Cooler Master återvänder till vattenkylning med Seidon 120M

Permalänk
Medlem
Skrivet av joshoa:

wiiiiiiie vad unik. samma skit som allt annat _

Jepp, mycket tråkigt och ointressant. Lär prestera identiskt med antec 620 et al. Dussinprodukt utan existensberättigande, om de nu inte är radikalt billigare jämför med alla andra. Nej, köp en Apogee Drive 2 av Swiftech och en radiator nästan helt i koppar av Alphacool, då blir det skillnad.

Visa signatur

--
A shark on whiskey is mighty risky, but a shark on beer is a beer engineer.

Permalänk

så det finns till 660 och 680...

670 DÅ ???..........

Visa signatur

Fina datorn: CPU: i7 sandybridge 2600K 3.4ghz Turbo 3.8ghz | Moderkort: Maximus-Extreme-IV | GPU: Asus 780GTX | SSD: 128gb 840pro x2 raid0 | nuclear power plant: Corsair hx1000w | Minne: 16GB 1600mhz corsair vengeance.

Permalänk
Medlem

Har inte Sweclockers hört talas om Coolermaster's sammarbete med Alphaccol och deras sammarbetvilliga serie Eisberg ? Modulära vattenkylningssystem med näst intill endast komponenter från Alphacool, dvs Radd,fittings, slang, kinkcoils, CPU-block och pump är från alphacool, det dem har designat tillsammans är reservoaren och det ser precis ut som toppen på deras CPUkylare men gjord till en reservoar istället.

Har väldigt bra saker att säga om denna skönhet och att detta är en ny revolution inom den "slutna vattenkylnings marknaden".
Dessa paket kommer att finnas tilgängliga av 120, 240 samt 320mm radiatorer, av storlekar upp till 45mm dvs 30 samt 45mm versioner kommer att finnas tillgängliga på marknaden inom kort. Lansering kommer att ske i november.

Permalänk
Medlem
Skrivet av tomtebloss:

så det finns till 660 och 680...

670 DÅ ???..........

Fel post?

Permalänk
Medlem
Skrivet av KoSoVaR:

Lansering kommer att ske i november.

Tack just de orden jag letat efter i månader nu... tar ditt ord för det och lägger till 2 månader för säkerhetsskull.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Sådana här kylare går det ju 13 på dussinet nu
Skulle vara mer intressant nu med samma ide men lite biffigare kylare, biffigare än H100..

Visa signatur

Acer Predator Helios 300

Permalänk
Medlem
Skrivet av Arazand:

Tack just de orden jag letat efter i månader nu... tar ditt ord för det och lägger till 2 månader för säkerhetsskull.

Jag är helt säker att den kommer att ske då, många källor tyder på det

Permalänk
Medlem

Cooler Master Eisberg Prestige 120L och 240L har börjat dyka upp hos recensenter och de ska vara väldigt trevliga, men dyra. Mellan 1500 och 2000 kr kommer det att kosta för en kylare om man få tror de preliminära prisuppgifterna. De i koppar och inte som Corsair H100 i aluminium och därav både högre pris och resultat vad jag har förstått det som.

Permalänk
Medlem

verkar som att CM Eisberg Prestige släpps 1 dec 2012 enligt inet. http://www.inet.se/produkt/5322249/cm-eisberg-prestige

Visa signatur

Legion 5 Pro" Ryzen 5800H / 32GB ram / 2TB+1TB nvme / RTX 3070 8GB 140w

Permalänk
Medlem
Skrivet av Playboy_1338:

verkar som att CM Eisberg Prestige släpps 1 dec 2012 enligt inet. http://www.inet.se/produkt/5322249/cm-eisberg-prestige

Verkar ju rätt smutt, och sen ca 1000 till för radiator och kopplingar + slang
Kan vara nått för kompakta datorer som man vill ha lite biffigare kylning till.

Visa signatur

Acer Predator Helios 300

Permalänk
Medlem
Skrivet av Playboy_1338:

verkar som att CM Eisberg Prestige släpps 1 dec 2012 enligt inet. http://www.inet.se/produkt/5322249/cm-eisberg-prestige

Hmm, en Swiftech Apogee Drive 2 kostar ungefär lika mycket. Skulle tro att Eisberg får svårt att tävla med den.

Skrivet av ggustavsson:

Verkar ju rätt smutt, och sen ca 1000 till för radiator och kopplingar + slang
Kan vara nått för kompakta datorer som man vill ha lite biffigare kylning till.

Jag har en Alphacool NexXxos UT60 420mm. Den kostade 80 euro direkt ifrån Alphacool. Den tillsammans med Swiftech-blocket gör att jag kan köra fläktarna på min men ändå aldrig gå över ca +15 grader över rumstemp på CPU:n vid full last.

Visa signatur

--
A shark on whiskey is mighty risky, but a shark on beer is a beer engineer.