SweClockers foldinglag når två miljarder poäng

Permalänk
Melding Plague

SweClockers foldinglag når två miljarder poäng

Datorerna hos SweClockers foldinglag fortsätter att vika proteiner i rasande takt. I dagarna passerades en ny milstolpe, hela två miljarder insamlade poäng.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Woho! Jag är skyldig till en miljon av dem

Visa signatur

4770k | GTX 760 | 32GB Dominator platinum 2133MHz | OCZ Vertex 4 256GB | Dell U3011 | Asus MG279Q

Permalänk
Discokungen

Whoop whoop! Folda på!

Visa signatur

AMD 5800X3D - G.Skill Trident Z 3200 CL16 32GB - Asus B550 TUF - ASRock 7900 XTX Phantom - Intel 900p - CaseLabs S8 - LG 42C2 - Corsair AX1200i - Aquaero 6 - Vattenkyld

Permalänk

Grattis

Permalänk
Medlem

Benchmarking med medicinskt syfte, I love it!

Permalänk

Grattis till oss

Visa signatur

| PC : i5 4690K 3,5 GHz @ 4,4 GHz/Argon AR01, MSI Z97 GAMING 5, ADATA 8GB (2x4GB) CL9 1600MHz XPG, MSI GTX 970 Gaming 4G, 1TB Toshiba 7200rpm, SSD EVO 850 120GB, NZXT H440W Silent | Mac Pro, 2.66 GHz Quad | Xbox live : DoktorKrall | Bitter gammal gubbjävel på vintern |
Vilken var din första? - Fyndtråden - Inet Fraktfritt

Permalänk

http://fahtracker.com/ är en enklare klient för nybörjaren. Glöm inte att kryssa för 'multi-core' i inställningarna om du foldar med cpu så att du får ut maximalt av processorn. Går även att ställa in hur varm processorn eller grafikkortet maximalt får bli. Efter 10 WU, projekt, så kan man hämta en passkey på folding@home's hemsida så att du får ännu mer poäng

Visa signatur

i7 2600K@4,6ghz - ASUS GTX 670 DC2 - MSI P67A-GD55 - Corsair Vengeance 8GB - Samsung 830-Series 256 GB
Corsair H80 - Xonar Essence STX - XFX XXX 750W - Fractal Design XL - DELL U2412m

Var snäll mot nördar. Det är stor risk att du får en som chef en dag.

Permalänk
Medlem

Och fortfarande utan några som helst genombrott. Placebo-program som kostar mer energi än det gör nytta.

Permalänk
Medlem

Kanske dags att hoppa på tåget själv nu då.

Visa signatur

Sandy-bridge + gtx770 /dator
http://dreamhack.se/dhw15/

Permalänk
Medlem

Har precis monterat in en HE01 så jag kan överklocka lite mera, snart uppe i 2 mille

Visa signatur

W8.1 64bit, Office 2013+, SSD C300 256GB, Agg Enermax (Platimax) 1500w, Moderkort ASUS Premium, Delided CPU I7 3770K (4436,3 MHz), MINNE 32 GB,
GPU, EVGA GeForce TITAN X SC, EVGA GeForce GTX 680 Classified 4096MB, Chassi FT02 och Noctua NH-U12S (NH-D15). RTAC87U

Permalänk
Medlem

Ganska långt ifrån 1'a plats! hur coolt hade det inte varit att ta den?!

Visa signatur

You have earned my respect and my friendship.

Permalänk
Medlem

snyggt jobbat, synd dock att jag själv inte har mycket att bidra med

Kör hårt!

Visa signatur

CITERA om du vill ha snabbt och garanterat svar!
| Windows 7 professional 64bit, linux arch | asrock Extreme4-M | Intel 3570K | Gigabyte 7950 3gb vram | Corsair vegance 8gb 1600mgz | intel 320 160 gb | In-Win fanqua | FSP 650W 80+ gold |

Permalänk
Medlem

Jag vill också folda, jag har installerat allt och det står på running, men den är ändå på "demo" och den står still på 0.00% hur gör jag?
Edit: fixat

Permalänk
Medlem

Hur många måste vikas egentligen? Man tycker ju att de borde komma fram till nånting liksom.

Permalänk
Skrivet av darkmoon:

Hur många måste vikas egentligen? Man tycker ju att de borde komma fram till nånting liksom.

De har kommit fram till saker. Finns mediciner som utvecklats med hjälp av resultatet från Folding@Home.
Här är en tråd på Reddit om det bland annat
http://www.reddit.com/r/askscience/comments/r93i6/has_folding...

Visa signatur

Hayabusa T3 | Venum Elite Evo | UFC Venum Pro Line

Permalänk
Inaktiv

Grattis till de av er som fortfarande håller på. Mina 5 miljoner poäng får räcka för egen del.

Permalänk
Medlem

Kan inget annat än att gratulera till er som faktiskt sitter och kör detta

Visa signatur

Gaming: RTX 2070 & 3770k
Studier: MacBook pro retina 13
Ljud: QH-1339 & ett par rackans smidiga AirPods
Telefon: iPhone 6s plus
Skärm: ASUS 27" ROG Swift PG279Q med sån där g-sync

Permalänk

Yes! Det är nog för att jag foldar när det jag ska varma på rummet.

Visa signatur

Jag äger ett Oculus Rift DK2!
Dator:
i7-4790K@4.7GHz med Noctua NH-U14S | ASUS Z97-A | ASUS R9 290X | Samsung 840 Pro 128gb | Western Digital Red 3TB | ASUS Xonar Essence STX

Permalänk

Har börjat folda nu.
Men det verkar belasta min CPU skrattretande lite? CPU temperaturen ökar med typ 5, max 10 grader, är det normalt eller?

Permalänk
Medlem

Härligt! känner mig riktigt delaktig till det där, har gjort hela 921 av dom 2005546117(som är precis just nu)

Permalänk

nice, började lite smått igår.

Edit. Wohoo folding-logga på sweclockers!

Visa signatur

PC: Define R3 | Asus Rampage II GENE | i7 920 | EVGA 660ti | 6GB RAM | 3TB HDD | Corsair 750W |
Ljud: Cambridge Audio DacMagic Plus - Beyerdynamic Dt990

Permalänk
Medlem
Skrivet av Blackbird_CaD_:

Har börjat folda nu.
Men det verkar belasta min CPU skrattretande lite? CPU temperaturen ökar med typ 5, max 10 grader, är det normalt eller?

Beror på vad du har för propp och vad du kör för klient, men med rätt klient och en bra propp så skall det nog öka lite mer än så.

Permalänk

en halv minjon är jag ansvarig för

Visa signatur

Define XL R2 ||Core I7 3930K @ 4,0 || 32GB DDR3 1600Mhz ||GTX 780 Ti SLI || 2st 480GB SSD ||
Fractal Design R5 || XEON X5650 X2 || 48GB DDR3 ECC 1600Mhz || SUPERMICRO || 2st 250GB SSD || 8 x 3 TB HDD ||
MacBook Pro 15 Retina 2018 || 16GB RAM || 512 SSD || 555X || I7 2,2 Ghz ||

Permalänk
Skrivet av bengt-re:

Beror på vad du har för propp och vad du kör för klient, men med rätt klient och en bra propp så skall det nog öka lite mer än så.

Du ser hela min dator i signaturen.
Klienten är folding@home 6.23

Borde man köra GPU3 klienten istället? Eller både GPU2 och folding@home samtidigt? Vilket är bäst?

Permalänk
Medlem

Hahaha.. hade helt glömt att jag foldar, verkar ha passerat 12 miljoner för ett tag sen

Men ser att jag blivit nedknuffad från top20-producers Dags att offra fler CPU'er till foldinggudarna.

Visa signatur

PC:

| i5 2500K @4.8GHz + Corsair H70 + 2x Scythe GT 1450rpm |
| ASUS P8P67 Pro B3 | 2x GTX580 3GB SLI @900/1800/2004 |
|2x 4GB Corsair Dominator GT @2133MHz | Corsair AX1200 |
| CM HAF 932 | Dell U2711 | 120GB Corsair Force 3 |

Permalänk
Medlem

Har funderat på att kanske börja jag med någon gång, har man hårdvaran kan man lika gärna hjälpa till att bli av med sjukdommar som har tagit så många liv helt i onödan.

Visa signatur

Nybörjare på Linux? Se hit! #15665841

Permalänk

Min CPU temp ökar med max 13 grader från idle när jag kör folding, vanligtvis mycket mindre (temperaturen hoppar upp och ner en massa).
Lite konstigt att de skriver "Även om processen för Folding@home i normalfall körs med låg prioritet innebär den konstant hög belastning för datorsystemet. Under sommarmånaderna är det därför viktigt att hålla koll på kylning och temperaturer, för att undvika instabilitet."
i artikeln för det belastar datorn MYCKET mindre än spelande.

Har foldat i en timme nu och har fått 0 poäng, då undrar man hur Dr.Fredrik har kunnat få 165 miljoner poäng?

Vilket är kraftfullast (gör mest beräkningar): folding@home eller GPU3?

Permalänk

Du kan lika gärna folda som att vrida på elementet några grader. Samma jävla kostnad.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av FlummbulleN:

Du kan lika gärna folda som att vrida på elementet några grader. Samma jävla kostnad.

Beror på hur du värmer upp huset.

Visa signatur

Nu med kortare användarnamn, men fortfarande bedövande långa inlägg.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Blackbird_CaD_:

...
...
Har foldat i en timme nu och har fått 0 poäng, då undrar man hur Dr.Fredrik har kunnat få 165 miljoner poäng?

Vilket är kraftfullast (gör mest beräkningar): folding@home eller GPU3?

Du får poäng först vid slutförd beräkning.

Visa signatur

< i5 2500K @ 4.2GHz | 16 GB A-Data XPG + Corsair XMS3 1600MHz | ASUS GTX 670 DCU2 | Qnix QX2710 2560x1440 @ 96Hz | ASUS Xonar D2 | Samsung 830 128 GB | Crucial M4 240 GB | Samsung Spinpoint F3 1 TB | WD Green 2GB | Fractal Design Define R3 | Be Quiet! Straight Power 580W >