Nvidia lanserar mobila Geforce GTX 680MX, GTX 675MX och GTX 670MX

Permalänk
Medlem
Skrivet av Prophan:

Under de 8 år jag har varit medlem på SweClockers har merparten av kritiken handlat om att Apple tar överpris för förra årets teknik.
GTX 680MX må vara "långsam" men är mej veterligen det snabbaste kortet för laptops? Håller nog jävligt bra ska du se

Sedan är det inte så svårt att förstå varför de tar ett laptopkort till en iMac.

När klagar folk över förra årets teknik? Tror inte jag sett nått sånt sen Intel släppte Ivy bridge, innan dess kunde man ju köpa C2D cpuer med sin MacBook.
Överpriset är flitigt diskuterat och det är väll mer eller mindre ett faktum när Apple vill ha 1000kr för 4gb extra ram....8gb SO-DIMM DDR3 kostar runt 300kr

Sen det här med att det är synd om AMD, marknaden är liten för dessa grafikkort men vi får se hur AMD tänker kring mobila gpuerna framöver.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av rektor:

Under att 680 har PCI-E 3.0 medan 675 har PCI-E 2.0.

Dåligt tycker jag!

Spela roll, drar ändå inte nytta av bandbredden.

Visa signatur

Asus Maximus IV Gene-Z - Intel Core i7 2600K - Corsair Vengeance 1866 MHz 4x4 GB - Asus GTX 670 DirectCU II
BenQ XL2410T - Zowie AM - Zowie Swift - Qpad MK-85

iPhone 5S - iPad Air

Permalänk
Medlem
Skrivet av fesen:

Sen det här med att det är synd om AMD, marknaden är liten för dessa grafikkort men vi får se hur AMD tänker kring mobila gpuerna framöver.

Tror de kan få lite problem med balansgången på lowend sidan. De vill ju helst sälja APU:er för att få mer spridning på sina plattformar.

Permalänk
Medlem

AMD har ju reserverat att ha sina grafikkort i alla de kommande konsolerna, så de borde ju klara sig iallafall 10 år till- Undrar vad microsoft, sony och nintendo skulle göra om amd lades ner efter att respektive next gen konsoler hade släppts.

On topic så är detta riktigt nice, folk klagar alltid på hur dåliga laptops är på spel men glömmer hur de flesta kör spel i 720p på laptops, därför kan de även klara witcher 2 på high på en laptop för runt 6000.

Permalänk
Medlem

Hmm, skulle byta min bärbara till stationär då jag ville ha lite mer grafikprestanda men får nog avvakta första testerna av dessa grafikkort.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

Måste bara säga, att baksidan på den där påminner jävligt mycket om Mystic Maze på RuneScape.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Formel117:

Måste bara säga, att baksidan på den där påminner jävligt mycket om Mystic Maze på RuneScape.

hahaha ja!

Visa signatur

Nick BF5/2042 - Osterlindh

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gandir:

Jag brukar inte ängna allt för mycket tid på anti apple människor så du har nog rätt Jag tror också att den kommer att duga för det mesta är mera än måtligt sugen på att köpa en av de nya iMac.

dom som normalt sätt använder en iMac brukar ju inte direkt spela på den.

även om iMac har en mobil-GPU gör inte saken värre mest pga av att man ändå inte kommer ha nytta utav alla prestanda som finns att hämta ur den om man surfar eller gör "svenssons saker."

Det ger bara fördelar för dom som kanske vill ha mer kraft och faktiskt får det mha utav gpun. sen klarar gpun många speltitlar på lägre inställningar i windows, så det är bara att köra bootcamp in i windows å gamea lite om man vill det.

så jag ser ingen mening att diskutera om att det kanske inte har tillräckligt med kräm i en iMac för det har den.. se bara hur smal den är idag.

Visa signatur

Nick BF5/2042 - Osterlindh

Permalänk

Mac är poppis bland arkitekter (åtminstone för ett par år sedan). De använder 3D intensiva programvaror så detta kortet blir säkert bra på Imacen. Detta kort borde kommit med de nya Macbook pro. Pro är pro och inte Svensson. Men det känns som Apple lämnar proanvändare bakom sig nu.

Permalänk
Medlem

Någon som tror sig veta när det kan tänkas släppas bärbara datorer med dessa korten?

Permalänk
Medlem

Meh, jag som nyligen beställde en Asus G75VW. Äh, kommer ta ett tag innan jag uppgraderar igen.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

PS3 Slim 320GB (1TB) | Wii U Premium | Xbox 360 250GB | X1 1TB | PS5 + Corsair MP600 Core 2TB | New 3DS XL + Katsukity's Capture Card | PS Vita 32GB | Ryzen 5800X3D, 32GB DDR4 3000Mhz, 240GB SSD, 4TB SSD (Kingston KC3000), Radeon 6700XT, 3TB+4TB HDD, B450M-DS3H | Nintendo Switch

Permalänk
Medlem
Skrivet av dentaku21:

Mac är poppis bland arkitekter (åtminstone för ett par år sedan). De använder 3D intensiva programvaror så detta kortet blir säkert bra på Imacen. Detta kort borde kommit med de nya Macbook pro. Pro är pro och inte Svensson. Men det känns som Apple lämnar proanvändare bakom sig nu.

Du inser att de hade fått göra MBP betydligt tjockare för att kunna kyla kortet?

Permalänk
Medlem
Skrivet av jAwkn:

Någon som tror sig veta när det kan tänkas släppas bärbara datorer med dessa korten?

Det ska finnas iMac tillgänglig med kortet i december. Borde vara några fler OEM:er som är på gång lagom till julen också.

Permalänk
Medlem
Skrivet av m0rk:

Det ska finnas iMac tillgänglig med kortet i december. Borde vara några fler OEM:er som är på gång lagom till julen också.

Okej tack för den infon.

Permalänk
Medlem
Skrivet av LucasSj:

Jag ser bara negativt på det här när Nvidia går framåt.
Stackars AMD hoppas de inte förlorar på den här fronten med, visst är det kul med utveckling endå.

AMD säljer fler grafikkretsar än Nvidia, intel är störst

Permalänk
Skrivet av m0rk:

Du inser att de hade fått göra MBP betydligt tjockare för att kunna kyla kortet?

Det tänkte jag inte på. De får ta bort "pro" från namnet så är problemet löst.

Permalänk
Medlem

Nvidia 680 mx är ju faktiskt riktigt bra med tanke på att Imacen är tunnare än en vanlig skärm!
720 mhz med samma antal "cuda"kärnor borde betyda ca: 30% långsammare grafik än den "riktiga" desktopversionen. Eller motsvarande ett desktop 660ti, typ.
Inte så pjåkigt för en slimmad skärm utan burk bredvid.
För första gången verkar Apple göra något som faktisk funkar att spela på, om än till premiumpris.

Visa signatur

🖥️ AMD Ryzen 3700x, MSI B350 Mortar Arctic, Corsair lpx 3200, Sapphire 6900XT Nitro, Mbpro 15, MacMini.

Permalänk

fan va nice

Visa signatur

•••• ¨˜”°ºIntel I7-6700k 4.0ghz - 16gb Ram - GTX 980ti 6gbº°”˜¨ ••••

Permalänk
Medlem
Skrivet av Formel117:

Måste bara säga, att baksidan på den där påminner jävligt mycket om Mystic Maze på RuneScape.

Indeed Kör du RuneScape? Trodde att jag var bland de enda som fortfarande kör det spelet på SweC.

Visa signatur

Gamingrig | Intel Core i7-6700K @ 4.2 GHz | Nvidia GeForce GTX 980 Ti | ASUS ROG Maximus VIII Formula | 16GB 2133MHz HyperX DDR4 | SSD: Samsung 850 Pro 512GB + Intel 535 480GB + Samsung 840 Pro 256GB | HDD: 2x WD Black 2TB + 2x WD Green 4TB | Creative Sound Blaster ZxR+Sennheiser HD650 | Corsair RM1000 | Corsair H100i V2 | Phanteks P400S Tempered glass | Asus ROG Swift 1440p 165Hz + Asus 1440p PLS | Retina Macbook Pro | i7-3820QM | 8GB RAM | MS Surface Pro 3&4 | Intel i5 | 8GB RAM | 256GB SSD |

Permalänk
Skrivet av XFTality:

Indeed Kör du RuneScape? Trodde att jag var bland de enda som fortfarande kör det spelet på SweC.

Har inte "spelat" det på över två år nu nästan. Loggar in någon gång varannan månad och tittar omkring, men det är allt.

Permalänk
Medlem

När jag såg MX trodde jag det skulle vara bantade budgetversioner, men helt plötsligt är MX bra istället!

Visa signatur

Asus Prime Z390-A - Intel I7 9700KF - Corsair Vengeance 2x8GB 3200Mhz CL16 - MSI GeForce RTX 2080 SUPER 8GB Ventus XS OC - Creative Sound Blaster Z (skäms) - Corsair AX 1200i Digital 1200W 80+ Platinum - Fractal Design R6 - Sennheiser GSP 600 - Acer Predator XB271HUA