Xbox 360 med chip/flash, fifa 13?

Permalänk
Medlem

Xbox 360 med chip/flash, fifa 13?

Tja, tänkte kolla lite med er proffs här inne, har en relativt gammal 360 med chip(?) tror jag iaf, och uppdaterade mitt dashboard igår till nyaste via en USB sticka, efter den uppdateringen så fungerar inte mina gamla brända spel utan får bara upp 360 loggan när spelen startas.

beställde fifa 13 igår och får de idag, original såklart, är de ofarligt att spela detta? Går de ens att spela? Kommer den fråga efter uppdatering till Fifa 13 och törs ha uppdatera de eller går de skita i att uppdatera spelet Fifa 13?

väldigt tacksam för svar!

Permalänk
Medlem

Med tanke på att brända spel slutade funka när jag uppdaterade dashboarden till nyaste kanske det är så att Xboxet var flashad?

om så, hur kommer de gå att spela fifa 13 ?

Permalänk
Medlem

Som sagt, "flashen" är nog troligen borta nu när jag uppdaterade dashboardet (enligt en vän så är de så iallafall) och om det inte är emot några regler så undrar jag bara utifall det är ok att köra min köpta Fifa 13 nu och spela de med liveuppdateringar och diverse nu efter när flashen är borta? eller om det fortfarande finns risk för att bli bannad eller liknande?

Om det är någon ursäkt så var den flashad när jag köpte den, och om den nu är original igen, så är det det jag velat, då jag vill kunna utnyttja live-funktionen.

Jaja, får jag inte ta upp detta så kan ni deleta tråden om så är fallet, och jag ber om ursäkt, finns det någon med ett svar skulle jag var tacksam.

Permalänk
Medlem

Jag minns när detta var aktuellt och jag tror det var snack om att ifall man tog hem updaten som återställde alla firmwares till orginal så sparade xboxen att man tidigare haft en moddad firmware(flash) och att informationen bara låg där och väntade tills du anslöt till live och då fick man genast ban, huruvida detta stämmer har jag ingen anning om då jag alltid har flashat tillbaks till orginal som man ska göra innan en update,

det kan hända att du måste installera en update med fifa 13 men tror inte det kommer vara nåt problem.

Permalänk
Hedersmedlem

*Tråd rensad*

Lite regeldiskussioner raderade. Diskussion om flashning är tillåtet, sålänge man inte börjar prata om att piratkopiera spel i sammanhanget.

Visa signatur

CPU: Intel i5 2550K (NH D-14) GPU: Nvidia GTX 570 Mobo: Gigabyte GA-P67-UD7(B2) PSU: Cooler Master Silent Pro 700W

Visste du att om Du inte håller dig till reglerna varje dag, så kommer Arla-haren och skjuter dig i huvudet eller ibland i magen.