Permalänk

GTX 660

Hej, jag hade en tråd uppe idag om jag borde skaffa ett till 560Ti och köra SLI eller om jag skulle köpa ett nytt kort. Det verkade på folk där som att jag borde skaffa mig ett nytt bättre kort istället så det är väll det jag borde göra.
Jag har nu sneglat lite på 660 men ser att det finns massa olika versioner utav kortet.

http://www.inet.se/produkt/5409677/asus-geforce-gtx-660-2048m...
http://www.inet.se/produkt/5409678/asus-geforce-gtx-660-2048m...
http://www.inet.se/produkt/5409599/asus-geforce-gtx-660ti-204...
http://www.inet.se/produkt/5409707/asus-geforce-gtx-660ti-204...

Tänkte fråga er vad som är skillnaderna emellan dessa kort och varför man borde ta det ena eller det andra? Är som ni då kanske förstår väldigt kass på sånt här så all hjälp jag kan få är uppskattad!

MVH

Permalänk
Hedersmedlem

Dina länkar funkar inte! Dock är det oftast ev fabriksöverklock som skiljer, annars är det samma chip. (GTX660)

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)

Permalänk
Skrivet av Jalle64:

Dina länkar funkar inte! Dock är det oftast ev fabriksöverklock som skiljer, annars är det samma chip. (GTX660)

Oj, dom funkar för mig Okej, men så man kan dela upp dem i två då? För det var två med Ti och två utan Ti.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av huskeyninja:

Oj, dom funkar för mig Okej, men så man kan dela upp dem i två då? För det var två med Ti och två utan Ti.

De med Ti är lite snabbare än de utan, så då är frågan vilken budget?

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)

Permalänk
Medlem

Länkarna är förkortade för oss, punkterna kommer med, alltså som att de har kopierats någonstans härifrån forumet.

Visa signatur

i5 750 @ 3.9 GHz | NH-D14 | P7P55D |GTX 960 | Vulcan 8GB | Seagate 600 480 GB | Newton 650w | P280 | Dell U2515H

Permalänk
Skrivet av Jalle64:

De med Ti är lite snabbare än de utan, så då är frågan vilken budget?

Jaha okej, så det handlar helt enkelt om vilka pengar jag är villig att lägga ^^ Jag har tänkt att se vad jag kan lägga undan till detta nu efter löning så då får vi se. Tack för hjälpen

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av huskeyninja:

Jaha okej, så det handlar helt enkelt om vilka pengar jag är villig att lägga ^^ Jag har tänkt att se vad jag kan lägga undan till detta nu efter löning så då får vi se. Tack för hjälpen

Gött återkom gärna då innan köp så kan vi se vilket som är bäst just då!

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)

Permalänk
Skrivet av Rydisen:

Länkarna är förkortade för oss, punkterna kommer med, alltså som att de har kopierats någonstans härifrån forumet.

Nu ska länkarna vara fixade

Citat:

Gött återkom gärna då innan köp så kan vi se vilket som är bäst just då!

Ska jag göra ^^

Permalänk
Medlem

Det är antingen första kortet för 1990:- eller andra 660 Ti utan TOP som gäller.
De andra korten är inte värda pengarna upp enligt mig.

Visa signatur

i5 750 @ 3.9 GHz | NH-D14 | P7P55D |GTX 960 | Vulcan 8GB | Seagate 600 480 GB | Newton 650w | P280 | Dell U2515H

Permalänk
Skrivet av Rydisen:

Det är antingen första kortet för 1990:- eller andra 660 Ti utan TOP som gäller.
De andra korten är inte värda pengarna upp enligt mig.

Skrivet av Jalle64:

Gött återkom gärna då innan köp så kan vi se vilket som är bäst just då!

Såg detta nu (1st DVI-I och 1st DVI-D). Vad är skillnaden? För jag har ju två skärmar idag vill ju kunna fortsätta med det!

Permalänk
Medlem

Lånar tråden lite även här:)

Är det stor skillnad mellan 660 och 660ti?

Vilket är mest prisvärt om man säger så? Skiljer ju sig 6-700kr melllan 660 och 660ti.

Permalänk
Medlem
Skrivet av huskeyninja:

Såg detta nu (1st DVI-I och 1st DVI-D). Vad är skillnaden? För jag har ju två skärmar idag vill ju kunna fortsätta med det!

Står på bland annat wikipedia

Skrivet av FAP:

Lånar tråden lite även här:)

Är det stor skillnad mellan 660 och 660ti?

Vilket är mest prisvärt om man säger så? Skiljer ju sig 6-700kr melllan 660 och 660ti.

Sweclockers recensioner kan du kolla upp. Är det värt skillnaden är upp till dig.

Visa signatur

i5 750 @ 3.9 GHz | NH-D14 | P7P55D |GTX 960 | Vulcan 8GB | Seagate 600 480 GB | Newton 650w | P280 | Dell U2515H

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rydisen:

Står på bland annat wikipedia

Sweclockers recensioner kan du kolla upp. Är det värt skillnaden är upp till dig.

Kollat in det där, är ju siffror för mig vilket inte betyder så mycket. Vet ej hur stor skillnaden blir på skärmen då sista stationära datorn jag ägde var 7-8 år gammal minst!

Är mest därför jag frågar här:) om det är värt att lägga pengarna på det, men lutar nog åt ett 660ti sen klocka det, antar det blir som ett 670 då

Permalänk
Medlem
Skrivet av FAP:

Kollat in det där, är ju siffror för mig vilket inte betyder så mycket. Vet ej hur stor skillnaden blir på skärmen då sista stationära datorn jag ägde var 7-8 år gammal minst!

Är mest därför jag frågar här:) om det är värt att lägga pengarna på det, men lutar nog åt ett 660ti sen klocka det, antar det blir som ett 670 då

Jag förstår inte.
http://www.sweclockers.com/recension/15858-nvidia-geforce-gtx...
15% skillnad klart och tydligt mellan Ti och inte Ti, är det värt 25-30% mer pengar enligt dig så go for it

Visa signatur

i5 750 @ 3.9 GHz | NH-D14 | P7P55D |GTX 960 | Vulcan 8GB | Seagate 600 480 GB | Newton 650w | P280 | Dell U2515H

Permalänk
Medlem
Skrivet av FAP:

Lånar tråden lite även här:)

Är det stor skillnad mellan 660 och 660ti?

Vilket är mest prisvärt om man säger så? Skiljer ju sig 6-700kr melllan 660 och 660ti.

Det beror på vad du spelar, spelar du spel som inte behöver 660ti's prestanda är det ju bortkastade pengar.. Spelar du tex BF3 så är det väl spenderade pengar enligt mig.. Men det är ju också gemene man som ska avgöra om det är värt dom extra kronorna

Visa signatur

|Moderkort: Asus ROG Strix B650E-I Gaming Wifi |GPU: Sapphire Nitro+ RX 7900 XT
|CPU: Ryzen 7 7800X3D |PSU: Corsair RM750X V2 |SSD: Samsung 970 EVO 1TB
|Minne: 32GB Kingston Fury DDR5 6000 Mhz |Chassi: Lian Li O11 Air Mini
|Datorskärm: Acer XR383CURP 38" 1600p 144Hz

Permalänk
Medlem

Och nej, inte ens ett klcokat 660Ti kommer i närheten av ett 670. Sweclockers kryllar av trådar redan som besvarar allt det du frågar om.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av FAP:

Kollat in det där, är ju siffror för mig vilket inte betyder så mycket. Vet ej hur stor skillnaden blir på skärmen då sista stationära datorn jag ägde var 7-8 år gammal minst!

Är mest därför jag frågar här:) om det är värt att lägga pengarna på det, men lutar nog åt ett 660ti sen klocka det, antar det blir som ett 670 då

http://www.anandtech.com/bench/Product/660?vs=647

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)

Permalänk
Medlem

Rydisen: Blir nog ett 660ti då, får hoppas på man kan behålla det grafikkortet ett tag.

Thumbii: Jo ska nog köra bf3 och liknande spel, så får väl bli minst 660ti, borde kanske satsa på ett 670?

Lunatech: "ok"

Jalle64: Tack för länken.

Permalänk

Rekommenderar 7870
Otrolig prestanda för pengarna!

Visa signatur

Insert funny joke here

Permalänk
Skrivet av Slaktardej:

Rekommenderar 7870
Otrolig prestanda för pengarna!

Men om man ska spela BF3 så är väll det bäst att satsa på ett Nvidia?

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av huskeyninja:

Men om man ska spela BF3 så är väll det bäst att satsa på ett Nvidia?

Innan den nya betadrivisen var det så men inte så mycket idag.

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)

Permalänk
Skrivet av huskeyninja:

Men om man ska spela BF3 så är väll det bäst att satsa på ett Nvidia?

Med tanke på att de nya drivrutinerna kommit ut, som Jalle64 sa, så har AMD gått om Nvidia(Bara med lite) i BF3.

Visa signatur

Insert funny joke here

Permalänk
Medlem
Skrivet av Slaktardej:

Med tanke på att de nya drivrutinerna kommit ut, som Jalle64 sa, så har AMD gått om Nvidia(Bara med lite) i BF3.

Har dom verkligen gått om Nvidia?
Har inte så jättebra koll, men flesta här brukar rekommendera Nvidia kort för Bf3 osv.

Permalänk
Skrivet av Slaktardej:

Med tanke på att de nya drivrutinerna kommit ut, som Jalle64 sa, så har AMD gått om Nvidia(Bara med lite) i BF3.

Jag är jävligt okunnig. Baserade mitt uttalande på denna video http://www.youtube.com/watch?v=kTujzlj11I8

Permalänk
Skrivet av FAP:

Har dom verkligen gått om Nvidia?
Har inte så jättebra koll, men flesta här brukar rekommendera Nvidia kort för Bf3 osv.

Det brukade jag också innan 12.11 släpptes för 5 dagar sedan.

Visa signatur

Insert funny joke here