Netflix liknande programvara

Permalänk
Avstängd

Netflix liknande programvara

Hejsan,

Jag undrar om det finns någon mjukvara man kan sätta upp som en server som fungerar som Netflix fast ens egna filmer man har filmat och så. Dvs inbyggd spelare och ett hyffsat grännsnitt. Gärna HD stöd.

Även att man kanske loggar in via mobilen och så skalar de om bilder så att mobilen orkar driva den, ungefär som svtplay. Det tror jag inte finns men hoppas på något liknande för en dator.
Nå, vad tror ni?

Visa signatur

Halleluja

Permalänk
Medlem

Plex låter som att det kan uppfylla dina krav och det finns en klient till i princip varje plattform där ute. Jag har inte använt det själv men jag har sett att många andra har rekommenderat programmet.

Permalänk
Medlem

Xbmc fungerar också bra

Visa signatur

Main dator: i5 750 4Ghz, GTX 770 4GB, Intel SSD 80GB, 8GB Ram
Servern: Core 2 Duo, 4GB Ram, 4x2TB Lagring, Ubuntu Server 12.04

Permalänk

Jag kör subsonic för det du beskriver. Är från början gjort för musik men funkar också bra för film. Finns appar för de flesta mobila plattformarna också.
Enda nackdelen för mig är att uppspelningen sker m.h.a. flash, annars är den perfekt.
Avkodningen sker på servern, så deet är inga problem att se på film via mobilen. Du kan själv välja bitrate direkt i webläsaren.

Permalänk
Medlem
Skrivet av tvrgriffith:

Jag kör subsonic för det du beskriver. Är från början gjort för musik men funkar också bra för film. Finns appar för de flesta mobila plattformarna också.
Enda nackdelen för mig är att uppspelningen sker m.h.a. flash, annars är den perfekt.
Avkodningen sker på servern, så deet är inga problem att se på film via mobilen. Du kan själv välja bitrate direkt i webläsaren.

Jag kör också subsonic, det är rätt schysst.

Visa signatur