Apple tvingas be Samsung om ursäkt i 14 punkters Arial

Permalänk
Medlem
Skrivet av mahasj:

Nä det är sant, du verkar helt klart vara en Samsungkonkubin och verkligen tror på att det inte är medvetet val, utan en tillfällighet, av Samsung hur de, till exempel, utformat nedstående produktbild.

http://25.media.tumblr.com/tumblr_lub73j8mKD1r3kdlto1_500.jpg

Här har vi en till Iphone kopia från 2006 med runda hörn och en centrerad knapp. Notera hörlursplaceringen i en cirkel.

De försöker dölja ikonerna bakom en startskärm men även de är apple-fyrkantiga!

Övrig fråga, har apple patent på fyrkanten än? Om inte är det hög tid att den tas.

Permalänk
Medlem
Skrivet av henkiii:

Här har vi en till Iphone kopia från 2006 med runda hörn och en centrerad knapp. Notera hörlursplaceringen i en cirkel.
http://www.cellphonesupersale.com/wp-content/uploads/2006/12/...

De försöker dölja ikonerna bakom en startskärm men även de är apple-fyrkantiga!

Övrig fråga, har apple patent på fyrkanten än? Om inte är det hög tid att den tas.

Jo, precis. Jag tänkte väl att jag sett det redan innan. (dock tror jag att det finns ännu mer lika bilder)
Apple var inte först med mycket..

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sears:

Jo, visst har du rätt där, men du tog upp din poäng på ett väldigt dumt sätt.
Du nämner INGENTING om det i din första kommentar, sedan säger du att jag missar din poäng --.--
Det är kanske inte så konstigt att jag missar den om den inte ens finns..
Du uttryckte dig extremt klumpigt i dina första kommentarer. (det är nog mycket därför alla är så negativa mot dig)

Hur som, nu vet jag vad du menar och jag håller med dig.
Men det är svårt att vara kritisk i många fall. Jag har inte timmar att lägga på att undersöka det, så vissa saker antar jag bara.
Jag är fortfarande överlag kritisk mot det mesta, men på såna här punkter så är det svårt.

Jag tycker majoriteten av alla stämningar är fel. Inte bara Apple's.
Men då jag inte har tid att undersöka all den skit alla gör så reagerar jag på det jag ser och när jag ser att Apple gör stämningar (där vissa av dem är löjligt generiska) så blir jag arg på dem.

I alla stämningar mellan stora företag är ofta motivationen att göra det jobbigt för motparten, och på så vis motverka konkurrensen.
Detta är än en gång min slutsats för att jag tycker den verkar logisk.

Det står inte tilräckligt om sammanhangen och jag är för lat för att själv undersöka.
Vissa grejer, som reklambilden du visade i denna tråden är ju mycket troligt att det är en kopia, men jag tror faktiskt jag sett det med andra märken också, inte bara Samsung och Apple.

Du har helt rätt att jag uttryckte mig klumpigt, var dock ett medvetet val från min sida. Jag är inte den typen av person som alltid säger allt i klartext, jag brukar försöka ge andra människor tid till att komma på "svaren" själva. Genom att göra så, så blir det en diskussion och man engagerar sig i ämnet. Hade jag skrivit något i stil med att "ni måste tänka på att vara källkritiska" så är jag rätt säker på att det inte alls hade blivit samma respons. Istället så valde jag att skriva på ett sådant sätt som jag visste skulle sticka i ögonen hos vissa personer och därmed få igång en diskussion.

Men visst är det så, man har inte tid att kolla igenom alla källor, men att bara anta att andra har rätt är också väldigt fel. Det är så otroligt lätt att sprida rykten på nätet vilket sen folk misstar för sanning och så blir det en massa tjafs bara. Ett exempel är ett svenskt företag som skrev om att Apple (fruktföretaget) hade börjat med en ny sorts skruv som skulle göra självreparationer omöjliga. Artikeln spreds sig snabbt på diverse sajter men allt vara bara en bluff. Och jag tror inte det är endast den biten som är bluff (vilket jag även har visat innan, till exempel att Samsung F700 faktiskt inte visades upp före iPhone).

Källa: Asymmetriska skruven var en bluff

Att företag kopierar och efterliknar varandra det är oundvikligt, men i Samsungs fall så är det i så många olika delar mot ett och samma företag (Apple) så det blir medvetna val från Samsungs sida och inte tillfälligheter som vissa vill få det till. Som jag har sagt innan, hade det varit ett par saker som Samsung hade kopierat/efterliknat från Apple, då hade jag inte brytt mig. Men nu rör det sig om liknande design på mobiler, laddare, ikoner, sladdar, boxar, mp3-spelare, liknande affärer, produktbilder, smartcover (dock inte direkt kopplat till Samsung, men indirekt), samma skådespelare i reklamfilmer, ett dokument på 50(?) sidor som enbart tog upp iPhone, användning av "Apples kundkrets" i sina reklamfilmer och en massa annat. Det är inga tillfälligheter utan medvetna val från Samsungs sida, enligt min åsikt då naturligtvis. Andra får såklart ha sina åsikter.

När det gäller patentstämningar så förekommer det en hel del patentstämningar mellan de olika företagen, dock är det väldigt populärt att skriva om just Apple (det brukar leda till heta diskussioner och därmed mer reklamintäkter till utgivaren av artikeln). Har du exempelvis läst någon artikel om Microsofts stämningar mot Motorola Mobility här på SweClockers?

Om majoriten av stämningar är felaktiga kan inte jag uttala mig om. Jag är inte så pass insatt i varje patentstämning (har helt enkelt inte den tiden till mitt förfogande) så jag låter domstolarna avgöra istället. De har bättre koll på ämnet än någon här på SweClockers har (även ifall vissa verkar tro att de har bättre koll, inte riktat mot dig). Så hela det här "fanboy-kriget" tycker jag är rätt fjantigt. Jag kan glatt säga att Apple är inte perfekta och inte heller deras produkter. Jag har haft många problem med de Apple-produkter jag har, men när de väl fungerar (efter uppdateringar från Apple) så fungerar de faktiskt riktigt bra. Allt Apple gör är heller inte rätt, till exempel att använda sitt patent med runda hörn i sina stämningar (dock tror jag inte de har stämt någon enbart för det patentet). Men Samsung är långt ifrån perfekta också, och det de gör mot Apple (kopierar/efterliknar på en mängd olika sätt) tycker jag är riktigt dåligt. Och det gäller självklart inte bara Samsung, utan det gäller alla företag som beter sig på det sättet. Men det är bara mina åsikter, och andra får ha sina åsikter.

Angående länken (http://samsungcopiesapple.tumblr.com), så kan man klicka på bilderna för att komma till källorna och få mer information om man är intresserad.

Permalänk
Medlem
Skrivet av henkiii:

Här har vi en till Iphone kopia från 2006 med runda hörn och en centrerad knapp. Notera hörlursplaceringen i en cirkel.
http://www.cellphonesupersale.com/wp-content/uploads/2006/12/...

De försöker dölja ikonerna bakom en startskärm men även de är apple-fyrkantiga!

Övrig fråga, har apple patent på fyrkanten än? Om inte är det hög tid att den tas.

1. Mobilen är en mobil, inte en MP3-spelare (vilket Apples och Samsungs produkt är).
2. Mobilen är vinklad, det är den inte på Apples iPod och inte heller Samsungs "iPod".
3. Hörlurarna ligger inte på samma sätt; här ligger de bakom mobilen medan på Apples och Samsungs produktbild så ligger hörlurarna runt MP3-spelarna.
4. Det finns en extra produkt (bluetooth-hörlur) på Sony Ericsson produktbild.
Tillägg (edit): 5. Hörlurarna/sladdarna är av samma färg.

Så även ifall bilderna påminner om varandra så kan vi nog (tror jag) vara överens om att Samsungs produktbild påminner väldigt mycket mer om Apples produktbild än Apples produktbild jämfört mot Sony Ericssons produktbild.

Och som jag sagt flera gånger nu, hade det varit endast ett par saker så hade jag tyckt att denna produktbild var en struntsak. Men som jag har räknat upp flera gånger nu så är det betydligt mer än så: liknande design på mobiler, laddare, ikoner, sladdar, boxar, mp3-spelare, liknande affärer, produktbilder, smartcover (dock inte direkt kopplat till Samsung, men indirekt), samma skådespelare i reklamfilmer, ett dokument på 50(?) sidor som enbart tog upp iPhone, användning av "Apples kundkrets" i sina reklamfilmer och en massa annat.

Så istället för att haka upp dig på fyrkanter så försök se helheten istället. Och om det hade varit möjligt att ta patent på fyrkanten så hade inte Apple varit det enda företaget som hade försökt få det patentet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sears:

Jo, precis. Jag tänkte väl att jag sett det redan innan. (dock tror jag att det finns ännu mer lika bilder)
Apple var inte först med mycket..

Tror inte jag har sett någon som har påstått att Apple har varit först med något i denna tråd.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mahasj:

Du har helt rätt att jag uttryckte mig klumpigt, var dock ett medvetet val från min sida. Jag är inte den typen av person som alltid säger allt i klartext, jag brukar försöka ge andra människor tid till att komma på "svaren" själva. Genom att göra så, så blir det en diskussion och man engagerar sig i ämnet. Hade jag skrivit något i stil med att "ni måste tänka på att vara källkritiska" så är jag rätt säker på att det inte alls hade blivit samma respons. Istället så valde jag att skriva på ett sådant sätt som jag visste skulle sticka i ögonen hos vissa personer och därmed få igång en diskussion.

.. Jag vet inte om jag gillar den metoden...
Speciellt eftersom du gjorde typ 90% av de i tråden irriterade. (inklusive mig)
Jag tror det finns bättre metoder, även om du vill att de skall komma på svaren själva.

Citat:

Samsung F700 faktiskt inte visades upp före iPhone

Mm, den visades upp några dagar efter iPhone.

Citat:

Att företag kopierar och efterliknar varandra det är oundvikligt, men i Samsungs fall så är det i så många olika delar mot ett och samma företag (Apple) så det blir medvetna val från Samsungs sida och inte tillfälligheter som vissa vill få det till. Som jag har sagt innan, hade det varit ett par saker som Samsung hade kopierat/efterliknat från Apple, då hade jag inte brytt mig. Men nu rör det sig om liknande design på mobiler, laddare, ikoner, sladdar, boxar, mp3-spelare, liknande affärer, produktbilder, smartcover (dock inte direkt kopplat till Samsung, men indirekt), samma skådespelare i reklamfilmer, ett dokument på 50(?) sidor som enbart tog upp iPhone, användning av "Apples kundkrets" i sina reklamfilmer och en massa annat. Det är inga tillfälligheter utan medvetna val från Samsungs sida, enligt min åsikt då naturligtvis. Andra får såklart ha sina åsikter.

Samsung kopierar säkert ett antal saker medvetet, men jag tror inte att de gör det inom alla områdena du nämner.
Jag har inte jätte mycket mot kopiering dock. Det är ju inte rätt, men jag har svårt att se på det som fel. Speciellt som en konsument. Kopiering hjälper konsumenter mer än det skadar dem.

Citat:

Har du exempelvis läst någon artikel om Microsofts stämningar mot Motorola Mobility här på SweClockers?

Jo det har jag faktiskt. Minns dock ej exakt vad de stämde över.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sears:

.. Jag vet inte om jag gillar den metoden...
Speciellt eftersom du gjorde typ 90% av de i tråden irriterade. (inklusive mig)
Jag tror det finns bättre metoder, även om du vill att de skall komma på svaren själva.

Mm, den visades upp några dagar efter iPhone.

Samsung kopierar säkert ett antal saker medvetet, men jag tror inte att de gör det inom alla områdena du nämner.
Jag har inte jätte mycket mot kopiering dock. Det är ju inte rätt, men jag har svårt att se på det som fel. Speciellt som en konsument. Kopiering hjälper konsumenter mer än det skadar dem.

Jo det har jag faktiskt. Minns dock ej exakt vad de stämde över.

Jo, fast vad spelar det för roll egentligen? Att bli irriterad över en sådan skitsak är helt meningslöst. Det är bara till gå in i valfri "Apple-tråd" så kan man läsa med jämna mellanrum både det ena och det andra, och betydligt värre saker, och då inte enbart riktat mot Apple utan även mot Apples kunder. Nu blir ju de flesta sådana inlägg modererade, men det är bara till gå in i någon ny Apple-tråd nästa gång och se vad som händer.

Att den visades upp några dagar efter iPhone var inte poängen, utan poängen var att av endast en bild så lurade man en stor del av befolkningen (teknikintresserade) och "Apple" (snarare dess användare) fick en massa skit på grund av en felaktigt bild. Och då menar jag att genom att försöka vara mer källkritisk och inte tro på allt som skrivs på nätet så skulle man kunna (förhoppningsvis) undvika en massa pajkastning och desinformation.

Det är bara till att kolla runt och googla efter Samsung copies Apple så får man upp en hel del. Har även skrivits en och annan nyhet om det här på SweClockers. Nu ska du ju inte tro på allt jag skriver, men jag försöker definitivt inte att lura dig.

Problemet med kopiering är att det skadar företagen. Inget företag är beredd på att satsa en massa tid och pengar om sen andra företag kan kopiera deras saker rätt upp och ner utan att riskera något som helst (till exempel att bli stämda). Och så länge företag inte kan kopiera hur som helst från andra företag så gynnas vi konsumenter genom innovativa produkter. Ta ifrån företagen rätten till sina egna innovationer (till exempel design, algoritmer, GUI m.m.) så är min övertygelse att det inte är många nyskapande produkter som kommer att utvecklas. Ett företag har som uppgift att tjäna pengar, det kan man inte om andra företag kan kopiera från en hur som helst.

Själv så har jag inte sett någon artikeln/nyhet på SweClockers om att Microsoft stämde Motorola Mobility (försökt hitta med Google och även sökfunktionen här på SweClockers).

Permalänk
Medlem
Skrivet av mahasj:

1. Mobilen är en mobil, inte en MP3-spelare (vilket Apples och Samsungs produkt är).
2. Mobilen är vinklad, det är den inte på Apples iPod och inte heller Samsungs "iPod".
3. Hörlurarna ligger inte på samma sätt; här ligger de bakom mobilen medan på Apples och Samsungs produktbild så ligger hörlurarna runt MP3-spelarna.
4. Det finns en extra produkt (bluetooth-hörlur) på Sony Ericsson produktbild.
Tillägg (edit): 5. Hörlurarna/sladdarna är av samma färg.

Så även ifall bilderna påminner om varandra så kan vi nog (tror jag) vara överens om att Samsungs produktbild påminner väldigt mycket mer om Apples produktbild än Apples produktbild jämfört mot Sony Ericssons produktbild.

Och som jag sagt flera gånger nu, hade det varit endast ett par saker så hade jag tyckt att denna produktbild var en struntsak. Men som jag har räknat upp flera gånger nu så är det betydligt mer än så: liknande design på mobiler, laddare, ikoner, sladdar, boxar, mp3-spelare, liknande affärer, produktbilder, smartcover (dock inte direkt kopplat till Samsung, men indirekt), samma skådespelare i reklamfilmer, ett dokument på 50(?) sidor som enbart tog upp iPhone, användning av "Apples kundkrets" i sina reklamfilmer och en massa annat.

Så istället för att haka upp dig på fyrkanter så försök se helheten istället. Och om det hade varit möjligt att ta patent på fyrkanten så hade inte Apple varit det enda företaget som hade försökt få det patentet.

1. lol
2. lol
3. trolol
4. zzzz
5. solen är gul

Du är nog för ung för att känna till "walkman" ifrån Sony, deras CD och Freestyle serie.
Men detta är i alla fall den första mobilen (om jag inte minns fel) som de lanserade som "Walkman mobilen" dvs musik mobilen.

Min poäng som än en gång tycks gå omärkt förbi är att Apple, som vanligt, inte var först med att visa mobil med hörlurar i en viss vinkel, eller marknadsföra den som en musik(mp3)mobil.

Jag håller med om att bilderna är lika, alla tre.
Gräver man i Google hittar man säkert bilder som är ännu mer lika.

Permalänk
Medlem
Skrivet av henkiii:

1. lol
2. lol
3. trolol
4. zzzz
5. solen är gul

Du är nog för ung för att känna till "walkman" ifrån Sony, deras CD och Freestyle serie.
Men detta är i alla fall den första mobilen (om jag inte minns fel) som de lanserade som "Walkman mobilen" dvs musik mobilen.

Min poäng som än en gång tycks gå omärkt förbi är att Apple, som vanligt, inte var först med att visa mobil med hörlurar i en viss vinkel, eller marknadsföra den som en musik(mp3)mobil.

Jag håller med om att bilderna är lika, alla tre.
Gräver man i Google hittar man säkert bilder som är ännu mer lika.

Hur svårt kan det vara att förstå egentligen? Istället för att läsa vad du tror jag skriver så kanske du skulle försöka läsa vad jag faktiskt skriver? Bara ett litet tips. Och istället för att bete dig som en barnunge med uttryck som lol, trolol, zzz, solen är gul så kanske du kan föra en mer vuxen debatt?

Och nej, jag är inte för ung för att känna till walkman och hela den perioden. Med tanke på att jag suttit med Windows i 20 års tid, och började med Windows när jag var runt 15 år så tror jag att du kan lista ut i vilken åldersgrupp jag befinner mig i.

Din poäng har inte omärkt gått förbi. Det du inte inser är att jag har aldrig skrivit att Apple har varit först med något, det är bara något som du intalar dig själv. Det jag däremot skriver är att Samsung efterliknar Apple, vilket är en stor skillnad från att påstå att Apple skulle ha varit först med något. Att portabla musikspelare har funnits innan Apples iPod vet nog de flesta lite "äldre" människor. Och tydligen så har du missat att en iPod är ingen mobil, du kan inte ringa med en iPod. Och du kan inte ringa med Samsungs iPod heller, för det är ingen mobil utan en mp3-spelare.

Det var ju en framgång att du kunde hålla med om att bilderna är lika. Tror du att du kan hålla med om att Samsungs produktbild är betydligt mer lik Apples produktbild än liknelsen mellan Apples produktbild och Sony Ericssons produktbild? Att hörlurarna på Samsungs produktbild ligger, i stort sett, precis på samma sätt som i Apples produktbild och att mp3-spelarna är vinklade på samma sätt är ingen tillfällighet utan ett medvetet val från Samsungs sida. Om man inte kan se det, i samband med alla andra delar som Samsung har efterliknat från Apple, då bör man, minst, ta kontakt med en optiker.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mahasj:

Jo, fast vad spelar det för roll egentligen? Att bli irriterad över en sådan skitsak är helt meningslöst. Det är bara till gå in i valfri "Apple-tråd" så kan man läsa med jämna mellanrum både det ena och det andra, och betydligt värre saker, och då inte enbart riktat mot Apple utan även mot Apples kunder. Nu blir ju de flesta sådana inlägg modererade, men det är bara till gå in i någon ny Apple-tråd nästa gång och se vad som händer.

Du irriterar folk i onödan. Jag tror verkligen att det finns bättre metoder.

Citat:

Problemet med kopiering är att det skadar företagen. Inget företag är beredd på att satsa en massa tid och pengar om sen andra företag kan kopiera deras saker rätt upp och ner utan att riskera något som helst (till exempel att bli stämda). Och så länge företag inte kan kopiera hur som helst från andra företag så gynnas vi konsumenter genom innovativa produkter. Ta ifrån företagen rätten till sina egna innovationer (till exempel design, algoritmer, GUI m.m.) så är min övertygelse att det inte är många nyskapande produkter som kommer att utvecklas. Ett företag har som uppgift att tjäna pengar, det kan man inte om andra företag kan kopiera från en hur som helst.

Bara detta är ju en sanslöst stor diskussion och jag tror det är bäst att vi inte tar den diskussionen.
Det du säger har en viss poäng, men du kan inte konstatera att innovation kommer att minska. Innovation skulle fortfarande vara viktigt.
Men som sagt, vi lämnar den diskussionen då vi inte kan säga med säkerhet vad som kommer att hända.

Citat:

Själv så har jag inte sett någon artikeln/nyhet på SweClockers om att Microsoft stämde Motorola Mobility (försökt hitta med Google och även sökfunktionen här på SweClockers).

Jag minns bestämt att det var någon nyhet om Motorola/Google och stämningar, inte nödvändigtvis mot Microsoft. Dock var det nog månader sedan nu och minnet är lite suddigt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sears:

Du irriterar folk i onödan. Jag tror verkligen att det finns bättre metoder.

Bara detta är ju en sanslöst stor diskussion och jag tror det är bäst att vi inte tar den diskussionen.
Det du säger har en viss poäng, men du kan inte konstatera att innovation kommer att minska. Innovation skulle fortfarande vara viktigt.
Men som sagt, vi lämnar den diskussionen då vi inte kan säga med säkerhet vad som kommer att hända.

Jag minns bestämt att det var någon nyhet om Motorola/Google och stämningar, inte nödvändigtvis mot Microsoft. Dock var det nog månader sedan nu och minnet är lite suddigt.

Fast om man inte kan acceptera att människor kan ha olika åsikter (till exempel säga att man hatar Samsung, Apple, Microsoft, Intel, AMD etc) utan att bli irriterad då ska man nog inte vara på ett diskussionsforum överhuvudtaget. Att du är irriterad på Apple för att de beter sig smutsigt (enligt din åsikt) på marknaden är helt ok, jag är dock irriterad på Samsung på grund av jag anser att de beter sig smutsigt på marknaden, fast på ett annat sätt. Alla har vi olika åsikter, antingen så accepterar man varandras åsikter eller så blir det istället pajkastning i varenda jäkla tråd som handlar om Apple (och den pajkastningen är jag också irriterad över).

Det är sant, jag kan inte konstatera att innovationen skulle minska, det är en åsikt som jag har. Men att företag skulle våga satsa en massa tid och pengar på något som ett annat företag skulle kunna kopiera rätt upp och ner, det kommer inte att hända, såvidare inte företaget är berett på att gå i konkurs då.

Att det finns artiklar om Googles/Motorolas stämningar är sant (till exempel deras patentstämningar mot Apple), men någon nyhet om Microsofts stämningar mot Motorola har jag inte hittat.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mahasj:

Hur svårt kan det vara att förstå egentligen? Istället för att läsa vad du tror jag skriver så kanske du skulle försöka läsa vad jag faktiskt skriver? Bara ett litet tips. Och istället för att bete dig som en barnunge med uttryck som lol, trolol, zzz, solen är gul så kanske du kan föra en mer vuxen debatt?

Och nej, jag är inte för ung för att känna till walkman och hela den perioden. Med tanke på att jag suttit med Windows i 20 års tid, och började med Windows när jag var runt 15 år så tror jag att du kan lista ut i vilken åldersgrupp jag befinner mig i.

Din poäng har inte omärkt gått förbi. Det du inte inser är att jag har aldrig skrivit att Apple har varit först med något, det är bara något som du intalar dig själv. Det jag däremot skriver är att Samsung efterliknar Apple, vilket är en stor skillnad från att påstå att Apple skulle ha varit först med något. Att portabla musikspelare har funnits innan Apples iPod vet nog de flesta lite "äldre" människor. Och tydligen så har du missat att en iPod är ingen mobil, du kan inte ringa med en iPod. Och du kan inte ringa med Samsungs iPod heller, för det är ingen mobil utan en mp3-spelare.

Det var ju en framgång att du kunde hålla med om att bilderna är lika. Tror du att du kan hålla med om att Samsungs produktbild är betydligt mer lik Apples produktbild än liknelsen mellan Apples produktbild och Sony Ericssons produktbild? Att hörlurarna på Samsungs produktbild ligger, i stort sett, precis på samma sätt som i Apples produktbild och att mp3-spelarna är vinklade på samma sätt är ingen tillfällighet utan ett medvetet val från Samsungs sida. Om man inte kan se det, i samband med alla andra delar som Samsung har efterliknat från Apple, då bör man, minst, ta kontakt med en optiker.

Jag erkänner att jag läste ditt inlägg slarvigt då dina senaste svar har bestått av hänvisningar till vad andra skrivit, och antog att det var ytterligare en SG2 vs Iphone bild och inte en "mp3spelarbild".
Verkar ju helt huvudlöst av samsung att försöka slå sig in på den marknaden, men men...

Det är bara evinneligt tröttsamt att läsa spaltkilometer med "X och Y kopierar Apples nytänk", då (jag tycker) att det sällan är speciellt "nytt", endast en förfining av vad som redan finns.

Anyway, våra åsikter går uppenbarligen isär ganska rejält och jag tror vi kan avsluta diskussionen innan det går helt överstyr.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mahasj:

Fast om man inte kan acceptera att människor kan ha olika åsikter (till exempel säga att man hatar Samsung, Apple, Microsoft, Intel, AMD etc) utan att bli irriterad då ska man nog inte vara på ett diskussionsforum överhuvudtaget. Att du är irriterad på Apple för att de beter sig smutsigt (enligt din åsikt) på marknaden är helt ok, jag är dock irriterad på Samsung på grund av jag anser att de beter sig smutsigt på marknaden, fast på ett annat sätt. Alla har vi olika åsikter, antingen så accepterar man varandras åsikter eller så blir det istället pajkastning i varenda jäkla tråd som handlar om Apple (och den pajkastningen är jag också irriterad över).

Fast jag tror fortfarande inte att snack om hjärntvättade Android fanboys, konspirations teorier och mutade dommare är det mest smidiga sättet att framföra sin punkt

Citat:

Att det finns artiklar om Googles/Motorolas stämningar är sant (till exempel deras patentstämningar mot Apple), men någon nyhet om Microsofts stämningar mot Motorola har jag inte hittat.

Var det mot Apple?
Det mindes jag inte.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sears:

Fast jag tror fortfarande inte att snack om hjärntvättade Android fanboys, konspirations teorier och mutade dommare är det mest smidiga sättet att framföra sin punkt

Var det mot Apple?
Det mindes jag inte.

Nja, nu tror jag inte att jag skrev något om hjärntvättade Android fanboys, däremot skrev jag om mutad domare (som man ofta kan se att det skrivs här på SweClockers). Dock brukar en stor del här bli förbannade om man skriver illa om till exempel Samsung men tycker det är helt ok om någon skriver illa om Apple. Ganska förvridet tycker jag.

Japp, det var mot Apple. Här är nyheten.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mahasj:

Nja, nu tror jag inte att jag skrev något om hjärntvättade Android fanboys, däremot skrev jag om mutad domare (som man ofta kan se att det skrivs här på SweClockers).

Jo, faktiskt

Citat:

Ohh gud ännu en Androidfanboy som är hjärntvättad.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sears:

Jo, faktiskt

Jo det är sant, men du kan ju kolla vad jag citerade/svarade på:

Citat:

Ohh gud ännu en iSheep som är hjärntvättad

Så när den personen kallade mig för hjärntvättad så gjorde jag samma sak. Pajkastning leder inte till något, och om någon säger något om fanboys så kan man vrida på det och säga precis samma sak om den andre, därav inlägget.

Permalänk
Medlem

http://www.swedroid.se/apple-publicerar-sin-version-av-en-urs...

Här är ursäkten och är inte förvånad att Apple valt att inte följa dommen utan göra något som dom tror skall rädda deras rykte istället... jävla idioter...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Deathdancer:

Haha, detta var ju roligt. Nu börjar sandlådan sakta bli underhållning

Sandlådor är till för underhållning.