Permalänk
Avstängd

Rengöra CPU med handdesinfektion?

Har monterat bort min kylare och ska lägga ny pasta. Undrar om man kan rengöra heatspreadern med 60% handessinfektion?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Speldator: CPU: i5 3570k @ 4,6 ghz, kyls av Be Quiet Dark Rock Pro 2 Moderkort: ASUS P8Z77-V GPU: Gigabyte GTX 670 WF OC Chassi: Fractal Design Arc PSU: Fractal Design Newton R2 800w SSD: Corsair Force GT 120 gb RAM: Corsair Vengeance 8 gb HP HDD: 1 tb 7200 rpm Ljudkort: ASUS Xonar DX

Permalänk
Medlem

Är det sån återfuktande är det nog ingen bra idé alls

Visa signatur

|Playstation 5|Metspö

Permalänk
Medlem

Intygar det azmodan säger!

I regel så innehåller det glycerol för att huden inte ska torka ut och spricka. Den kommer lägga sig som en hinna på prollen.

Visa signatur

.:Ryzen 7 3700X ♠ Noctua NH-U12S ♠ Gigabyte X570 Aorus Elite ♠ Corsair 2x8GB 3200MHz CL16 Vengeance RGB Pro ♠ Sapphire Radeon RX 5700 XT 8GB Pulse OC ♠ Corsair RM750x 750W ♠ Fractal Design R6:.

Permalänk

Har du inget "rengöringsmedel" som inte lämnar spår efter sig, så tror jag det nästan är bättre att låta bli att kladda med sådant som handsprit och bara torka rent så mycket som möjligt med vad för torr duk, trasa, etc du tänkt använda.
Möjligen kan en lätt fuktad "trasa" med vanligt kallvatten ur kranen gå att använda för att lösa det som eventuellt är vattenlösligt i resterna och sedan eftertorka så att det blir helt torrt. Tänk bara på att det är några droppar vatten på en trasa som gäller och torkar man inte torrt så finns risken att man tillför mer föroreningar än man får bort. Dessutom spelar vattenkvaliten in så om du inte har mjukt vatten (dvs låga mängder kalcium och magnesium) så skulle jag inte rekomendera vatten.

Visa signatur

Jag kan ha fel, men jag tror att jag har rätt.

Permalänk
Medlem

Fråga frugan/bruden/morsan efter nagellackbortagningsmedel (utan olja) ifall det krisar - funkar, men aceton, t-röd eller kemiskt ren bensin fungerar bättre. Helst rengöringssprit (isopropanol/isopropylakohol), tror man kan köpa på närmsta apotek.
Googlade lite och ser att Kjell&Co säljer det också

Visa signatur

“Always be wary of any helpful item that weighs less than its operating manual.”
― Terry Pratchett, Jingo

Permalänk

Jag körde med absolut vodka i brist på annat, funkade fint Dyra droppar dock.

Permalänk
Medlem

Gå till närmaste mack och köp T-röd. Superbilligt, räcker länge, rengör bra!

Permalänk
Medlem

Ren aceton/bensin på ica, runt 15kvar. Räcker ett bra tag!