Någon annan som kollar på Halo Forward Unto Dawn?

Permalänk
Medlem

Någon annan som kollar på Halo Forward Unto Dawn?

Kanske inte hör hemma här men det är ju Halo så postar det här.
Några andra Halo-fans som kollar på serien? Vad tycker ni om den i så fall?

Avsnitten finns i 1080p på Youtube och det ska bli totalt 5 avsnitt av serien.

Avsnitt 1.
http://www.youtube.com/watch?v=BfJVgXBfSH8

Avsnitt 2.
http://www.youtube.com/watch?v=K56gSEJ6IGc

Det finns även en till Halo-serie fast de verkar vara beroenda av dontationer av tittarna och den serien är ganska mycket sämre. Den heter Halo. Helljumpers och det har bara kommit två avsnitt av den och det verkar inte som att det kommer att komma några nya.

Rekommenderar Halo-fansen är att kolla på den serien jag länkat till om ni missat den.

Sorry om det redan finns en liknande tråd, hittade ingen när jag sökte..

Visa signatur

Hej

Permalänk
Medlem

Jag tittar på det, är väl hyfsat. Vet du om det här är filmen som kommer med limited edition eller vilken den nu ingår i?

Permalänk
Medlem

Tror det är limited edition som har den extra långa versionen. Men jag hoppas att resterande delarna blir lika bra. Tycker de är bra och välgjorda

Visa signatur

Spelburk: Lian Li O11D XL | R9 Ryzen 5950X |
Phanteks Revolt X 1000W | EVGA RTX 3090 FTW3 Ultra | G.Skill 3600MHz 64GB RAM | Samsung 49" C49RG90
HTPC 1: Streacom F1C | AMD A-5600K | Crucial M4 64 GB | 8 GB RAM @ 1866 MHz
HTPC 2: Raspberry Pi -> Raspbmc

Permalänk

Jag tittar, tycker väl det är rätt bra helt klart värt att se

Visa signatur

| Intel i5-4670k @ 4.6Ghz | Noctua NH-U12P SE2 | Asus GTX 980 | ASUS Z-87 A| Några SSD | Corsair TX V2 750W PSU | 12GB DDR3 Ram|

Permalänk
Medlem

Jag tycker att serien är sjukt jävla bra, antagligen för att jag växte upp med Halo som favoritspel

Avsnitt tre rös jag till som fan flera gånger

Permalänk
Medlem

Självklart. Grym reklamkampanj detta. Synd spelet redan är läckt bara.

Permalänk
Medlem

Kollade precis på alla till och med den 3e som kom ut idag, jäklar vad jag längtar till nästa avsnitt Man blir sugen på att börja spela Halo igen, i mina ögon bästa spelet som gjorts.

Visa signatur

Tofu bud

Permalänk
Medlem

FYFAAAAAAN vad bra tredje avsnittet är !! Sista 5 minuterna fick jag gåshud och kom på skärmen!

Visa signatur

Driven, Optimistisk & Social

Permalänk

Jag fattar inte när detta utspelar sig. Om vi skulle ta och diskutera avsnitt tre

så pratar de om att hans bror blivit dödad av rebeller. Rebellerna var alliansens huvudfiende innan Covenant kom in i bilden och de tycks förvånade över att se en Elite i slutet som det där var en Elite. Men Halo 4 utspelar sig rimligtvis efter Halo 3 och eftersom detta är deras reklamkampanj borde det väl ändå vara samma tid? Men slutet av trean fick jag för mig att Covenant-alliansen kollapsade och Elitesen slut fred med förenta nationerna. Är det alltså innan. Är det till och med innan Reach? Den första utomjordiska rasen människorna mötte var ju Covenant. Jag kommer inte ihåg var detta skedde dock. Videoklippet de kom över i filmen tyder på att de ville mörka existensen av Coventant eller?

Dold text
Permalänk
Avstängd
Skrivet av LeMisanthrope01:

Jag fattar inte när detta utspelar sig. Om vi skulle ta och diskutera avsnitt tre

så pratar de om att hans bror blivit dödad av rebeller. Rebellerna var alliansens huvudfiende innan Covenant kom in i bilden och de tycks förvånade över att se en Elite i slutet som det där var en Elite. Men Halo 4 utspelar sig rimligtvis efter Halo 3 och eftersom detta är deras reklamkampanj borde det väl ändå vara samma tid? Men slutet av trean fick jag för mig att Covenant-alliansen kollapsade och Elitesen slut fred med förenta nationerna. Är det alltså innan. Är det till och med innan Reach? Den första utomjordiska rasen människorna mötte var ju Covenant. Jag kommer inte ihåg var detta skedde dock. Videoklippet de kom över i filmen tyder på att de ville mörka existensen av Coventant eller?

Dold text

Serien utspelar sig år 2526. Vi har ju ännu inte sett slutet, iaf 2 avsnitt kvar innan spelet släpps, så det är ju mkt möjligt att de "hoppar" framåt lite i tiden.

Permalänk
Medlem

Jag ser den fett bra

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Jag tittar på den samt att jag har fått morsan att se den, men hon vill ha svensk text så jag textar alla avsnitten..

Visa signatur

CPU: Ryzen 9 3900x Noctua NH-D14 MOBO: TUF Gaming X570-PLUS GPU: GTX 980 RAM: 32 GB 3200 MHz Chassi: R4 PSU: Corsair AX860 Hörlurar: SteelSeries 840 Mus: Logitech G502 Lightspeed V.v. nämn eller citera mig för att få svar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bekric:

FYFAAAAAAN vad bra tredje avsnittet är !! Sista 5 minuterna fick jag gåshud och kom på skärmen!

Sista avsnittet var riktigt bra. Längtar tills nästa avsnitt.

Visa signatur

Hej

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av LeMisanthrope01:

Jag fattar inte när detta utspelar sig. Om vi skulle ta och diskutera avsnitt tre

så pratar de om att hans bror blivit dödad av rebeller. Rebellerna var alliansens huvudfiende innan Covenant kom in i bilden och de tycks förvånade över att se en Elite i slutet som det där var en Elite. Men Halo 4 utspelar sig rimligtvis efter Halo 3 och eftersom detta är deras reklamkampanj borde det väl ändå vara samma tid? Men slutet av trean fick jag för mig att Covenant-alliansen kollapsade och Elitesen slut fred med förenta nationerna. Är det alltså innan. Är det till och med innan Reach? Den första utomjordiska rasen människorna mötte var ju Covenant. Jag kommer inte ihåg var detta skedde dock. Videoklippet de kom över i filmen tyder på att de ville mörka existensen av Coventant eller?

Dold text

Som det redan är sagt så utspelar sig serien 2526, strax efter mänsklighetens första kontakt med The Covenant. Förmodligen så är dessa möten med Covenant inte är officiellt bland befolkningen än utan endast känd inom vissa delar av militären. Vissa korta klipp av serien med fokus kring Master Chief och Cortana (i början av varje avsnitt) utspelar sig förmodligen år 2557, 4 år efter Halo 3 och strax innan handlingen till Halo 4 tar vid. Det är eventuellt även så att officeraren som man ser lyssna på SOS-signalen i avsnitt 2 (tror jag) är Thomas Lasky, fast några år äldre såklart.

Visa signatur

"The more you learn, the more you realize how little you know."

Permalänk
Entusiast

Nu är 4'an ute också, detta blir då bara bättre och bättre.

Länk.

Visa signatur

PC: AMD Ryzen 9 3900X - Asus STRIX B550-F - G.Skill 3200MHz 4x8GB - AMD RX 5700 XT 8GB - Intel 730 240GB - Intel 530 480GB - AX760 Platinum
Kringutrustning: Dell S2721DGFA - Dell U2515H - Logitech G603 - Ducky Shine3 MX Brown - Sennheiser HD558/Game One

- Feedback - Kontakt - Regler -

Permalänk
Medlem

Oh, fruktansvärt bra serie! Jag bokade spelet direkt efter jag sett episod 4 haha. Halosuget är enormt just nu..

Permalänk
Medlem