Beställt grafikkort från CDON, saknar medföljande spel

Permalänk

Beställt grafikkort från CDON, saknar medföljande spel

Tja köpte EVGA 660TI från CDON i torsdags det skulle följa med borderlands 2 i paketet idag när jag hämta ut paketet finns inget spel endast korten.
Dom har ingen support att ringa så jag tog kontakt med en på deras live chat och frågade varför dom inte skickat med borderlands 2 fick svar att det är en kod som medföljer vilket man knappar in på geforce hemsida för att börja ladda hem spelet.
Har letat runt i förpackningen och det finns ingen kod.
Har någon tips på hur man ska gå vidare med detta? grejjen är att jag köpt 10st kort och därmed ska ha 10st ex av spelet känns lite surt nu då jag beställde av cdon just för att spelet ingick.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Livegamers:

Tja köpte EVGA 660TI från CDON i torsdags det skulle följa med borderlands 2 i paketet idag när jag hämta ut paketet finns inget spel endast korten.
Dom har ingen support att ringa så jag tog kontakt med en på deras live chat och frågade varför dom inte skickat med borderlands 2 fick svar att det är en kod som medföljer vilket man knappar in på geforce hemsida för att börja ladda hem spelet.
Har letat runt i förpackningen och det finns ingen kod.
Har någon tips på hur man ska gå vidare med detta? grejjen är att jag köpt 10st kort och därmed ska ha 10st ex av spelet känns lite surt nu då jag beställde av cdon just för att spelet ingick.

Hör av dig till CDON här på forumet (antingen via tråden som finns underKonsumenträtt eller via PM). Josefin som är deras kontakt här verkar kunna lösa mycket mer än vad deras support kan.

Visa signatur

CPU: i5 2500K @ 4,7GHz | GPU: Gigabyte GTX 670 OC | Mobo: MSI P67A-GD55 | PSU: BeQuiet Dark Power Pro10 550W | CPU-kylare: Noctua NH9-UB |Chassi: Inget | HDD: 2+1TB WD Green | SSD: Corsair Force GT 120GB | RAM: Corsair 16GB Vengeance CL9

Permalänk

Tack för tipset.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Livegamers:

Tack för tipset.

Lugnt, hoppas det löser sig!

Visa signatur

CPU: i5 2500K @ 4,7GHz | GPU: Gigabyte GTX 670 OC | Mobo: MSI P67A-GD55 | PSU: BeQuiet Dark Power Pro10 550W | CPU-kylare: Noctua NH9-UB |Chassi: Inget | HDD: 2+1TB WD Green | SSD: Corsair Force GT 120GB | RAM: Corsair 16GB Vengeance CL9

Permalänk
Medlem
Skrivet av Livegamers:

Tack för tipset.

Varför två likadan trådar?

Permalänk
Medlem
Skrivet av weezy:

Varför två likadan trådar?

hoppades på fler svar antagligen! dock imot reglerna

Visa signatur

Ledare & Webbansvarig inom www.balderdash-gaming.com

Permalänk

jo postade här då jag inte riktigt visste vart jag skulle göra det mod får gärna radera denna tråd för den passar bättre under konsument där jag skapade den andra.

Permalänk
Medlem

Fan va dåligt från Cdon :S

Permalänk
Medlem

Säker på att den inte är med? Lappen var lite klurig att hitta i lådan bara

Permalänk
Skrivet av Reyintaz:

Säker på att den inte är med? Lappen var lite klurig att hitta i lådan bara

Har vänt ut och in på lådan finns ingen lapp.

fick detta svar av mailsupporten
Hej,

Ni har inte beställt några spel i varken order 35235276 eller 35235242.

Vart står det att det medföljer spel tillsammans med grafikkorten?

Med vänliga hälsningar
Amanda

Nu blir det svårt att visa vart det står eftersom dom tagit bort etbjudandet och dessutom höjt priset

Permalänk
Medlem
Skrivet av Livegamers:

Har vänt ut och in på lådan finns ingen lapp.

fick detta svar av mailsupporten
Hej,

Ni har inte beställt några spel i varken order 35235276 eller 35235242.

Vart står det att det medföljer spel tillsammans med grafikkorten?

Med vänliga hälsningar
Amanda

Nu blir det svårt att visa vart det står eftersom dom tagit bort etbjudandet och dessutom höjt priset

Det står inget på kartongen om spel? Bild? Brukar vara endast då som man får spel i form av en lapp. Annars borde spelen kommit löst, men det borde även stått med på orderkvittot.

Visa signatur

HTPC - Bygglogg; http://www.sweclockers.com/album/?id=2902
HTPC - Galleri; http://www.sweclockers.com/galleri/6562-htpc-galleribilder
42U - Bygglogg; http://www.sweclockers.com/galleri/7862-42u-rackskap-i-hemmet
i7 8700K, Antec kühler 620, Asus ROG Strix Z370-I Gaming, Corsair Vengeance RGB DDR4-2666 2x16GB RAM, ASUS GTX 1070

Permalänk
Medlem

Vad står det i orderbekräftelsen då?

Visa signatur

ASUS Sabertooth Z87, Intel Core i7-4770K, Corsair Vengeance LP DDR3 2x8GB, EVGA GeForce GTX 980, Samsung 850 evo 500gb ssd, Fractal Design Define R4, Corsair HX 1000W, Dell u3011 30" 2560x1600, fråga gärna om du undrar om något i min profil, hjälper gärna till om jag kan...
Hjultomtenz i BF4

Permalänk
Medlem
Skrivet av Livegamers:

Har vänt ut och in på lådan finns ingen lapp.

fick detta svar av mailsupporten
Hej,

Ni har inte beställt några spel i varken order 35235276 eller 35235242.

Vart står det att det medföljer spel tillsammans med grafikkorten?

Med vänliga hälsningar
Amanda

Nu blir det svårt att visa vart det står eftersom dom tagit bort etbjudandet och dessutom höjt priset

Okej, synd att det inte bara var så simpelt.

Jag insåg precis att det kortet jag beställde (dock från Inet) inte skulle innehålla Borderlands 2, utan den dyrare versionen, men ändå fick jag med det.

Om du inte löser problemet med CDON och verkligen vill ha Borderlands, så skulle du kunna få nyckeln jag har, då jag troligtvis aldrig kommer att spela det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Livegamers:

Nu blir det svårt att visa vart det står eftersom dom tagit bort etbjudandet och dessutom höjt priset

Denna bild borde väll kunna visa det om det nu var den artikeln du köpte
http://i.imgur.com/9gENh.png

Visa signatur

Tack till SAiKoU för avataren!
Stationär: i5-8400 | MSI Z370-A PRO | 24 GB DDR4 | 850EVO 500GB | Corsair VX450 | 1060 6GB Windforce

Permalänk

Dock är det väl inte direkt CDON's fel om det fattas en kod i kartongen? Inte direkt så att CDON öppnar grafikkortslådan för att ta ut koden bara för att jävlas? Skicka ett mail till EVGA om det är ett EVGA kort.

EDIT:

Bild snattat från TomsHardware, så här ser lappen med koden ut, den ska ligga någonstans i grafikkortskartongen, inte i CDON kartongen, bara leta, ligger säkert instoppad i första eller sista sidan av manualen.

Visa signatur

PC: Q6600 | M2G | GTX980 | 4GB DDR2 | AX1200 | 1TB HDD |

Permalänk
Skrivet av Balbuto:

Vad står det i orderbekräftelsen då?

Det står inget om borderlands 2 men den fanns med i torsdags när jag gjorde beställningen.

Permalänk
Skrivet av Fixoon:

Denna bild borde väll kunna visa det om det nu var den artikeln du köpte
http://i.imgur.com/9gENh.png

Det var den vet inte hur du fått fram den men nu är den borta på deras sida.

Permalänk
Sötast

Du kan ju alltid hälsa CDON att du mer än gärna lämnar tillbaka 10 kort på distansköpslagen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Livegamers:

Det var den vet inte hur du fått fram den men nu är den borta på deras sida.

Jag sökte på "EVGA 660TI cdon" på Google och när man håller muspekaren på de pilarna till höger om länken får man upp en preview av sidan och denna preview verkade vara cachad och då kom den lite äldre bilden upp. En bra funktion med Google.

Visa signatur

Tack till SAiKoU för avataren!
Stationär: i5-8400 | MSI Z370-A PRO | 24 GB DDR4 | 850EVO 500GB | Corsair VX450 | 1060 6GB Windforce

Permalänk
Medlem

Enligt Nvidia's promosida ska endast tre Svenska retailers skicka med spelet. Webhallen, Komplett & Dustin
http://www.geforce.co.uk/landing-page/free-game-borderlands-2

Så de kan ju enkelt neka till att de haft erbjudandet...
Blev själv lite snopen när jag läste ett mail från Nvidia att man skulle få med spelet till GTX660Ti och högre när jag beställde mitt GTX680 nyligen.
Men kollade närmare på Nvidias hemsida och fann att just dessa tre butiker var de enda s.k "godkända", synd att de var dock bra mycket dyrare än butiken jag handlade ifrån.

Visa signatur

Första PC'n: Compaq Presario CDS 520 - 1994

Permalänk
Medlem
Skrivet av Amelek:

Enligt Nvidia's promosida ska endast tre Svenska retailers skicka med spelet. Webhallen, Komplett & Dustin
http://www.geforce.co.uk/landing-page/free-game-borderlands-2

Så de kan ju enkelt neka till att de haft erbjudandet...
Blev själv lite snopen när jag läste ett mail från Nvidia att man skulle få med spelet till GTX660Ti och högre när jag beställde mitt GTX680 nyligen.
Men kollade närmare på Nvidias hemsida och fann att just dessa tre butiker var de enda s.k "godkända", synd att de var dock bra mycket dyrare än butiken jag handlade ifrån.

Fick av Inet så vet inte hur bra den informationen stämmer.

Permalänk
Avstängd

Kollar man på CDON's sida så står där inget om något medföljande spel till det kortet.

Oftast brukar man ju kunna se det när de skickar med ett spel till g-kortet.

Visa signatur

Intel Core i7 3770K@3.5, ASUS P8Z77V-DELUXE, 16GB RAM, GeForce GTX 660 Ti, ASUS XONAR ESSENCE STX, SAMSUNG 830 256GB SSD, 5x Samsung HD204UI, 4x WD40EFRX, 1x Western Digital Caviar Green WD20EARX, 1x Samsung HD103UJ, Windows 8.1 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av GaMeR2K5:

Kollar man på CDON's sida så står där inget om något medföljande spel till det kortet.

Oftast brukar man ju kunna se det när de skickar med ett spel till g-kortet.

Jo men tydligen så är det med på en cachad sida (en bild som länkades tidigare i tråden)
http://i.imgur.com/9gENh.png

Permalänk
Medlem

Cachad version av sidan om cdon skulle bli allt för svårflörtade, vet dock inte hur länge cachen finns kvar.
http://webcache.googleusercontent.com/search?q=cache:-iU-kSmBE3kJ:cdon.se/hemelektronik/evga_geforce_gtx_660ti_2gb_ddr5_2xdvi_hdmi_displayport_pcie_%252B_borderlands_2-21190124+EVGA+660TI+cdon&hl=sv&client=opera&gl=se&prmd=imvns&strip=1

Så passa på att få kontakt med dem ganska snart medan cachen finns kvar.

Permalänk
Medlem

Läs tråden, han förklarar varför han köpte 10 kort + spel.

Till TS, ta kontakt med cdon via forumet, skicka en länk till denna tråd, cachade sidan och bilden på den.

§1 borttaget
Visa signatur

Intel i9 10900K | H150i PRO XT | Asus Rog Strix Z490-E Gaming | Asus Strix 3090 OC | G.Skill Trident Z Royal 4x8GB 3600MHZ CL17 | Corsair Force MP600 1TB | Asus Rog Swift PG278QE | EVGA Supernova T2 1600W

Permalänk
Medlem
Skrivet av DaBone:

Gör en printscreen och spara..

Skickades från m.sweclockers.com

Tror dock inte det räcker som "bevis" att bara ta en printscreen,
(Det går att tillfälligt redigera alla sidor)

Visa signatur

Ledare & Webbansvarig inom www.balderdash-gaming.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Solding:

Tror dock inte det räcker som "bevis" att bara ta en printscreen,
(Det går att tillfälligt redigera alla sidor)

Kanske inte, men det kan vara bra om det skulle dra ut på tiden..

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Hemma hos mig är det en Microsoft-fri miljö..
Dator 1: iMac 27" 5K - i7 4,2GHz - 32GB 2400MHz CL14 - 512GB SSD - Radeon PRO 580 8GB - 2xDell P2715Q 4K - 4TB Lacie D2 Thunderbolt
HTPC: ASUS X99-M WS - i7 5960X - H100i GTX - 16GB 3000Mhz - Samsung SM951 512GB - ASUS GTX 780 DCU II OC - AX860 Platinum - Corsair 350D - Linux
Bärbar 1: MacBook PRO 15" 2018 / i7 / 512GB SSD NAS: Synology DS918+ 32TB+2x512GB SSD

Permalänk
Medlem
Skrivet av DaBone:

Kanske inte, men det kan vara bra om det skulle dra ut på tiden..

Skickades från m.sweclockers.com

Och varför skulle det va bra att det drar ut på tiden? gynnar väll ingen

Visa signatur

Ledare & Webbansvarig inom www.balderdash-gaming.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Solding:

Och varför skulle det va bra att det drar ut på tiden? gynnar väll ingen

Det är det han säger, att det inte är bra. (eftersom cachen inte finns hur länge som helst.) Läs igen.

Visa signatur

HTPC - Bygglogg; http://www.sweclockers.com/album/?id=2902
HTPC - Galleri; http://www.sweclockers.com/galleri/6562-htpc-galleribilder
42U - Bygglogg; http://www.sweclockers.com/galleri/7862-42u-rackskap-i-hemmet
i7 8700K, Antec kühler 620, Asus ROG Strix Z370-I Gaming, Corsair Vengeance RGB DDR4-2666 2x16GB RAM, ASUS GTX 1070

Permalänk

har fortfarande inte hört nÅgot av cdon mail support. sist skulle hon kolla upp det fÅr se om man fÅr svar imorn.