | Ryzen 3700X @ 4,3 GHz | Gigabyte X570 Aorus Ultra | 32 GB G.Skill @ 3600 MHz | RTX 2070 @ 2 GHz | O2 + ODAC | MP600 1TB + 2x 2TB RAID 1 + 2x 2TB RAID 1 | Win10 Pro 64-bit |

Permalänk

ring och fråga men för guds skull gå ej till butiken med det i obruten förpakning då dom säkert vill ha tillbaka det i butiken men ej på telefån

Visa signatur

pc 1: i7 4770k ----- 6970 cf (unlockat sapphire hd 6950 och ett msi lightning hd 6970) ----- 8gb ram 1333mhz ----- gigabyte g1.sniper z87 ----- corsair tx 650 -------- coolermaster hyper 212+ -------- samsung 2233rz
pc 2(bärbar): cpu i3 2310m ---- gpu intel hd 3000 ---- ram 4gb drr3 1333mhz ---- hdd 250gb ---- skärm 13tum tn 1366x768 :(

Permalänk
Medlem

Tack för alla svar.