HTC släpper J Butterfly i Japan med rekordhöga 440 ppi

Permalänk
Medlem

Jo, denna ser verkligen intressant ut,
tycker min X10:a börjar ge sig så kanske dags att uppgradera sig.

Tror ni den kommer finnas i den Svenska marknaden i slutet av året?

Visa signatur

l Antec Three Hundred l Corsair CX 600W l 2x4+2x2=12 gb 1600mhz
l XFX Radeon HD 6950 2Gb l Gigabyte GA-990XA-UD3 l AMD Phenom II x6 3,2ghz
l Noctua NH-U9B SE2 l Verbatim 120Gb ssd l 1tb 7200rpm

Permalänk
Medlem
Skrivet av Koffe_93:

Jo, denna ser verkligen intressant ut,
tycker min X10:a börjar ge sig så kanske dags att uppgradera sig.

Tror ni den kommer finnas i den Svenska marknaden i slutet av året?

Kommer troligen komma en snarlik variant av denna Japanska versionen. Jag skulle gissa på ett den inte hinner komma innan årets slut men man vet aldrig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Petterk:

För ingen har levererat något intressant på Windows Phone?

[ rant ]

Trotts att de har haft massor med tid på sig vid det här laget så finns det inget positivt att skriva och man får helt enkelt lämna ämnet tills dess att Microsoft faktiskt lanserar något.

[ more rant ]

Det är intressantare om de skriver om Blackberry 10 och Playbook OS 2.1. Sistnämnda har både enhet, OS och SDK. SDK:t är även för BB10.

Jag tror att ovan är mycket av dina högst personliga åsikter.

Har sedan flera år haft flera iOS-prylar och min Android-mobil i mer än 1,5 år. Köpte för en månad sedan min första WP-telefon, en Lumia 900, och måste säga att jag är väldigt nöjd med den så långt. Finns några få småsaker som kan göras bättre (tex hantering av volymkontrollen) precis som på iOS och Android, men på det hela stora så gillar jag det faktiskt bättre.

Man kan mäta processorkraft, DPI och radiokretsar tills man storknar, men för mig handlar det om att det skall vara ett väl fungerande och praktiskt system, och där tycker jag verkligen att WP lyckats bättre än iOS och Android. Gillar att ha en bra översikt på hemsidan över den mesta information som man behöver. Det kan man få till i Android delvis, men inte lika snyggt. Sedan gillar jag inte system som är sega som Android/Linux. WP är verkligen supersnabbt och effektivt i dagligt bruk. Detta trots att det bara kör på en enkärning CPU. Så kärnor och MHz är inte alltid allt. Det handlar mer om hur effektivt man verkligen utnyttjar den kraften som man har.

Sedan så håller jag annars med dig i sak att det inte är så konstigt att WP inte nämns lika mycket som Android och iOS. Det är helt logiskt med tanke på marknadsandelarna.

Däremot så förstår jag inte riktigt din logik då du tycker att media skall prata mer om BB. Detta är trots allt en svensk sajt, och BB är inte alls så stort här i Sverige som i USA.

Detta är min personliga bedöming, men dessutom så tror jag att RIM/BB inte kommer att överleva marknadsmässigt. Det är tufft nog med iOS och Android som jättarna, och sedan så är det tuffare för WP som smalare uppstickare på marknadeni, men BB tror jag inte det finns ens plats för i framtiden. Om det är bra eller inte säger jag inget om (har aldrig använt BB), men så ser det nog tyvärr ut. Man skall dock aldrig säga aldrig, så kommer det ett starkt uppsving av BB i Sverige och dessutom en bra terminal så kan jag absolut tänka mig att testa det. Är inte så låst vid något speciellt system och tycker det är kul att prova nya saker.

Dock så får framtiden, som vanligt i den här typen av åsikter/bedömningar/diskussioner avgöra vem som får rätt gällande marknadspotential/möjligheter för olika system.

mvh,
martin

Visa signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1/16/256GB], MacBook Pro 16" [M2/32/512GB], iOS: iPad Mini [128GB/LTE], iPad Pro 12,9" [M1/512GB/LTE], iPhone SE3 [128GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], LG 77" OLED C2 [OLED77C25LB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

Permalänk
Medlem

Vad ni gnäller det är klart iPhone 5 har bland de bästa skärmarna och A6 SoC är bland de absolut snabbaste. Den tävlar helt kompetent mot Krait med Adreno 320. De är också bland de enda som bygger SoC för tablets. Cortex A15 med nästa generations grafik kan såklart överträffa prestandan, men det är ett tag kvar iaf på grafiksidan. Qualcomm ser ganska svaga ut nu när Apple överträffar dem också. Ska bli kul att se hur A6X presterar också. Det finns likvärdig prestanda nu om du föredrar Andriod, så pass likvärdig att det inte är något att gnälla om. Apple är dock starka på GPUn fram till att en ny generation kommer ut från ARM, Img och gänget. De bygger de mycket starkare eftersom de vågar använda mer till GPUn. Vill andra vara med på spelsidan så kommer de öka också, men det handlar egentligen om nästa generations nu. Den kommer Apple anta när den är klar också så.

Det handlar egentligen bara om ekosystem här. Apple må vara löjliga med upplösningen, men den upplösningen som tappas är inte stor, fördelen är kompatibiliteten. Android skalar efter ett annat system istället. Visst hittar man mycket som är bättre hos konkurrenterna, men få kommer slå råa prestandan framöver. Vill man ha en telefon med större skärm, NFC, bättre kamera osv så köper man en sådan. Om inte så kommer många hamna hos iPhone, och 5an om de är intresserade i prestandan. Det är hur hela lösningen fungerar som är intressant, inte vem som optimerat Webkit mest eller satsar mest på CPU-prestanda. Jag tror inte 4s köper är särskilt intresserade av att deras browser är långsammare. Androidköpare är såklart intresserade av att köpa telefonen som passar de själva. Gränssnitten flyter på bra på modern hårdvara och mjukvara på bägge plattformarna.