Spelveckan: Ravaged, Chivalry och Diablo III

Permalänk
Medlem

haha ball känns som ett 00s spel hehe

Visa signatur

CPU: i7 9700k GHz |GPU:GTX 2070 ROG |Moderkort: ASUS ROG Strix Z390-F |Kylning: Corsair H115i PRO |RAM: Corsair ddr4 32GB 3000 mhz |SSD:m.2 90 evo plus |OS: windows 10 Pro
Online:| Overwatch(master) | CS:GO | APEX | VR-SPEL | PUBG |
Bredband | Fraktfritt Inet | hemsida| swec bb-koder

Permalänk
Medlem

Är det någon skillnad mellan Chivalry och Source-modden Age of Chivalry? För AoC är kanongöy.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ludric:

Är det någon skillnad mellan Chivalry och Source-modden Age of Chivalry? För AoC är kanongöy.

Har sett i chatten på flera olika servrar att alla AoC "veteraner" verkar gilla det nya Chivalry. Grafiken, känslan och ljudet verkar vara det som är bäst med spelet.

Permalänk
Skrivet av Flamso:

Halo är väl kul, men ja, det är skitspel. Borderlands 2 och XCOM visade var skåpet ska stå! Jag känner bara att jag måste prova Dishonored också!

Halo har väl aldrig riktigt lyckats leva upp till originalet vad beträffar singleplayern men det är inte dåligt. Fortfarande en av de bättre kampanjlägen som finns och H3s multiplayer ligger långt före många av dagens spel. Matchmaking och inte en massa trollservrar över allt, splitscreen multiplayer, grym community, bra grafik(designmässigt). Visst hade det varit bättre om jag var med och designa men fortfarande inte skit. Borderlands däremot... Generiskt och ointressant utan någon som helst finnes. Det var inte roligt första gången och det blir bättre med tiden.

Permalänk
Discokungen
Skrivet av LeMisanthrope01:

Halo har väl aldrig riktigt lyckats leva upp till originalet vad beträffar singleplayern men det är inte dåligt. Fortfarande en av de bättre kampanjlägen som finns och H3s multiplayer ligger långt före många av dagens spel. Matchmaking och inte en massa trollservrar över allt, splitscreen multiplayer, grym community, bra grafik(designmässigt). Visst hade det varit bättre om jag var med och designa men fortfarande inte skit. Borderlands däremot... Generiskt och ointressant utan någon som helst finnes. Det var inte roligt första gången och det blir bättre med tiden.

Trist att du inte har humor! Men visst, Halo 3s MP är riktigt bra, det kan jag hålla med om!

Visa signatur

AMD 5800X3D - G.Skill Trident Z 3200 CL16 32GB - Asus B550 TUF - ASRock 7900 XTX Phantom - Intel 900p - CaseLabs S8 - LG 42C2 - Corsair AX1200i - Aquaero 6 - Vattenkyld

Permalänk

Höhö.. 2 ½ månad senare får SweC upp det på nyhetstapeten! Bra jobbat boyz =D

http://www.sweclockers.com/forum/76-shooters/1132566-allman-d...

OnT: Ravaged är skitkul, älskar konceptet och tanken bakom det.. ha en fortsatt trevlig kväll!

Visa signatur

Riktigt gammal signatur, för bra för att tas bort! Mvh 2011.

CPU: AMD Phenom | X4 955 3,8 GHz GPU: XFX Radeon HD 5970 Nätaggregat: Fractal Design 550W Chassi: Cooler Master HAF 932 Minne: Corsair Vengeance 8GB 1666 Mhz Moderkort: Gigabyte 990FXA-UD3 HDD: Samsung Spinpoint F3 1TB DVD/CD: Sony Optiarc 7620 Kylare: Noctua NH-D14

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Tastyandy:

Höhö.. 2 ½ månad senare får SweC upp det på nyhetstapeten! Bra jobbat boyz =D

http://www.sweclockers.com/forum/76-shooters/1132566-allman-d...

OnT: Ravaged är skitkul, älskar konceptet och tanken bakom det.. ha en fortsatt trevlig kväll!

Nyheten handlar om att det släpptes i veckan, vilket den inte gjorde 2 ½ månad sedan.

Visa signatur

Meow

Permalänk
Medlem
Skrivet av skogsvilden:

En generell regel Jag börjat tillämpa är att ju högre siffra ett spel har i namnet desto sämre är det och är det mer än 2 så har det hittills inte visat sig vara ett spelvärt spel. Call of duty-klonerna behöver inte ens ha siffror i namnet utan är direktkvalificerade till spelen som världen klarar sig bra utan.

Ja säger bara Q3 arena. Hoppsan var förhastad man kan vara Man ska alltid ge det en chans och även om cod i princip är samma spel sen 4:an så är storyn i dom värt åtminstonde steam-rea-priserna.

Visa signatur

Sandy-bridge + gtx770 /dator
http://dreamhack.se/dhw15/

Permalänk
Inaktiv

Vettifan om detta är nåt att ha, ravaged. Gillar ju flyga heli, men verkar lite skum styrning?

Permalänk
Medlem
Skrivet av 1up:

Ja säger bara Q3 arena. Hoppsan var förhastad man kan vara Man ska alltid ge det en chans och även om cod i princip är samma spel sen 4:an så är storyn i dom värt åtminstonde steam-rea-priserna.

Spelar inte FPS-spel eller spel utan handling eller story med undantag för ARMA emellanåt.

Visa signatur

Riggen:ASRock X570M Pro4 - AMD Ryzen 7 3700X - Corsair 32GB DDR4 3200MHz - Corsair MP510 960Gb NVME - EVGA 1080ti SC2 - 3x Samsung 840 500GB - EVGA SuperNOVA G1+ 650W - Fractal Design Meshify C Mini Dark TG
NAS: FreeNAS @ HP Proliant MicroServer Gen 8 - Xeon E3-1230 V2 - 16Gb Kingston ECC RAM - Intel 530 120Gb - IBM m1015/LSI 9220-8i - 4x WD Red 3Tb

Permalänk
Medlem
Skrivet av skogsvilden:

Spelar inte FPS-spel eller spel utan handling eller story med undantag för ARMA emellanåt.

Jag tycker det är konstigt att välja bort spel så generellt. Ok så inga spel utan handling, dvs i stort sett ingen multiplayer, och inga fps spel (där man i dagsläget iaf hittar de bästa storyspelen). Det luktar lite troll här men man måste ändå fråga, vad finns kvar då?

/någon med långt över 200 spel i bara steam.

Visa signatur

Sandy-bridge + gtx770 /dator
http://dreamhack.se/dhw15/

Permalänk
Medlem
Skrivet av 1up:

Jag tycker det är konstigt att välja bort spel så generellt. Ok så inga spel utan handling, dvs i stort sett ingen multiplayer, och inga fps spel (där man i dagsläget iaf hittar de bästa storyspelen). Det luktar lite troll här men man måste ändå fråga, vad finns kvar då?

/någon med långt över 200 spel i bara steam.

Spelar i stort sett bara rollspel nuförtiden och FPS/TPS-spel där det finns handling, alltså handling och rollspelsinslag.

http://www.fz.se/medlem/?id=40263

Visa signatur

Riggen:ASRock X570M Pro4 - AMD Ryzen 7 3700X - Corsair 32GB DDR4 3200MHz - Corsair MP510 960Gb NVME - EVGA 1080ti SC2 - 3x Samsung 840 500GB - EVGA SuperNOVA G1+ 650W - Fractal Design Meshify C Mini Dark TG
NAS: FreeNAS @ HP Proliant MicroServer Gen 8 - Xeon E3-1230 V2 - 16Gb Kingston ECC RAM - Intel 530 120Gb - IBM m1015/LSI 9220-8i - 4x WD Red 3Tb

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon99565:

Vettifan om detta är nåt att ha, ravaged. Gillar ju flyga heli, men verkar lite skum styrning?

Tänkte att det blir sköj å kötta lite, ack jag hade fel! När man lutar helin framåt/nedåt för att få lite fart eller för att skjuta på bilar så blir den tung som F*N! Jag har bara testat spelet en snabbis dock och fick inte flyga mycket för även om jag var först vid plattan så kom folk å kasta granater/sköt mig och snodde helin a là bf3 style.. :/ Men spelet har potential i mina ögon!

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av blekfet:

Tänkte att det blir sköj å kötta lite, ack jag hade fel! När man lutar helin framåt/nedåt för att få lite fart eller för att skjuta på bilar så blir den tung som F*N! Jag har bara testat spelet en snabbis dock och fick inte flyga mycket för även om jag var först vid plattan så kom folk å kasta granater/sköt mig och snodde helin a là bf3 style.. :/ Men spelet har potential i mina ögon!

lol jo.. lite det så som det såg ut
lite skumt dom gör om styrningen för hur en heli normalt fungerar?? ogillar fenomenet när ens heli verkar bli tegelsten oavsett spel. bf2 var ju grymt att flyga heli i

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rewinding:

Chivalry är inte att rekommendera, om man vill spela ett medeltidens fighter spel ska man spela paradox War of the roses. Dock inte på det närmaste halvåret, det är ospelbart för tillfället då det saknas stabila drivrutiner till alla nvidia användare.. (Crashar för 80% av spelarbasen var 5 minut, inklusive mig)

Hah skämtar du eller??!?
Chivalry äger upp M&B och WOTR ganska hårt både i mekaniken, intensiteten, feedback, grafik och känsla. (De må vara mer arkad men det är också mer naturligt än hur WOTR / M&B systemen fungerar)Har förövrigt varit i betan för båda sedan några månader tillbaka och har knappt rört WOTR sen jag kom med i chivalry betan. Dessutom är WOTR mer mainstream inriktat med klutrig hud och alldeles för "bf"-liknande inslag av hur squad system m.m fungerar.

Bästa melee spelet som gjorts i min mening i alla fall.

45+ timmar Chivalry
5 timmar WOTR

Permalänk
Medlem

Chivalry verkar kul, men synd att det inte innehåller en single player del också.

Visa signatur

HTPC Lian Li PC-A05FNB | Intel Core i5-13400 | 32 GB DDR5-6000 | 4,5 TB SSD | RTX 4070 12 GB
Laptop Razer Blade 15 Base 2021 | Intel Core i7-10750H | 16 GB DDR4-2933 | 1,5 TB SSD | RTX 3070 8 GB
Laptop Lenovo ThinkPad E585 | AMD Ryzen 5 2500U | 16 GB DDR4-2400 | 756 GB SSD | Radeon Vega 8

Klocka GTX 460 med NiBiTor 5.8

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ludric:

Är det någon skillnad mellan Chivalry och Source-modden Age of Chivalry? För AoC är kanongöy.

Större delen av teamet som gjorde modden har varit med och gjort chivalry.

Visa signatur

i5 4790K, 8 GB XMS3 1600 Mhz, RX 5700XT, Gigabyte G1.Sniper M5