Vill ha GTX580 SLI... men är en NOOB som inte vet om det går!

Permalänk
Medlem

Vill ha GTX580 SLI... men är en NOOB som inte vet om det går!

Tjena Grabbs!

Köpte en skärm i förrgår eftersom att jag tröttnat på min inte så färgåtergivande skärm ifrån 2010. Det blev iaf en BenQ XL2420T... alltså en 120 Hz, MEN eftersom mitt GTX580 bara orkar upp till 58-59 FPS så vill jag nu öka detta!

Sitter alltså och funderar på om jag kan trycka in ett 580 till i min burk! Eftersom att jag en noob så vet jag inte så mycket om min dator utan bara "köpte den"... Jag förstår inte språket "tekniska" så bra som jag skulle vilja, så nedan kommer ett par frågor!

För det första vet jag inte vad som är rekommenderat mellanrum mellan grafikkorten, för det andra så vet jag inte om mitt MB stödjer det.

Idag har jag ett DC II från Asus(vilket är stort som ett hus!), men kan jag blanda och köpa bara ett vanligt också? Förlorar jag en massa på det eller vad?

MB är ett Asus P6T från 2010
Power 850w antec

Visa signatur

| Fractal Design R | Corsairs 850W | Gigabyte Z270-P | i7 7700K OC 4.6GHz| Noctua NH-15D | Corsair Vengeance 16GB (2 x 8GB) DDR4 3000MHz | 750 GB SSD, 2 TB HDD| ASUS GTX 1080 Ti |

Permalänk
Medlem

Det ska gå, nätagget ska inte ha något som helst problem med det! Om du kör ditt Asuskort i den mittersta PCI-E-anslutningen så går det utmärkt att trycka i ett kort av referensdesign (ett sånt som blåser ut luften ur burken) så att det inte blir så otroligt varmt i lådan.

Visa signatur

Corsair Obsidian 350D | ASUS Maximus V Gene | i5-3570k
Palit RTX3060 Dual OC | 4x4GB 1600Mhz Vengeance LP | 2x256GB SSB | TX950W | W10
Ducky Shine3 MX (Red Switches) | Mionix Naos 8200 | DT990+Schiit Modi2/Magni2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pertanbus:

Det ska gå, nätagget ska inte ha något som helst problem med det! Om du kör ditt Asuskort i den mittersta PCI-E-anslutningen så går det utmärkt att trycka i ett kort av referensdesign (ett sånt som blåser ut luften ur burken) så att det inte blir så otroligt varmt i lådan.

Fan, va bra! Jag har ju redan H920 till CPUn så temperaturen ska nog inte vara något problem!?

Så gött då! Men då kommer SLI-frågan istället, behöver man alltid aktivera den eller är den alltid på?

Visa signatur

| Fractal Design R | Corsairs 850W | Gigabyte Z270-P | i7 7700K OC 4.6GHz| Noctua NH-15D | Corsair Vengeance 16GB (2 x 8GB) DDR4 3000MHz | 750 GB SSD, 2 TB HDD| ASUS GTX 1080 Ti |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Grim2you:

Fan, va bra! Jag har ju redan H920 till CPUn så temperaturen ska nog inte vara något problem!?

Så gött då! Men då kommer SLI-frågan istället, behöver man alltid aktivera den eller är den alltid på?

CPU:ns kylnings bör inte vara något problem alls. En chassifläkt extra kan hjälpa korten med frisk luft om det behövs. Tänk bara på att korten inte får kväva varandra, finns ibland vissa små kuddar som kan hålla isär korten någon millimeter.

SLI slår du på en gång i nVidia control panel sen är det alltid vara aktiverat. Vissa spel kan ha dåligt stöd för SLI eller så kan det vara så att du inte vill köra med båda korten av värme/ljud-skäl eller när det inte krävs. Då kan du slå av SLI för just den applikationen.

Visa signatur

Corsair Obsidian 350D | ASUS Maximus V Gene | i5-3570k
Palit RTX3060 Dual OC | 4x4GB 1600Mhz Vengeance LP | 2x256GB SSB | TX950W | W10
Ducky Shine3 MX (Red Switches) | Mionix Naos 8200 | DT990+Schiit Modi2/Magni2