Spelveckan: Medal of Honor, Elder Scrolls och Minecraft

Permalänk
Melding Plague

Spelveckan: Medal of Honor, Elder Scrolls och Minecraft

Spelveckan domineras av senaste Medal of Honor, men innehåller även smått och gott om allt från The Elder Scrolls Online till Borderlands för Ios-enheter. Här är de senaste sju dagarnas spelnyheter.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Ni som funderar på att skaffa Medal of Honor kan ju ta en liten titt på denna video först: http://www.youtube.com/watch?v=JOHyD49DaeA&hd=1

Och sedan, Borderlands för Android hade inte suttit fel!

Visa signatur

Nybörjare på Linux? Se hit! #15665841

Permalänk
Medlem

Verkar bara vara jag som är besviken på Forza Horizon. Känns inte alls som ett spel ur Forza-serien. Alldeles för arkadigt och "barnsligt".

Visa signatur

NZXT H1 || ASUS ROG STRIX X470-I || Corsair 16GB DDR4 3200Mhz || ASUS GTX 1070 Dual OC || Ryzen 5 2600X || Samsung EVO 500GB || BenQ XR3501 35" 144Hz

Permalänk

Elder Scrolls Online kan gå och dra nått gammalt över sig.

Permalänk

Av någon outgrundlig anledning köpte jag Medal of honour-Warfighter. Kanske mest för att det kostade 250:- för oss premium spelare och att man får tillgång till bf4 betan. Ångrar jag bittert. Skäms över att ha gett pengar för en sån här produkt. Spelet är så dåligt att det är pinsamt. Daikatana var roligare. Undvik denna stinkande dynghög och spela MoH:AA istället.

Permalänk
Discokungen
Skrivet av Atlas Tasume:

Ni som funderar på att skaffa Medal of Honor kan ju ta en liten titt på denna video först: http://www.youtube.com/watch?v=JOHyD49DaeA&hd=1

Och sedan, Borderlands för Android hade inte suttit fel!

Gud. Ja, det är verkligen vad som är fel på dagens spel. Tur att det fortfarande finns en marknad för spel som XCOM och Dishonored!

Visa signatur

AMD 5800X3D - G.Skill Trident Z 3200 CL16 32GB - Asus B550 TUF - ASRock 7900 XTX Phantom - Intel 900p - CaseLabs S8 - LG 42C2 - Corsair AX1200i - Aquaero 6 - Vattenkyld

Permalänk

Minecraft får man inte klaga på iallafall!

Permalänk
Medlem

Assassin's Creed III - kommer det bli en konsolport?? Om ja, lika illa som Assassin's Creed II eller kanske t.o.m Dark Souls?? Skaffar't nog hellre till Xbox 360 i så fall.

Visa signatur

AMD 5800X3D | PowerColor 7900 XT MBA | 32 GB DDR4 2666 MHz | Windows 10 Pro (64-bit)

Permalänk
Medlem

Warfighter är grymt, galet kul

Snabba CoD gameplayet fast med BF3 Grafik, Ljud, Fysik

5/5

Visa signatur

Projektlogg: Vector Qlimax

X APEX, 8700K @ 5200MHz, Trident Z 16GB @ 4133MHz CL16, RTX 2080 Ti, 970 M.2 SSD, RM1000x, EK A240

Permalänk
Medlem

köpte och lirade warfighter igår, aldrig varit mer om något sämre spel. Tur att det va 50% off annars hade jag känt mig riktigt lurad.

Permalänk
Skrivet av zhrooms:

Warfighter är grymt, galet kul

Snabba CoD gameplayet fast med BF3 Grafik, Ljud, Fysik

5/5

Pratar vi om samma spel? Snabba gameplayet? Man rör sig ju i slow motion. Och rent grafiskt ser det hemskt ut jämfört med Battlefield 3. För att inte tala om ljudet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Eisenhart73:

Pratar vi om samma spel? Snabba gameplayet? Man rör sig ju i slow motion. Och rent grafiskt ser det hemskt ut jämfört med Battlefield 3. För att inte tala om ljudet.

Multiplayer är ändå rätt OK tycker även jag.

Visa signatur

Intel i7-3770K@4,5GHz 1,275V - ASRock P67 Pro3 REV B3 - Corsair Vengeance Pro DDR3 2133MHz 2x8GB - MSI GTX 1080 Gaming X - Samsung 840 EVO 120GB - WD Caviar Black 6TB - Seagate SV35 2TB - Noctua NH-C12P SE14 - LG DVD+-RW - Seasonic Focus+ Gold 750FX - Antec One Hundred - Dell 25" UltraSharp U2515H 1440p

Permalänk
Medlem
Skrivet av Atlas Tasume:

Ni som funderar på att skaffa Medal of Honor kan ju ta en liten titt på denna video först: http://www.youtube.com/watch?v=JOHyD49DaeA&hd=1

Och sedan, Borderlands för Android hade inte suttit fel!

Undrar vem som har tvingat honom till att lira spelet???

Idiot Level 9000 måste jag säga på den video, om han inte gillar spelet varför ska han ens spela det då?

Linjärt spel, ja det är designat så. Typ alla FPS-spel är ju designade på detta sätt idag.

Skrivet av zhrooms:

Warfighter är grymt, galet kul

Snabba CoD gameplayet fast med BF3 Grafik, Ljud, Fysik

5/5

Skrivet av Eisenhart73:

Pratar vi om samma spel? Snabba gameplayet? Man rör sig ju i slow motion. Och rent grafiskt ser det hemskt ut jämfört med Battlefield 3. För att inte tala om ljudet.

Jag håller med zhrooms här det är snabbt gameplay inte riktigt i CoD nivå. Men endå man dör och kommer snabbt in i spelet igen via sin Firebuddy.
Ljudet?? Vapnen är ju riktigt riktigt bra ljud i, låter ungefär som de gör i verkligheten.
Sen har det lagt ner mycket tid på vapnen i spelet det märks att de har haft expert inne och hjälpt dem med detta.

Sen är det rekyl i detta spel som liknar ungefär samma i verkligheten (inte exat då, går inte att få)
Har hört många många klaga på rekylen att det inte går att sikta, men skjuter hipfire full auto på en gubbe 50m ifrån.
Där kommer många kommentarer att det suger, är dåligt mm.

Sen är det massa buggar i spelet mm, men förhoppningsvis ska det komma en Patch inom ett par dagar från Danger Close som fixar det mesta,
ex VOIP som gör en galen när det startar igång random.

Sen ett tips till alla som krashar och whinar sönder på battlelog.
Uppdatera till Catalyst 12.11 Beta 4 för AMD, och 310.33 Beta för Nvidia.
Sen även kör en PB Reinstall, via pbsvc.exe som ligger i Medal Of Honor Warfighter mapen.
Även kör en PBSetup efter det, fixade alla mina krashar jag hade, även många jag känner som spelar spelet har fått det fixat så.

Permalänk
Medlem

Tycker Warfighter är riktigt kul faktiskt dock bara spelat med kompisar antar att det inte är så kul om man spelar själv då det är väldigt taktiskt och du är typ nada utan din "buddy" gillar att det lönar sig att jobba som ett team. Var skeptisk men blev glatt överaskad.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Eisenhart73:

Pratar vi om samma spel? Snabba gameplayet? Man rör sig ju i slow motion. Och rent grafiskt ser det hemskt ut jämfört med Battlefield 3. För att inte tala om ljudet.

Vad är det för fel på dig?

Sanningen, http://pcgmedia.com/what-are-journalists-missing-when-it-come...

Det är snyggare än BF3 pga mer detaljer på liten yta, ljudet är detsamma, fruktansvärt bra

Det är minst lika snabbt gameplay som Call of Duty: Modern Warfare 3

Älskar Banorna, Game Modes, Vapen, Battlelog, Grafiken, Ljudet, Buddy Systemet, Kill Streaks, Unlocks, Djup Vapen Customization, Galet många Soldater att välja mellan

Kan inte säga en enda dålig grej med Warfighter, enda som jag kan nämna är småbuggar och lite UI grejor, men det kommer patchas så är onödigt att ta upp det

5/5 som sagt, sjukt värt pengarna

P.S. Hot Spot for life, genialt

Visa signatur

Projektlogg: Vector Qlimax

X APEX, 8700K @ 5200MHz, Trident Z 16GB @ 4133MHz CL16, RTX 2080 Ti, 970 M.2 SSD, RM1000x, EK A240

Permalänk
Medlem

Åherregud vad Argonian såg hemska ut i klippet som låg under Elder Scrolls..

Tippar på att detta spel kommer bli ett WoW wannabe så helt klart inget för mig.
Men man kan ju hoppas.

Visa signatur

l Antec Three Hundred l Corsair CX 600W l 2x4+2x2=12 gb 1600mhz
l XFX Radeon HD 6950 2Gb l Gigabyte GA-990XA-UD3 l AMD Phenom II x6 3,2ghz
l Noctua NH-U9B SE2 l Verbatim 120Gb ssd l 1tb 7200rpm

Permalänk
Medlem
Skrivet av FearKill:

Undrar vem som har tvingat honom till att lira spelet???

Idiot Level 9000 måste jag säga på den video, om han inte gillar spelet varför ska han ens spela det då?

Linjärt spel, ja det är designat så. Typ alla FPS-spel är ju designade på detta sätt idag.

Jag tror inte du känner till vem TotalBiscuit är. Han är delvis kommentator till StarCraft II, men även så jobbar han med att reviewa spel, ge ljus åt små indie-spel och liknande. Självklart att han hackar ner på ett spel han inte gillar, han tar inte emot mutor så som till exempel IGN gör när det gäller att ge sin åsikt om ett spel.

Och du har defenitivt missuppfattat poängen med den videon, det är ett snack om att det är trist vart FPS genren tagit vägen nu för tiden.

Visa signatur

Nybörjare på Linux? Se hit! #15665841

Permalänk
Medlem

bara jag som tyckte att man hörde rösten från iron man 1? han som hette obidiah eller nåt...

Visa signatur

Intel Core i5 3570K @ 4.0GHz / Noctua NH-D14 | Gigabyte Geforce GTX 670 WindForce 3X| ASRock Z77 Pro4 | Cooler Master Silent Pro M 600W | Corsair Vengeance CL9 2x4GB LP | Seagate Barracuda 1TB 7200rpm| Fractal Design R4 | Acer 24'' G245HQbid |||| *Tillbehör* | Razer Megalodon 7.1 Headset | Razer Mamba | Citera gärna! Annars glömmer jag!! | Fri frakt för Swec!

Permalänk

Bioshock Infinite ser galet ut

Visa signatur

][- perfect -][

Permalänk
Medlem
Skrivet av Atlas Tasume:

Jag tror inte du känner till vem TotalBiscuit är. Han är delvis kommentator till StarCraft II, men även så jobbar han med att reviewa spel, ge ljus åt små indie-spel och liknande. Självklart att han hackar ner på ett spel han inte gillar, han tar inte emot mutor så som till exempel IGN gör när det gäller att ge sin åsikt om ett spel.

Och du har defenitivt missuppfattat poängen med den videon, det är ett snack om att det är trist vart FPS genren tagit vägen nu för tiden.

Fanbois lär ju försvara spelet i vilket fall som.

Visa signatur

MB/Case: ASUS ROG Strix B350-F || FD R6
PSU: Seasonic FOCUS Plus 750W Platinum
CPU/Cooler: Ryzen 5600 || Noctua NH-U12S
RAM: G.Skill FlareX 16GB 3200 CL14
GPU: ASUS GTX1070 Dual OC + Arctic AX4

Permalänk
Medlem
Skrivet av Weuffelhjaern:

Fanbois lär ju försvara spelet i vilket fall som.

Det är inget dåligt spel. Inte asbra heller men absolut inte dåligt. Bra mycket mer underhållande än bf3 om du frågar mig. Det är klart folk som tycker om spelet kommer att försvara det mot folk som klankar på spelet och de som spelar det.

Sen finns det ju två typer av spelare som klagar på det, en grupp som spelade och försökte gilla det men verkligen inte kunde det! Dom förstår jag.
Sen en grupp som jag gillar att kalla "hipster"-gruppen. Dom har sett lite gameplay på YT, kanske provat 5 min i singleplayern hos en kompis. Sedan har dom suttit och kollat på videos som Totalbiscuits och bestämt sig för att spelet är kasst och inte alls värt ens än spänn.

Jag kommer nog ställa mig på försvararsidan här. Spelet förtjänar inte hatet i den här tråden. Men det förtjänar heller inte 10/10 och värsta praisen. Det är kul helt enkelt.

Visa signatur

Razer Book 13 - i7/16gb | Xiaomi Pad 5 | PS5 | Xbox Series X | Steam Deck 256gb | Nintendo Switch

Permalänk
Medlem

"Likt speljätten EA:s senaste krigsspel Battlefield 3 kräver Warfighter att du startar via webbsidan Battlelog. Funktionaliteten är sig lik i Medal of Honor, med en bläddrare för spelservrar, ett forum för allmänt snack och support, samt statistik på hur spelandet gått. Även plutoner gör en återkomst för att enklare hålla reda på sina vänner."

Well, Dedär är lite fel, Battlelog krävs inte, det finns ingame meny där du kan joina serverar och diverse saker.

Visa signatur

PC: ASUS PRIME Z370-A - I7 8700K @ 4.5 GHz - ASUS GTX 1080Ti - 32GB DDR4 G.SKILL - M.2 Samsung 970 EVO x2 RAID -

Hemserver: Proxmox - PfSense - ASUS X99-A - I7 5820K @ 4.5GHz - 32GB DDR4 G.SKILL - RAID10 4x4TB HDD - 120x2 SSD -

Permalänk
Medlem
Skrivet av Weuffelhjaern:

Fanbois lär ju försvara spelet i vilket fall som.

Som med allt annat

Visa signatur

Nybörjare på Linux? Se hit! #15665841

Permalänk
Medlem

Tycker helt klart att Warfighter är ett skämt, och då har jag endast spelat multiplayern. Movementen är i sämsta laget, finns ingen som helst känsla med vapnen heller. Den s.k. "rekylen" känns det som om dom bara slängde på några variabler utan att testa, finns ingen som helst känsla. Ljuden är burkiga och äckliga. Banorna är dåligt designade och det är osynliga väggar vart man än går.
Att man inte kan ändra sin field of view är bedrövligt men det var väl inte allt för oväntat med dagens konsolportar. Detta hoppas jag de patchar in.
Sedan att de lyckades få frostbite 2 att se så dåligt ut som det faktiskt gör i spelet är faktiskt tråkigt.

Det enda jag faktiskt diggar med spelet är killstreaksystemet och hur buddy-spawnsysemet fungerar. Ska jag vara helt ärlig så tycker jag att betan till MoH2010 som jag inte ens köpte för den delen var minst 2x roligare än detta spel. Tur nog så behövde jag inte betala en slant för spelet så jag tackar och bockar för BF4 betan, som jag är lite småskeptisk till.

Nu kanske jag låter som en tråkmåns men det här är mina ärliga åsikter om spelet, rekommenderar det inte.

Permalänk
Inaktiv

Även jag gillar vad jag sett i Warfighter överlag, en del saker kan nog bli bättre med lite patchar. Finfint som kompliment till BF3 när jag är sugen på lite annorlunda MP-gameplay och några av nyheterna i Warfighter ser jag gärna att införs i BF3 (lean och möjlighet att skifta mellan sikten för att nämna något).

Permalänk
Medlem

Medal of Honor warfighter är ett bra spel tycker jag, då storyn i kampanjdelen av spelet bygger på lite verkliga händelser och att grafiken är bra. Man kan se en likhet i det spelet med BF3, men att det inte har en lika bra mulitplayerdel som det, men kampanjdelen är minst lika bra eller bättre än BF3. Mulitplayern är helt okej, då det är lite likt cod, men inte lika fritt med fordon och sånt som BF3.

Spelet har BF3:s motor i sig, alltså forstbite 2 och det gör nästan hela spelet, vilket gör att jag kan rekommendera det här spelet starkt. Jag körde det i går och körde igenom hela spelet på typ 5 timmar eller något sånt och det var inte något avbrott i skjutandet om man inte körde bil vill säga i något kampanjuppdrag. Det som gör mulitiplayerdelen bra i Medal of honor warfighter är också att man kan vara en svensk soldat i spelet och bära på ett svenskt vapen, den här delen i spelet kan man också likna med CS.

Om man är sugen på något uppfriskande spel emellan sitt BF3 spelande så kan jag rekommendera detta starkt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Atlas Tasume:

Ni som funderar på att skaffa Medal of Honor kan ju ta en liten titt på denna video först: http://www.youtube.com/watch?v=JOHyD49DaeA&hd=1

Och sedan, Borderlands för Android hade inte suttit fel!

Jo, precis.. Medal of Honor ser riktigt sketet ut..
Dock kan multiplayer kanske rädda det.

Och palla med Origin på Wii U --.--

Permalänk
Medlem
Skrivet av FearKill:

Undrar vem som har tvingat honom till att lira spelet???

Idiot Level 9000 måste jag säga på den video, om han inte gillar spelet varför ska han ens spela det då?

Linjärt spel, ja det är designat så. Typ alla FPS-spel är ju designade på detta sätt idag.

Är du medveten om att det är hans Jobb att "spela spel" då han är en såkallad spel "Journalist"

Och kom inte och säg "alla FPS är designade linjärt", Borderlands,Dishonored, Fallout (mja kan ju inte riktigt klassas som FPS dock), som exempel.

Meme-bild raderad. Se http://www.sweclockers.com/forum/announcement.php?a=75 //Mod

Permalänk
Medlem
Skrivet av zhrooms:

Vad är det för fel på dig?

Sanningen, http://pcgmedia.com/what-are-journalists-missing-when-it-come...

Det är snyggare än BF3 pga mer detaljer på liten yta, ljudet är detsamma, fruktansvärt bra

Det är minst lika snabbt gameplay som Call of Duty: Modern Warfare 3

Älskar Banorna, Game Modes, Vapen, Battlelog, Grafiken, Ljudet, Buddy Systemet, Kill Streaks, Unlocks, Djup Vapen Customization, Galet många Soldater att välja mellan

Kan inte säga en enda dålig grej med Warfighter, enda som jag kan nämna är småbuggar och lite UI grejor, men det kommer patchas så är onödigt att ta upp det

5/5 som sagt, sjukt värt pengarna

P.S. Hot Spot for life, genialt

Skrivet av zhrooms:

Warfighter är grymt, galet kul

Snabba CoD gameplayet fast med BF3 Grafik, Ljud, Fysik

5/5

Urk, faboys..

Att säga saker som "Kan inte säga en enda dålig grej med Warfighter" är bara dumt.
Lär dig lite kritiskt tänkande för fan..

Singleplayer i spelet är jag rätt säker på att det är skit, just för att det är i princip en on-rails shooter. Du är extremt begränsad hela tiden och mycket dum skit (som insta-death utanför vissa områden) används för att begränsa dig.
Om sedan multiplayer är som CoD så är det inget för mig då jag personligen gillar rättvisa och balanserade spel mer än skjutarfester med dålig spawning och sanslösa killstreak system. Men jag kan förstå om folk gillar sådan underhållning, som jag skulle kalla "hjärndöd underhållning". Att jämföra med filmer som de senaste Transformers filmerna. (Jag ser personligen på filmer i den stilen ibland)
MEN att kalla det perfekt är ju som att jämföra en streckgubbe med Mona Lisa..

Permalänk
Medlem
Skrivet av Atlas Tasume:

Jag tror inte du känner till vem TotalBiscuit är. Han är delvis kommentator till StarCraft II, men även så jobbar han med att reviewa spel, ge ljus åt små indie-spel och liknande. Självklart att han hackar ner på ett spel han inte gillar, han tar inte emot mutor så som till exempel IGN gör när det gäller att ge sin åsikt om ett spel.

Och du har defenitivt missuppfattat poängen med den videon, det är ett snack om att det är trist vart FPS genren tagit vägen nu för tiden.

Kom att tänkta på denna när jag läste denna tråden:

Friheten i spelen har försvunnit. Löjliga pekpinnar och samarbeten med bootar och människor premieras. Nästan som på jobbet.

Visa signatur

The individual is handicapped by coming face-to-face with a conspiracy so monstrous he cannot believe it exists.

-- J Edgar Hoover