Permalänk

1055t, dålig PPD

Tjena! Har lite problem med min folding. Jag kör en 1055t i SMP läget men får bara runt 1500 i PPD. Googlade runt lite och såg att vissa får runt 9-10k PPD. Läste också om att man behövde köra tio WUs för att få nå "bonus points". Stämmer detta?

När jag ändå gör en tråd, vad för ni för PPD med grafikkortet och processorn? Får själv runt 8k med mitt 6870.

Tacksam för svar!

Edit: Glömde lägga till att jag belastar processorn till 100%.

Visa signatur

Livet är som ett avloppsrör, långt och fullt med skit.

Citera om du vill ha svar!

Permalänk
Medlem

Det stämmer att man måste lämna in 10 för att börja få bonus, och även ha passkey inskriven, men sen vet jag inte om detta syns i programmet.

Visa signatur

Phenom II x4 955, Radeon 4870 1 GB, 4GB DDR3 1333MHz, Corsair VX 550W

Permalänk
Skrivet av JayDee:

Det stämmer att man måste lämna in 10 för att börja få bonus, och även ha passkey inskriven, men sen vet jag inte om detta syns i programmet.

Okej, tack

Visa signatur

Livet är som ett avloppsrör, långt och fullt med skit.

Citera om du vill ha svar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av FudgieCars:

Okej, tack

Hoppas det löser sig. Skriv Annars!

Visa signatur

Phenom II x4 955, Radeon 4870 1 GB, 4GB DDR3 1333MHz, Corsair VX 550W

Permalänk
Skrivet av JayDee:

Hoppas det löser sig. Skriv Annars!

Vet du om man kan korta ner en WU så det mindre tid men man får mindre poäng? Just nu tar det runt 19h för en WU.... Eller kan man köra 10 uniprocesser WUs för att kunna få sina extra poäng i SMP?

Visa signatur

Livet är som ett avloppsrör, långt och fullt med skit.

Citera om du vill ha svar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av FudgieCars:

Vet du om man kan korta ner en WU så det mindre tid men man får mindre poäng? Just nu tar det runt 19h för en WU.... Eller kan man köra 10 uniprocesser WUs för att kunna få sina extra poäng i SMP?

Nä, man får lite slumpade storlek på sina WU's, mellan 3h och 48h för mig. Jag är osäker på om WU's från uni-proc räknas till de 10. Jag tror inte det, tror det måste vara WU's som skulle gett bonus annars. Det är nog bäst att bara låta den tugga! Kan du ge exempel på några WUs och hur lång tid de tar, så kan jag kanske se ifall det flyter som det ska!

Vad du inte ska göra är att avbryta för att du får en stor WU, för då måste man typ börja om från 0 igen.

Du vet att det finns en forumsdel för folding förresten? http://www.sweclockers.com/forum/104-sweclockers-foldinglag/

Visa signatur

Phenom II x4 955, Radeon 4870 1 GB, 4GB DDR3 1333MHz, Corsair VX 550W

Permalänk
Skrivet av JayDee:

Nä, man får lite slumpade storlek på sina WU's, mellan 3h och 48h för mig. Jag är osäker på om WU's från uni-proc räknas till de 10. Jag tror inte det, tror det måste vara WU's som skulle gett bonus annars. Det är nog bäst att bara låta den tugga! Kan du ge exempel på några WUs och hur lång tid de tar, så kan jag kanske se ifall det flyter som det ska!

Vad du inte ska göra är att avbryta för att du får en stor WU, för då måste man typ börja om från 0 igen.

Du vet att det finns en forumsdel för folding förresten? http://www.sweclockers.com/forum/104-sweclockers-foldinglag/

Just nu nu har jag en WU på 19h (SMP) kommer inte ihåg vad jag har haft innan. Tror jag har det mesta klart nu, tack så mycket för hjälpen! Citerar dig igen om någon fråga angående det här dyker upp senare i veckan.

Visa signatur

Livet är som ett avloppsrör, långt och fullt med skit.

Citera om du vill ha svar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av FudgieCars:

Just nu nu har jag en WU på 19h (SMP) kommer inte ihåg vad jag har haft innan. Tror jag har det mesta klart nu, tack så mycket för hjälpen! Citerar dig igen om någon fråga angående det här dyker upp senare i veckan.

Kolla vad det är för projektnummer och base credit. Nu gör jag till exempel en från projekt 7808 på 1698 i base credit, det tar mig ~28h att göra klart. Så liknande base credit borde gå snabbare för dig.

För dig, står det samma siffra i fältet för Base Credit och Estimated Credit? I så fall vet vi att det bara är bonusen som är problemet!

Visa signatur

Phenom II x4 955, Radeon 4870 1 GB, 4GB DDR3 1333MHz, Corsair VX 550W