Hjälp med Disk utdelning i Nas4Free

Permalänk
Medlem

Hjälp med Disk utdelning i Nas4Free

Att det alltid ska vara så svårt att få till en bra Rubrik, men jag har iallafall ett problem som jag hoppas någon här skall kunna hjälpa mig med.

Jag har en gammal HTPC som jag bestämt mig att använda som en NAS.
Efter att ha läst på litet på nätet så slängde jag snabbt in Nas4Free på den och konfigurerade det enligt denna guide på nätet.

Mitt problem är att när jag sedan kopplar upp mig mot nasen så får jag fram alla diskar och kan föra över filer osv, men detta fungerar endast i några minuter sen tappar den helt kopplingen till nasen den vägen. Grejen är att man fortfarande kan logga in med WebUI och ändra inställningar, lägga till ta bort diskar osv. Så NASEn har ju fortfarande internet och koppling till nätverket.. Varför försvinner diskarna jag delar ut på en gång?

Skulle vara otroligt trevligt om någon kunde hjälpa mig. Jag är väldigt mycket nybörjare på detta om nu det inte skulle märkts redan

EDIT: Efter att ha suttit och kämpat i 6-7 timmar idag så provade jag att byta ut den värdelösa routern som jag fått från BBB till en annan Netgear router som jag hade liggandes hemma. Och problemet är som bortblåst. Dock så har jag inte några tv kanaler nu istället

Permalänk
Medlem

Vill bara säga att det är väldigt trevligt med en uppföljning och hur du löste problemet. Bra jobbat.

Visa signatur

Marantz NR1605, Rotel RB1090, Ino Audio piPs
SMSL SP200 THX Achromatic Audio Amplifier 888, SMSL M400, Audio-Gd NFB-11 (2015), Objective2+ODAC RevB, Audeze LCD-2 Rosewood, Monoprice M1060, ATH-M40x, Sennheiser HD660S, DROP X KOSS ESP/95X, Koss KPH30i, DROP X HiFiMan HE4XX