Nvidias nya drivare är inte bra för surround?

Permalänk
Entusiast

Nvidias nya drivare är inte bra för surround?

De två senaste drivrutinerna som nvidia hostat fram har då verkligen inte fungerat för mig. De tidigare hade också brister, men inte så här illa...

Med nuvarande (304.79) då jag spelar spel med stöd för 5760*1080 eller liknande så vill jag givetvis köra i den upplösningen och väljer att sträcka ut bilden på alla tre skärmar. Det första är att aktivitetsfältet inte döljs automatiskt som jag vill ha det. Sen när man spelat klart så är aktivietsfältet än mer uppfuckat och man väljer att gå tillbaks till "Maximize 3D-performance". Men då blinkar skärmarna och man måste först ta steget att aktivera alla bildskärmar innan man sen kan gå till maximize...

Alla drivrutiner efter den drivrutinen gör att datorn hänger sig och jag måste reboota vid steget att jag vill gå från surround till nåt annat... så jag vet att om jag vill spela i surround så måste jag reboota efteråt. Måttligt spännande...

Finns det nån lösning på bekymret med aktivitetsfältet, tray och alla andra bekymmer?

Permalänk
Medlem

Jag kör med 306.97 och den har fungerat hittils lika bra som vilken annan driver. Med 2D surround.

Förstår dock inte vad du menar med maximize, är det när du tabbar ut eller?

Permalänk
Antielefant

Är det möjligtvis så att din 27"-are inte sitter via DVI medan de andra två gör det?

Visa signatur

i7-12700KF | 128 GB DDR4-4000 | RTX 4080 | Samsung 990 Pro | 3xAcer XB270HU G-Sync

Permalänk
Entusiast

Alla skärmar sitter med DVI-DVI... korten fungerar som sagt alldeles perfekt. Datorn hänger sig aldrig. Spelen flyter klockrent utan att hacka... det är bara när jag vill skifta mellan dessa lägen som det blir strul.

Skrivet av GooGeL:

Jag kör med 306.97 och den har fungerat hittils lika bra som vilken annan driver. Med 2D surround.

Förstår dock inte vad du menar med maximize, är det när du tabbar ut eller?

http://i.imgur.com/L1c2H.png

Permalänk
Entusiast

Hmmm kanske jag som klantat mig totalt... big time... major fuck up!

Av nån jävla anledning har jag kopplat in två skärmar på det nedre grafikkortet, fråga mig inte varför? Så fort jag tankat hem L4D2 ska jag koppla om och testa...

Permalänk
Medlem

Ah, så du menar att du fipplar över då du ska spela? Alltså du spelar endast på en skärm?

Jag kör konstant med Surround. Alltså andra alternativet.
Mina är kopplade så att två är på övre och den sista på nedre. DVI.