Permalänk
Medlem

Värt att byta?

Hej, jag hade tänkt att byta grafikkort på min HP Pavillion och jag undrar om det blir någon märkbar skillnad på http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=1408219 och Nvidia GeForce GT 440?

MVH

Permalänk
Medlem
Skrivet av villez97:

Hej, jag hade tänkt att byta grafikkort på min HP Pavillion och jag undrar om det blir någon märkbar skillnad på http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=1408219 och Nvidia GeForce GT 440?

MVH

rakt av skulle jag säga JA det är ju två serier i mellan
jag har ett 470 och ett 670 är dubbelt så snabbt så varför skulle inte det var en märk bar skillnad på dom?

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Medlem

Okej, tack jag var bara lite osäker

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av villez97:

Hej, jag hade tänkt att byta grafikkort på min HP Pavillion och jag undrar om det blir någon märkbar skillnad på http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=1408219 och Nvidia GeForce GT 440?

MVH

Skriv först vad du har för nätagg osv. i datorn. Inte säkert att agget klarar av ett bättre kort (tänker på både på effekt och PCI-e kontakter). GTX650 är inget vidare bra och kan du lägga till 300 får du ett betydligt bättre kort: http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=760515&cks=ASS&assoc=B99...

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kent:

Skriv först vad du har för nätagg osv. i datorn. Inte säkert att agget klarar av ett bättre kort (tänker på både på effekt och PCI-e uttag). GTX650 är inget vidare bra och kan du lägga till 300 får du ett betydligt bättre kort: http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=760515&cks=ASS&assoc=B99...

Nätagget har du rätt i men att en äldre version av PCI-E skulle sätta några större käppar i hjulen för ett 650 skulle jag inte tro. Sen har han kanske inte mer pengar att lägga, det blir lätt 300 till sen så ser man några hundra till så får man ännu bättre och poff så sitter man och tittar på tusen kronor dyrare kort än tänkt.
Det är inte alla som kan eller vill lägga så stora summor på sina datorer som många av oss andra här på Swec gör.

Visa signatur

Amiga 3000 (1990), CPU: 68060 66MHz, RAM: 2MB chip 470MB Fast, GFX: ECS+RTG zz9000 @ 1920x1080, HDD: 32GB SSD/PATA, 128GB SCSI, DVD-Brännare/SCSI, Chassi: Original Desktop. www.som99.se
Primär workstation: i9-12900KS, 128GB RAM, intel A770 16GB.

Permalänk
Medlem

Hur ser men vad man har för nätagg och andra komponenter?

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av som99:

Nätagget har du rätt i men att en äldre version av PCI-E skulle sätta några större käppar i hjulen för ett 650 skulle jag inte tro. Sen har han kanske inte mer pengar att lägga, det blir lätt 300 till sen så ser man några hundra till så får man ännu bättre och poff så sitter man och tittar på tusen kronor dyrare kort än tänkt.
Det är inte alla som kan eller vill lägga så stora summor på sina datorer som många av oss andra här på Swec gör.

GT440 kräver inte extra strömförsörjning, och köper man en märkesdator är det tveksamt att dom har vald en nätdel med PCI-e, därför frågar jag.

Visst har inte alla råd med, eller lust att lägga mycket pengar på datorn, men lite extra information har inget dött av. Tycker synd att TS köper ett GTX650 och sedan ångrar sig pga. han inte visste om alternativen.

Skrivet av villez97:

Hur ser men vad man har för nätagg och andra komponenter?

Oftast står det inte jättemycket info på ett agg i en märkesdator, men det bör iaf. stå watt. Sedan bör du se om du har en PCI-e anslutning på agget. Den ser ut så här:

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk
Medlem
Skrivet av villez97:

Hur ser men vad man har för nätagg och andra komponenter?

Öppna datorn och kolla, alternativt leta upp modellen på tillverkarens hemsida. (modellnamnet brukar stå på en lapp på baksidan på HP Pavilion, om jag inte minns fel)

Visa signatur

< i5 2500K @ 4.2GHz | 16 GB A-Data XPG + Corsair XMS3 1600MHz | ASUS GTX 670 DCU2 | Qnix QX2710 2560x1440 @ 96Hz | ASUS Xonar D2 | Samsung 830 128 GB | Crucial M4 240 GB | Samsung Spinpoint F3 1 TB | WD Green 2GB | Fractal Design Define R3 | Be Quiet! Straight Power 580W >

Permalänk
Medlem

Okej tack

Permalänk
Medlem
Skrivet av villez97:

Okej tack

går ja alltid att köra med molex också...
men det rekomenderas ej nytt nätagg är en betydligt bättre utväg men du väljer själv

ost
Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kent:

GT440 kräver inte extra strömförsörjning, och köper man en märkesdator är det tveksamt att dom har vald en nätdel med PCI-e, därför frågar jag.

Visst har inte alla råd med, eller lust att lägga mycket pengar på datorn, men lite extra information har inget dött av. Tycker synd att TS köper ett GTX650 och sedan ångrar sig pga. han inte visste om alternativen.

Oftast står det inte jättemycket info på ett agg i en märkesdator, men det bör iaf. stå watt. Sedan bör du se om du har en PCI-e anslutning på agget. Den ser ut så här:

http://cdn.overclock.net/6/6e/6ed457e3_pcie-connectors.jpeg

Aha då förstår dig dig, När du pratade om PCI-E uttag tänkte jag på vilken version av PCI-E han har på moderkortet inte på PSU kontakter lätt missförstånd bara

Visa signatur

Amiga 3000 (1990), CPU: 68060 66MHz, RAM: 2MB chip 470MB Fast, GFX: ECS+RTG zz9000 @ 1920x1080, HDD: 32GB SSD/PATA, 128GB SCSI, DVD-Brännare/SCSI, Chassi: Original Desktop. www.som99.se
Primär workstation: i9-12900KS, 128GB RAM, intel A770 16GB.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av som99:

Aha då förstår dig dig, När du pratade om PCI-E uttag tänkte jag på vilken version av PCI-E han har på moderkortet inte på PSU kontakter lätt missförstånd bara

Fick skrivit lite fel, menade kontakter.

Skrivet av villez97:

Okej tack

Har du kollat upp agget än?

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk
Medlem

hinner nog tyvärr inte den här veckan kanske i helgen har väldans massa läxor och annat...
Men tack för hjälpen alla !

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kent:

Fick skrivit lite fel, menade kontakter.

Har du kollat upp agget än?

Jag tittade men tror inte att nätagget har PCI -E uttag och jag fick reda på att den är på 300W.
Måste jag köpa nytt nätagg för att det ska funka att köpa ett bättre grafikkort?