Permalänk
Avstängd

GTX 550 TI SLI

Tja, köper ett GTX 550 ti för 500 spänn av en polare, har bestämt mig, det blir det billigaste jag kan göra just nu
Dock kommer de att köra i pci-e 2.0 x1
Men iaf, 500 kr mer för den prestandan är värd tycker jag, blir att testa först då min polare låter mig göra det

EDIT: Glömde frågan haha
Kan jag köra de i x1 utan att det blir en för stor prestanda minskning, och måste det vara ett särskilt moderkort för att klara av SLI? Har ett PCI-E 2.0 x16 och ett PCI-E 2.0 x1 så båda korten kommer att köra i x1.
Och kan jag köra bf3 på high i 1680x1050p/1920x1080p?

Tacksam för svar

Permalänk
Medlem

Försöker inte vara otrevlig men förstår inte riktigt vad du vill få ut av tråden? Du berättar din åtsikt och vad du tycker och ställer ingen fråga.

Men 500 kr för ett GTX 550ti är väll ett ganska hyffsat pris på kortet.

NVIDIA GeForce GTX 550 Ti SLI Review and Benchmarks

http://www.youtube.com/watch?v=y21AtDrNa6Y

Visa signatur

För er som är nyfikna på vad jag styr med när jag inte är vid datorn och är med min sambo: https://www.youtube.com/watch?v=T5JfkDbtBTA&t=916s

Permalänk
Medlem

Får jah frågade varför du startade en ny tråd och skrev det där?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Välkomna till den nya hopplösa facebook och twitter-eran.

/s

Visa signatur

2500k H2O, HD6950@6970

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Ac3R:

Försöker inte vara otrevlig men förstår inte riktigt vad du vill få ut av tråden? Du berättar din åtsikt och vad du tycker och ställer ingen fråga.

Men 500 kr för ett GTX 550ti är väll ett ganska hyffsat pris på kortet.

NVIDIA GeForce GTX 550 Ti SLI Review and Benchmarks

http://www.youtube.com/watch?v=y21AtDrNa6Y

Hihi, jag glömde frågorna vettifan vad jag tänkte..
Men jag gjorde en edit iaf.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Snacker:

Får jah frågade varför du startade en ny tråd och skrev det där?

Skickades från m.sweclockers.com

Vilken skulle jag ha tagit annars tycker du?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Ac3R:

Försöker inte vara otrevlig men förstår inte riktigt vad du vill få ut av tråden? Du berättar din åtsikt och vad du tycker och ställer ingen fråga.

Men 500 kr för ett GTX 550ti är väll ett ganska hyffsat pris på kortet.

NVIDIA GeForce GTX 550 Ti SLI Review and Benchmarks

http://www.youtube.com/watch?v=y21AtDrNa6Y

Det verkar helt ok med gtx 550 ti SLI tycker jag, men jag får testa innan jag köper kortet, men jag vill först veta om det passar mitt moderkort så att jag inte bränner sönder ngt eller så - ASRock 960GM-GS3 FX

Permalänk
Medlem

x1 är ingen höjdare. Du kommer nog få lägre hastighet i SLI än utan. SLI/CF är bara så snabbt som sin svagaste länk.

/s

Visa signatur

2500k H2O, HD6950@6970

Permalänk
Medlem

ditt moderkort stödjer inte sli.

Visa signatur

|| Amd Phenom II x4 955 @ 3,3ghz|Asus HD 7850 2gb DCII @ 1ghz|8gb|GIGABYTE 870|Corsair CX 500w |Seagate 320gb

Permalänk
Avstängd
Skrivet av tvedberg1:

ditt moderkort stödjer inte sli.

Aha, så jag kan inte ha sli alltså, fasen

Permalänk
Skrivet av hasteone:

Det verkar helt ok med gtx 550 ti SLI tycker jag, men jag får testa innan jag köper kortet, men jag vill först veta om det passar mitt moderkort så att jag inte bränner sönder ngt eller så - ASRock 960GM-GS3 FX

du har ju inte två PCI express slottar på det moderkortet =S

Permalänk
Avstängd
Skrivet av leifstorck:

du har ju inte två PCI express slottar på det moderkortet =S

Jo det har jag,
1x pci-express x16
1x pci-express x1

När jag kollade så har jag bara ett, wtf det står på hemsidan att jag har 2 st, kollade på specifikationer på asrocks hemsida och det står att den har 2, fan vad dåligt..
JAg får väl köpa ett HD7770 och lira high i bf3 på det, går det?

Permalänk
Avstängd

Jag har ett HD6850 hos morsan, hur mkt bättre är ett hd6850 än ett hd7770? Är 7770 mycket sämre?
Abnnars skulle jag nöja mig med ett 7770 för 1000 kr

Permalänk
Medlem
Skrivet av hasteone:

Jag har ett HD6850 hos morsan, hur mkt bättre är ett hd6850 än ett hd7770? Är 7770 mycket sämre?
Abnnars skulle jag nöja mig med ett 7770 för 1000 kr

kör på hd 6850 om du redan har det och när du har mera pengar kan du uppgradera.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av shawn882:

kör på hd 6850 om du redan har det och när du har mera pengar kan du uppgradera.

JA men asså problemet är att det är inte samma dator..

Har ett GTX 550 ti i denna dator.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av shawn882:

kör på hd 6850 om du redan har det och när du har mera pengar kan du uppgradera.

Så är det värt att gå från GTX 550 TI till HD7770?

Har ej så mkt pengar så..

Permalänk
Medlem

Släng upp din 550Ti på tradera. Plocka ut ett par hundra där. Jaga upp ett par hundra till under veckan som du väntar på auktionen ska sluta. Lägg ihop med det du sparat och plocka ett 7870.

Most bang for the buck. Speciellt nu med nya Catalyst 12.11 som ger 10-25% ökad prestanda med bl a 7870.

Vad är ett par dagar utan grafikkort jämfört med att känna grafiken otillräcklig i månader/år?

/s

Visa signatur

2500k H2O, HD6950@6970